Şimdi Ara

Ogamede Temel 5 taktik ve Ogame Nedir? ve İttifak Sayfasını her yonuyle hazırlama...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
20.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ---------OGame----------

    OGame, tarayıcı (browser) üstünden internet bağlantısı aracılığıyla oynanan, özel bir kurulum gerektirmeyen, ücretsiz bir uzay strateji oyunudur.

    Almanya çıkışlı oyunun yaygınlığının her geçen gün arttığı, ününün hemen hemen tüm dünyaya yayıldığı bilinmektedir.

    OGame oynamak için öncelikle bir internet bağlantısı gerekir. Tarayıcı üstünden basit komutlarla oynandığından, yüksek performanslı ekran kartına ve işlemciye gereksinim yoktur. İyi bir taktisyenlik, sağlam sinirler, azim ve birkaç saatlik bölük pörçük uykulara dayanıklılık ister.

    Oyunun çıkış yeri Almanya'da oyun, her birinde 9 ila 11 bin oyuncunun oynadığı 55'den fazla evrende oynanmaktadır. Evrenlerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Türkiye'de ise şu an 29 evren bulunmakta, ancak bu sayı hiç de böyle kalacak gibi görünmemektedir.

    Oyun savaş, yağma, ticaret ve diplomasi üzerine kuruludur. Oyuna bir gezegende başlarsınız. Amacınız hammadde üretmek yahut yağma yoluyla diğer gezegenlerden ele geçirmek ve bu hammaddelerle yeni filolar ve binalar inşa ederek medeniyetinizi geliştirmektir. Diğer oyuncuların sahip oldukları gezegenleri ele geçiremezsiniz, ancak henüz kimse tarafından sahiplenilmemiş gezegenleri sömürgeleştirerek burada yeni medeniyetler kurup hammadde üretebilir ve bunları kullanabilirsiniz.
    Diğer oyuncularla güçlerinizi birleştirip ittifaklar kurarak galaksi üstünde söz sahibi olabilir, ittifaklararası dev savaşlar yapabilirsiniz.

    Tüm bunlara hazırsanız yandaki banner aracılığıyla oyuna kaydolabilir ve deliksiz uykularınıza artık bir son verebilirsiniz.


    OGame Kurallar

    Kayıtlar

    I Bir Kayıt Başına Birden Çok Kullanıcı
    Accountsharing, yani aynı kaydın birden çok kullanıcı ile paylaşımı kesinlikle yasaktır.

    Bir kayıt ancak o kaydın üzerine kayıtlı olduğu üye tarafından kullanılabilir.
    İstisna: Aşağıdaki kurallar içinde Bakıcılık:

    II Kayıt Bakıcılığı
    Şu kurallara uyulduğu takdirde kayıt bakıcılığına izin verilir:

    1. En fazla toplam 48 saatlik (gerçek zaman birimi ile) bir süre için yapılabilir.


    2. En fazla bir kayıda bakıcılık yapılabilir (yani bir kişi tarafından aynı anda azami 2 kayıt yönetilebilir, biri bakıcı üyenin kendi kaydı diğeri de geçici süre için bakıcılık yaptığı kayıt). Bakıcı ve bakıcılık yapılan üyenin aynı evrende oynamalarında bir sakınca yoktur.
    3. Bakıcılığın sona ermesinden sonra yeni bir kayda bakıcılık yapabilmek için en az 7 gün geçmesi gerekir.
    4. Bir kayıt bir kere bakıcıya bırakıldıktan sonra yeniden bakıcıya bırakılabilmesi için en az 7 gün geçmesi gerekir.
    5. Eğer 2 günden daha uzun süre oyuna giremeyeceksen, bakıcılık yerine Tatil Modu'na geçmen gerekir. Bakıcılık en fazla 2 gün için yaptırılabilir. Lütfen bunu sakin unutma!
    6. Bir kaydın e-posta adresinde ve oyuncu şifresinde, bakıcıda olduğu süre içinde hiçbir değişiklik yapılamaz.

    Bakıcı Modu'nda olan kayıtlarda bu süre içinde filolar kullanılamaz. Yani sadece, gezegenlerarası nakliye olmadan, hammaddelerin yeni bina yapımına ve araştırmalarin devam ettirilmesi için kullanımına izin var. Bu noktada tek bir istisna var: Eğer bakıcılık yapılana çok güçlü ve de büyük bir filo tarafından saldırı yapılırsa, o zaman bu filonun başka yere kaçırılarak kurtarılma maksadıyla hareket ettirilmesine izin var. Ama bu olay sırasında da yabancı bir gezegene ya da harabe alanına uçmak kesinlikle yasak. Kendi müttefiklerinin, ittifak kanatlarının, anlaşmalı ortakların ve karşılıklı barış anlaşması yapılan ortakların filoları düşman filoları olarak kabul edilmez. Burada ölçü olan ittifak-tag'i değil ittifakin kendisidir. Yani ittifaktan saldırabilmek için kısa süreli ayrılmış olman birşeyi değiştirmez.

    Bu kuralların dışına çıkılması durumunda Multi-Kayıt (yani bir kişinin birden çok kayıt açması durumu) yapmişsin gibi değerlendirilir.

    III Multi-Kayıt (Bir üyenin birden çok kaydı olması)
    Her oyuncu evren başına sadece 1 kayıt açabilir. Multi-Kayıtlar anında dondurulurlar. Aktif ya da pasif, saldırı ya da hammade tarlası, yani ne olarak kullanılırsa kullanılsın, birden çok kayıt açmak kesinlikle yasaktır! Eğer bir IP adresi üzerinden birden çok oyuncu bağlanıyorsa (Örnek: Okul, Yurt, Aile), şüpheli bir durumun ortaya çıkmasında bu IP adresinden birden çok oyuncunun bağlandığını kanıtlamak o oyuncularin sorumluluğundadır (aksi taktirde buradan açılan tüm kayıtlar dondurulur). Yani IP aynı olur ve bunun dışında o IP üzerinden oynanan oyunlar da paralellik gösterirlerse, sorunlu bir durum ortaya çıkar.

    IV Kayıt Değişimi
    Bir kaydın sahibi o kayıttaki devamli e-posta adresinin sahibiyle aynı kişidir. Eğer bir kayıt, oyunun operatörlerine haber verilmeden değiştirilirse, sonradan gelen şikayetler, sızlanmalar kesinlikle kabul edilmez. Yani eğer kayıt değişimi yapmak istiyorsan, bu isteğini devamlı e-posta adresinden attığın bir posta ile açıkça belirtmen ve izin için cevap beklemen lazım. Eğer kendi kafana göre, oyunun sorumlularına haber vermeden böyle bir işe girişirsen kaydın silinir.

    V IP-Check'in Pasifize Edilmesi
    IP Check pasifize edilmiş kayıtların kayıpları ile ilgilenmeyiz. IP Check ancak oyunun gidişatında eğer kurallara uygun olarak yapılırsa kapatılabilir. Böyle bir durumun ortaya çıkmasında bunu niye yaptığını oyunun sorumlularına anlatma görevi oyuncuya düşer.

    2 Bug Kullanımı
    Bug kullanımı (yani oyunun programındaki hataları bulup, bunları bir şekilde kendi lehine kullanmak) kesinlikle yasaktır. Her oyuncu bulduğu programlama hatalarını vakit kaybetmeden Admine bildirmekle yükümlüdür. Bu hataları çıkar amaçlı kendi lehine kullananlar en az 1 günlük kayıt dondurma cezası alırlar; yarattıklari durumun ciddiyetine göre oyundan tamamen de atılabilirler. Ayni şey bug'ların haber verilmemesi için de geçerlidir.

    3 Oyun Tekniğine Müdahaleler
    Oyun trafiğini aksatan ya da aksatmaya çalışan her türlü yöntemin kullanımı yasaktır. Özellikle otomatik ya da yari otomatik script kullanımı (mesela bilgi bankasına sürekli soru yönelten, oyun içinde yardımcı mekanizmalar ve oluşumlar ayarlayan yazılımlar) kesinlikle yasaktır. Bu kuralı ihlal eden, oyundan anında atılır, kayıt dondurma bile söz konusu olamaz! Oluşan zararın ve yönetim masraflarının karşılanmasının talep hakkına sahibiz (GİŞ'e bak lütfen).

    §4 Şantaj
    Gerçek hayata ilişkin şantaj ve tehditler, bunların boyutuna göre günlük cezalara ve bazen o oyuncunun tüm kayıtlarının, yani tüm evrenlerdeki kayıtlarının silinmesine yol açabilir. Ayni şey Ogame Forumu içinde de geçerlidir.

    5 Artniyetli Saldırı

    I Açıklama / Yasak
    Aynı gezegene 24 saat içinde 3'ten fazla saldırı yapılması artniyetli saldiri kapsamına girer ve yasaktır. 3 saldırı yerine 3 dalga halinde de uçulabilir ve her dalgada azami 3 filo olabilir, önemli olan bu filolarin hedefe 30 dakika içinde varmış olmalarıdır.

    II İstisnalar
    Şu durumlar bu kuralın dışına çıkar:
    1. Savaş:
    Eğer 2 taraf da birbiriyle savaş halindeyse herhangi bir saldırı sayısı kısıtlaması söz konusu değildir. Savaş deklarasyounu ile savaşın başlaması arasında 12 saat geçmesi gerekir, yani bir ittifaka resmi savaş açmadan önce bunun 12 saat önceden Ogame Forumu'nda AltForum Diplomasi bölümünde açıklanması gerekir. (Deklarasyonda ittifaklarin yazılışında resmi ada harfiyen uyulması gerekir, açıklama resmi oldugu icin gerçek isimden sapmalar kabul edilmez). Savaş deklarasyonu tek şahıslara degil, ittifaklara karşi yapılabilir. Savaşın karsi ittifak tarafından onaylanması şart değildir.
    2. Hakaret:
    Eğer savunan taraf saldıran tarafa hakaret ederse, bir günde 3 saldırı kuralı geçerliliğini kaybeder. Tabi saldıranın hakaretin varlığını Admine kanıtlaması gerekir. Yani sana hakaret dolu bir e-posta gelirse onu sakın silme, vakit kaybetmeden Oyun Operatörlerinden birine gönder. Hakaret eden oyuncuya ne kadar süreyle sınırsız saldırabileceğini ancak oyun operatöründen öğrenebilirsin. Yani sakın kafana göre saldırmaya başlama, önce danış.

    III Özel Durum
    Bir oyuncuya o oyuncunun artık gezegenini geliştirmesine olanak vermeyecek şekilde saldırılması yasaklanabilir.

    6 Takviye Yapmak*

    I Açıklama / Yasak
    Başka bir oyuncuya hiç sebep olmaksızın hammadde göndermek. Buna sadece yardım edilen oyuncunun yardım edenden daha az puanı varsa izin verilir. Takviye yapmak sadece hammadde nakliyatını içermez. Örnek olarak şu durumlarda izin verilmeyen takviye durumlarına girer:
    Kendi gezegenindeki kaynakları çok açık şekilde saldırılara karşı ortalıkta bırakmak;
    Harabe alanı oluşturabilmek için çok zayıf filolarla saldırmak;
    ve bunun gibi başka yöntemler.

    Banka ya da hammadde deposu denilen oluşumlar için Adminin ya da Süperoperatörün izni gerekir. Eğer bir oyuncu çok zamansız ve karşılığı olmayan bir yardım içine girerse, bunun sebebini operatörlere açiklamalıdır. Borç, başa konulan ödül ve bunun gibi başka takasların hammadde dışında başka bir araç ile ödenmesi kesinlikle yasaktır.Ayrıca bu takasın karşılıklı olarak gecikme olmaksızın yapılması gerekir. Birine Geridönüşümcü göndermek ve bu gemi ile çıkarılan hammaddelerden pay edinmek kesinlikle yasaktır.Tabi önceden bir oyun operatöründen izin alırsan bu konuda bir sorun çıkmaz.**

    II İstisnalar
    Eğer saldırılan oyuncunun Ay'ı yoksa ve harabe alanında oluşan kaynaklar eğer Ay'ın yüzde 20 şansla oluşumu için gerekli olan kaynak miktarını geçmiyorsa, daha güçsüz bir filoyla saldırmanın bir sakıncası yoktur. Yani senin için tabi ki var. :) Hatta bunu istediğin sıklıkta yapabilirsin.
    Bir saldırıdan sonra ittifak ya da ittifak kanatları saldırıya uğrayan üyelerine istedikleri gibi yardım edebilirler. Ama bu oyuncuya yaptıkları yardım, oyuncunun saldırı sırasındaki kaybını geçmemelidir. Yardım alan oyuncunun saldırı sonrası oyun operatörüne saldırıda ne kadar kaynak kaybettiğini ve ittifaktan ne kadar yardım geleceğini belirtmesi gerekir.

    7 Geri Alma
    Bir oyun operatörünün bir oyuncuya vermiş olduğu cezanın başka bir oyun operatörü tarafından geri alınabilmesi için, cezayi veren operatörün onayı gereklidir.

    8 İade
    1. Herhangi bir oyuncu herhangi bir şekilde sunucu çöküşünden ya da program hatasından olumsuz etkilenirse, kaydının ve durumunun tekrar bu sorundan önceki hale getirilmesini talep edemez! Hangi şartlar altında ve ne derece geri iadenin yapılacağına oyunun Admini karar verir. Admin bu kararı vermeden önce olayla ilgili operatörden bir rapor alır.
    2. Eğer bir oyuncu operatörün kararını uygulamaz ve görmezden gelirse, bunun yerine gidip başka bir operatörden olayı tekrar gözden geçirmesini ve kararın değiştirilmesini talep ederse oyundan ATILIR! (İSTİSNA: Eğer oyuncunun, operatörün kendisine karşı aldığı karara bir itirazi varsa, bir yüksek kademedeki Süper Operatöre başvurabilir.)

    9 Oyundan Atılmak
    Yukarıdaki kurallara uyulmaması durumunda şartlara göre oyuncuya ya kayıt dondurma cezası verilir ya da oyuncu oyundan atılır. Kuralın ne derece çiğnendiğine bağlı olarak evren Adminlerinin verecekleri karara göre, bu oyuncu Ogame'in diğer ürünlerinden de muaf tutulabilir. Aynı uygulama Forum ve IRC üzerindeki durumlar için de geçerlidir. Biz, her Evren Takımı, tüm iyi niyetimizle sorunları çözmeye çalışacağımızın ve sorun çıkaranlara göz yummayacağımızın garantisini veriyoruz.

    10 Silme Modu
    Silme moduna geçirilen kayıtların Tatil Modu'na geçirilmesi zorunludur. Silme moduna geçirilen bir kayıttan başka kayıtlara bu süre içinde kaynak transferi yapılması kurallara aykırıdır. Bu uygulamada kaynak transferi yapılan kaydın puanının bir önemi yoktur. Puani az da olsa çok da olsa transfer yapılmasi yasaktır. Bu yeni bir uygulamadır ve 21.06.2005 tarihinden itibaren geçerli olacaktır. Bu tarihten itibaren bu kurala uymayan tüm kayıtlar cezalandırılacaklardır.

    ----------

    GİŞ (Genel İş Şartları)
    Yasalar gereği yahut reşit olmama durumunda ya da daha başka sebeplerden dolayı Genel İş Şartları'nı resmen geçerli olacak şekilde kabul edemeyen oyuncular için bu şartlar oyun içinde karşılaşılan somut durumlarda gerektiklerinde uygulanacaklardır. Bu durumda Genel İş Şartları oyuncu için hukuksal yönden bağlayıcı olmaz, ancak yine de her oyuncu eşit uygulamalar ve yaptırımlarla karşılaşır.

    *Bu evrende yeni ticaret sisteminin tamamlanmasına kadar geçerli olan geçici bir kural
    **Açıklama: Tabi ki her düzgün ittifakta kaynak alışverişi olacaktır ve birileri hep kaynak ticaretinde bulunacaktır. Ama bizim için önemli olan, bu ticaretin dengede kalması ve madenleri çıkaran kişilerin bu madenleri kendileri de kullanmaları. Mesela Geridönüsümcülerin ödünç verilmesine izin verecek olursak, o zaman ittifaklarda bazı oyuncular sadece filo yaparlar bazıları da sadece maden çıkarır, yani OLMAZ, oyun böyle YÜRÜMEZ.


    Hikayesi

    OGame Hikaye

    Sana burada bir ırkın hikayesini, bizim ırkımızın hikayesini anlatmak istiyorum. İşin komik yani, bu hikayenin aslında senin zamanında henüz yaşanmamış olması. Gerçekte her şeyin paralel yaşandığını anlaman için sana bu hikayeyi yine de anlatacağım. Geçmişte yaşanan her şey günümüzü, günümüzde yaşanan her şey de geleceğimizi oluşturur. Ve biz de aslında, insanin geleceği değiştirmeden geçmişe nasıl dönebileceğini keşfettik. İnsan geleceği, sadece onu kendisi yaşarsa değiştirebilir. Bunu anlaması belki çok zor ama gerçek bu işte. Bir şey ancak yaşanırsa gerçekten değiştirilebilir, yani geçmişin yaşanmış bir parçasını oluşturuyorsa.

    Sen de şu andan itibaren kaybolacaksın ama yine de her şey aynı kalacak; çünkü bu yaşananlar benim geçmişim.

    Neyse ben en iyisi size bu şekilde işkence çektirmeyi bırakıp hikayemi anlatmaya başlayayım.

    Her şey 2250 yılında başladı, bu yıla Alfa yılı da denirdi aramızda. Bu yılda insanlar galaksilerarasi 3 dakikadan biraz uzunca bir uçuşu gerçekleştirerek, o zamana kadar hiçbir sondanın başaramadığı inanılmaz önemli bir başarı elde ettiler.

    Yanmalı motor takımı adını verdiğimiz tekniğin bu yeni çeşidi ile (motor takımları eski yöntem arkadan itme sistemine göre çalışıyorlardı) insanlar ışık hızı ile uçabilmeyi keşfettiler. Tabi ki cok eskiden de uçabilirdi insanoğlu, ama şu ana kıyasla inanılmaz az mesafe katedebiliyorlardı. İnsanoğlunun yeterince uzay seyahati tecrübesi yoktu. Daha uzak bölgelere ulaşabilmek yeni macera çeşidi olmuş ve insanlar bu amaçla yeni tekniklerin peşinde koşmaya başlamışlardı. Bu noktada insanlar arasında rekabetin çok yüksek olması gelişime büyük katkıda bulundu. Boeing, bu motor teknolojisinin daha da gelişmesi icin büyük çaba sarfetti. Dünya yüzeyinde bu motorları kullanmak, çevreye verdikleri zarar yüzünden yasaktı; ama uzayda bu konuda geçerli olan kurallar daha farklıydi tabi ki. Airbus firması ise bu fazla güvenilir olmayan ve henüz çok gelişmemiş teknolojiyi değiştirmek niyetindeydi. En başlarda bu motor takımlarını kullanan gemilerin çok sık patlamaları olumsuz bir hava estirdi. Ancak Yüksek Atom Fizikçisi Albert Einstein Y-Parçaları'nın tek başlarına değil de, bu oluşumdan önce başka gazlar ile birlikte denkleme girdikleri ve yandıkları, çok daha sağlam ve etkili bir teknoloji çeşidi keşfetti. Ama başkaları da galaksileri araştırmaya başlamıştı ve ilk gezegenlerarasi uçuşlardan çok kısa bir süre sonra çok daha güçlü motorlar kullanılmaya başlandı. Amaç uzun uçuş sürelerini kısaltmaktı. Yeni motorların çalışması için Deuterium maddesine ihtiyaç vardı.

    Dünyadaki tüm su kaynaklarının ne yazik ki sadece yüzde 0,015'i Deuterium izotopundan oluşuyordu. Bu da varolan bu izotop miktarının yeterli olmayacağını gösteriyordu. Ülkelerin bilim adamları onyıllarca Deuterium miktarının nasıl arttırılabileceği konusunda araştırmalar yaptılar ve sonunda Quasar patlaması sonucu ortaya çıkan bir çeşit Y-Gazı'nın yardımıyla yeni bir motor geliştirmeyi başardılar. Bunun çalışması Y-Gazı'nın ve Deuterium maddesinin birleşimi sonucu mümkün oluyordu. Bu iki gazın yanması sonucu ortaya çıkan çok büyük miktardaki enerji ile gemiler daha hızlı gidebiliyorlardı. Friedrich Terrane isimli bilim adamı bu tezden yola çıkarak yeni bir mekanizma geliştirdi. Bu tez bir çok bilim adamı tarafından teorik anlamda çok eleştirildi ve eldeki bilim seviyesine göre böyle bir mekanizmanın asla geliştirilemeyeceği iddia edildi. Ama bu mekanizma pratikte de çalıştı! Bu yeni motor takımı inanılmaz bir yeniliğe imza attı ve insanlara galaksilerarasi yolculuğu çok daha kısa sürelerde yapma fırsatı sundu. Boş alan ve kolonileştirilebilecek bölge başlangıçta çok fazlaydi ve böylece onyıllar, hatta refah ve barış dolu yüzyıllar geçti. Yüzlerce yeni ülke kuruldu. Yeni hazineler, yeni kültürler yaratıldı. Evren sakin ve huzurluydu:

    Firtina öncesi sessizlik...

    Daha uzak yerlere yolculuk edebilmek için bu uzun zamandan sonra bile yeni teknolojiler geliştirildi. İnsanlar yine sınırları zorlamaya başladıklarında yeni yeni arayışlar içine girdiler ve bir gün birkaç ögrencinin yanlişlıkla keşfettiği Hiper Ortam Motoru tüm bunlara gölge düşürdü: Bu yeni motor, boyutlararasına geçerek onların etkilerini yok eden bir kabarcık üretiyordu ve asıl önemlisi 4. ve 5. boyut arasında da işe yaramasıydı. Bu kabarcık içinde 4-Boyutlu ortamın kuralları geçerliydi ve bu da eldeki gemilere hiç zarar gelmemesini sağlıyordu. Normalde uçuş yönünde tüm galaksi görülebilir. Ama bu yeni mekanizma ile çok daha ilerdeki dünyalar keşfedilebiliyordu. Xentronium elementinin, bir halk tarafından kolonilerin birinde keşfine kadar, gezegenlerarası var olan az bir sorun da diplomasi aracılığı ile kolayca çözülüyordu. Sorun, bu elemente sahip olanın tüm galaksiye hükmedebilecek güce sahip olacağının anlaşılmasıyla başladı.

    Savaşın yakında başlaması gerekiyordu...

    Önümüzdeki yıllarda bu elementten sadece 1,5 mikrogram çıkarılabilirdi. Terran ırkının bölgesinde bulunduğu için sadece Terran halkı bundan yararlanabilirdi. Xentronium'un bir mikrogramı 10.000 terran güneşinin verdiği enerjiyi sağlıyordu! Ve kıskançlik, açgözlülük sonucu ilk düşmanlıklar başlamışti bile. İlk başta Terran Yanlıları ve Terran Karşıtları olarak iki ittifak kuruldu. Nostradamus, zamanında çok büyük bir güç uğruna 150 yıl sürecek bir savaşı iddia etmişti. Ama bu savaş önümüzdeki 300 yıldan daha uzun sürecekti. Binlerce halk ya yok edildi ya da başka halkların boyunduruğuna girdi. Hayatta kalmayı başarabilen birkaç halk, bu savaşın nasıl sona ereceği konusunda çoktan kafa yormaya başlamışlardı. Ama kaçacak yer var mıydı? Savaşın başlamasından 125 yıl sonra, Kaçak Halklar Bilim Birliği'ne bağlı bilim adamları tarafından, instabil Beryllium kullanımı ile, bir geminin içinden geçerken yok olmayacağı siyah delik yaratılabileceği keşfedildi. Bu keşfin tek eksi yanı, açılan siyah deliğin tek bir yönde ilerleyen beyaz bir delikle birleşme ihtimali...

    Birkaç başarılı denemeden sonra kaçaklar için özgürlük gemilerinin hazırlanışına başlanıldı. 25 yıl daha geçmişti ve durum Terran Yanlıları ittifaki için hiç de iyi görünmüyordu. Karşıtlar evren için çok yıkıcı olan Omega silahını devreye sokmuşlardı. Bu Omega silahı ve yaydığı enerji galaksinin bazı kesimlerini tamamen yoketmişti. Tüm hızlarıyla gezegenleri yokediyor, ırklarin kökünü kurutuyor ve insan yaşamını yokediyorlardı; hesaplara göre bu sürecin devamı durumunda 24 yıl içinde tüm galaksi yokolabilirdi. Kaçmaya çalışanlar da, bilimin yardımı ile siyah delikler arası yolculuk yapıyor ve hayatta kalmak için son şanslarını da kullanıyorlardı...

    Yeni bir hayat

    Günün birinde beyaz delik insanları içinde sadece tek bir gezegende hayat olan yepyeni bir galaksiye çıkardı. Bu gezegende insanlar çok garip bir halk olan Lejyonerler ile karşılaştılar. Teknik açıdan insanlar ile aynı seviyedeydiler ve en önemlisi Terranlı olsun olmasın herkese çok iyi davrandılar. Bu halk insanlara galaksilerine yerleşme izni verdi ama iki de şart koştu: Her halk en fazla 9 gezegende yerleşim kurabilir, ki mevcut yer herkese yetsin. Ayrıca her ırktan bağımsız olarak tüm galaksi üzerinde söz sahibi olan ve kararlar alabilen bir meclis kurulmalıydı. Halklar bu oluşumu onayladılar ve ticareti, ilişkileri kontrol eden, barışın sembolü olan bağımsız bir meclis de kuruldu.

    Yeni bir uygarlık oluşumu başladı...

    Soruyorsundur kendine bunu sana niye anlattığımı. Şöyle desem: Sana burada benimle birlikte geleceğe gelme şansı tanıyorum. Takip et beni ve şansını dene. Başlangıç için sana görkemli bir gezegen üzerinde hakimiyet sağlıyorum. Aynı zamanda bu gezegenin üzerinde gelecekteki uygarlığını kurman ve halkını yerleştirmen için yeterince boş alan da var. Güce ulaşabilmek için her şeyi kendin kurman ve geliştirmen lazım. Kesinlikle eminim ki, çok memnun kalacaksın. Şu önündeki zaman kapısından geç ve yeniliklerle dolu bambaşka bir dünyaya gir. Başlangıç çok zor olacak. Halkına refah ve huzur getirip getiremeyeceğini zaman gösterecek. Şimdi seni yalnız bırakıyorum, karar tamamen sana ait.

    Bol Şans!



    by Midas

    1. Yağmacı

    Bu taktik ile istatistiklerde üst sıraları zorlamak daha kolay, ama gerçek anlamda ve doğru uygulayabilmek için çok zaman ayırmak gerekir. Ben Yağmacı olacağım derseniz, amacınız az bir geliştikten sonra hızlıca KN yapıp ,yanlarına bir kaç Hafif Avcı verip, sürekli komsularınıza saldırmak olmalı. Yani esas gelir kaynağınızı madenler değil , yağmadan gelen kaynaklar oluşturur. Bu taktiğin en püf noktası, çok Deuta ihtiyaç olunması, başlangıç aşamasında tam olarak 3000 Deut gerekiyor, ve bunu kendiniz üretmeniz gerekiyor. Kısacası madenler içinde Deuterium Sentezleyici en önemlisi oluyor.


    Strateji: S1 M1 M2 S2 M3 K1 S3 M4 K2 S4 D1 S5 M5 K3

    2. Madenci

    Madencinin ilk amacı tüm kaynaklarını yeni maden yapımı için harcamak olmalı. Bu aşamada gemi ve bilimsel araştırma için kaynak harcanması tavsiye edilmez. Bir zaman sonra gezegeninde önemli miktarda hammadde sahibi olur ama ofansif gücü yok denilecek kadar azdır, yani yağma yapacak ya da daha büyük saldırılara gidecek filoya sahip değildir. Genelde artan kaynaklar gezegen savunmasına ayrılır. Fazla bir Deut ihtiyacı yoktur, bu taktiği oyun için fazla zaman ayıramayacaklara öneririz.

    Strateji : S1 M1 M2 S2 M3 K1 S3 M4 K2 S4 M5 K3 S5 M5 K4 S7 D1 D2

    3. Karışık Taktik

    Noob ( Çaylak ) Koruması dolayısıyla bu taktiği uygulamak daha kolaydır. Noob yağmacılara fazla hareket alanı bırakmaz, puanı yüksek oyuncuların da gezegenleri genelde zaten çok iyi korunur.Bu sebepten dolayı bu taktik tavsiye edilir.Bu taktiğin de püf noktası, bir an önce başka gezegenlere yerleşebilmek, o zaman toplam üretim inanılmaz artıyor.


    Strateji : S1 M1 M2 S2 M3 K1 S3 M4 K2 S4 D1 S5 M5 K3 ...

    Başlangıç aşamasını geçtikten sonra, savunma ve filo yapımını aksatmadan madenlerin kademelerini 20 ye çıkartmaya çalışılmalıdır.Taktik hep ayni, önce solar enerji santrali,sonra madenler, enerji yetersiz ise maden yapmanın da bir anlamı yok, çünkü çalışmazlar.
    Genelde metal madeni kristal madeninin 2 kademe üstünde , Deut da kristal madenin 2 kademe altında olur, olmalıdır ( masraflar ve yüksek metal ihtiyacı göz önüne alınılırsa) ama çok geliştikten sonra bu tamamen sizin inisiyatifinize kalmış bir karar.


    4. Hızlı Başlangıç

    Bunun için siki sinir sistemi ve oyuna çok sik girmek lazım.Bir yandan hızlı bir şekilde 6M-5K-5D prensibine bağlı olarak madenleri geliştirmek bir yandan da ilk gemileri oyuna başladıktan 48 saat sonra üretebilmek ve yağmaya başlamak lazım. Zor bir taktiktir.


    Strateji :S1 M1 M2 S2 M3 M4 S3 K1 K2 S4 M5 D1 S5 M6 K3 S6 D2 D3 S7 K5 D4 S8 D5

    5-Güvenli Taktik

    Bunun için açtığınız gibi hesabı direk istatistiklerden güçlü olan bir ittifaka yada alt ittifakına girmeniz.Sonra maden yardımı isterken aynı zamanda binada basacağız Noob korumasını kullanarak 5000 puanı geçmeden önce azami M24 S30 F5 K22 D20 olacak Uzay tersanesi kademe 6,B.Araştırma Merkezi kadem 6 olacak ve kruvazör açılmış olacak ama biz basmayacağız hemen araştırma yapacaz 4k puana ulaştıysak ve saldırılar başladıysa artık hemen 9 sömürgeyi tamamlayıp üretime devam ardından hızlı bir şekilde filo basın ama eğer günde max 1 saat kalıyorsanız savunma basın az filo basın yok min 1,5 saat kalıosanız filo basın ve direk yağmacı taktiği gibi dalın

    Not:S=Solar Enerji Santrali M=Metal Madeni K=Kristal Madeni D=Deuterium Sentezleyici yanındaki sayılarda kademeleri F=Füzyoenerji Santrali

    ----------ÖZEL BİLGİLER---------

    Ay ve Özel Binalar

    Ay, OGame'de de tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi gezegenin etrafında dönen önemli bir uydudur. Yani aynı Harabe Alanı gibi gezegene bağlı bulunur ve Filo menüsünden hedef olarak seçilebilir.

    Ay, bir filo gezegendeki savaşta vurulup yokedilince oluşur. Harabe sıkışır ve bir ay oluşturur. Ancak bu her seferinde olmaz, 100 bin madenlik harabe başına %1 şansla olur. Bu şans en çok %20'ye kadar çıkabilir, daha büyük harabelerin şansa etkisi %20'den çok olmaz. Harabe ne kadar büyükse ay da o kadar büyük olur.

    Mausun imlecini Galaksi menüsünde Ay'ı simgeleyen M harfinde tutarsanız S ve T harfleriyle değerleri görürsünüz. S (Size) Ay'ın km olarak çapını, T (Temperatur) de C° olarak ısısını gösterir.

    Bir ay ham haldeyken 1 alana sahiptir. Üstünde Ay Merkez İstasyonu kurularak ay üstünde bina inşa edilecek hale gelir. İstasyon kademesi her büyütüldüğünde aya 3 alan eklenir. Ay yüzeyindeki kullanılabilir alanların üst sınırı ayın kendi büyüklüğüyle orantılıdır. Alanlar, ayın büyüklüğüne göre 12 ila 79 arasında olurlar.

    Ay, bir Ölüm Yıldızı'nca ortadan kaldırılabilir.

    Aya kurulan iki özel yapı vardır: Radar İstasyonu ve Sıçrama Geçidi.
    Radar İstasyonu

    Radar İstasyonu, düşman gemi hareketlerini gözetlemeye yarar. Sadece aya kurulabilir ve kısıtlı bir menzili vardır. Bu menzil, kademe arttıkça Kademe²-1 sistem genişler. İlk kademede sadece kendi güneş sisteminizi gözetleyebilirsiniz.

    Gelen gözetleme raporunda, taranan gezegenlerden kalkan ve oraya gelen filolar gösterilir. Bu gemilerin hedeflerinin Radar İstasyonu'nun menzili içinde olması ya da olmaması bu raporda önemli değildir. Taranan gezegenin menzilde olması yeterlidir.
    Bu işlem casusluğun tam tersidir. Casus Sondası'yla hammadde ve filo gibi gezegende olan ve duran şeyleri, Radar İstasyonu'yla da gezegendeki hareketli cisimleri, hedefleri ve varış saatleriyle birlikte görürsünüz.

    Bir gözetleme işlemi 5000 Deuterium harcar. Taramak için ayı seçip Galaksi menüsünden taranacak gezegeni seçmeniz yeterlidir. Bir popup pencere açılır ve orada kurbanın tğm filo hareketleri listelenir. Gözetlenen gçzetlendiğini farketmez.
    Eğer popup pencere açılmazsa ya ayarlarınızda javascriptle ilgili sorun vardır ya da popup bloklama sisteminiz devrededir.
    Pencere "Aktüelleştir" butonuna kadar boşsa, o sırada hiç filo hareketi yok demektir.
    Sıçrama Geçidi

    Geçit, filolarınızı istediğiniz koordinata "ışınlamaya" yarar. Filo yolda zaman kaybetmeden istenen koordinatta olur. Bu işlem için iki geçit gereklidir. Geçitten hammadde yollanmaz, ayrıca geçit saatte bir kez kullanılabilir.

    Filo Oluşturma

    Öncelikle Ogame'deki filo kavramının genel bir tanımını yapalım:


    Ogame'de ''filo'' aynı amaç için görevlendirilmiş, aynı anda ve bir seferde yollanmış gemi grubudur. Filo bir gemiden de bin gemiden de oluşabilir.

    Bir filoyu nasıl oluşturabilirim ve onu nasıl görevlendirebilirim?

    Bir kez anladıktan sonra aslında gerisi çok kolaydır: Önce sol menüden ''Filo'' tıklanır. Sonra sağda bir menü çıkar.

    Bu menünün üst kısmında o anki tüm filo aktiviteleri görülür. Göreve gidiş F harfiyle, görevden dönüş R harfiyle gösterilir. Nasıl bir görevi olduğu ve varış saatinin yanısıra bir de ''Geri Çağırma'' opsiyonu vardır. Bunu seçtiğinizde göreve gidiş halindeki filo anında görevi iptal ederek dönüş uçuşuna başlar.
    Maus imlecini birliğinizin sayısı üstünde bekletirseniz, filoda hangi gemiden kaç tane olduğunu görürsünüz.

    Bu kısmın altında o an gezegende bulunan gemilerin listesi vardır. Yandaki yere sayılar yazılarak bu gemiler yeni görevler için seçilebilirler. Gemilerin tümünü seçmek için ''Tüm gemiler'', aynı türdeki tüm gemileri seçmek için de ''ayami'' butonu kullanılabilir.
    Maus imlecini gemi isimlerinin üstünde beklettiğinizde gemilerin hızını görürsünüz.

    Dikkat: Her filo, en yavaş gemisinin hızındadır.

    ''Devam''a tıklayarak seçtiğiniz gemileri filoya eklersiniz. (Menünün en üstünde azami filo sayısı vardır. Bu sayıya ulaşıldığında yeni filo kurulamaz.)

    Sonraki menüde hedefin koordinatı yazılır ve hedefin gezegen mi, ay mı yoksa harabe mi olduğu seçilir. Belli filo görevleri sadece belli hedeflerde çalışırlar (örneğin geridönüşüm ancak harabe alanında mümkündür).

    Daha sonra hız yüzde 10'luk dilimler halinde seçilebilir. Seçime göre süre ve yakıt gereksinimi altta gösterilir (tüm uçuşlarda yakıt olarak Deuterium kullanılır). En alttaki ''Shortlinks'' kısmında kolonilerinizin kısayolları bulunur. Bunlara tıklayarak kolayca koordinatı seçebilirsiniz.

    Tekrar ''Devam''a tıklayarak diğer menüye geçersiniz.

    Bu menü son ve en önemli menüdür. Burada filonuzun görevini seçersiniz (tüm mümkün görevler listelenmişlerdir).

    Sağda Metal, Kristal ve Deuterium'un yanına yollanmak istenen hammadde sayısı yazılır. Burada da tümünü seçmek için ''azami'' opsiyonu vardır. Altında otomatik olarak geriye kalan boş yer hesaplanır.

    Mümkün Olan Filo Görevleri:
    Hammadde Nakliyesi [Tüm Gemiler]
    Seçilen miktar hedefe götürülür. Filo hedefe ulaştıktan sonra otomatikman yükü bırakır ve geri döner. (Lütfen yakıtın da yer kaplayacağını hesaba katın.)
    Hedef Gezegeni Yağmalamak [Tüm Gemiler]
    Hedefe saldırılır ve galibiyet durumunda kazanç gemilere doldurularak geri dönülür. Eğer filoda bir de Ölüm Yıldızı varsa aylara da saldırılabilir.
    Hedef Gezegene Casusluk Yapmak [Tüm Gemiler]
    Hedefe saldırılmaz, ancak hedef taranır. (Daha fazlasını Casusluk ve Saldırı bölümünde bulabilirsiniz.) Filoda en az bir adet Casus Sondası bulunmalıdır.
    Filoyu Konuşlandırmak [Tüm Gemiler]
    Filo hedefe uçar ve orada konuşlanır, hemen geri dönmez. Filo bu görevle yollandığında beraberinde hammadde de yollanabilir.
    Hammadde Toplamak [Sadece Geridönüşümcü]
    Bu görevin doğru biçimde yerine getirilebilmesi için menüdeki koordinatin sağından ''Harabe Alanı''nın seçilmiş olması gerekir. Geridönüşümcü Harabe Alanı'nda alan boşalıncaya ya da geminin yük kapasitesi doluncaya dek çalışır. Sonra topladığı hammaddeyi görev için yola çıktığı gezegene götürür.
    Hedefi Kolonileştirmek [Sadece Koloni Gemisi]
    Henüz işgal edilmemiş bir gezegen sadece Koloni Gemisi'nde hedef olarak seçilebilir. Hedef tüm diğer gemiler için geçersizdir. Başarılı kolonizasyondan sonra Koloni Gemisi yok olur.
    Yoketmek [Sadece Ölüm Yıldızı]
    Sadece aylarda çalışır. Daha çok bilgiyi ilgili kısımda bulabilirsiniz.

    OGame Bilimsel Araştırmalar

    Oyuna başladığınızda inşa edebileceğiniz bina seçeneklerinin sınırlı olduğunu göreceksiniz. Başlangıçta sadece üç madeni, Solarenerji Santrali'ni, Robot Fabrikası'nı ve üç depoyu inşa edebilirsiniz. Başlangıç için yeterli, ancak uzun vadede size yetmezler.

    Her bina, her gemi, her savunma cihazı vs., onları inşa etmeniz ve geliştirmeniz için ek şartlar gerektirirler.

    Mesela bir Uzay Tersanesi inşa edebilmek için Robot Fabrikası'nı 2. kademeye getirmelisiniz. Tüm bu inşaatların (bina, gem, araştırma, vs.) neler gerektirdiğine dair listeyi menüdeki ''Teknik'' kısmında bulabilirsiniz.

    Yerine getirilmiş şartlar yeşil, henüz getirilmemişler kırmızı renktirler. Araştırmalar tüm gezegenlere etki ederler. Yani bir araştırmayı bir kez yaptığınızda bu teknoloji her koloninizde olur. Ancak bir gezegendeki Bilimsel Araştırma Merkezi'nde bir araştırma geliştiriliyorsa, diğer gezegenlerinizde bir aktivite mümkün değildir.

    Bilimsel Araştırma Merkezi ne kadar gelişmiş olursa o oranda daha hızlı araştırma yaparsınız. Bir merkez saatte 1000 * (Kademe+1) Metal ve Kristal işler. Deuterium zaman hesaplamasında dikkate alınmaz. Merkezin başlangıçta yalnızca gerektiği kadar geliştirilmesi yeterlidir. Ancak kademeler arttıkça yeni teknolojilerin fiyatları da arttığından araştırma hep daha uzun sürer. Bir laboratuvarın yeni teknoloji için gerektirdiği madenler (fiyat) lineer (doğrusal) biçimde, araştırma için gereken zaman ise eksponansiyel (üstel) biçimde artar. Oyunun ilerleyen bölümlerinde araştırmaları kısıtlayan faktör fiyatlar değil, araştırma için gereken zaman olur. Örneğin Silah Tekniği'ni 14.'den 15. kademeye getirmek haftalar alır. Yani araştırmayı 2-3 hafta ihmal etmek intikamını acı biçimde alır.

    Araştırma için gereken süreye etki eden, gezegendeki Bilimsel Araştırma Merkezi'nin kademesidir.

    Peki başlangıçta hangi araştırma daha önemlidir?
    Amaç olabildiğince hızlı şekilde yüksek sayıda madene ulaşmak olmalıdır. Buna ulaşmak için de olabildiğince çabuk şekilde yağma yapmaya başlamalısınız.

    Peki bunun için ne gerekir?
    Öncelikle madenleri karşı gezegenden getirmek için bir gemiye ihtiyacınız var. Bunun için de başlangıçta Küçük Nakliye Gemisi çok uygundur, çünkü araştırma ve üretimi çok ucuz ve hızlıdır.

    İkinci olarak atak gücü olan gemiler gerekli. Fazla zamanınız olmadığından ve çabucak ilk filoyu göndermek istediğinizden, uygun gemi Hafif Avcı olacaktır. Üretimi ucuzdur ve daha az teknoloji gerektirir. 2 Hafif Avcı 1 Roketatar'ı ortadan kaldırabilir.
    Ayrıca, Küçük Nakliye Gemisi için araştırma yaptığınızda Hafif Avcı'nın gereksinimlerini de karşılamış olursunuz.

    Peki şimdi artık araştırmaya devam etmeye gerek yok mudur?
    Kesinlilke hayır! Şimdiye dek rastgele saldırdınız, yani karşı gezegende sizi neyin beklediğini bilmiyordunuz. Bu yüzden artık Casusluk Tekniği geliştirmeli, birkaç Casus Sondası üretmeli ve onları çevreye yollamalısınız. Artık hedeflerinizi seçebilirsiniz ve büyük kayıplar verme riskinden kurtuldunuz. Başlangıçta Bilgisayar Tekniği de önemlidir. Onunla daha fazla filoya komuta edebilirsiniz. Genelde kim daha çok gezegene aynı anda saldırabilirse o daha çok hammaddeye ulaşır.

    Sondalar sayesinde komşularınızın artık gezegenlerini korumaya başladıklarını göreceksiniz. Yağmalarınız artık size daha pahalıya mal oluyorlar, savaşlar artık daha çetin geçiyorlar. Bu yüzden artık Ağır Avcı için araştırmalara başlamalısınız. Onlar Roketatar ve Hafif Lazer Topu'na karşı oldukça etkilidirler.

    Daha sonra Koloni Gemisi ya da Büyük Nakliye Gemisi için araştırmalar yapabilir, böylece yeni koloniler kurabilir, yağmalarınızı daha çabuk gerçekleştirebilirsiniz.

    Bundan sonra ne araştıracağınız size kalmış. Kimi savaş gemileri yapar, kimi de Geridönüşümcü için çalışır.

    Ancak her zaman birşeyi göz önünde bulundurmalısınız: Araştırma sizin birliklerinizi daha hızlı, daha dayanıklı ve saldırılarda daha güçlü yapar. Bu imkanı iyi kullanmalısınız. Bu yolla kayıplarınızı en aza indirir, ele geçirilmesi daha güç bir hedef olursunuz. Aynı zamanda araştırmalarla filonuzu genişletirsiniz (daha çok yağma ve hammadde) ve daha çok üretim yaparsınız (Nanit Fabrikası). Bu yüzden, günler de sürse sürekli araştırın. Araştırma sizi ileri götürür ve araştırma yoluyla aldığınız puanlarınız hep siyde kalırlar.

    Bazı araştırmalar belli bazı gemileri ve binaları inşa etmek için gerekirler. Örneğin Hiperuzay Tekniği. Diğer araştırmalarsa belli değerleri yükseltmeye yararlar. Bu araştırmaları hep yapmalısınız, çünkü oyunda çok önemli etkileri var.

    Bu araştırmaları yükseltebildiğiniz kadar yükseltin:
    Casusluk Tekniği
    Bilgisayar Tekniği
    Silah Tekniği
    Koruyucu Kalkan Tekniği
    Uzay Gemilerinin Zırhlandırılması
    Yanmalı Motor Takımı
    İmpuls (İçtepi) Motor Takımı
    Hiperuzay İticisi

    Bu araştırmaları da yanlarında yazan kademeye kadar yükseltmeniz yeterlidir. Daha üstünün oyuna bir etkisi olmaz, yalnızca istatistiksel değer taşırlar.
    Enerji Tekniği - 12. Kademeye kadar
    Hiperuzay Tekniği - 8. Kademeye kadar
    Lazer Tekniği - 10. Kademeye kadar
    İyon Tekniği - 5. Kademeye kadar
    Plazma Tekniği - 7. Kademeye kadar
    Gravitasyon Araştırması - 1. Kademeye kadar

    Son olarak bilmelisiniz ki, en iyi strateji işinize en çok yarayacak araştırmaları yapmak ve hammaddenizi onlara harcamaktır. Çünkü kısıtlı sayıda hammaddeniz var ve zaman hep geçiyor..


    Ayın Oluşumu Ay Kullanımı

    Ay oluşumu tamamen şans işidir. Ancak ay sahibi olmak isteyenler için bir strateji önereceğim. Öncelikle aynı sistem içerisinde iki gezegeniniz olması işinizi oldukça rahatlatacaktır. Ben de bu sayede ay sahibi oldum

    Size saldırı gelmemesi için ne yapıyorsunuz? Madenleri ve gemileri havada uçuruyorsunuz. Peki size birilerinin saldırmasını isterseniz ne yapacaksını? Bir kaç gemiyi (Rakip biraz güçlü bir filoyla gelsin için) ve bolca hammaddeyi bir sömürgenizde bulunduracaksınız. Aynı sistemdeki diğer sömürgenizde ise size saldıracak kişiye tuzak kurmak için ana filonuzu tutacaksınız. Örneğin 250 komuta vs. Şimdi size saldıracak adam her iki gezegeninize de sonda atar ve birinde filonuzu görürse kıllanır ve saldırmaz. O zaman o filoyu da havada tutmalısınız. Ancak uzun yola gitmemeli ki size saldırı geldiği anda o filoyu hemen gezegen geri indirip yönlendirebilin. Bunun için en iyi yol aynı sistemdeki bir yere sürekli saldır geri çek veya nakliye geri çek gibi komutları kullanmaktır. Yani filo gezegenden 10 dakika uzaklaşınca veya birisi sizi sondaladığında geri çağırın. Er ya da geç birileri bu tuzağa düşecek ve maden olan gezegeninize saldır komutu verecek. Şimdi gelen filo ile filonuzu simülasyonda karşılaştırın. Ki zaten gelen filo muhtemelen sizin yem olarak gezegene koyduğunuz gemi sayısı ile orantılı olacağı için yenemeyeceğiniz ölçekte olmayacaktır. Ve filonuz rakibi zarar görmeden yeniyor ise filo hızını % hesabından diğer filonun gezegene inmesinden az bir süre önce yem bırakılan gezegende olacak şekilde ayarlayın. Az bir süreden kasıt 15-20 saniyedir. Daha kısa süreyi tavsiye etmiyorum. Çünkü saatte meydana gelebilecek sapmalar sizi zararlı çıkarabilir. Daha uzun süre de tavsiye etmiyorum çünkü bu defa rakip son 1-2 dakikada sonda atarsa tuzağı görüp filoyu geri çeker. Ve sonra hem rakibin filosunu yemenin keyfine varın hem de rakibin harabe alanı ile ay çıkarmanın keyfine varın. Bu sayede bir kaç deneme sonunda, tuzağa düşen bir kaç kişinina rdından siz de ay sahibi olacaksınız. Biraz karışık gibi görünse de en mantıklı ve hızlı ay çıkarma yöntemi budur. Zarar sizden değil rakipten çıkar ki bu tekniğin en güzel özelliğidir.
    Ay Savunması

    Ay savunmasının en güzel özelliği gar yememesidir. Özellikle gar kuralı 3/24 kuralı dışında tutulmaya başlandığından beri gezegenlerdeki savunnmanın bir anlamı kalmadı. Özene bözene kurduğunuz savnma bir gar yağmuru ile yok olabiliyor. Ancak ay savunması garlanamadığı için filonuzu havada tutma gereğini bile ortadan kaldıran güçlü bir liman ve maden deposu olarak ayı kullanabilmenizi sağlıyor. unun yanı sıra ayınızı yok etmek için gelmesi gereken ö.y. sayısını da ciddi anlamda arttırıyor hatta ayınızın yok edilmesini bir aşamadan sonra oyun dinamiklerinde imkansız hale getiriyor.

    Yani ben ay'a herşeyden önce (radar vs) savunma kurmanızı öneriyorum. Ancak ay'ın bir derdi de ay merkez istasyonunun çok geliştirilememesi. E plazma atıcı iin kademe 8'de tershane lazım. O zaman radar yapmak çok masraflı olur diyenler ise yanılıyor.
    Savunmalı Bir Ay Kurmak İçin

    Aşağıdaki gelişim basamaklarını sırasıyla yapmanızı öneriyorum. Robot fabrikası sayesinde inşaat sürelerini kısaltacağız. Özellikle robot 2'den sonrası ay için anlamsız. kapladığı yer nedeniyle saçma oluyor.
    Sırasıyla :
    Ay Merkez İstasyonu 1
    Robot fabrikası 1
    Robot Fabrikası 2
    Ay Merkez İstasyonu 2
    Ay Merkez İstasyonu 3
    Ay Merkez İstasyonu 4
    Ay Merkez İstasyonu 5
    Uzay Tersanesi 1
    Uzay Tersanesi 2
    Uzay Tersanesi 3
    Uzay Tersanesi 4
    Uzay Tersanesi 5
    Uzay Tersanesi 6
    Uzay Tersanesi 7
    Uzay Tersanesi 8


    Burada savunmayı elinizden geldiğince geliştirin. Bir daha şansınız olmayacak sabırlı olun. Acele etmeyin. Plazmaları, roketatarları dizin.

    Şimdi Uzay Tersanesini kademe kademe yıkarak açılan her alan için bir radar istasyonu kurun. En son aşamada artık radarı daha fazla geliştirmeye ihtiyaç duymayacaksanız ve sıçrama geçidi de yapmayı düşünmüyorsanız robot fabrikasını yıkıp o 2 alanı da yeniden tersane yapımı için kullanabilirsiniz.En azından r.a. gibi bileşenlerin sayısını arttırabilir hale gelirsiniz.

    Aşağı yukarı benim gelişim şemam bu. Elbette kişisel stratejinize göre ve oyundaki hammadde stoğunuza göre bu aşamaları azaltarak veya arttırarak sürdürebilirsiniz. Ancak ay sahibi olan oyuncuların en büyük hatası doğrudan radar kurmalarıdır. Evet radar güzel bir avantajdır. Ancak ay savunması radardan bile iyi bir avantajdır. Bunu asla unutmayın.
    Radar Taramaları

    Aydan galaksi menüsüne girip bir gezegenin üstüne tıkladığınızda radar ekranı açılır. Orda filoların nerden nereye gittiğini görebilirsiniz. ayrıca sayfaya sağ tıklayıp kaynağı görüntüle derseniz biraz arama tarama ile hangi türe kaç gemi gidiyor onu da görürsünüz. Bunu zaten herkes biliyor. Peki ya bir yere gidişi görünen gelişi görünmeyen filolar? Onlar için yapacağınız şu. O filonun kalktığı oyuncuya sonda atın. Araştırma seviyelerini öğrenin. Ardından hesaplayıcıdan iki gezegen arası filo uçuş süresini öğrenin. Ve filonun geldiği gezegene ulaşma süresine sözkonusu süreyi ekleyin ve filonuzu o saate göre saldırtın.
    Ay'dan Görünen Filo Hareketleri
    Yanında yıldız olan gezegen radardan incelendiğinde filo radara yakalanır. İlk yazan filonun kalktığı gezegendir.

    Gezegen(*)-Gezegen(*) (saldır)
    Gezegen(*)-Ay (saldır)
    Ay-Gezegen(*) (saldır)
    Gezegen(*)-Gezegen(*) (nakliye)
    Gezegen(*)-Ay (nakliye)
    Ay-Gezegen(*) (nakliye)
    Gezegen(*)-Gezegen(*) (Konuşlandır)
    Gezegen(*)-Ay (Konuslandır)
    Ay-Gezegen(*) (Konuslandır)
    Gezegen(*)-H.A. (Sökmek)
    Gezegen(*)-(Boşluk) (Kolonileştirme) (Geri dönerse)
    Ay'dan Görünenmeyen Filo Hareketleri
    Ay-Ay (Saldır)
    Ay-Ay (Nakliye)
    Ay-Ay (Konuşlandır)
    Gezegen-Gezegen (Konuşlandır+Geri Çağır)
    Ay-Gezegen (Konuşlandır+Geri Çağır)
    Gezegen-Gezegen (Konuslandir+Geri Çagır)
    Ay-H.A. (Sökmek)
    Ay-(Boşluk) (Kolonileştir)

    Ay - Gezegen Uçuşları
    Ay'a veya ayın bağlı olduğu gezegene saldırı geldiğinde en güzeli çok az yakıt harcayarak filoyu ve madenleri kaçırabilme avantajıdır. Baktınız saldırı geliyor. Aydaki filoyu ayın bağlı olduğu gezegene, yok o gezegene saldırı geliyorsa aynı şeyi aya doğru yapın. siz ay gezegen arası uçarken rakip delirsin ve sizden yüzlerce binlerce kat deu yaksın.


    Asteroid Bölgesi

    Asteroid bölgesi, Galaksi menüsünde gezegen numarasının yanındaki A harfiyle gösterilir.

    Onlar sahipleri tarafından terkedilmiş kolonilerdir.

    Bir koloni silindiğinde üstündeki tüm yapılar ve filo yok olur, gezegen yerinde Asteroid bölgesi oluşur.

    Silinme isleminden 48 saat sonra A harfi kalkar ve gezegen tekrar kolonileştirmeye açılır.

    Asteroid bölgesinin yararı yahut zararı yoktur. Oyunun pasif bir öğesidir.

    Binalar

    Metal Madeni
    Gemi ve bina inşaatında kullanılan hammaddelerin en önemli kaynağı.

    Metal en ucuz hammadde olduğu için, aynı zamanda en çok kullanılanıdır da.

    Metal üretimi için fazla enerji harcamak gerekmez. Madenler büyüdükçe yüzeyden derine inerler. Daha derin ve büyük madenler sayesinde daha fazla metal çıkarılabilir ve böylece üretim de artar.

    Yalnız daha büyük madenlere daha fazla enerji ayırmak gerekir.

    Kristal Madeni
    Elektronik inşaat malzemesi ve alaşım için gereken hammaddelerin en önemli kaynağıdır. Kristal çıkarılırken gereken enerji, metal çıkarılırkenkinin neredeyse iki katıdır ve bu yüzden Kristal metalden daha değerlidir. Tüm gemi ve binaların Kristal ihtiyacı vardır. Ne yazık ki, gemi yapımı icin çok gerekli olan bu değerli madenler Metal'de oldugu gibi ancak daha derinlere inildikçe büyük miktarlarda çıkartılabilir. Daha saf ve büyük miktarda Kristal'e ulaşabilmek için maden ocaklarının kademelerinin yükseltilmesi gerekir.

    Deuterium Sentezleyicisi
    Deuterium, bir çeşit ağır sudur. Bu sebeple madenlerde olduğu gibi daha derinlerde daha fazla miktarda bulunmaktadir. Daha derinlere ulaşabilmek için sentezcinin geliştirilmesi ve kademesinin arttırılması şarttır. Deuterium neredeyse tüm gemilerde, tüm araştırmalarda, Galaksi'nin incelenmesinde, ayrıca Radar İstasyonu Taraması'nın çalışmasında çok önemli bir rol oynar.

    Solarenerji Santrali
    Madenlerin ve sentezcinin enerji ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çok büyük Solarenerji Santralleri yapmak gerekir. Fabrikalar büyüdükçe , ışık enerjisini elektrik enerjisine çeviren fotovoltaj hücreyle kaplı yüzey alanı da büyür. Solarenerji Santralleri gezegenin enerji ihtiyacini karşılamak için gerekli olan en önemli binalardır.

    Füzyonenerji Santrali
    Füzyonenerji Santrallerinde soğuk füzyon yöntemiyle, çok yüksek basınç ve ısı altında 2 hidrojen atomu helyum atomuna füzyonlanır. Bu işlem sırasında oluşan bir helyum atomu için 41,32*10^-13 Joul'luk enerji ışınım olarak açığa çıkar (1 gram hidrojenden 172 MWh enerji açığa çıkar). Füzyon Reaktörü ne kadar büyük olursa, o derece komplike füzyonlar elde edilebilir ve o büyüdükçe üretilebilen enerji de artar.

    Robot Fabrikası
    Robot Fabrikaları gezegenin altyapısı ve organizasyonu için gereken vasıfsız iş gücünü üretirler. Kademesi arttıkça diğer binaların yapım süreci de hızlanır.

    Nanit Fabrikası
    Nanit Fabrikası robot tekniğinin taçlandırılmasıdır. Nanitler iyi bir iletişim ağıyla inanılmaz ve alışılmadık işler yapabilen nanometre büyüklüğündeki robotlardır. Neredeyse tüm branşlardaki üretimi arttırırlar. Her seviye gemi, bina ve savunma yapıları için gereken süreyi yarıya indirirler.

    Metal Deposu
    Çıkarılmış metaller için dev depolardır. Depo büyük olursa içinde tutulabilecek Metal de o kadar fazla olur. Eğer depo dolarsa daha fazla Metal çıkarılamaz ve madenin çalışması durur.

    Kristal Deposu
    Daha işlenmemiş Kristal, bu devasa depolarin içinde tutulabilir. Depo büyük olursa içinde tutulabilecek Kristal de o kadar fazla olur. Eğer depo dolarsa daha fazla Kristal çıkarılamaz ve madenin çalışması durur.

    Deuterium Tankeri
    Yeni elde edilen Deuterium'un depolanabileceği dev tankerlerdir. Bu depolar genellikle uzay limanlarının yakınında olurlar. Ne kadar büyük olurlarsa o kadar çok miktarda Deuterium depolanabilir. Tankerlerin dolması durumunda daha fazla Deuterium üretilemez.

    Bilimsel Araştırma Labarotuvarı
    Yeni teknolojileri keşfedebilmek için bilimsel araştırma istasyonu gereklidir. Bu istasyonlardaki ilerlemelerin kademesi yeni teknolojilerin geliştirilme hızını direk olarak etkiler. Gelişme kademesi ne kadar yükselirse yeni teknolojileri keşfetme hızı da o kadar artar. Bir gezegendeki bilimsel araştırmaları mümkün olduğunca hızlı bitirebilmek için tüm bilim adamlarının bu gezegende kurulan yeni araştırma istasyonuna gönderilmeleri gerekir. Bu yüzden diğer gezegenlerde bilim adamı kalmaz. Eğer yeni bir teknoloji keşfedilirse bilim adamları bu yeni teknoloji ile birlikte kendi vatanları olan geldikleri gezegene geri dönerler. Böylece bu teknoloji bütün gezegenlerde kullanılabilir.

    Roket Silosu
    Roket Siloları'nda roketler konuşlandırılır. Yapımı biten her kademe için tamamen isteğe bağlı ama azami 5 roket konuşlandırılabilir.


    Şimdilik Bu Kadar Yakında Artacak

    KAYNAKLAR=

    Beynim Andwww.ogame-tr.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtilhan -- 12 Ocak 2007; 21:38:43 >







  • ben biliyordum ama bunları olsun emeğe saygı eyw
  • Teşekkürler arkadaşım
  • üst konu bu işlevi yapıyor ama ben katılmıyorum 5 temel taktik fikrine emeğe saygı tabi ellerine sağlık


    bence temel taktikler;

    Steinberger'in savunmacı taktiği

    kabuto(*)

    az filolu yağmacı taktiği

    çok filolu harebeci taktiği

    madenci ve araştırmacı taktiği( ikiside anı yere çıkar sabit puan )

    *
    Kabuto??

    Kabuto taktiği madenciye benzer ilk önce Madenleri nin. şu sıralamaya getirmek gereklidir: metal : 21 kris:23 deu:25 bu sıralam olunca koloni gemisinie kasıp çıkartıyoruz koloni açılınca 4. 15. 7. 1 sıralardan (ÖZELLİKLE BU SIRALARDAN) gezegenler kolonileştirin daha sonra onlardaki maden sırlamasınıda aynı yapın gezegenleriniz şöle olmalı:
    Kasa gezegeni: Savunmaya Gaus,iyon,plazma,hafif lazer,büyük kalkan kubbesi ve küçük kalkan kubbesi koyuyoruz tabi abartılı bi şekilde daha sonra depoların hepsini 10 kademeye getiriyoruz roket silosunuda kademe 2 yapıoyruz kasa gezegenimiz hazır.
    Tershane gezegeni:
    Bu gezegende hiçmi hiç maden depo vs kasmayın savunmayı kasın sadece savunma burada abarıncada Buradan kouta basın 150 komutaya 1000-1500 ha basın ve ağırlığı kasa gezegene verip filoyu dağıtın böyle böyle filo kasın
    Yanıltma gezegenler (2 tane):
    2 tane gezegen sömürgeleştirin bunların isimlerini maden depom,depo, gibi yapın.
    kalan 5 sömürge hakının 2 sini maden yapın maden lvllerini:
    Metal:30 kris:32 deu :36 yapın bırakın
    3 sömürge hakını da 1 alt ve bir üst galaksiye koyunki menzil dışına mola vererek ulaşın

    Hepsi bitince: 6000-7000 KN ile malları depoya götürün

    yeterli maden birikince kasının 1 yıla muhrip 2 yıla ölüm yıldızı garanti demicem büyük ihtimal olur sizin oynayışnıza bağlı

    Kendi döneminin efsane oyuncusu zamanının 1. evren 1.si Gajanın bir alman sitesinde yazdığı taktiktir...

    Bence biraz saçma ama yapılabilir.Meatl madenini 23 e getirmek için 1m metal istiyor ki 32 yi siz düşünün




  • ama bide su yandan dusun sadece o kademeye kadar 1m metal harcıcan ama saate 6k gunde 144k haftada 1m8k metal üretecen vede günde sadece bu metalden 50puan alaacn ama bu haftada 350 puan ve sadece metal üretiminden bu iyi bir puan
  • sitede yazıyo zaten niye yazdin eline salik gene
  • ----------BUYUK YAZI--------

    [fs]#Numara[/fs]Yazı[/f]



    ---------ITALIK YAZI----------

    [i*]Yazı[/i*]

    ==>* İSARETlERİNİ SİLİN

    ------------ Renkli Yazı --------------,

    [fc]#Renk Kodu[/fc]Yazı[/f]

    Renk Kodlari İcin tıklayın.

    ----------- Resim Ekleme ----------

    [simage]Adres[/simage]

    --------- Müzik Ekleme -------------

    1. Koyacağınız müziği belirleyiniz.
    2. http://www.fileden.com/ adresine girip alttaki Kullanıcı isimi ile giriş yapıyoruz
    3. Kullanıcı adı : ogameogame Şifre : 123456 (bu çalışmayabilir,yenisini 20 sn. de alabilirsiniz.)
    4. Giriş yaptıktan sonra hemen üst tarafta Upload butonuna tıklıyoruz.
    5. Açılan sayfada gözatı tıklıyoruz ve Koymak istediğiniz müziği seçip Upload ediyoruz.
    6. Upload İşlemi Bittikten sonra Açılan Sayfadan Kodu kopyalıyoruz.
    7. Kopyalanan Kodu Aşağıdaki Gibi Yerleştiriyoruz..

    [simage]IMG loop=infinite dynsrc=http://philipp.schliesing.com/diekassierer-dasschlimmsteistwenndasbierallei
    st.mp3 height="0" width="0" [/simage] adresin yerine

    1.www.rightstats.com/ecsignup.htm</a> bu siteye giriyoruz.
    2. Örnek Sayaclarımızdan Bir tane Seçiyoruz.
    3. Sayfanın alt tarafındaki Submit Butonunu tıklıyoruz.
    4. Gerekli olan kodu kopyalıyoruz.
    5. ittifak sayfasında görünmesi için en son şeklini veriyoruz
    6.
    [img]...[/img]
    ... olan yere adresi koyuyoruz ve ittifak sayfasina yapistiriyoruz.

    İttifak Menüsü Avatar Koyma (arkaplan gibi) :

    1.) Koyacağımız Avatar Resmini Belirliyoruz.
    2.) [url]www.imageshack.us[/url] adresine girip "Gözat"a tıklıyoruz.
    3.) Koyacağımız Avatar Resmini Seçip Host İt yazan tuşu tıklıyoruz.
    4.) Açılan Sayfada "Direct Link to Image" yazanı Kopyalıyoruz.
    5.) Kopyaladığımız Kodu, Verilen koda Enson şeklini veriyoruz.
    6.) İttifak Sayfasına Yerleştiriyoruz.


    [fc]ffffff style=' background-image: url(kopyalanan kodu buraya yapıştırıyoruz); background-position: top center; background-repeat: repeat; display: block; font-weight: normal;'[/fc]

    1.) http://img239.imageshack.us/img239/3510/avatar18wy.png
    2.) http://img153.imageshack.us/img153/4373/avatar28dp.png
    3.) http://img239.imageshack.us/img239/2345/avatar36dl.jpg
    4.) http://img157.imageshack.us/img157/3484/avatar44ir.jpg
    5.) http://img153.imageshack.us/img153/3063/avatar54qq.gif
    6.) http://img90.imageshack.us/img90/8264/avatar62wr.jpg
    7.) http://img216.imageshack.us/img216/2762/avatar71jc.png
    8.) http://img90.imageshack.us/img90/7091/avatar87zy.jpg

    İster İmzanıza - İster İttifak Sayfanıza ( Yazı Animasyonu Koyma )


    1.) Koyacağınız Kelimenizi - Yazınızı - Sözünüzü Belirleyin
    2.) Kısa Olmasına Özen Gösteriniz.
    3.) [url]www.cooltext.com/LogoBrowse.aspx[/url] - Adresine giriyoruz.
    4.) Koymak İstediğimiz Animasyon Türünü Seçiyoruz.
    5.) Koymak İstediğimiz Yazıyı Koyuyoruz, İstersek Yazı Tipini Değiştirebiliyoruz, Yazı Boyutunu Değiştirebiliyoruz, Yazı Rengini Değişebiliyoruz. Bütün Değişiklikleriniz Bittikten sonra Resimde Gösterilen Butona Basınız.
    6.) İşlemleriniz bittikten sonra Yaptığınız Değişikliklere göre Resminiz Oluşturulacaktır. ( Yani Butonu Tıkladıktan Sonra 5,10,15,20 Saniye Bekleyebilirsiniz.
    7.) Yazı Animasyonunuz Çıktıktan Sonra, Üzerine Sağ Tuş Yaparak Bilgisayarınıza Kaydediniz.
    8.) Resmi Kaydettikten sonrawww.imageshack.us/ - Adresine Giriyoruz. ve Hazırladığımız Resmin Kodunu Alıyoruz.
    9.) [simage] Aldığımız Resim Kodu Buraya [/simage] ' Gelecek şekilde İster ittifak Sayfanıza - İster Singatürünüze Ekliyorsunuz...

    ---------------------------------ARKA PLAN----------------------


    [fc]ffffff style=' background-image: url(KOYACAĞİNİZ RESMİN LİNKİ); background-position: top center; background-repeat: repeat; display: block; font-weight: normal;'[/fc]


    ALINTIDIR...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtilhan -- 12 Ocak 2007; 21:43:17 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • emeginize saglık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.