Şimdi Ara

Ön tekerin yükünü hangi parça taşır? Salıncak mı, aks mı, rot mu, veya?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
1
Favori
12.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ön tekerin yükünü hangi parça taşır? Salıncak mı, aks mı, rot mu, veya bir başka parça mı? Seyir halinde hangisinin arızası en tehlikelidir?



  • Askı ve süspansiyon sistemi kuvvetin büyük kısmının karşılandığı bölümlerdir. Buna ek olarak kontrol çubuğu gibi parçalar varsa kuvvet taşımada yardımcı olurlar. Kuvvetin en çok karşılandığı bölüm ise süspansiyon sistemidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Timya

    Ön tekerin yükünü hangi parça taşır? Salıncak mı, aks mı, rot mu, veya bir başka parça mı? Seyir halinde hangisinin arızası en tehlikelidir?

    Arabadan arabaya değişmek ile beraber, çoğunlukla kullanılan önden çekişli araçların bir çoğunda şöyledir.

    Ön tekerin yükünü öncelikle bijonlar taşır.
    Sonrasında porya içerisindeki rulman taşır.
    Sonrasında porya taşır.
    (Aks mili poryaya bağlıdır fakat hareketli, mafsallı kayar bir parça olduğu için yük almaz.)
    Porya ön aks taşıyıcıya( direksiyon mafsalı) aktarır.
    Ön aks taşıyıcı rot başları ile salıncağa aktarır.
    Helezon denilen yay da salıncağa bağlıdır ve yükü en son o görür ve yine salıncağa bağlı amortisör yardımıyla sönümler.


    Aracın durduğu yerdeki yükünü bu parçalar taşırken, hareket halinde oluşan kuvvetler bütün parçalara zaman zaman tesir ederler.
    Viraj dönerken tüm bu parçalar yetersiz kalır ve viraj denge çubuğu oluşan kuvveti diğer tekere de ileterek sistemi destekler.


    En kritik parça, en mühim parça hangisidir derseniz

    güncel araçlarda bijon kesmeye fazla rastlanmıyor, birisi kesilse diğerleri siz fark edene kadar idare eder.
    Bilya ( rulman ) bozulmaya başladığını sesiyle, vuruntusuyla belli eder.
    Ön düzen sisteminde lastikler bağlantı elemanlarından önce eskiyecek şekilde yapılırlar ve önden çukurlara düşünce sesler gelmeye başlayınca götürüp rotları yenilersiniz.

    Rot başları ve direksiyon rotu en tehlikelisi sayılabilir,çoğu araçta kurşun kalemden biraz kalındır ve çıktığında, kırıldığında tekeriniz boşa çıkar, aracınız kontrolden çıkar. Bu bir virajda olabilir, uçurum kenarında olabilir, hızlı akan bir trafikte olabilir.
    Ön tekeri içe doğru dönmüş, kırılmış araçlara sahit olmuşsunuzdur.






    Lastiklere, rot kollarına, rot başlarına, direksiyon rotuna dikkat etmeliyiz. Bu parçaların durumunu bilmediğimiz ikinci el araçlarla, kondisyonunu iyi bilmediğimiz diğer araçlarla hız yapmamalıyız. Bu parçaları alırken muadil parçalar yerine çin malı parçalar yerine mümkün mertebe orijinal veya kaliteli yerli malı parçalar tercih etmeliyiz. Kazalar sonunda araçlar parçalandığı için, herkes te öldüğü için kazanın sebepleri çok gün yüzüne çıkmaz fakat çoğu kazanın sebebi bunlardır. Kimse "dur bir de karşı yola geçeyim" diye direksiyonu karşı yola kırmıyor, kafa kafaya çarpışmıyor. Bu parçalar yorulurlar ve nerede kırılacaklarını kimse bilemez. Aşırı hız yapıyorsanız yarım saniye içinde herkes ölür, hiç kabahati olmayanlar da ölür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 28 Ağustos 2012; 16:25:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Timya

    Ön tekerin yükünü hangi parça taşır? Salıncak mı, aks mı, rot mu, veya bir başka parça mı? Seyir halinde hangisinin arızası en tehlikelidir?

    Arabadan arabaya değişmek ile beraber, çoğunlukla kullanılan önden çekişli araçların bir çoğunda şöyledir.

    Ön tekerin yükünü öncelikle bijonlar taşır.
    Sonrasında porya içerisindeki rulman taşır.
    Sonrasında porya taşır.
    (Aks mili poryaya bağlıdır fakat hareketli, mafsallı kayar bir parça olduğu için yük almaz.)
    Porya ön aks taşıyıcıya( direksiyon mafsalı) aktarır.
    Ön aks taşıyıcı rot başları ile salıncağa aktarır.
    Helezon denilen yay da salıncağa bağlıdır ve yükü en son o görür ve yine salıncağa bağlı amortisör yardımıyla sönümler.


    Aracın durduğu yerdeki yükünü bu parçalar taşırken, hareket halinde oluşan kuvvetler bütün parçalara zaman zaman tesir ederler.
    Viraj dönerken tüm bu parçalar yetersiz kalır ve viraj denge çubuğu oluşan kuvveti diğer tekere de ileterek sistemi destekler.


    En kritik parça, en mühim parça hangisidir derseniz

    güncel araçlarda bijon kesmeye fazla rastlanmıyor, birisi kesilse diğerleri siz fark edene kadar idare eder.
    Bilya ( rulman ) bozulmaya başladığını sesiyle, vuruntusuyla belli eder.
    Ön düzen sisteminde lastikler bağlantı elemanlarından önce eskiyecek şekilde yapılırlar ve önden çukurlara düşünce sesler gelmeye başlayınca götürüp rotları yenilersiniz.

    Rot başları ve direksiyon rotu en tehlikelisi sayılabilir,çoğu araçta kurşun kalemden biraz kalındır ve çıktığında, kırıldığında tekeriniz boşa çıkar, aracınız kontrolden çıkar. Bu bir virajda olabilir, uçurum kenarında olabilir, hızlı akan bir trafikte olabilir.
    Ön tekeri içe doğru dönmüş, kırılmış araçlara sahit olmuşsunuzdur.






    Lastiklere, rot kollarına, rot başlarına, direksiyon rotuna dikkat etmeliyiz. Bu parçaların durumunu bilmediğimiz ikinci el araçlarla, kondisyonunu iyi bilmediğimiz diğer araçlarla hız yapmamalıyız. Bu parçaları alırken muadil parçalar yerine çin malı parçalar yerine mümkün mertebe orijinal veya kaliteli yerli malı parçalar tercih etmeliyiz. Kazalar sonunda araçlar parçalandığı için, herkes te öldüğü için kazanın sebepleri çok gün yüzüne çıkmaz fakat çoğu kazanın sebebi bunlardır. Kimse "dur bir de karşı yola geçeyim" diye direksiyonu karşı yola kırmıyor, kafa kafaya çarpışmıyor. Bu parçalar yorulurlar ve nerede kırılacaklarını kimse bilemez. Aşırı hız yapıyorsanız yarım saniye içinde herkes ölür, hiç kabahati olmayanlar da ölür.

    Süper cevap oldu, teşekkürler.. Merak ettiğim de tam bunlardı. Gerçekten çok önem arz eden, hayati parçalar bunlar.




  • Yedek parça olarak bir rotil var birde rotilinde bağlı olduğu rotbaşı var (rotil dahil), rotilde boşluk olduğunda rotil imi değiştirelim yoksa rotbaşını (rotille birlikte olan parça)mı ?
  • rotilin bağlı olduğu rot başı değil salıncaktır.
    rot başı ve salıncak farklı parçalardır
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.