Şimdi Ara

Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım (75. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.608
Cevap
13
Favori
215.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    hocam standart l200'de arkada kilit var da ön diferansiyel kilidi bildiğim kadarıyla yok, o dediğiniz orta diferansiyel kilidi olmasın? tabi siz öne ayrıca taktırmadıysanız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit
    benim L200 ün hem ön, hemde arka diferansiyeli ayrı ayrı kilitleyebiliyorum.
    arazi özellikleri navara ve rangerden daha gelişmiş olduğunu biliyorum
    aşağıdaki video belki bir fikir verir




    doğrudur arkadaşım ben arazi vitesini en sona itince devreye giren kiliti ön sanıyordum. değilmi?
    eğer olayı tam biliyorsan anlatırsan sevinirim.




  • Mitsubishi transfer kutularında en ağır kademe 4LLc.Bu da orta diferansiyeli kilitler ve öne arkaya eşit hareket iletir.
    Arka diferansiyel kuvvetle muhtemel LSD'dir zaten.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Mitsubishi transfer kutularında en ağır kademe 4LLc.Bu da orta diferansiyeli kilitler ve öne arkaya eşit hareket iletir.
    Arka diferansiyel kuvvetle muhtemel LSD'dir zaten.


    Bende öyle biliyorum. Ranger ve Navara da orta diferansiyel kilidi olmadığı için çamurda bol bol aracı iterdik
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Mitsubishi transfer kutularında en ağır kademe 4LLc.Bu da orta diferansiyeli kilitler ve öne arkaya eşit hareket iletir.
    Arka diferansiyel kuvvetle muhtemel LSD'dir zaten.

    o zaman arka diff kiliti ne işe yarıyor?
    yada hangi durumlarda orta , hangi durumda arka kiliti devreye sokacağız?
    her ikisini ne zaman devreye sokacağız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Mitsubishi transfer kutularında en ağır kademe 4LLc.Bu da orta diferansiyeli kilitler ve öne arkaya eşit hareket iletir.
    Arka diferansiyel kuvvetle muhtemel LSD'dir zaten.

    o zaman arka diff kiliti ne işe yarıyor?
    yada hangi durumlarda orta , hangi durumda arka kiliti devreye sokacağız?
    her ikisini ne zaman devreye sokacağız?


    Eski mesajlarda anlatmış olmam lazım ama kısaca özetleyeyim;
    Karda ve çamurda çekişin düşeceğini tahmin ettiğiniz yerlerde girmeden önce kilitleri açın.Araçta ön kilit olmadığından herhangi bir kullanma talimatına da gerek yok.
    Kumda 4H konumunda eğer çok ince kum değilse orta kilit aktif halde gidebilirsiniz ama mümkün olduğu kadar yüksek viteste olunmalı.
    Buzda ise 3 kilit olsa dahi bir şey farketmez tutunma olmadığından tamamen pilotaja kalıyor iş. Ya da çivili lastiklere.




  • kusura bakmayın umarım çok sormuyorum:)
    ben anlattıklarınızdan arka kilitin gereksiz olduğu gibi bir kanıya varıyorum.
    ne bilem orta kilidi aç ve dal çamura. arka kilit farklı olarak ne yapıyorki?
    orta kilit zaten tüm tekerleri kilitliyor nasıl olsa
  • hocam bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışıyım
    standart düz vites 4*4 bir l200'de orta ve arka kilit vardır. (yanlış hatırlamıyorsam otomatik l200 4*4 lerde de orta kilit vardır, arka kilit yerine acts vardır, lsd ise sadece 4*2 lerde vardır). aslında arka kilit çok gereklidir. zaten 4*4 l200'ü diğer pickuplardan ayıran en büyük özelliklerden biriside hem arka hem de orta kilide standart olarak sahip olmasıdır. aracınız kilitsiz 4 çeker konumunda engelin durumuna göre tek çekere kadar düşebilir. yani üç tekerde birden çekiş kaybı olduğunda (askıda kalma, bir engele takılma vs.)diferansiyel tüm gücü serbest, yani rahat dönen tekere aktarır ve bu durumda saplandığınız yerden çıkamayabilirsiniz. orta diferansiyeli kilitlediğinizde önden ve arkadan birer teker her koşulda mutlaka dönecektir. ama önden ve arkadan birer teker askıda kaldığında yere tutunan tekerler değilde havadakiler dönecektir bu durumda da hareketsiz kalırsınız. ama arkayı kilitlediğinizde arkadan iki ve önden bir teker her zaman dönecektir ve sizi hareketsiz kaldığınız yerden kurtaracaktır. eğer önde de kilit olsaydı 4 teker her koşulda dönecekti. orta diferansiyel sayesinde aracı 4*4 olarak her koşulda kullanabilirsiniz. ortayı veya arkayı kilitlerseniz sadece kaygan zeminlerde kullanabilirsiniz aksi halde araca ciddi zarar verebilirsiniz. mesela ranger'ın da arkada kilit yerine lsd vardır (tam kilidin yerini tutmasa da iyi iş çıkarır) ranger orta diferansiyeli olmadığından 4*4 konumunda ön ve arka kadran milleri birbirine bağlanır ve teknik olarak l200'ün orta diferansiyeli kilitlenmiş hali gibi olur ama orta diferansiyelin olmaması kuru zeminde sürekli 4*4 olarak kullanılmasına olanak tanımaz. l200de orta diferansiyeli sayesinde 4h'de sürekli kullanılabilir. bana göre l200'ün en büyük avantajı 4*2'nin yanı sıra sürekli 4*4 konumunun olmasıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    kusura bakmayın umarım çok sormuyorum:)
    ben anlattıklarınızdan arka kilitin gereksiz olduğu gibi bir kanıya varıyorum.
    ne bilem orta kilidi aç ve dal çamura. arka kilit farklı olarak ne yapıyorki?
    orta kilit zaten tüm tekerleri kilitliyor nasıl olsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karenin -- 2 Şubat 2009; 13:55:10 >




  • çok teşekkürler
    ağzına eline sağlık
    istediğim cevabı aldım
    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    hocam bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışıyım
    standart düz vites 4*4 bir l200'de orta ve arka kilit vardır. (yanlış hatırlamıyorsam otomatik l200 4*4 lerde de orta kilit vardır, arka kilit yerine acts vardır, lsd ise sadece 4*2 lerde vardır). aslında arka kilit çok gereklidir. zaten 4*4 l200'ü diğer pickuplardan ayıran en büyük özelliklerden biriside hem arka hem de orta kilide standart olarak sahip olmasıdır. aracınız kilitsiz 4 çeker konumunda engelin durumuna göre tek çekere kadar düşebilir. yani üç tekerde birden çekiş kaybı olduğunda (askıda kalma, bir engele takılma vs.)diferansiyel tüm gücü serbest, yani rahat dönen tekere aktarır ve bu durumda saplandığınız yerden çıkamayabilirsiniz. orta diferansiyeli kilitlediğinizde önden ve arkadan birer teker her koşulda mutlaka dönecektir. ama önden ve arkadan birer teker askıda kaldığında yere tutunan tekerler değilde havadakiler dönecektir bu durumda da hareketsiz kalırsınız. ama arkayı kilitlediğinizde arkadan iki ve önden bir teker her zaman dönecektir ve sizi hareketsiz kaldığınız yerden kurtaracaktır. eğer önde de kilit olsaydı 4 teker her koşulda dönecekti. orta diferansiyel sayesinde aracı 4*4 olarak her koşulda kullanabilirsiniz. ortayı veya arkayı kilitlerseniz sadece kaygan zeminlerde kullanabilirsiniz aksi halde araca ciddi zarar verebilirsiniz. mesela ranger'ın da arkada kilit yerine lsd vardır (tam kilidin yerini tutmasa da iyi iş çıkarır) ranger orta diferansiyeli olmadığından 4*4 konumunda ön ve arka kadran milleri birbirine bağlanır ve teknik olarak l200'ün orta diferansiyeli kilitlenmiş hali gibi olur ama orta diferansiyelin olmaması kuru zeminde sürekli 4*4 olarak kullanılmasına olanak tanımaz. l200de orta diferansiyeli sayesinde 4h'de sürekli kullanılabilir. bana göre l200'ün en büyük avantajı 4*2'nin yanı sıra sürekli 4*4 konumunun olmasıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    kusura bakmayın umarım çok sormuyorum:)
    ben anlattıklarınızdan arka kilitin gereksiz olduğu gibi bir kanıya varıyorum.
    ne bilem orta kilidi aç ve dal çamura. arka kilit farklı olarak ne yapıyorki?
    orta kilit zaten tüm tekerleri kilitliyor nasıl olsa






  • hay maşallah
  • @Karenin
    Ranger 4*4, 100 km ye kadar çok rahat şekilde 4H olarak kullanılabiliyor.Ayrıca L200 de LSD var diye biliyorum, emin misin tam kilit olduğuna ?
    Ranger ın zayıf olduğu yer,çamur.Orta diferansiyel kilidi zaten en çok çamurda işe yarıyor.Yani L200 ün en büyük artısı orta diferansiyel kilidinin olması.Fakat sadece 4Lc de var, yani saplandığın yerden çıktığın zaman vitesten çıkar derim.Yürüyen aksamı çok fazla yorar çünkü.
    @Lokosit tavsiyem eğer bir arkadaşında Ranger 4*4 var ise çamur bir arazide test et.Orta diferansiyel kilidinin faydasını canlı olarak görürsün.Arka diferansiyel kilidini @Karenin açıklamış fakat ben daha çok DRİFT yapmak için kullanıyordum Eğer alışırsan Pick-Up la drift yapmak çok zevkli oluyor.Fakat LSD bu konuda daha başarılı.Dediğim gibi hastalık yapar,alışma derim.




  • yanlış olmasın diye hemen elimdeki kataloglara tekrar baktım, 4*4 intense düz viteste arka diferansiyel kilidi standart, 4*4 intense lux otomatik modelinde ise kilit yerine Active Stability and Traction Control (ASTC) yani aktif denge kontrolü ve kayma önleyici sistem standart. lsd ise 4*2'nin otomatiğinde standart.
    l200 de 2h, 4h, 4hlc, 4llc var, yani merkezi diferansiyel kilitli olarak hem yavaş hem de hızlı mod var (ama 2009 modellere hiç binmedim değişiklik varsa bilmem, sonuçta sürekli modeller değişiyor). bu pajerodan alınan super select 4*4 sistem, gerçekten çok başarılı. dostum arka diferansiyel kilidiyle gerçekten güzel drift yapılır özellikle pickupların arkası alır başını gider ama bu işi asfaltta yani kuru zeminde yaparsanız çok kısa zamanda arka diferansiyelde ciddi hasarlar ortaya çıkar, aman dikkat. rangera gelince kuru zeminde sürekli 4*4 olarak kullanmak istiyorsanız virajlar sıkntı yaratır, diferansiyel görevini yapamayacağından ama uzun süreli kullanımda aktarma organlarındaki kasılmalar sonucu ciddi hasarlar oluşur. kullanılmaz mı derseniz kullanılır ama amaç dışı kullanım olur. lsd konusundaki düşüncelerine ise tamamen katılıyorum, günlük kullanımda çok daha işlevsel
    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    @Karenin
    Ranger 4*4, 100 km ye kadar çok rahat şekilde 4H olarak kullanılabiliyor.Ayrıca L200 de LSD var diye biliyorum, emin misin tam kilit olduğuna ?
    Ranger ın zayıf olduğu yer,çamur.Orta diferansiyel kilidi zaten en çok çamurda işe yarıyor.Yani L200 ün en büyük artısı orta diferansiyel kilidinin olması.Fakat sadece 4Lc de var, yani saplandığın yerden çıktığın zaman vitesten çıkar derim.Yürüyen aksamı çok fazla yorar çünkü.
    @Lokosit tavsiyem eğer bir arkadaşında Ranger 4*4 var ise çamur bir arazide test et.Orta diferansiyel kilidinin faydasını canlı olarak görürsün.Arka diferansiyel kilidini @Karenin açıklamış fakat ben daha çok DRİFT yapmak için kullanıyordum Eğer alışırsan Pick-Up la drift yapmak çok zevkli oluyor.Fakat LSD bu konuda daha başarılı.Dediğim gibi hastalık yapar,alışma derim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karenin -- 3 Şubat 2009; 11:43:52 >




  • Katolog verileri doğrudur o zaman.Değiştiğini zannetiyorum.Tam kilit olması çok güzelmiş.
    Drift zaten kuru asfaltta yapmak hem çok zorlayıcı hem lastikle buna müsait değil.Islak zemin en iyisi.Ama dediğim gibi LSD bu konuda daha başarılı,bir de abartmamak lazım.Cidden hastalık yapıyor.
    Kuru zeminde hatta yağmurlu havada( asfalt) 4H ile gitmeye gerek yok.2H rahatlıkla işi görüyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    @Karenin
    Ranger 4*4, 100 km ye kadar çok rahat şekilde 4H olarak kullanılabiliyor.Ayrıca L200 de LSD var diye biliyorum, emin misin tam kilit olduğuna ?
    Ranger ın zayıf olduğu yer,çamur.Orta diferansiyel kilidi zaten en çok çamurda işe yarıyor.Yani L200 ün en büyük artısı orta diferansiyel kilidinin olması.Fakat sadece 4Lc de var, yani saplandığın yerden çıktığın zaman vitesten çıkar derim.Yürüyen aksamı çok fazla yorar çünkü.
    @Lokosit tavsiyem eğer bir arkadaşında Ranger 4*4 var ise çamur bir arazide test et.Orta diferansiyel kilidinin faydasını canlı olarak görürsün.Arka diferansiyel kilidini @Karenin açıklamış fakat ben daha çok DRİFT yapmak için kullanıyordum Eğer alışırsan Pick-Up la drift yapmak çok zevkli oluyor.Fakat LSD bu konuda daha başarılı.Dediğim gibi hastalık yapar,alışma derim.


    eskiler diff kilidi devrede iken direksiyonu çevirmeyin derler bir yerleri kırabilirmiş. onun için gerektiğinde kullanıyorum.
    benim sıkıntım doğru yerde doğru kiliti kullanmak. biyere saplanırsam yada çamurda çıkamadığım arazide hepsini devreye sokuyorum. ama direksiyonu düz tutuyorum.

    aslında kamyonet kullanıyorsanız drift yapmak için kilite ihtiyacınız yok. kasadaki ağırlıkları çıkarın ve ister asvalt isterseniz ıslak zemin farketmez ama kontrolü elinizde tutabilirseniz keyif alırsınız.




  • herhangi bir diflock devredeyken direksiyonun çevrilmemesi gerektiği doğrudur, yani kilitlenen diferansiyelin dönüşlerde görevini yapamamasından kaynaklanan kasılmalar, aşınmalar olur ve sonunda da muhakkak kırılma meydana gelir. ama çok kaygan zeminde, araç kasılmayı kayarak tolere edebileceğinden çok gerekli durumlarda direksiyon sağ sol yapabilirsiniz.
  • arazide pek bi sorun olamz diye düşünyorum-kayalık araziler hariç- bu nedenle pekbir fark olmaz
  • Değerli arkadaşlar.Ben birol Civan.Artvin-Yusufeli Avcılar derneği başkanıyım aranıza yeni katıldım.Çok güzel faydalı seviyeli ve kalıteli bilgilerin olduğu bir site.Emeği geçen herkesi kutlarım.
  • Değerli arkadaşlar.Daewoo nun Musso modeli hakkında sizlerden bilgi rıca ediyorum .Tavsiyeleriniz ne olur.Artıları vede eksileri.Genelde avda ve gezintide kullanmak için.Tşk ederim .b Civan bşk.Yusufeli
  • Peki beyler yakın zamanda Araziye 2004 model Nıssan SkyStarla girmeyi düşünüyorum SkyStar hakkında yorumunuz nedir acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CivanBaşkan

    Değerli arkadaşlar.Daewoo nun Musso modeli hakkında sizlerden bilgi rıca ediyorum .Tavsiyeleriniz ne olur.Artıları vede eksileri.Genelde avda ve gezintide kullanmak için.Tşk ederim .b Civan bşk.Yusufeli

    musso SsangYoung değilmiydi?
    şu an üretilmiyor ama forumda mussoların arazide iyi olduklarını söylemişlerdi



     Off-Road İle İlgili Tüm Bilgileri Burada Toplayalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lokosit -- 5 Şubat 2009; 16:25:50 >
  • Değerli arkadaşlar.Bütün bir sabırla (ama aslında çokta iyi oldu mükemmel ve çokta aydınlatıcı bilgiler buldum her marka ve modele ait )baştan aşaği taradım malesef Daewwo-Musso ya ait bilgiye rastlayamadım.Veya varda benmi bulamadım acaba.Sy Rqjnr lütfen aydınlatıcı bilgi verirmısınız müsbet ve menfi.Dizelmi benzinlisimi.Otomatikmi manuvelimi.sevgiler b Civan-Bşk Yusufeli
  • 
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.