Şimdi Ara

Omada 5 mi Octava mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
79
Cevap
0
Favori
2.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Werneke misin ne halt isen bir dolu sensin he koydum blogu merak etme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Tamam viraj da suvlarin dezavantajı var ama inanır mısın son kasa corolladan daha hızlı viraj alıyorum öyle de güven veriyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onyargisiz kullanıcısına yanıt

    D sedanın c suva karşı ne artısı var desen kendilerine bahane çıkarırlar. Yurtdışına gidiyorum bagaj falan fisman. Ama sen genele göre suv daha kullanışlı deyince yaşlı kadın falan kıvırıyor.

    Anlamak istemiyorlar. Kafalarını kuma gömmüşler. Boşa konuşuyoruz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Blokla geç hocam alman kazığına alışmışlar kudurmuştan beter olmuşlar salla gitsin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onyargisiz kullanıcısına yanıt

    Marka bile ipini çekmiş, üretimini bitirmiş. Sebebi de kimsenin almaması. Segment bitmiş neredeyse bunlar hâlâ savunuyor. O kadar insan boşuna geçiyor suva.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Yav he he var ya
    Tam yav he he
    Mondeo insignia ikisi de kötü
    408 iyi

    Ve bu iki araç kötü olduğu için üretilmiyor , aynı sınıfa bile 2 suv iyi olduğu için üretiyor üreticiler

    Sana 40 kere söyledim ama kafan almıyor belli ki
    Bak son kez söylüyorum
    Sen tüketici olarak ;
    C sınıfı , önden çeker , yerden yüksek , C HB den bile doğru düzgün hiç bir artısı olmayan arabaya D sedan parası verirsen üretici de onu yapar diğeriyle uğraşmaz
    Bu D Sedanların kötü olduğu anlamına gelmez
    Bu ticari bir durumdur
    Üretici bile ipini çekmiş demişsin
    Ciddi anlam da otomobil cahili bir insansın bu net
    Otomobil üreticilerinin tam olarak istediği müşteri tipi
    408 gibi Leylek iyi güzel başarılı
    Mondeo Insignia Passat vs başarısız
    Yumuşak süspansiyon koy , 2-3 multimedya oyunu ucuzundan yapıştır gönder

    Meksika da üretilen C sınıfı 1.33 GLB ile Almanya da üretilen D sınıfı 1.5 204 All Terrain aynı paralara alıcı buluyor
    Üretici işin harika , çünkü siz varsınız

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Konuya biraz farklı yaklaşmak lazım hocam bence. ben seni çok iyi anlıyorum teoride aynı gerici yobaz kafadayım bende seninle :)


    Fakat şu var, insanlar eskiden D sınıfı iyi sedanları daha büyük alan, bagaj, konfor, imaj, güvenlik gibi kaygılarla alıyordu zaten. temel beklentileri bunlardı. bu sedanların üzerinde uğraşılmış, rekabetçi, kaliteli sürüş özellikleri yanında mühendislerin kastığı bir bonus olarak gelirdi ve bu kıymeti anlayan çok keyif alırdı. ama emin ol, çoğunluğun bu umrunda değildi, yanı araçların üzerine aslında müşterinin belki %80'inin anlamadığı, otomobil tutkunlarının ve gazetecilerin anladığı bir mühendislik yapılıyordu. o çift salıncak süspansiyonlar, alüminyum kollar, pahalı damping burç elemanları, ağırlık merkezi kasmaları, setup kasmaları uzun testler vs. hep o yılların daha geniş kâr marjları, daha rahat-baskın marka karakterlerinin getirdiği kazanımlardı. Citroen C5-Xantia, Alfa 159, Accord, Peugeot 406-607, İnsignia, Mondeo/Sierra, Laguna/Safrane vs gibi kült modelleri bu anlayışa borçluyuz zaten.


    Şimdi Suv'larla tam olarak %80 müşterinin istediği kadar araçlar, tam istediği gibi yapılıyor. hem de bir alt sınıf altyapı ile. öyargısız nickli arkadaşın açıkladığı gibi, inip binme kolay, alt vurma, tampon vurma yok, kapı vurma yok. hakim yüksek sürüş pozisyonu. hatchback tip bagajın rahatlığı. %80-90 alıcının istediği bunlar ki zaten. hep bunlardı.


    Tabi bu arabaların hepsi kullan-at. gelecekte hiç birinin hiç bir kıymeti yok. kimse Omada'yı Komada'yı, hatta C5 aircross'u hatırlamayacak bile. karakteri sıfır, çamaşır makinaları. hepsi birbirinin birebir aynısı. ama müşterinin istediği bu, sektörün gittiği yön bu. dediğim gibi ilk defa tam olarak ortalama müşterinin istediği gibi araçlar yapılıyor, her anlamda, ne eksik ne fazla. D sınıfı pazarı da sadece Alman premium sedanlara daraldı, artık o kısma bakmak zorunda otomobile geleneksel kafa ile bakan kişi, yakında onların da çok bir anlamı kalmayacak.





  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Anlamayan sizsiniz. Kimse d suv kötü demiyor ama o kadar aciz durumdasınız ki öyle demişiz gibi algılıyorsunuz. Genel kullanıcının ihtiyacı olan şeyi suv lar daha iyi karşılıyor. Yüksek kullanışlı araba. Hala saçma sapan c hb den artısı yok diyebiliyorsunuz. Kendi aracım c-hb, hanımın arabası c-suv. Size artılarını tek tek anlatayım.

    1- iç hacim, ferahlık. Suv sınıfı üst segment hacmini sunabiliyor. B suvlar c hb iç hacmini ve daha fazla bagaj hacmini sunuyor. Bizim csuv iç hacim ve bagaj olarak insigniadan daha fazlasını sunuyor. Yanına kullanışlılığı da ekler. Hareketli arka koltuklar, yatar arka koltuklar mesela uzun yolda çok rahat. Çocuğu koltuğuna koyup koltuğu arkaya yatırıyorsun, çok daha rahat uyuyor.

    2- Kullanım kolaylığı. Bir kere iniş binisler çok daha rahat. Ben 37 yaşındayım bende bile diz ağrısı var. Suv araç kesinlikle daha sağlıklı. Bunun yanında çocuğu olanlar çocuk koltuğuna çok daha kolay indirip bindiriyor. Şehir içi her gün inip binenler için bir süre sonra önemli oluyor. Bende 3 çocuk var. Sabah birini birak sonra diğerini kreşe bırak. Akşam geri al. Otur kalk otur kalk. Size basit gelebilir, mazeret gibi görebilirsiniz ama rahatlık sonuçta.

    3- Kullanım konforu. Vay efendim altı sürtermiş, kapı sürtermiş. Kaldırıma çıkman gerekiyor vs vs tartışmasız rahat.

    4- Daha güvenli. Suv tarzı araçlar yüksekliğin ve ağırlığın getirdiği avantaja sahipler. Tır, kamyon vs en ölümcül kazaların olduğu durumlarda yüksekliğin avantajı var. Yine şase yüksekte olduğu için kafadan çarpmalarda, yandan çarpmalarda daha güvenli olur. Güvenlik sorunu olan tek nokta yol tutuş zaafiyeti.

    5- Gece sürüş rahatlığı. Gece yolculuklarında yüksekte oturunca karşıdan gelen aracın farları çok daha az rahatsız ediyor.

    Yetmez mi bu kadar artı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    %100 katılıyorum
    Fakat dikkat edin be de farklı bir şey söylemiyorum
    Talep bu
    Üretici de bunu yapıyor ve daha mantıklı üretici için

    Hepsini bir kenara bırakın , siz ve ben markanın sahibiyiz farklı mı düşünürüz ?
    Hayır tam olarak aynı düşünür , sizin mükemmel tabirinizle çamaşır makinasını yapar geçeriz ve bir sonraki çamaşır makinasının planını yaparız
    Bundan doğal bir şey yok ki
    Ve D sedan da yok olur gider

    Ama bu vatandaşlar ne diyor ?
    D sedanın yok olmasının nedenini diğerlerinin iyi olmasına bağlıyor
    İyi falan değil bunu hepimiz biliyoruz

    B sınıfına gidip 2 farklı suv üretiliyor
    Bundan daha fiyasko bir durum olabilir mi ?
    Peki kim için ? Sizin ve benim gibi iyi araba peşinde koşan için
    Üretici için ? Mükemmel
    Taigo / t cross / crossland / mokka vs vs
    Bu nedir ya ?

    Adam motor diyor , o kadar
    Bu arabanın alt takımı var , sürüş kalitesi , tuşları , koltukları aklımıza gelmeyen bir sürü şey var
    Sanki ülkenin vergi sistemi normal olsa o motoru alıcaz
    Adam 1.5 170hp E alıyor , bu adam bana gelmiş 3 silindir insignia motoru diyor
    Biz ne anlatıyoruz , bu arkadaşlar ne anlatıyor
    C All Terrain / GLB , bundan daha güzel bir örnek olabilir mi ? Passat variant / Tiguan , örnekleri çoğaltabiliriz

    Bu arada burası otomobil forumu diye bunları anlatıyorum , fakat o iş de biteli çok oldu
    Üşenmeyip bu adamlara laf anlatmaya çalıştım ama yok
    Bırakıyorum tabiki

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Valla Acizlik ise konu , ve burası da otomobil forumu ise 5 yıldızlı pekiyi aldın , kefili de benim
    Senin artı diye yazdıklarının benzerini sadece bu başlık altında ben kaç kez yazdım ? Bi bak bakalım neler yazmışım
    Yazdıklarının hiç biri bu araçları iyi bir otomobil yapmaz
    Sen hala bunu anlayamıyorsun
    Başta dedin ya , aciz … işte durumun bu
    C suv arka kapısını aç 2-3m uzaklaş , koltuk pozisyonuna bak
    Sonra C Hb veya D sedan arka kapısını aç
    2-3m uzaklaşıp koltuk pozisyonuna bak

    Sen uzun yolculuktan ne anlıyorsun ?
    O arka koltukların açısının ne demek olduğunu , arkada oturup 500-1000 km yolculuk yapacak kişi için ne ifade ettiğini sana anlatayım mı ?

    Tabiki hiç bir halt anlamayacağın için anlatmayacağım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • werneke W kullanıcısına yanıt
    Hocam, sizin ve benim gibiler artık türü tükenmek üzere olan canlılar gibiyiz, unicorn olduk resmen.... Ben son kalanlardan 4 çeker d sw aldım, bir sıkıntı olmazsa 8-10 sene kullanacağım sonrası allah kerim. Bu suv çılgınlığında inat ettim 20 küsür senedir almadım ama hanımın israrlarına artık dayanamayacağım gibi duruyor ona alacağız artık.

    Yılda 2-3 kez bin km üstü yolculuk yaparım, d segmenti otomobilin rahatlığını yol tutuşunu öyle b-c suv(cuk)lara değişmem. Ama piyasa sizlerin de dediği gibi üreticilerin istediği şekilde şekillendi son 20 senedir, her yer çamaşır makeneleriyle doldu, yapacak bir şey yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Sizin aracın aynı fiyatlarına sanırım 2 çeker olsa gerek GLB var
    Kullandım 2 kez , 100km üstü otoyolda
    Kötümü ? Değil ok
    Peki C All Terrain ? GLB ?
    Şaka mı bu ? Bunu mu tartışacağız ?
    Ve otomobil forumunda
    ( C mükemmel demedim dikkat edin , aynı üreticinin Meksika da üretilen C sınıfı ve Almanya da üretilen D sınıfı diyorum )
    Eşime araba alacağımdır tabiki insignia değil grandland , C değil GLB olabilir , konu bu mu ? Bunu da mı izah etmek durumundayım ?
    İnsanların anlama kıtlığı inanılmaz seviyelere ulaşmış
    Suv tercih etmelerinin nedenlerini zaten ben söylüyorum , sanki müthiş bir şey keşfetmiş gibi döndürüp bana anlatıyorlar
    Zor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 15 Şubat 2025; 11:54:44 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Dostum işte o mevzu, kim anlayacak C all terrain'in kalifiye niteliklerini? GLB'nin görselliği, yüksekliği, iniş-biniş rahatlığı, alan kullanım rahatlığı, Suv olması, bunun getirdiği piyasası yani günlük kullanım avantajları herkesin gözüne anında giriyor, bunlar asıl müşterinin aradıkları zaten..


    Yol özellikleri öbürüne göre vasat mı? önemli değil yav, yetiyor o müşteriye.


    Biz alırız C all terrain'i. CLS shooting brake'i. İnsignia sportstourer'ı. biz hayatımızı o araçlara uydururuz, sırf sevdiğimiz için. ve biz %10'u ancak temsil ediyoruz. İnsanlara ne isteyip istemeyecekleri ile ilgili dikta yapamayız ama. Ben de bu yüzden çoğu kişiye Suv öneririm ve kim almışsa çok memnun, asla daha da normal bineğe dönmem diyor hepsi. bir kişi hatırlamıyorum çevreden Suv alıp bineği özledim diyen.


    Yani kişiler -çoğunluk- zaten binek D sınıf E sınıf vsvs sevmiyormuş ki, pazarda o olduğu için onu alıyormuş. Biz alıyormuşuz sadece sevdiğimiz için. önce bunu bir fark edebilmek lazım.


    Aynı şeyi düz-oto vites mevzusu için düşünün -birebir karşılık olmasa da-. Rahmiye abla 1999 yılında düz vitesi çok sevdiği için, heel and toe yapmak için almıyordu :) aynı aracın otomatiği aşırı yakıyordu, aşırı hantaldı, dolayısı ile pek tutulmuyordu ve düz vites yaygındı, bir araç kullanacaksan düz öğrenmen şart idi. o da düz kullanıyordu. istemeye istemeye, zar zor, stop ettire ettire. noldu, otomatikler çok gelişti, hemen otomatiğe geçti.


    Sen sanıyor musun insanlar otomobili otomobil kullanmayı sevdiği için kullanıyor? mecburen kullanıyor, çünkü şu an otonom sürüş istenen düzeyde değil. istenen düzeye geldiği anda kalkacaklar direksiyonun başından oh bee diyerek. bu kez de direksiyonu tutmayı bırakacaklar. hatta direksiyonu tutup araba kullanana amele, hammalık yapıyor falan diyecek çoğunluk, bugün düz vites kullanana denilen gibi :)


    Buna bakıp diyebilirsin ki, insanlara zorla araba kullandırmayı bırakıyorlar, zorla otomatiğe teşvik ediliyor, hatta zorla içeriye 15 tane koca ekran dolduruyorlar. aslında tam ters mantık, insanlar zaten bunu istiyordu.


    Bu temelde Suv-D sedan meselesi değil yani. tamamen herkese istediği neyse o veriliyor. bildiğimiz, sevdiğimiz geleneksel otomobilin yok oluşunu izliyoruz ve bu doğal bir süreç maalesef.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    İnsanların tercihlerine kimse bir şey diyemez
    Ama şunu da söyleyebilirim diye düşünüyorum ;

    Bu tercih , üreticiyi daha vasat otomobil üretme noktasında teşvik eder , ne güzel istedikleri de buymuş dedirtir bu konuda herhalde hemfikiriz
    Bunun neticesinde de her geçen yıl daha kalitesiz otomobiller piyasaya sürülür

    Burası da otomobil forumu olduğu için bu tercihi yadırgayabilirim herhalde ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Tabi ki problem yok. ben neyin neden böyle olduğu ile ilgili kendi bakış açımı söylüyorum sadece. bende sizin gibi düşünmesem 3 senedir arabasız kalmazdım herhalde, alırdım ciks bir Suv geçerdim.


    159 V6 sportwagon satıyorlar da biz almazük mu dedik :)


    bir de burasının adı otomobil bölümü diye otomobil forumu gibi düşünmeyin derim. ihtiyaç ve f/p odaklı tercih odaklı burası. bir teknoloji forumunun alt konusu sonuçta.


    Gerçek otomobil forumları yurtdışında veya otopark falan vardı bir de.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    Valla Acizlik ise konu , ve burası da otomobil forumu ise 5 yıldızlı pekiyi aldın , kefili de benim
    Senin artı diye yazdıklarının benzerini sadece bu başlık altında ben kaç kez yazdım ? Bi bak bakalım neler yazmışım
    Yazdıklarının hiç biri bu araçları iyi bir otomobil yapmaz
    Sen hala bunu anlayamıyorsun
    Başta dedin ya , aciz … işte durumun bu
    C suv arka kapısını aç 2-3m uzaklaş , koltuk pozisyonuna bak
    Sonra C Hb veya D sedan arka kapısını aç
    2-3m uzaklaşıp koltuk pozisyonuna bak

    Sen uzun yolculuktan ne anlıyorsun ?
    O arka koltukların açısının ne demek olduğunu , arkada oturup 500-1000 km yolculuk yapacak kişi için ne ifade ettiğini sana anlatayım mı ?

    Tabiki hiç bir halt anlamayacağın için anlatmayacağım

    İyi araba ne zaman dedim gösterir misin? Hiç bir artısı yok dedin, sana bir sürü artı saydım. Yetmez mi?

    Al sana insignia ve hs arka koltuğu. Arkaya eğimi ayarlanıyor. Ayarlaninca d segmentlerden daha rahat, konforlu oluyor.


    Omada 5 mi Octava mi?


    Omada 5 mi Octava mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yalnızca firmanın verdiği garanti süresine bakarak bile hangi aracın daha kaliteli olduğu rahatlıkla anlaşılıyor.


    Chery 5 yıl garanti verirken, Skoda 2 yıl garanti veriyor.


    Yine de iki aracı başlık başlık kıyaslayalım.



    Motor;

    Güç: Chery 183 BG ile daha güçlü.


    Yakıt: Skoda hem Sedan olması, hem daha güçsüz olması, Hem de diğer yardımcı teknolojileri ile daha düşük yakıt tüketimine sahip


    Sağlamlık: Cherydeki motorun bilinen bir kronik sorunu yok. VAG ve Mild Hybrid motorlarda ise malum. Daha kompleks ve arıza ihtimali daha yüksek. Ayrıca Chery Güney Afrikada satılan aynı motorlu araçlara 10 yıl /1.000.000 KM motor garantisi veriyor. İnanmayan Güney Afrika Chery sitesini açıp, broşürleri incelesin kendi gözüyle görsün.


    Şanzıman;

    Konfor: Aşağı yukarı aynı


    Sağlamlık: Gezegende çift kavramanın adını çıkaran meşhur DSG şanzımanın her ne kadar eski kronik arızaları giderildi denilse de ismi bile yeterli. Daha geçen gün arkadaşımın Golf 8 aracı 20 bin KM de şanzıman arızası verdi. Garantisi bitmişti. Yetkili servis iyi niyet cart curt falan 5 bin küsür TL ye şanzımanı onardı.


    Chery de kullanılan Getrag 7DCT300 şanzıman münferit arızalara rastlanılsa da genel olarak sorunsuz bir şanzıman. Ayrıca BMW, Renault gibi birden çok markada kullanılıyor.



    Şanzıman Bakımı: Chery de kullanılan Getrag üretimi 7DCT300 ıslak tip şanzıman olduğu için daha uzun kavrama ömrüne sahiptir. Sıkışık trafikte ise daha az ısınacaktır.


    Donanım;

    Chery her türlü daha donanımlı bir araç.



    Yıllık Bakım Maliyeti;

    Chery bakımları 15 bin km bir. Skoda ise 10 bin km de bir. Chery daha az bakıma giriyor. Periodik bakım fiyatları ise Skoda ile benzer diye biliyorum. Ama 1 yılda 10 bin KM den fazla yol yapılıyor ise Chery daha avantajlı.



    Tasarım;

    Göreceli bir durum.


    Piyasa;

    Chery satış adetleri ortada, Ek çin vergisi gelmeden önce Türkiyede en çok satılan 1. SUV ve en çok satılan 3. Araç olmuştu. Ek vergiye rağmen satış rakamları yine fena değil. Bir de Octavia nın satış adetlerine bakın.



    Liste daha da uzar. Fanatikliği bırakıp araçlar özelinde bakılırsa toplamda Chery Omada 5' in bariz daha fazla artısı var.


    Skodanın tek artısı, Daha düşük yakıt tüketimi olabilir. O da 100km/ 1-2 litre ancak fark yaratır. Skoda yakıttan kazandığı farkı servis ve bakım olarak fazla fazla geri alacaktır zaten.


    Ayrıca Türkiye' nin yolları malum. Yüksek araç her türlü bu yollarda daha avantaja sahip.



    1 yıl/ 20.000 km Tiggo 8 pro kullanıyorum.


    Son 12 depomun ortalaması 100km/8.3 LT


    Ve bu araç daha büyük, daha ağır.





  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Aldık ok
    Sana daha fazla bilgi vermeyeceğim , anlamayacaksın
    Polemiğe girme daha fazla bloklarım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.