Şimdi Ara

önden-arkadan çekiş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
4.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar;
    geçen televizyonda seyrettim önden çekişin daha avantajlı olmasına rağmen arkadan çekişde tekerleklere yansıyan güç kaybı daha az olduğu için özellikle spor otomobillerde hala arkadan çekişli üretim yapıldığından falan bahsediliyordu. önden çekişde aktarma organlarında daha fazla güç kaybı oluyormuş

    benim merak ettiğim konu bu güç kayıplarının oranları nedir?

    çok kayda değer bir oran mı var acaba ? bilen arkadaşlar yardımcı olursa seviniirim

    iyi günler



  • bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.

    yani buradan çıkartacağın sonuç önden çekiş değil arkadan çekişli otomobillerde güç kaybı fazladır.
    Önden arkaya güç gidene kadar motordaki aktarım organları güç kaybettirmektedir.
    Bunun yanında Spor araçlar artık 4 çeker üretime ufak ufak geçmeye başlamıştır.
    Subaru // AWD Audi // Quattro... gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 24 Eylül 2007; 15:29:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.

    yani buradan çıkartacağın sonuç önden çekiş değil arkadan çekişli otomobillerde güç kaybı fazladır.
    Önden arkaya güç gidene kadar motordaki aktarım organları güç kaybettirmektedir.
    Bunun yanında Spor araçlar artık 4 çeker üretime ufak ufak geçmeye başlamıştır.
    Subaru // AWD Audi // Quattro... gibi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.



    yalnız konuyu açan arkadaş önden çekişli araçlarda daha fazla güç kaybı oluyor demiş.



    cyborg00tr arkadaşında imaa ettiği gibi arkadan çekişli araçla güç kaybı daha fazladır. spor otomobillerde arkadan çekiş kullanılmasının başka nedenleri vardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.



    yalnız konuyu açan arkadaş önden çekişli araçlarda daha fazla güç kaybı oluyor demiş.



    cyborg00tr arkadaşında imaa ettiği gibi arkadan çekişli araçla güç kaybı daha fazladır. spor otomobillerde arkadan çekiş kullanılmasının başka nedenleri vardır

    Alıntıları Göster
    ARKADAN ÇEKİŞTE EKSTRA UZUN BİR ŞAFT KULLANIYORSUN ARKA DİNGILE DOGRU BENCEDE ARKADAN İTİŞTE GUÇ KAYBI DAHA ÇOK OLMALI. AMERIKADA ARKADAN ITIŞLER DAHA REVAJTA AVRUPA JAPONYA GENELDE ONDEN ÇEKİŞ Lİ URETIYOR IKISNINDE ARTILARI EKSILERI VAR ÖNDEN ÇEKIŞTE MALIYET DAHA DÜŞÜK KANIMCADA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.



    yalnız konuyu açan arkadaş önden çekişli araçlarda daha fazla güç kaybı oluyor demiş.



    cyborg00tr arkadaşında imaa ettiği gibi arkadan çekişli araçla güç kaybı daha fazladır. spor otomobillerde arkadan çekiş kullanılmasının başka nedenleri vardır

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.



    yalnız konuyu açan arkadaş önden çekişli araçlarda daha fazla güç kaybı oluyor demiş.



    cyborg00tr arkadaşında imaa ettiği gibi arkadan çekişli araçla güç kaybı daha fazladır. spor otomobillerde arkadan çekiş kullanılmasının başka nedenleri vardır

    Nedenide virajlarda daha rahat girilmesi yani drifte benzer şekilde girilmesi sanırım öyle olması gerekir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: twincharged

    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    bmw 318cile 1.6vtec honda yan yana yürüyorlar sen düşün güç kaybını
    ikiside yüksüz full orj.



    yalnız konuyu açan arkadaş önden çekişli araçlarda daha fazla güç kaybı oluyor demiş.



    cyborg00tr arkadaşında imaa ettiği gibi arkadan çekişli araçla güç kaybı daha fazladır. spor otomobillerde arkadan çekiş kullanılmasının başka nedenleri vardır

    Nedenide virajlarda daha rahat girilmesi yani drifte benzer şekilde girilmesi sanırım öyle olması gerekir

    Alıntıları Göster
    arkadan çekişli araçlarda güç kaybı önden çekişli araçlara göre daha fazladır bildiğim kadarıyla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    arkadan çekişli araçlarda güç kaybı önden çekişli araçlara göre daha fazladır bildiğim kadarıyla

    Alıntıları Göster
    Arkadan itişli araclarda kullanılan parca fazlalıgından dolayı kayıp bıraz daha fazladır fakat onden cekıslı araclarda ıse gucu yola verımlı bır sekılde aktarmak daha zordur. Olay bundan ıbaret...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    arkadan çekişli araçlarda güç kaybı önden çekişli araçlara göre daha fazladır bildiğim kadarıyla

    Alıntıları Göster
    arkadan çekişli araçlarda güç kaybı önden çekişli araçlara göre daha fazladır fakat daha iyi ağırlık dengesi sağladığı, araca yön veren tarafın farklı olması ve en önemlisi sürüş keyfi nedeniyle tercih edilmektedir. Özellikle büyük motor hacmine sahip araçlarda önden çekiş olsa araçlar çok daha fazla patinaja kalması olasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    arkadan çekişli araçlarda güç kaybı önden çekişli araçlara göre daha fazladır fakat daha iyi ağırlık dengesi sağladığı, araca yön veren tarafın farklı olması ve en önemlisi sürüş keyfi nedeniyle tercih edilmektedir. Özellikle büyük motor hacmine sahip araçlarda önden çekiş olsa araçlar çok daha fazla patinaja kalması olasıdır.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.

    Alıntıları Göster
    Önden çekişli otomobillerde ön tekerlekler aynı anda hem yanal kuvvetlere (viraj alırken), hem de çekiş kuvvetine maruz kaldıkları için önden kaymaları, yani ingilizce terimiyle "understeer" yaşamaları daha kolaydır.
    Arkadan çekişli otomobillerde ise çekiş kuvveti arka tekerleklerde olduğu için ön tekerlekler daha yüksek yanal kuvvetler ile kaymadan başa çıkabilirler. Süpersporların çoğunun hala arkadan çekişli olmasının sebebi budur. Konu ile ilgili daha ayrıntılı bilgi arayanlar herhangi bir arama motorunda "Kamm Dairesi" aratıp inceleyebilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.


    +1000 Bu kavram 3-5 senedir türedi zaten. İngilizce ve fransızca`da da çekiş olarak geçer ve "traction" ifadesi kullanılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.


    +1000 Bu kavram 3-5 senedir türedi zaten. İngilizce ve fransızca`da da çekiş olarak geçer ve "traction" ifadesi kullanılır.

    Alıntıları Göster
    TDK sözlüğü açıp baktığınız zaman da Çekiş ifadesinin doğru olduğunu görürsünüz.

    4 teke çekişli diyoruz, 2 teker itiş 2 teker çekiş demiyoruz.

    Mesela Audi q7 nin bi tekerinde çekiş olmadığı zaman, yani teker boşta veya çamurda olduğu zaman güç iletimini kesiyor, orada itiş nasıl kullanılır?

    Veya geri geri gittiğimiz zaman itiş ne olur?

    Kimse hiç bişi çekmiyor,yada itmiyor...

    Çok saçma bir laf kullanılması bile abes aslında

    Bunun yanında understeer oversteer dan tehlikeli bir durumdur, bunu Michael Schumacher, understeeri oversteera tercih ederim demesiyle anlayabiliyoruz.

    Yani esas arkadan çekişli olmasının nedeni bu olmamalı. Arkadan çekiş daha riskli..

    Spor otomobiller için, bir araca çok fazla güç uyguladığınızda onu ön tekerlere verdiğinizde o aracı kullanmak güçtür.

    Güç yere istenilen biçimde iletilemez, bu nedenle arkadan çekiş tercih sebebidir...

    200hp önden çekişli bi araçta seri bir kalkış yapın ne demek istediğimi anlarsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 24 Eylül 2007; 16:51:22 >




  • Bir motorun beygir gücünü değişik yöntemlerle ölçerler. fabrikalar volanda ölçer. Volandan tekerleğe kadar debriyaj, şanzuman, şaft, ayna-mahruti vardır. Bunlar yarattıkları sürtünme nedeniyle volandaki beygir gücünün bir miktarını çalarlar. Bu oran otomatik viteslilerde daha yüksektir ancak otomobilden otomobile değişir, sabit bir rakam söz konus değildir. Yine de pratik amaçlar için genelleme yapılır.

    Arkadan çekişli, önden motorlu, manuel vites: %15 güç kaybı
    Arkadan çekişli, önden motorlu, otomat. vites: %17 güç kaybı
    Önden çekili önden motorlu manuel vites: <%15, >%8
    Önden çekili önden motorlu manuel vites: <%15, >%11


    Önden çekişli araçlarda bu kayıp daha azdır. Spor otomobillerde arkadan çekiş kullanılmasının nedeni aynı güçte önden çekişe göre daha az patinaja düşmesidir. Güç kaybıyla kastedilen budur. Arkadan itişlide eylemsizlik nedeniyle kalkışta arkaya ağırlık transferi olur ve arka tekerler daha çok yüklenir ve bu yüzden patinaj daha az olur, sebep budur. yoksa önden çekişlide daha az güç kaybı vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desevigne

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.


    +1000 Bu kavram 3-5 senedir türedi zaten. İngilizce ve fransızca`da da çekiş olarak geçer ve "traction" ifadesi kullanılır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: desevigne


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.


    +1000 Bu kavram 3-5 senedir türedi zaten. İngilizce ve fransızca`da da çekiş olarak geçer ve "traction" ifadesi kullanılır.

    İşte anlatmak istediğim.

    Arkadan çekişte sürüs zevkinden bahsediyorsunuz da spin atma olayını anlayabilmiş değilim.

    Bana önden çekiş oldukça mantıklı geliyor. Manevrada sorun olmuyor, masrafı düşük ve kışın kabak lastikle rampa çıktığımız yerler de oluyor. Ayrıca ön teker kontrolden çıkarsa tipide aracın askıya alınması tarzı sorunların önüne geçilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: desevigne


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.


    +1000 Bu kavram 3-5 senedir türedi zaten. İngilizce ve fransızca`da da çekiş olarak geçer ve "traction" ifadesi kullanılır.

    İşte anlatmak istediğim.

    Arkadan çekişte sürüs zevkinden bahsediyorsunuz da spin atma olayını anlayabilmiş değilim.

    Bana önden çekiş oldukça mantıklı geliyor. Manevrada sorun olmuyor, masrafı düşük ve kışın kabak lastikle rampa çıktığımız yerler de oluyor. Ayrıca ön teker kontrolden çıkarsa tipide aracın askıya alınması tarzı sorunların önüne geçilir.

    Alıntıları Göster
    arkadan çekiş olayı mersedes bmw gibi üst sınıf otomobillerde ve sürat hedefli olarak üretilen otomobillerde var.açıkçası mesedes ve bmw nin konfor amacıyla bunu yaptığını biliyorum ama ferrari porsche neden yapıyo onu bilmiyorum.(belkide motor arkada diye gücü daha hızlı aktarabilmek için olabilir).birde bizim meşhur kuş serisi arkadan çekişliydi ama onların neden arkadan çekişli olduğuna dair bir fikir yürütemedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: giza

    arkadan çekiş olayı mersedes bmw gibi üst sınıf otomobillerde ve sürat hedefli olarak üretilen otomobillerde var.açıkçası mesedes ve bmw nin konfor amacıyla bunu yaptığını biliyorum ama ferrari porsche neden yapıyo onu bilmiyorum.(belkide motor arkada diye gücü daha hızlı aktarabilmek için olabilir).birde bizim meşhur kuş serisi arkadan çekişliydi ama onların neden arkadan çekişli olduğuna dair bir fikir yürütemedim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: giza

    arkadan çekiş olayı mersedes bmw gibi üst sınıf otomobillerde ve sürat hedefli olarak üretilen otomobillerde var.açıkçası mesedes ve bmw nin konfor amacıyla bunu yaptığını biliyorum ama ferrari porsche neden yapıyo onu bilmiyorum.(belkide motor arkada diye gücü daha hızlı aktarabilmek için olabilir).birde bizim meşhur kuş serisi arkadan çekişliydi ama onların neden arkadan çekişli olduğuna dair bir fikir yürütemedim.



    seri arabalar ya, ondan!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspcü

    quote:

    Orjinalden alıntı: giza

    arkadan çekiş olayı mersedes bmw gibi üst sınıf otomobillerde ve sürat hedefli olarak üretilen otomobillerde var.açıkçası mesedes ve bmw nin konfor amacıyla bunu yaptığını biliyorum ama ferrari porsche neden yapıyo onu bilmiyorum.(belkide motor arkada diye gücü daha hızlı aktarabilmek için olabilir).birde bizim meşhur kuş serisi arkadan çekişliydi ama onların neden arkadan çekişli olduğuna dair bir fikir yürütemedim.



    seri arabalar ya, ondan!

    Alıntıları Göster
    arkadşlar saolun
    ben tv de seyrettim öyle açıklamışlardı ama bende tam bilmiyorum gerçi bi arkadaşda benim ilk dediğim gibi önden çekişde daha fazla güç kaybı olur demiş
    tvdede aktarma organlarının fazlalığından dolayı daha fazla güç kaybı olur demişdi ama ben tam bilmiyorum önden ve arkadan çekişli araçlarda güç motordan tekere gelene kadar kaç tane aktarma organından geçior? önden çekişli araçda daha fazla aktarma orgnından geçiyorsa önden çekişli araçda daha fazla güç kaybı olması normal galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevremuh

    arkadşlar saolun
    ben tv de seyrettim öyle açıklamışlardı ama bende tam bilmiyorum gerçi bi arkadaşda benim ilk dediğim gibi önden çekişde daha fazla güç kaybı olur demiş
    tvdede aktarma organlarının fazlalığından dolayı daha fazla güç kaybı olur demişdi ama ben tam bilmiyorum önden ve arkadan çekişli araçlarda güç motordan tekere gelene kadar kaç tane aktarma organından geçior? önden çekişli araçda daha fazla aktarma orgnından geçiyorsa önden çekişli araçda daha fazla güç kaybı olması normal galiba

    Alıntıları Göster
    Hayır dostum, tipik olarak önden çekişli bir tahrik sisteminde, hele motor yanlamasına yerleştirilmişse, mekanik verim kaybı, arkadan itişlilere nazaran daha düşüktür. Bunun da rakamlarını verdim zaten. Sanırım kavram kargaşası yaşanıyor. TV'de her ne söylemişlerse ya sen yanlış kelimelerle bize aktarıyorsun, ya da onlar meramlarını yanlış kelimelerle anlatmışlar. Güç kaybı? Patinaj güç kaybıdır. Fiziğin yasaları burada da işliyor. Tüm nesneler gibi arabaların da bir ağırlık merkezi var ve bu merkez araç hareketli olduğu için statik değil dinamik. Kalkışta ve hızlanma esnasında aracın ağırlık merkezi geriye kayar. Böylece aracın aırlık dağılımı arka tekerleklerde daha fazla olacak şekilde değişir. İşte bu güçlü motorların yaratacağı patinaj tehlikesine karşı ekstra karşı kuvvet yaratır. Arkadan itişli bir araç kuru zeminde daha iyi yol tutuş karakteristikleri gösterir. Spor otomobillerde arkadan itişi seçmelerinin esas nedeni budur. Ayrıca çoğu spor otomobilde motor ortaya (kokpitin hemen arkasına) yerleştirildiği için mekanik verim kaybı da o kadar yüksek olmaz. Arkadan itiş ve ortada motor bir araya geldiğinde spor otomobiller için ideale en yakın tahrik düzeni ortaya çıkar.

    Daha önce de söyledim, motorun 100 beygir ise, arkadan itişli bir arabda arka tekerleğe 83-85 beygiri ulaşırken önden çekişlide 85-90 beygiri ulaşır. Bunlar zaten dyno rakamlarıyla sabittir, tartışılacak şeyler değildir.

    Sanırım "güç kaybı" deyimi birden çok anlmda kullanıldığı için bu kavram kargaşası oluşmuş.

    Sonuçta bilmemiz gereken önden çekişi oluşturan parçalar, arkadan itişi oluşturan parçalardan toplamda daha hafiftirler ve daha küçüktürler. Dolayısıyla daha düşük mekanik verim kaybı yaratırlar. Bu da daha az güç kaybı anlamına gelir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: cevremuh

    arkadşlar saolun
    ben tv de seyrettim öyle açıklamışlardı ama bende tam bilmiyorum gerçi bi arkadaşda benim ilk dediğim gibi önden çekişde daha fazla güç kaybı olur demiş
    tvdede aktarma organlarının fazlalığından dolayı daha fazla güç kaybı olur demişdi ama ben tam bilmiyorum önden ve arkadan çekişli araçlarda güç motordan tekere gelene kadar kaç tane aktarma organından geçior? önden çekişli araçda daha fazla aktarma orgnından geçiyorsa önden çekişli araçda daha fazla güç kaybı olması normal galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Hayır dostum, tipik olarak önden çekişli bir tahrik sisteminde, hele motor yanlamasına yerleştirilmişse, mekanik verim kaybı, arkadan itişlilere nazaran daha düşüktür. Bunun da rakamlarını verdim zaten. Sanırım kavram kargaşası yaşanıyor. TV'de her ne söylemişlerse ya sen yanlış kelimelerle bize aktarıyorsun, ya da onlar meramlarını yanlış kelimelerle anlatmışlar. Güç kaybı? Patinaj güç kaybıdır. Fiziğin yasaları burada da işliyor. Tüm nesneler gibi arabaların da bir ağırlık merkezi var ve bu merkez araç hareketli olduğu için statik değil dinamik. Kalkışta ve hızlanma esnasında aracın ağırlık merkezi geriye kayar. Böylece aracın aırlık dağılımı arka tekerleklerde daha fazla olacak şekilde değişir. İşte bu güçlü motorların yaratacağı patinaj tehlikesine karşı ekstra karşı kuvvet yaratır. Arkadan itişli bir araç kuru zeminde daha iyi yol tutuş karakteristikleri gösterir. Spor otomobillerde arkadan itişi seçmelerinin esas nedeni budur. Ayrıca çoğu spor otomobilde motor ortaya (kokpitin hemen arkasına) yerleştirildiği için mekanik verim kaybı da o kadar yüksek olmaz. Arkadan itiş ve ortada motor bir araya geldiğinde spor otomobiller için ideale en yakın tahrik düzeni ortaya çıkar.

    Daha önce de söyledim, motorun 100 beygir ise, arkadan itişli bir arabda arka tekerleğe 83-85 beygiri ulaşırken önden çekişlide 85-90 beygiri ulaşır. Bunlar zaten dyno rakamlarıyla sabittir, tartışılacak şeyler değildir.

    Sanırım "güç kaybı" deyimi birden çok anlmda kullanıldığı için bu kavram kargaşası oluşmuş.

    Sonuçta bilmemiz gereken önden çekişi oluşturan parçalar, arkadan itişi oluşturan parçalardan toplamda daha hafiftirler ve daha küçüktürler. Dolayısıyla daha düşük mekanik verim kaybı yaratırlar. Bu da daha az güç kaybı anlamına gelir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: cevremuh

    arkadşlar saolun
    ben tv de seyrettim öyle açıklamışlardı ama bende tam bilmiyorum gerçi bi arkadaşda benim ilk dediğim gibi önden çekişde daha fazla güç kaybı olur demiş
    tvdede aktarma organlarının fazlalığından dolayı daha fazla güç kaybı olur demişdi ama ben tam bilmiyorum önden ve arkadan çekişli araçlarda güç motordan tekere gelene kadar kaç tane aktarma organından geçior? önden çekişli araçda daha fazla aktarma orgnından geçiyorsa önden çekişli araçda daha fazla güç kaybı olması normal galiba


    Alıntıları Göster
    saol traller
    heralde dediğin gibi bir anlam karmaşı oldu
    verdiğin bilgiler için saol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    arkadaşlar arkadan itiş diye bir şey yoktur.doğrusu arkadan çekişlidir.


    "Arkadan çekiş" kavramını millet "arkaya çekiş" diye falan mı anlıyo nedir, illa "arkadan itiş" diye akıllarınca düzeltmeye kalkıyolar...

    Doğrusu "önden çekiş - arkadan çekiş" tabiki...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.