|
Önceden Oluşturulmuş Sanal Gerçeklik Kareleri
Önceden oluşturulmuş sanal gerçeklik (VR) kareleri, bir VR uygulaması çalıştırılırken arka planda oluşturulan, henüz işlenmemiş karelerdir. Bu kareler, daha sonra işlenerek oyuncunun görüş alanına sunulur.
Önceden oluşturulmuş VR kareleri, VR deneyiminin akıcılığını ve performansını artırmaya yardımcı olur. VR uygulaması, daha önce oluşturulmuş kareleri yüklemek zorunda olmadığından, gösterim gecikmesi azalır.
Önceden Oluşturulmuş VR Kareleri Nedir?
Önceden oluşturulmuş VR kareleri, uygulamanın oluşturduğu ve bellekte saklanan karelerdir. Bu kareler, uygulamanın sonraki kareleri işlerken ve gösterirken kullanılabilecek geçici tamponlar görevi görür.
Önceden Oluşturulan Maksimum Kare Sayısı
Önceden oluşturulabilecek kare sayısı, VR uygulamasına ve kullanılan donanıma bağlıdır. NVIDIA gibi bazı grafik kartı üreticileri, kullanıcıların önceden oluşturulan VR karelerinin sayısını ayarlamasına olanak tanıyan teknolojiler sunar.
NVIDIA Önceden Oluşturulmuş VR Kareleri
NVIDIA'nın bazı grafik kartları, Asynchronous Spacewarp (ASW) adlı bir teknolojiyi destekler. ASW, önceden oluşturulmuş VR karelerinin sayısını artırarak VR deneyiminin akıcılığını iyileştirmeye yardımcı olur.
NVIDIA Önceden Oluşturulan Maksimum Kare Sayısı Nedir?
NVIDIA grafik kartlarında önceden oluşturulabilecek maksimum kare sayısı, kartın modeline ve yapılandırmasına bağlıdır. Genellikle, daha yüksek seviyeli kartlar daha fazla önceden oluşturulmuş kareyi destekler.