Erken ya da geç öğrenme ile alakası yok arkadaşlar. Kadınların çoğu otomatik aracı iki ayağını da pedalın üzerine koyarak gidiyor. Ani karar verilmesi gereken anlarda karıştırıyorlar. Bir de bunların üzerine stress anında soğukkanlı kalamama, analitik düşünme, 3 boyutlu soyut düşünme yeteneklerinin vasatlığını ekleyince kazalar kaçınılmaz oluyor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi :ArHaus: -- 2 Ekim 2024; 14:50:21 > |
Ölümlü/Yaralanmalı Kadın Şoför Kazaları ve Otomatik Araç Ehliyeti (2. sayfa)
-
-
20 yaş neyse de 25 çok geç. Amerika'daki gibi 15-16 bu işin ideali.
-
Otomatik şanzımanın çok baskın olduğu Amerika'da da bu kazalar çok sık yaşanıyor (kadınlarda ve yaşlılarda çok daha sık) bir çok araştırma var bununla ilgili,
los angeles timesWomen more likely to mistake gas pedal for brakes, regulator sayshttps://www.latimes.com/business/la-xpm-2012-apr-14-la-fi-autos-women-drivers-20120414-story.htmlManuel'de bunu becermek çok daha zor. çünkü kalkış için -ki genellikle kalkışta oluyor bu kazalar- yanlışlıkla gaza basman yeterli değil, boşta bağırıp kalır araç. o esnada da yaptığın hatayı farkedersin zaten. yani bu kesintisiz fırlayıp gidip birilerini ezme hatasını yapabilmek için şans eseri tüm kalkış protokolünü tekrar edebilmen lazım. durduk yere pedal karıştırman seni otomatik şanzıman gibi kesintisiz, kusursuz biçimde ileri atamıyor sonuçta.
özetle düz viteste yapılan pedal hataları otomobilin yürütmesinde sıkıntı olmasına yol açarken, otomatikte herşey iki boyutlu gerçekleşir, ya gidersin ya da durursun. bu iki pedalın da idaresinde sıkıntıların varsa böyle kazalar oluyor.
-
mesele ehliyeti manuelde almamış olmak olsaydı abd'de bu tip kazaların çok çok yaygın olması gerekirdi., oysa gerçekte kazaların %0.5si pedal misperception kaynaklıymış. https://vtechworks.lib.vt.edu/server/api/core/bitstreams/fc958e97-8225-4224-8040-4f49a8dc9079/content
manuelde tek pedal kullanan (ki bu gerçekten yetenekli sürücüleri bir kenara bırakırsak tamamı oluyor) ve bu problemi yaşayan kişi durma-kalkmada- kavşaklarda vs (ayak debriyajda olduğu için) evet yaşamaz ama diğer durumlarda yaşamasının önünde- otomatik vitesi tek ayakla kullanan kişiye kıyasla ilave bir engel göremiyorum. (kazaların yarısı 0-10 mil arası hızlarda oluyormuş bu arada).
otomatikte çift pedal kullanan kişinin bu durumla karşılaşma olasılığı çok fazla çünkü bir noktadan sonra güç modülasyonu sürecinde hangi ayağın rolünün ne olduğu flulaşıyor olmalı ve panik anında kişi iki ayağını birden sağlam basma refleksine sahip, ayrıca sol ayak zayıf, fren pedalı sert... zaten videoların geneline dikkat ederseniz brake boost yapmış gibi kalkıyorlar çoğunlukla.
mesela medyaya yansıyan son kazada sürücü zaten kalkış yapıyor ve gaza basması gayet doğal bir şey, sıkıntısı pedalları karıştırmak olamaz yani, sıkıntısı gaz modülasyonunu yapamaması. çünkü sürece iki pedala birden basarak başlıyor ama frenden ayağını çekince zemberiğinden boşalmış gibi kalkıyor...
-
Bazısı iki ayak kullanıyor biri fren biri gazda.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu haberleri duyduğumda beri bende korku oluştu ayağım frende zaten fren pedalı geride ama bazen bende fren basarken acaba gaz mı diyip içim ürperiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tam olarak bunu anlatmaya çalışıyordum, Allah razı olsun senden.
Anlayan biri çıktı çok şükür.
Fakat konuya yapılan yorumlar bize gösterdi ki sadece kadınlar değil birçok erkekte temel otomobil çalışma prensiplerine çok hakim değil. Yada olay örgüsü kurmakta iyi değiller.
Normalde hem otomatik hem manuel kullanan sürücülerin senin yaptığın çıkarıma benzer çıkarım yapabilmesi gerekiyordu ama yapamadılar.
-
bu konuyu görünce bisiklet süren çocuk aklıma geldi
-
Doğru da %0.5 bu kadar spesifik bir kaza türü için yüksek bir oran değil mi? bizde de bu kadardır herhalde. milyon tane kaza oluyordur bir senede.
çift pedal kullanımı meselesine bir şey demedim zaten değinmesem de katılıyorum ona.. etkisi vardır bence de.
ama otomatik vitesin de bu işin sonuçlarını ağırlaştırıcı bir etkisi olması çok normal. önemli bir iki detay anlattım yukarıda kalkış meselesinde, anlaşılmıştır sanıyorum.
-
Oyle kullanilmaz ki
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kullanıp ben alıştım ben daha iyi kullanıyorum böyle diyenler bile var hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ehliyet sınavında bunu test edecek özel bir sınav bölümü olmalı.
Panik yapana, fren yerine gaza basana verilmemeli ehliyet.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu sabah, tek gidiş tek gelişli yolda ilerliyorum sağa da arabalar park etmiş yola iki araba yanyana anca sığıyor. Önümde zınk diye durdu bir suv, dörtlü yada herhangi bir sinyal yakmaması bir tarafa tek gidiş yolu tıkadı. Mecburen geliş yoluna doğru geçip, geçerken korna çaldım. Hanımefendi far görmüş tavşan gibi bana bakıyor.
Otomatik vitesli arabada ehliyet verilmesine karşıyım. Hem manuel hemde otomatik vitesli araba sürüşü öğretilmeli ehliyet kursunda fakat ehliyeti aldıkları ilk 2 yıl sadece manuel ve turbosuz araba kullanmaları zorunlu olmalı.
Otomatik vitesli arabada debriyaj olmadığı için motorun kontrolü sizde değildir. Gaza basmasanız dahi araba gider. Otomatik vitesli arabalar ayrıca sürücünün yola olan dikkatini azaltır, uzun yollarda özellikle uyku yapar. Motordan alınan güce debriyaj vasıtasıyla ince ayar yapamadığınız için tehlikelidirler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 2 Ekim 2024; 22:58:22 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ya sabır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Manuelle yapilsa ne olacak. Cogu zaten manuelde alip otomatik vites araba kullaniyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Otomatik viteste K yani kadın sürücü modu olsa nasıl olur?
-
aslında kadınları ve erkekler ayrı günlerde trafiğe çıkacak.
işi olan toplu taşıma kullanacak
eminim ki trafik sıkışıklığı ve kazalar en az yüzde elli azalacak
-
18 gün sonra aynı okula bir kadın daha girmiş. Şans eseri bu sefer ölü ve yaralı yok.
Sürekli aynı sorun tekrar, tekrar ve tekrar ediyor. Hiçbir önlem yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben 25ten sonra ögrendim. ileri sürüş teknikleri hocam benden de neredeyse 10 yıl geç ögrenmiş araç sürmeyi.
abd de ehliyet alma yaşı 18. 15 yasında nasıl araba sürebilsinler ki abd de ?
eger profesyonel yarıscı olunmayacaksa 25 yaşın araç sürmeyi ögrenmede geç olmasını gerektirecek bir şey göremiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi worldforger -- 22 Aralık 2024; 0:6:38 > -
Abd'de 16 ehliyet yaşı.
Profesyonel yarışçı falan olmanıza gerek yok. usta sürücülük için erken öğrenim gerekliliği ve avantajları genel kaidedir, benim kişisel fikrim değil. bir çok makale var bu konuda ve pdf olarak akademik tezleri de inceleyebilirsiniz. reddit ve quora'da da güzel açıklamalar mevcut. birilerinin geç öğrenip ustalaşabilmesi istisnadır. istisnalar kaideyi bozmaz.
www.youngdriver.euThe Psychological Benefits of Learning to Drive at a Young Agehttps://www.youngdriver.eu/blog/The-Psychological-Benefits-of-Learning-to-Drive-at-a-Young-Age
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X