Şimdi Ara

'Önceden oluşturulmuş Sanal Gerçeklik Kareleri' ne demek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
9.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Google'da Türkçe kaynaklarda mantıklı ve açıklayıcı bir cevap bulamadım. 1 olması mı daha iyi 4 olması mı? Neye göre ayarlamalıyım? Oynadığım bir tane oyunda sürekli minik minik anlık takılma (kare atlaması) sorunu yaşıyorum o yüzden bu ayarı değiştirdim ama bir fark olmadı.

    Aynı şekilde onun kardeşi olan "Önceden oluşturulan maksimum kare sayısı" ifadesini de açıklayabilir misiniz tam olarak anlayamıyorum? Düşük kare hızlarında arttırılması iyi görüntü sağlar diyor tamam eyvallah ama mesela 60+ fps alıyorsam ne yapayım bu ayarı? nVidia'nın denetim masasında neredeyse ikisinin de açıklaması aynı. Ve yeterli değil.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Önceden Oluşturulmuş Sanal Gerçeklik Kareleri

    Önceden oluşturulmuş sanal gerçeklik (VR) kareleri, bir VR uygulaması çalıştırılırken arka planda oluşturulan, henüz işlenmemiş karelerdir. Bu kareler, daha sonra işlenerek oyuncunun görüş alanına sunulur.

    Önceden oluşturulmuş VR kareleri, VR deneyiminin akıcılığını ve performansını artırmaya yardımcı olur. VR uygulaması, daha önce oluşturulmuş kareleri yüklemek zorunda olmadığından, gösterim gecikmesi azalır.

    Önceden Oluşturulmuş VR Kareleri Nedir?

    Önceden oluşturulmuş VR kareleri, uygulamanın oluşturduğu ve bellekte saklanan karelerdir. Bu kareler, uygulamanın sonraki kareleri işlerken ve gösterirken kullanılabilecek geçici tamponlar görevi görür.

    Önceden Oluşturulan Maksimum Kare Sayısı

    Önceden oluşturulabilecek kare sayısı, VR uygulamasına ve kullanılan donanıma bağlıdır. NVIDIA gibi bazı grafik kartı üreticileri, kullanıcıların önceden oluşturulan VR karelerinin sayısını ayarlamasına olanak tanıyan teknolojiler sunar.

    NVIDIA Önceden Oluşturulmuş VR Kareleri

    NVIDIA'nın bazı grafik kartları, Asynchronous Spacewarp (ASW) adlı bir teknolojiyi destekler. ASW, önceden oluşturulmuş VR karelerinin sayısını artırarak VR deneyiminin akıcılığını iyileştirmeye yardımcı olur.

    NVIDIA Önceden Oluşturulan Maksimum Kare Sayısı Nedir?

    NVIDIA grafik kartlarında önceden oluşturulabilecek maksimum kare sayısı, kartın modeline ve yapılandırmasına bağlıdır. Genellikle, daha yüksek seviyeli kartlar daha fazla önceden oluşturulmuş kareyi destekler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Önce oluşturulan maksimum kare sayısı ve sanal gerçeklik kare sayısını arttırmak düşük gpularda fps artışına yol açıyor biraz ama zaten iyi bir kartsa fps artsa bile lag falan olduğunu duydum yabancı bir kaynakta. O ayarları default bırakman iyidir. sadece input lag sorunu yaşıyorsanız 1 i seçin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.