Şimdi Ara

önden-arkadan çekiş (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
4.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok bilmişlik yapmayın, doğrusu önden-çekiş ve arkadan-itişdir.

    Ön tekerler arabayı çeker, arka tekerler iter. Esprisi de budur.

    Nerdeyse 50 yıldır kullanılan terimleri çarpıtmayın.

    Bunu yazmadan önce bir google'da arama yapsaydınız, işin uzmanlarının hangisini kullandığını görürüdünüz.


    Ayrıca ne önemi var ki? Ha arkadan-çekiş, ha arkadan-itiş,


    Ha Ali Veli, Ha Veli Ali...

    Çocukça şeylerle uğraşıyorsunuz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.


    "Arkadan çekiş" kavramını millet "arkaya çekiş" diye falan mı anlıyo nedir, illa "arkadan itiş" diye akıllarınca düzeltmeye kalkıyolar...

    Doğrusu "önden çekiş - arkadan çekiş" tabiki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 25 Eylül 2007; 9:26:08 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Çok bilmişlik yapmayın, doğrusu önden-çekiş ve arkadan-itişdir.

    Ön tekerler arabayı çeker, arka tekerler iter. Esprisi de budur.

    Nerdeyse 50 yıldır kullanılan terimleri çarpıtmayın.

    Bunu yazmadan önce bir google'da arama yapsaydınız, işin uzmanlarının hangisini kullandığını görürüdünüz.


    Ayrıca ne önemi var ki? Ha arkadan-çekiş, ha arkadan-itiş,


    Ha Ali Veli, Ha Veli Ali...

    Çocukça şeylerle uğraşıyorsunuz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.


    "Arkadan çekiş" kavramını millet "arkaya çekiş" diye falan mı anlıyo nedir, illa "arkadan itiş" diye akıllarınca düzeltmeye kalkıyolar...

    Doğrusu "önden çekiş - arkadan çekiş" tabiki...




    50 yıllık terimleri çarpıtanlar belli. Göğüse kokpit diyenler de var.






  • anlayan anladı sebebini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rokfor salatası -- 25 Eylül 2007; 14:31:49 >
  • trallesin ilk defa bişiyi yanlış bildiğini gördüm

    Çekiş -Traction otomobil tarihiyle birlikte başlayan bir terimdir heralde.

    100 yıllık bi terim neredeyse.

    Çekiş itiş diye bişi demek, forumda birsürü teknik bilgi anlatan birine yakışmadı.


    www.tdk.gov.tr

    Teknik bilginiz yok diyelim. Türkçe sözlüğe demi bakmadınız?


    ön tekerler çeker arka tekerler iter diyip çekişim motorla değil tekerin çekmesiyle itmesiyle alakası olduğunu düşünmek bence kroca bir düşünce.

    Arka tekerler ileri giderken itiyor tamam geri giderken de çekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 25 Eylül 2007; 14:36:48 >




  • Traction refers to the friction between a drive member and the surface it moves upon, where the friction is used to provide motion.

    For the purposes of driving a wheeled vehicle, high friction is generally desired, as it provides a more positive connection between the driving and driven members. In contrast, motion in a geared mechanism is provided by interference, and friction is usually detrimental because the gear mechanism has intrinsic sliding, and sliding under friction causes heating losses.

    Traction between two surfaces usually depends on several factors including

    * Material properties of each surface.
    * Macroscopic and microscopic shape or "roughness".
    * Force of contact.
    * Area of contact.
    * Contaminants at the material boundary including lubricants and adhesives.


    Formula for friction

    A common approximation is F=μFN. Here, μ summarizes material properties and roughness and is called "the coefficient of friction"

    [edit] Friction trade-offs

    In most applications, there is a complicated set of trade-offs in choosing materials. For example, soft rubbers often provide better traction but also wear faster and have higher losses when flexed -- thus hurting efficiency and sometimes causing early failure due to heat build-up. Subtle choices in material selection may have a dramatic effect. For example, tires used for track racing cars may have a life of 200 km, while those used on heavy trucks may have a life approaching 100,000 km. The truck tires have worse traction and also thicker rubber, but the race car tires can simply use thick rubber without compromising weight and heat build-up.

    Traction also varies with contaminants. A layer of water in the contact patch can cause a substantial loss of traction. This is one reason for grooves and siping of automotive tyres: most water must be displaced from the contact, but inertial effects limit the speed with which it can be displaced. Grooves hurt dry traction but reduce the distance the water travels to escape. Note there are applications where the distances are already short, for example bicycle tires have a narrow and pointed contact and so even slick tyres give good traction on a wet pavement. Where the roadway surface is substantially flexible or malleable, tread can also form divots in the road, leading to interference-type traction (as in gears) rather than friction.

    Traction applies across a wide variety of materials and scales. For example, railroad locomotives use steel wheels on steel rails to provide traction; slot cars use rubber on plastic; and so on.




  • Çekiş motor gücünün sürtünme vasıtasıyla tekerlekler aracılığı ile yola aktarılmasıdır.

    Bir tekerlekte çekiş vardır yada yoktur.


    Bir tekerlekte çekiş bazı koşullarda olmayabilir, bunlar çamura sağlanmak veya engele takılmak gibi, bu durumda ÇEKİŞ kontrol sisstemi TCS devreye girer.



    EKSŞİSÖZLÜKTE bi arkadaş çok güzel açıklamış vatandaşımız cahil kalmasın okusun saçma sapan sözlere itibar etmesin diye koyuyorum. Hala da anlamayan açsın TDK sözlüğüne baksın, gene de anlamayan varsa zaten anlamazlar onlara bişi diyemeyeceğim, mantık diyince mantı anlarlar...



    Son yıllarda türetilmiş "arkadan itişli araba" saçmalığının doğrusu. şuurlu insanların (mesela bir bmw için) kullanması gereken terim.

    çekiş kelimesinin iki anlamı vardır ve burada kastedilen itiş'nin karşıtı olan anlamı değildir. kastedilen, motorlu taşıtlarda gücün yola aktarılmasıdır.

    çekiş'in ingilizce ve fransızcadaki bu ikinci anlamının karşılığı traction kelimesiyle ifade edilir. mesela fransızcada traction avant* ve traction arriere* dendiğinde kimse bunu "çekmek eylemi"yle karıştırmaz. ingilizce'de de pulling ya da pushing değil, bu kelime kullanılır.

    yakın bir tarihe kadar türkiye'de de sadece çekiş ifadesi kullanılıyordu. son yıllarda birbirinden cahil oto dergisi editör ve muhabirlerinin ileri derecede kendini bilmezlikleri sayesinde "arkadan itişli" tuhaf bir şekilde kullanılır oldu.

    arabanın kendi kendini çekmediği ya da itmediği, yaptığı şeyin çekiş gücünü yola aktarmak olduğu ne kadar yazılsa da boş artık.

    eğer çekiş kelimesinin diğer anlamı çekmek eylemi olmasaydı "arkadan itişli" değil de o anlamın tersinin doğru olduğunu iddia edecekti bu sığ zihniyet.
    (ventolin, 23.05.2004 14:57 ~ 07.02.2005 04:35)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 25 Eylül 2007; 14:44:44 >




  • DH yöneticileri saygısızca (saygısızca çünkü o yazıları yazmama yol açan arkadaşın yazısı hala duruyor) yazılarımı silmiş. Silmeseydi, orada daha detaylı açıklamayı bulacaktın. Neyse, Yanlış bildiğim bir şey yok. Bir kelime etrafında fırtına koparmaya da gerek yok. Çünkü topiğin konusu bu değil. Ama bu konuda son kez yazıyorum ve cevap vermeyeceğim.

    DH yönetimi emek harcayarak eklediğim linkleri de silmiş olduğu için kimlerin "arkadan-itiş" sözcüğünü kullandığını da göremeyeceksin, aynı zahmete bir daha katlanmam. Ama şu kadarını söyleyeyim: Google'a gir "BMW'nin arkadan-itiş Kampanyası yaz", Veya arkadan-itiş nedir vs. yaz. Gelen linklerden tüm forumları göz ardı edip sadece otomobil dergileri, otomotiv firmaları vs.'nin linklerine bir göz at. Bak bakalım ne kadar fazla sayıda (BMW ve GM dahil) otomotivci arkadan-itiş" deyimini kullanıyor. Ben yanılıyorsam, onlar da yanılıyor.

    Yaşın kaç bilmiyorum, benim tevellüt hayli eski. Arkadan-itiş kavramı yeni değil, en az 50 yıllık. Ben elbette başlarına yetişemedim ama çocukluğum 7'li yıllarda, gençliğim de 80'lerde geçti. Ve çocukluğumdan beri okuduğum kaynaklarda hep arkadan-itiş kullanılırdı.

    Senin söylediğinin aksine "arkadan-çekiş" yeni olan deyimdir. Eski olan arkadan-itişdir. Sanayide eski ustalar gidip soruver bakalım, ne kullanıyorlar?..

    Kavramların tarihini bilmeden içeriğini sorgulamak da erdemli insanların işi olmasa gerek...

    Gelelim terminoloji dersine...

    Traction ve drive sözcüklerini karıştırıyorsun.

    Traction çekiş değil yol tutuştur. Tahrik/çekiş anlamında İngilizce'de Drive kullanılır. Traction tüm tekerlerde vardır. fren yaptığında kullandığın şey drive değil, traction'dır. Araban patinaja düştüğünde kaybettiğin şey drive değil, traction'dır.

    Öncelikle kavramları birbirine karıştırmaktan vazgeçelim.

    Front-wheel drive: Önden çekiş
    Rear-Whell drive: arkadan-itiş (veya çekiş)
    All-Wheel drive/4 wheel drive: dört-çeker

    Gördüğün gibi traction başka şey, drive (tahrik) başka şeydir. Açalım:

    Traction, lastik ile zemin arasındaki sürtünme kuvveti sayesinde lastiklerin, direksiyonla tayin edilen istikametteki hayali izi takip etmesinden başka bir şey değildir. Zaten bir me karşılığı da iz sürmektir, tractor kelimesi de ordan gelir. Traction, tahrik edilmiş olsun olmasın her 4 tekerlekte mevcuttur. Aracı durduran şey traction'dır. Buzda ve kaygan zeminde kaybettiğin şey drive değil traction'dır çünkü patinajdaki bir aks drive kaybetmez (lastikler dönmeye devema eder) ama traction kaybeder (yola tutunma sona erer)

    Öte yandan drive karşılığı kullanılan tahrik mekanizması araca göre ön, arka veya hepsinde olabilmektedir.

    Neden drive?

    Biraz da lingusitik epistomoloji, kelimelerin kökeni hakkında bilgi:

    Drive çünkü aracı götüren şey tam da budur ve o yüzden İngilizce de şoför için Driver kelimesi kullanılır.
    Oysa traction aracı götüren şey değildir, aracın ileri veya geri itilmesi/çekilmesi eylemine lastiklerin verdiği tepkidir. Drive'ın kelime anlamı için yüzlerce site var ama ben otomotivdeki kullanımını vereyim: "the act of applying force to propel something". Yani aslında propel sözcüğü ile drive sözcüğünü büyük ölçüde eş/benzer anlamlı olarak kullanabiliriz.

    Drive sözcüğü "kuvvet ile tahrik ederek reaksiyona (dönme, gitme vs.) yol açma işidir. Herhangi bir hareketli nesnenin hareket etmesine yol açma işi drive'dır. Mesela eskiden pikap ve teylerde belt-drive veya dricet-drive deyimi kullanılırdı. Aynı şey. Arabanın motorunun ürettiği bir kuvvet var ve bu kuvveti siz tekerleklere aktararak aracın hareket etmesini/gitmesini istiyorsunuz. Bunun için yapacağınız şey tekerlekleri tahrik (drive) etmektir. Tekerlekler maruz kaldıkları bu kuvvete traction araclığı ile ZEMİN ÜZERİNDE dönerek cevap verirler. Aşağıda zemin yoksa tahrik edilen tekerler yine dönmeye devam eder. Ama aşağıda zemin yoksa traction da yoktur.

    Dolayısıyla bir kere traction çekiş demek değildir, yol tutuş demektir. Önce bu yanlışı düzeltelim. Kaynak istersen yüzlerce kaynak veririm ama şimdi uğraşacak vaktim yok. Zaten artık DH yönetimi yüzünden kolay kolay kaynak arayışına girmem, emek vererek yazdıklarımın hoyratça silinmesinden hoşnut değilim.

    Benim sayfa dolusu yazımı yazacak hiç bir şeyi olmadığı için bir cümle yazanınkiyle aynı kefede değerlendiriyorlarsa, zaten bu forumdan demir alma vakti gelmiş demektir.


    Şimdi özetleyelim:

    Arkadan-itiş deyimi, arkadan-çekiş deyiminden onyıllarca daha eskidir. İlk arabalar arkadan itişliydi. Otomobil tarihine bakarsan 40'lı 50'li, 60'lı yılların arabalarının hep arakadan-itişli olduğunu görürsün. 70'lerde önden çekişin yaygınlaşmasıyla birlikte bizim de dilimize bu sözcüğün girmesi gerekiyordu. O zaman adar arkadan-itiş denlen şeye önden-itiş demek komik olacağı için önden-çekiş denmeye başlandı.

    Uzun süre bu arkadan-itiş, önden-çekiş ikilisi kullanıldı. Sonra, 90'lı yıllarda otomobil dergiciliğinin gelişimiyle, bizde olmayan bir süre kavram Türkçeleştirilmek zorunda kalındı. Bu konuda yetkili bir merci olmadığı için herkes kafasına göre çevirdi ve bir kakafoni doğdu.

    İşte bu süreçte çnden-çekiş deyiminden bağımsız olarak "çekiş" deyimi kullanılmaya başlandı. Çekiş ve önden-çekiş ayrı şeylerdir. Kavram kargaşası buradan doğuyor.

    Çekişle iki şey kasdediliyor
    1. Arabanın gücü (araba çekişten düştü)
    2. (YANLIŞ OLARAK) Yola tutunma yani traction yerine.

    Zamanla 4 çeker arabaların da etkisiyle bazıları arkadan çekiş demeye başladı. Arkadan itiş bazılarına anlamını kavramadığı ve kelimenin özgün hikayesini bilmediği için komik gelmiş olmalı ki, arkadan-çekiş'in doğru olduğunu sanmaya başladılar.

    Diğer bazıları da arkadan-itişi eskilerden duyup kullanmaya devam ettikçe. (Üniversitelerde hala an-itiş kullanılır) arkadan-çekişi kullananlar arkadan-itişi ilk kez duyduklarında şaşırıp tepki veriyorlar.

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/cekis.htm (GAZİ ÜNİVERSİTESİ)
    http://gm-press.com/2006/TR/site/article.php?aid=1743 (opel'in sitesi)
    http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=6196390&p=2 (BMW arkadan-İtiş Kampanyası

    Oysa kelime pratik bir bezetmeden doğmuştu. Arka tekerlekler arabanın arkasında olduğu için aracı iter, öndekiler de aynı nedenle çeker. Kelimenin kaynağı işte bu kadar basit bir mantığa dayanıyor.

    Peki, arkadan-çekiş eskiyse, arkadan itiş nerden çıktı?

    Var mı cevabın?..







    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k.

    Çekiş motor gücünün sürtünme vasıtasıyla tekerlekler aracılığı ile yola aktarılmasıdır.

    Bir tekerlekte çekiş vardır yada yoktur.


    Bir tekerlekte çekiş bazı koşullarda olmayabilir, bunlar çamura sağlanmak veya engele takılmak gibi, bu durumda ÇEKİŞ kontrol sisstemi TCS devreye girer.



    EKSŞİSÖZLÜKTE bi arkadaş çok güzel açıklamış vatandaşımız cahil kalmasın okusun saçma sapan sözlere itibar etmesin diye koyuyorum. Hala da anlamayan açsın TDK sözlüğüne baksın, gene de anlamayan varsa zaten anlamazlar onlara bişi diyemeyeceğim, mantık diyince mantı anlarlar...



    Son yıllarda türetilmiş "arkadan itişli araba" saçmalığının doğrusu. şuurlu insanların (mesela bir bmw için) kullanması gereken terim.

    çekiş kelimesinin iki anlamı vardır ve burada kastedilen itiş'nin karşıtı olan anlamı değildir. kastedilen, motorlu taşıtlarda gücün yola aktarılmasıdır.

    çekiş'in ingilizce ve fransızcadaki bu ikinci anlamının karşılığı traction kelimesiyle ifade edilir. mesela fransızcada traction avant* ve traction arriere* dendiğinde kimse bunu "çekmek eylemi"yle karıştırmaz. ingilizce'de de pulling ya da pushing değil, bu kelime kullanılır.

    yakın bir tarihe kadar türkiye'de de sadece çekiş ifadesi kullanılıyordu. son yıllarda birbirinden cahil oto dergisi editör ve muhabirlerinin ileri derecede kendini bilmezlikleri sayesinde "arkadan itişli" tuhaf bir şekilde kullanılır oldu.

    arabanın kendi kendini çekmediği ya da itmediği, yaptığı şeyin çekiş gücünü yola aktarmak olduğu ne kadar yazılsa da boş artık.

    eğer çekiş kelimesinin diğer anlamı çekmek eylemi olmasaydı "arkadan itişli" değil de o anlamın tersinin doğru olduğunu iddia edecekti bu sığ zihniyet.
    (ventolin, 23.05.2004 14:57 ~ 07.02.2005 04:35)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 25 Eylül 2007; 17:24:39 >




  • Önden çekiş - arkadaş çekiş konusuna dönersek

    Önden çekiş sisteminin pratikte sürüş hatalarını daha kolay telafi edebildiği, bu yüzden genel kullanıcıların daha az sorunla karşılaştıkları söylenir, daha doğrusu genel kullanıcılar için aracın tepkilerinin daha kabul edilebilir ve kontrol edilebilir olduğu söylenir. Arkadan itişli bir otomobil çok zevkli kontra hareketler yapabilmenizi sağlar, ama aynı zamanda genel kullanıcılar için özellikle ıslak zeminde gaz pedalının dozajında daha dikkatli olunmasını gerektirir. Yeni elektronik sistemler bu sorunu azaltmaktadırlar.

    Çok yüksek süratlere çıkan spor otomobiller ise arkadan çekişli olarak imal edilir, sebebi de yüksek süratlerde (200 km/h ve üzeri) arkadan çekiş sisteminin düz gidişte daha stabil olmasıdır.

    Önden çekiş sisteminde tekerleklere aktarılan güçte kayıp daha azdır, çünkü aktarma organları daha azdır. Arkadan çekişte aktarma organlarındaki sürtünme kayıpları daha fazladır.

    İmalatçılar açısından bakıldığında önden çekişin tercih edilmesinin en önemli nedenlerinden biri de maliyettir.




  • 4 teker araca 4 çekiş diyor.

    2 çekere itiş diyor.

    Ya kendin diyorsun.

    Hala konuşuyorsun sana sözüm yok bilmiyorsun işte hala da inat ediyorsun


    traction çekiş demektir,

    birşeyi çekmeyle ilgisi yktur yan anlamdır.


    Bir takım cahil insnalar Türkçeyi eksik kavradıklarından dolayı yan anlam cahili olduklarından dolayı, çekmeye karşılık itmek kullanmışlardır.


    www.tdk.gov.tr gidin açın öğrenin.


    Yuğurt hala karadır diyor adam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 25 Eylül 2007; 17:34:53 >
  • dün bozuk Türkiye yollarından birinde giderken önümde eski kasa e200 vardı.sokağa dönerken(sokak biraz dik) merco nun sağ arka tekeri patiye düştü.aynı yerden ben geçtim hiç pati yok.benimki önden çekişli.
    o arkadan şeyli! olduğundan patiye çabuk düşüyor.
    yani önden çekişlerin avantajı:yokuşta,karda,kumda vs. yerlerde motorun ağırlığı etkisiyle patiye az düşmesidir.
    arkadan itişin ise yanlayarak viraj almakgüç kaybı yüksektir bu arada.
  • 11. Traction is a particular form of power that makes a vehicle move.
    2. çekme/çekiş gücü

     önden-arkadan çekiş
  • ya yazmayayım yazmayayım diyorum ama ..

    mesala arkadan çekişli bir aracınız var(örnek şahin) araba nın motorunda yada yürüyen aksamında bir sorun oluştu ve araç tekledi..o anda araç ilerlemede zorluk çekti,siz o sırada araba çekişden mi düştü yoksa itiş den mi düştü diyorsunuz? bana bunun cevabını verin lütfen?

    aracın ilerlemesindeki ana makina motordur,şahft aks gibi parçalar ve mekanizmalar bunun ek parçalarıdır..aracın ilerlemesinde motor ana görevi üstlendiğine göre sırf arka tekerleklere ivme uygulandığı için buna itiş demek yanlıştır.ister arka tekerleklere ister ön isterse 4 ünüde birden çekme kuvveti uygulansın bunun adı bellidir..

    bir arabanın kendini ve yükünü taşıma olayına çekme denir..o yükü çeker araç itmez

    yani bir araba kendi kendini götürüyor sonuçda kimse arkadan kaktırmıyor ilerlesin diye.

    sonuç olarak aracın kendi içinde uyguladığı kuvvetin adı çekişdir.itiş değil..tabi herkesin bildiği kendinedir,burda kimseye ders vermek yada bir şey kanıtlamak veya mor etmek gibi amacım ve tenezzülüm yok.olan arkadaşlar da şahısa ve düşünceye daha saygılı olursa iyi olur..

    ayrıca bu konu gereksizce dallanmış mesaj atmayalım lüften bir daha..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.

    yani buradan çıkartacağın sonuç önden çekiş değil arkadan çekişli otomobillerde güç kaybı fazladır.
    Önden arkaya güç gidene kadar motordaki aktarım organları güç kaybettirmektedir.
    Bunun yanında Spor araçlar artık 4 çeker üretime ufak ufak geçmeye başlamıştır.
    Subaru // AWD Audi // Quattro... gibi.



    Honda eski 1.6 VTi sa BMW 100 metre geriden izler anca
  • Çekiş-itiş konusu bir yana..

    Ön tekerleklerin yere bir viraj dönüşü esnasında tam olarak basabilmesi için değişken kamber-kaster açılarına sahip olması gerekir.Örneğin bir mercedes slk 200 kompressor ve bir nissan 350Z de direksiyonu tam sağa veya sola kırdığınızda ön lastikler yere direk tabanlarıyla değil,direksiyonun çevrildiği taraftki lasitk biraz daha dış,diğer lastikse biraz daha iç yanağıyla yere basar..

    Önden çekişli bir araçta ise bu olayı tam olarak başarmak komplike bir direksiyon sistemi getirmesi ve yer kayıpları nedeniyle daha zordur..

    İkinci neden sürüş keyfidir..Amaç bu gibi araçların arkasını biraz savurup beli ölçüde kullanıcısına sürüş zevki vermesi gerekir.Siz hiç drift yapan önden çekişli bir süperspor otomobil gördünüz mü?

    Aktarma kayıpları arkadan itişlilerde şaft dolayısıyla daha fazladır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ewrld -- 26 Eylül 2007; 0:50:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.

    yani buradan çıkartacağın sonuç önden çekiş değil arkadan çekişli otomobillerde güç kaybı fazladır.
    Önden arkaya güç gidene kadar motordaki aktarım organları güç kaybettirmektedir.
    Bunun yanında Spor araçlar artık 4 çeker üretime ufak ufak geçmeye başlamıştır.
    Subaru // AWD Audi // Quattro... gibi.



    Honda eski 1.6 VTi sa BMW 100 metre geriden izler anca


    +1

    Ancak şu da var ki civic vti 160hp lik motor gücünün 130 hp sini tekerlerklerie aktarmasıyla,güç aktarım konusunda çok başarılı bir araç olamamaktadır.




  • Herkes kendi bildiğini kullansın en iyisi.

    Şimdi diferansiyel kendini direksiyona göre mi ayarlıyor yoksa dönüşlerde teker üzerine yapılan baskı veya yayların salınımına göre mi ayarlıyor?
  • Bu seviyesiz yazıya cevap vermem, seviyendekilerle muhatap ol.

    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k.

    4 teker araca 4 çekiş diyor.

    2 çekere itiş diyor.

    Ya kendin diyorsun.

    Hala konuşuyorsun sana sözüm yok bilmiyorsun işte hala da inat ediyorsun


    traction çekiş demektir,

    birşeyi çekmeyle ilgisi yktur yan anlamdır.


    Bir takım cahil insnalar Türkçeyi eksik kavradıklarından dolayı yan anlam cahili olduklarından dolayı, çekmeye karşılık itmek kullanmışlardır.


    www.tdk.gov.tr gidin açın öğrenin.


    Yuğurt hala karadır diyor adam




  • arkadaşlar şu itiş-çekiş muhabettini bi kenara bırakıp esas konuya dönelim
  • Merhabalar,

    Bu çekiş meselesi (önden mi arkadan mı) konusu Saab Forumlarındada çok tartışılıyor.Örneğin modifiyeli Saab 9-5 Aero'lar var 400+ hp üreten (Maptun'un sitesinde birçok örneği var),birde onlara habire yüklenenler var 300 HP üzerindeki güçlerin önden çekiş için anca teker yakmaya yarayacağını söyleyen.Ancak kendi aracımda gözlemim bir tepe çıkarken ağırlık merkezi arkaya kaydığı için yüklenirsem TCS hemen devreye giriyor.Sanki arkadan çekiş olsa daha verimli olacak gibi.

    Bu arada bilgileriyle katkılda bulunan tüm arkadaşlara özellikle tralles'e teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.

    yani buradan çıkartacağın sonuç önden çekiş değil arkadan çekişli otomobillerde güç kaybı fazladır.
    Önden arkaya güç gidene kadar motordaki aktarım organları güç kaybettirmektedir.
    Bunun yanında Spor araçlar artık 4 çeker üretime ufak ufak geçmeye başlamıştır.
    Subaru // AWD Audi // Quattro... gibi.



    Honda eski 1.6 VTi sa BMW 100 metre geriden izler anca

    Eski 1.6 vtec ti ve bmw kaç yüz metre geriden izledi, yıkım oldu valla vtec aldı başını yürüdü kayboldu gözden




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.