Şimdi Ara

ÖNDEN ÇEKİŞ ARABADA ARKAYA GENİŞ LASTİK (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
0
Favori
12.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12




    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24

    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Arkadan kaymayı engellemek için gayet mantıklı.


    ne saçmalıyonla geniş lastik ağırlık dağılacağı için daha çabuk kaydırır ince lastik yere daha çok basınç uyguladığı için iyi tutunur


    Peki arkadaşlar neden spor arabaların lastikleri ince olmak yerine daha kalın o zaman?Bana açıklar mısınız?



    ...

    ve neden yarış bisikletlerinin lastikleri daha ince

    neden bisikletler bu kadar jiroskopik?

    yerçekimi yanaklarından öpmek ister lastikleri,

    ve birbirinden uzak yanaklar belki zaman kazandırır veda sahnesinde.




    Yarış bisikletinin lastiklerinin ince olmasının sebebi sürtünmeyi ve ağırlığı azaltmak.Yere temas eden yüzey ne kadar az olursa o kadar rahat gider. Patlak lastikli veya inik lastikli bisiklet sürdüyseniz anlarsınız demek istediğimi. Ben 5 yaşımdan beri bisiklet sürerim. Ve bisiklet daha uzun mesafe kaysın diye hep arka lastiklere fazladan hava basardım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hellman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    yine konu herşeyi bildiğini iddaa eden prof arkadaş ile dolmuş..


    konuyu fiziki yönden ele alalım.
    yol tutuş sürtünme kuvveti ile alakalıdır. lastik ile yol arasındaki sürtünme katsayısı ne kadar fazla olursa o kadar yol tutuş iyi olur.
    sürtünme kuvvetinin formülü
    FS=K x N
    K: sürtünme katsayısıdır. lastiğin hamuru, asfaltın durumuna göre değişiklik gösterir.
    N: Net kuvvet.

    şimdi şöyle ele alalım.
    sürtünme kaysayısı 1 olsun. aracın ağırlığı yani net kuvvet 50 Kg olsun, lastik genişliği 20 cm2 olsun. FS = 50 olur. bu sefer lastiğin genişliği 60 cm2 olsun. FS=50 olur. formülde görüldüğü üzere basınç değişimi olacağından lastik genişliği ne olursa olsun ortaya çıkan sürtünme kuvveti eşit olacaktır. sürtünme kuvvetinin yüzey alanı ile ilgisi yoktur.

    şöyle bir sonuç ortaya çıkıyor
    araç ağırlaştıkça sürtünme kuvveti artar ama pratikte bu yol tutuşu artırmaz. çünkü yine ağırlık arttıkça bu sefer merkezkaç kuvveti artar ve aracı viraj dışına doğru çeken kuvvet artar, savrulma riski çoğalır. frenleme içinde aynı şey geçerli olur, ağırlık arttığı için eylemsizlik momenti artar araç daha geç durur.
    ağırlığın etkisini anlamak için sürtünme kuvveti ile merkezkaç kuvvetinin artışını incelemek gerekir. düşük süratlerde ağırlık yol tutuş için iyi görünür ama sürat arttığında merkezkaç çok fazla artacağı için, ağırlık dezavantaj olur

    spor araçların lastiklerinin geniş olması dayanıklılık, sıcaklık gibi etkenlerdendir.
    ralli araçlarının lastiklerini inceleyin derim.
    lastiği genişlettim yol tutuş mükemmel oldu diyenlere itibar etmeyiniz. onlar psikolojik olarak ve yeni lastiğin yolu daha iyi tutmasından etkilenmişlerdir.
    gece gece kafam bulandı lan


    tamam sakin ol


    senlik ne var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12




    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24

    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Arkadan kaymayı engellemek için gayet mantıklı.


    ne saçmalıyonla geniş lastik ağırlık dağılacağı için daha çabuk kaydırır ince lastik yere daha çok basınç uyguladığı için iyi tutunur


    Peki arkadaşlar neden spor arabaların lastikleri ince olmak yerine daha kalın o zaman?Bana açıklar mısınız?



    ...

    ve neden yarış bisikletlerinin lastikleri daha ince

    neden bisikletler bu kadar jiroskopik?

    yerçekimi yanaklarından öpmek ister lastikleri,

    ve birbirinden uzak yanaklar belki zaman kazandırır veda sahnesinde.




    Yarış bisikletinin lastiklerinin ince olmasının sebebi sürtünmeyi ve ağırlığı azaltmak.Yere temas eden yüzey ne kadar az olursa o kadar rahat gider. Patlak lastikli veya inik lastikli bisiklet sürdüyseniz anlarsınız demek istediğimi. Ben 5 yaşımdan beri bisiklet sürerim. Ve bisiklet daha uzun mesafe kaysın diye hep arka lastiklere fazladan hava basardım.

    Alıntıları Göster
    cehalet kol geziyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teamfodul

    cehalet kol geziyor

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende bu konuyu biraz merak ediyorum. bazen virajlarda araba arkayı bırakıyor. arabada 195/60/15 continental premium contact 2 var daha yeni lastikler. ya ben çok agresif kullanıyorum ya lastikler iyi değil (lastikler çok tavsiye edilen marka model) yada Gen-2 nin yol tutuşu kötü ? arabada süspansiyon olarak herangi bir oynama yok . orjinal 15inc jantları ve orjinal yaylar var .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    arkadaşlar bende bu konuyu biraz merak ediyorum. bazen virajlarda araba arkayı bırakıyor. arabada 195/60/15 continental premium contact 2 var daha yeni lastikler. ya ben çok agresif kullanıyorum ya lastikler iyi değil (lastikler çok tavsiye edilen marka model) yada Gen-2 nin yol tutuşu kötü ? arabada süspansiyon olarak herangi bir oynama yok . orjinal 15inc jantları ve orjinal yaylar var .

    Alıntıları Göster
    çogu kişi bilip bilmeden yorum yazmıs, burada cok kalın olursa böyle olur cok ince olursa şöyle olur diye bir genelleme yapmak pek dogru olmaz. optimum noktayı elde etmek lazım. zaten otomobil üreticisi firma en iyi yol tutus icin lastiklerin genisligini belirlemiştir. lastikleri genişleterek bi yerden kazanırken baska bi yerden kaybedebilirsiniz. mesela bu aracın normalden cok yakacagı kesin. özellikle kalkıslarda..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    arkadaşlar bende bu konuyu biraz merak ediyorum. bazen virajlarda araba arkayı bırakıyor. arabada 195/60/15 continental premium contact 2 var daha yeni lastikler. ya ben çok agresif kullanıyorum ya lastikler iyi değil (lastikler çok tavsiye edilen marka model) yada Gen-2 nin yol tutuşu kötü ? arabada süspansiyon olarak herangi bir oynama yok . orjinal 15inc jantları ve orjinal yaylar var .

    Alıntıları Göster
    Spor arabaların arka tekerlerinin kalın olması frenaja ve hızlı kalkışa ya da hareket halindeyken yola iyi tutunup ivmelenmeyi arttırmak içindir. Fakat önden çekişli bir arabanın arka lastiğini geniş takmak pek mantıklı değil. Spor arabalarda arka tekerin geniş olmasının öncelikli amacı yanlara doğru olan merkezkaç kuvvetinin etkisini azaltmak değil, arabanın yola tutunarak daha iyi ivmelenmesidir. Zaten araçlar piyasaya çıkarken mühendisler tarafından tüm ince hesaplar yapılıp ona göre bi lastik ölçüsü belirleniyor. Yani en ideal olan verdildikten sonra onun harici takacağınız her farklı ölçü ya yakıt sarfiyatınızı dalgalandırır ya da yol tutuşunuzu değiştirir. Bu negatif yönde de olabilir pozitif yönde de... Veyahutta birinden kazanırken diğerinden kaybedersiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barış Can -- 27 Temmuz 2011; 20:41:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    arkadaşlar bende bu konuyu biraz merak ediyorum. bazen virajlarda araba arkayı bırakıyor. arabada 195/60/15 continental premium contact 2 var daha yeni lastikler. ya ben çok agresif kullanıyorum ya lastikler iyi değil (lastikler çok tavsiye edilen marka model) yada Gen-2 nin yol tutuşu kötü ? arabada süspansiyon olarak herangi bir oynama yok . orjinal 15inc jantları ve orjinal yaylar var .


    Gen 2 yi bir kere kiraladıydık arkadaşlarla. Arabanın yol tutuşunu açıkcası beğenmedik, niye derseniz konya akyokuşta , viraja biraz hızlı girince g.t attı ve sonunda yan yatıp sürüklendik, bize birşey olmadı şükür. Aynı viraja 95 toyatayla kaç kere girdim bir sorunla karşılaşmadım. Belki arabanın kiralık olduğundandır.. ama ne olursa olsun protona karşı bir isteksizlik var artık




  • Bütün spor araç üreticileri acilen mühendislerini kovmalı, adamlar hala geniş lastik takıyorlar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fss1403 -- 27 Temmuz 2011; 22:32:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konyaaslani


    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    arkadaşlar bende bu konuyu biraz merak ediyorum. bazen virajlarda araba arkayı bırakıyor. arabada 195/60/15 continental premium contact 2 var daha yeni lastikler. ya ben çok agresif kullanıyorum ya lastikler iyi değil (lastikler çok tavsiye edilen marka model) yada Gen-2 nin yol tutuşu kötü ? arabada süspansiyon olarak herangi bir oynama yok . orjinal 15inc jantları ve orjinal yaylar var .


    Gen 2 yi bir kere kiraladıydık arkadaşlarla. Arabanın yol tutuşunu açıkcası beğenmedik, niye derseniz konya akyokuşta , viraja biraz hızlı girince g.t attı ve sonunda yan yatıp sürüklendik, bize birşey olmadı şükür. Aynı viraja 95 toyatayla kaç kere girdim bir sorunla karşılaşmadım. Belki arabanın kiralık olduğundandır.. ama ne olursa olsun protona karşı bir isteksizlik var artık


    arabanın süspansiyonu biraz konforlu belki ondan oluyo. mesela ford focusların yere göğe sığmayan yoltutuşunu merak ediyordum. araç hareket eder etmez anlaşıldı zaten neden yol tuttuğu. yayları kesilmiş şahin gibi takır tukur gidiyo. konforda gen-2 ye yaklaşamaz ama gen-2 de yol tutuşta yaklaşamaz ona :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    quote:

    Orijinalden alıntı: konyaaslani


    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    arkadaşlar bende bu konuyu biraz merak ediyorum. bazen virajlarda araba arkayı bırakıyor. arabada 195/60/15 continental premium contact 2 var daha yeni lastikler. ya ben çok agresif kullanıyorum ya lastikler iyi değil (lastikler çok tavsiye edilen marka model) yada Gen-2 nin yol tutuşu kötü ? arabada süspansiyon olarak herangi bir oynama yok . orjinal 15inc jantları ve orjinal yaylar var .


    Gen 2 yi bir kere kiraladıydık arkadaşlarla. Arabanın yol tutuşunu açıkcası beğenmedik, niye derseniz konya akyokuşta , viraja biraz hızlı girince g.t attı ve sonunda yan yatıp sürüklendik, bize birşey olmadı şükür. Aynı viraja 95 toyatayla kaç kere girdim bir sorunla karşılaşmadım. Belki arabanın kiralık olduğundandır.. ama ne olursa olsun protona karşı bir isteksizlik var artık


    arabanın süspansiyonu biraz konforlu belki ondan oluyo. mesela ford focusların yere göğe sığmayan yoltutuşunu merak ediyordum. araç hareket eder etmez anlaşıldı zaten neden yol tuttuğu. yayları kesilmiş şahin gibi takır tukur gidiyo. konforda gen-2 ye yaklaşamaz ama gen-2 de yol tutuşta yaklaşamaz ona :D

    Alıntıları Göster
    yol tutusunu en cok etkileyen etmen süspansiyonların sertligi zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    yine konu herşeyi bildiğini iddaa eden prof arkadaş ile dolmuş..


    konuyu fiziki yönden ele alalım.
    yol tutuş sürtünme kuvveti ile alakalıdır. lastik ile yol arasındaki sürtünme katsayısı ne kadar fazla olursa o kadar yol tutuş iyi olur.
    sürtünme kuvvetinin formülü
    FS=K x N
    K: sürtünme katsayısıdır. lastiğin hamuru, asfaltın durumuna göre değişiklik gösterir.
    N: Net kuvvet.

    şimdi şöyle ele alalım.
    sürtünme kaysayısı 1 olsun. aracın ağırlığı yani net kuvvet 50 Kg olsun, lastik genişliği 20 cm2 olsun. FS = 50 olur. bu sefer lastiğin genişliği 60 cm2 olsun. FS=50 olur. formülde görüldüğü üzere basınç değişimi olacağından lastik genişliği ne olursa olsun ortaya çıkan sürtünme kuvveti eşit olacaktır. sürtünme kuvvetinin yüzey alanı ile ilgisi yoktur.

    şöyle bir sonuç ortaya çıkıyor
    araç ağırlaştıkça sürtünme kuvveti artar ama pratikte bu yol tutuşu artırmaz. çünkü yine ağırlık arttıkça bu sefer merkezkaç kuvveti artar ve aracı viraj dışına doğru çeken kuvvet artar, savrulma riski çoğalır. frenleme içinde aynı şey geçerli olur, ağırlık arttığı için eylemsizlik momenti artar araç daha geç durur.
    ağırlığın etkisini anlamak için sürtünme kuvveti ile merkezkaç kuvvetinin artışını incelemek gerekir. düşük süratlerde ağırlık yol tutuş için iyi görünür ama sürat arttığında merkezkaç çok fazla artacağı için, ağırlık dezavantaj olur

    spor araçların lastiklerinin geniş olması dayanıklılık, sıcaklık gibi etkenlerdendir.
    ralli araçlarının lastiklerini inceleyin derim.
    lastiği genişlettim yol tutuş mükemmel oldu diyenlere itibar etmeyiniz. onlar psikolojik olarak ve yeni lastiğin yolu daha iyi tutmasından etkilenmişlerdir.
    gece gece kafam bulandı lan


    === açıklama için teşekkür ederim, nicedir hatirlamak istiyordum sürtünme formülünü. üşendiğim için de açıp bakmadım.

    == fizikte çok başarılı olduğum halde orta okul lisede, hiç bi zaman tam olarak anlayamadım neden yüzey alanının sürtünme kuvvetini arttırmadığını hocalara ısrarla soruyordum öss heyecanı içinde unutturdular teorik sorumu... üzülmekteyim halen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    arkadaşlar bende bu konuyu biraz merak ediyorum. bazen virajlarda araba arkayı bırakıyor. arabada 195/60/15 continental premium contact 2 var daha yeni lastikler. ya ben çok agresif kullanıyorum ya lastikler iyi değil (lastikler çok tavsiye edilen marka model) yada Gen-2 nin yol tutuşu kötü ? arabada süspansiyon olarak herangi bir oynama yok . orjinal 15inc jantları ve orjinal yaylar var .


    Alet bildiğim kadarıyla Lotus ortaklığıyla üretildi ve süspansiyon sistemine özen gösterildi.Yol tutuşunun kötü oalcağını sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    yine konu herşeyi bildiğini iddaa eden prof arkadaş ile dolmuş..


    konuyu fiziki yönden ele alalım.
    yol tutuş sürtünme kuvveti ile alakalıdır. lastik ile yol arasındaki sürtünme katsayısı ne kadar fazla olursa o kadar yol tutuş iyi olur.
    sürtünme kuvvetinin formülü
    FS=K x N
    K: sürtünme katsayısıdır. lastiğin hamuru, asfaltın durumuna göre değişiklik gösterir.
    N: Net kuvvet.

    şimdi şöyle ele alalım.
    sürtünme kaysayısı 1 olsun. aracın ağırlığı yani net kuvvet 50 Kg olsun, lastik genişliği 20 cm2 olsun. FS = 50 olur. bu sefer lastiğin genişliği 60 cm2 olsun. FS=50 olur. formülde görüldüğü üzere basınç değişimi olacağından lastik genişliği ne olursa olsun ortaya çıkan sürtünme kuvveti eşit olacaktır. sürtünme kuvvetinin yüzey alanı ile ilgisi yoktur.

    şöyle bir sonuç ortaya çıkıyor
    araç ağırlaştıkça sürtünme kuvveti artar ama pratikte bu yol tutuşu artırmaz. çünkü yine ağırlık arttıkça bu sefer merkezkaç kuvveti artar ve aracı viraj dışına doğru çeken kuvvet artar, savrulma riski çoğalır. frenleme içinde aynı şey geçerli olur, ağırlık arttığı için eylemsizlik momenti artar araç daha geç durur.
    ağırlığın etkisini anlamak için sürtünme kuvveti ile merkezkaç kuvvetinin artışını incelemek gerekir. düşük süratlerde ağırlık yol tutuş için iyi görünür ama sürat arttığında merkezkaç çok fazla artacağı için, ağırlık dezavantaj olur

    spor araçların lastiklerinin geniş olması dayanıklılık, sıcaklık gibi etkenlerdendir.
    ralli araçlarının lastiklerini inceleyin derim.
    lastiği genişlettim yol tutuş mükemmel oldu diyenlere itibar etmeyiniz. onlar psikolojik olarak ve yeni lastiğin yolu daha iyi tutmasından etkilenmişlerdir.
    gece gece kafam bulandı lan


    === açıklama için teşekkür ederim, nicedir hatirlamak istiyordum sürtünme formülünü. üşendiğim için de açıp bakmadım.

    == fizikte çok başarılı olduğum halde orta okul lisede, hiç bi zaman tam olarak anlayamadım neden yüzey alanının sürtünme kuvvetini arttırmadığını hocalara ısrarla soruyordum öss heyecanı içinde unutturdular teorik sorumu... üzülmekteyim halen


    aslında cevabı o kadarda karmaşık değil.
    sürtünme kuvveti net kuvvetle doğrudan alakalı.
    etkiye maruz kalan alan ne kadar küçük olursa, birim yüzey üzerindeki basınç o kadar fazladır, alan ne kadar büyük olursa birim yüzeydeki basınç o kadar azdır.
    şöyle düşünün
    20 cm2 lik levhaya 50 kg lik basın uygulayın. bu 50 kg, 20 cm2 ye daha fazla yayılır ama bu levha 5 cm2 olsa, 50 kg daha dar bir alana yayılacaktır. haliyle sürtünme kuvvetide bu yüzden eşit çıkıyor farklı yüzey büyüklüklerinde.

    o değilde burada o kadar bilimsel bilgi veriyoruz, 2 satır okumaya üşenip halen saçma sapan yorumlar yapanlar var.

    geniş lastik spor arabalarda daha fazla dayanıklılık için, sıcaklık faktörü göz önüne alındığı için ve yüksek süratlerde dar tabanlı lastiklere göre daha fazla şeklini koruduğu için kullanılır
    dayanıklılık derken şöyle düşünün
    bisiklete 100 kg yük yükleyin ve 100 kg yük altında hareket halinde arka tekerleğini kilitleyin çok kısa bir sürede aşınır, aynı şeyi daha geniş tabanlı bir lastikle denediğinizde daha fazla dayanacağını görürsünüz..




  • Geniş lastik yakıt tüketimini arttırır, hızlanma (eğer tahrik tekerleklerinin lastikleri genişletilirse) ve ani frenleme performansını arttırır. Bunun yanında yanal kuvvetlere direnç artacağı için virajda savrulma emniyeti artar. Sıcaklık değişimlerine karşı daha emniyetlidir. Şeklini dar lastiğe nazaran daha uzun süre korur.

    F1 araçlarının ve yüksek hıza ulaşan spor araçların lastik tipleri, bizim kullandığımız binek araçların gibi Radyal lastik değil, Diagonal Bias Ply lastiktir. O yüzden karşılaştırmak doğru olmaz. Çünkü lastik tipleri tamamen farklıdır. Buna bağlı olarak iç yapısı da.

    Bazı kişiler yanlış yerlere mesaj yazıyorlar. Konu dışı daha aşağıda. Yalan yanlış fikirlerinizi kendinize saklayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    yine konu herşeyi bildiğini iddaa eden prof arkadaş ile dolmuş..


    konuyu fiziki yönden ele alalım.
    yol tutuş sürtünme kuvveti ile alakalıdır. lastik ile yol arasındaki sürtünme katsayısı ne kadar fazla olursa o kadar yol tutuş iyi olur.
    sürtünme kuvvetinin formülü
    FS=K x N
    K: sürtünme katsayısıdır. lastiğin hamuru, asfaltın durumuna göre değişiklik gösterir.
    N: Net kuvvet.

    şimdi şöyle ele alalım.
    sürtünme kaysayısı 1 olsun. aracın ağırlığı yani net kuvvet 50 Kg olsun, lastik genişliği 20 cm2 olsun. FS = 50 olur. bu sefer lastiğin genişliği 60 cm2 olsun. FS=50 olur. formülde görüldüğü üzere basınç değişimi olacağından lastik genişliği ne olursa olsun ortaya çıkan sürtünme kuvveti eşit olacaktır. sürtünme kuvvetinin yüzey alanı ile ilgisi yoktur.

    şöyle bir sonuç ortaya çıkıyor
    araç ağırlaştıkça sürtünme kuvveti artar ama pratikte bu yol tutuşu artırmaz. çünkü yine ağırlık arttıkça bu sefer merkezkaç kuvveti artar ve aracı viraj dışına doğru çeken kuvvet artar, savrulma riski çoğalır. frenleme içinde aynı şey geçerli olur, ağırlık arttığı için eylemsizlik momenti artar araç daha geç durur.
    ağırlığın etkisini anlamak için sürtünme kuvveti ile merkezkaç kuvvetinin artışını incelemek gerekir. düşük süratlerde ağırlık yol tutuş için iyi görünür ama sürat arttığında merkezkaç çok fazla artacağı için, ağırlık dezavantaj olur

    spor araçların lastiklerinin geniş olması dayanıklılık, sıcaklık gibi etkenlerdendir.
    ralli araçlarının lastiklerini inceleyin derim.
    lastiği genişlettim yol tutuş mükemmel oldu diyenlere itibar etmeyiniz. onlar psikolojik olarak ve yeni lastiğin yolu daha iyi tutmasından etkilenmişlerdir.
    gece gece kafam bulandı lan


    === açıklama için teşekkür ederim, nicedir hatirlamak istiyordum sürtünme formülünü. üşendiğim için de açıp bakmadım.

    == fizikte çok başarılı olduğum halde orta okul lisede, hiç bi zaman tam olarak anlayamadım neden yüzey alanının sürtünme kuvvetini arttırmadığını hocalara ısrarla soruyordum öss heyecanı içinde unutturdular teorik sorumu... üzülmekteyim halen


    aslında cevabı o kadarda karmaşık değil.
    sürtünme kuvveti net kuvvetle doğrudan alakalı.
    etkiye maruz kalan alan ne kadar küçük olursa, birim yüzey üzerindeki basınç o kadar fazladır, alan ne kadar büyük olursa birim yüzeydeki basınç o kadar azdır.
    şöyle düşünün
    20 cm2 lik levhaya 50 kg lik basın uygulayın. bu 50 kg, 20 cm2 ye daha fazla yayılır ama bu levha 5 cm2 olsa, 50 kg daha dar bir alana yayılacaktır. haliyle sürtünme kuvvetide bu yüzden eşit çıkıyor farklı yüzey büyüklüklerinde.

    o değilde burada o kadar bilimsel bilgi veriyoruz, 2 satır okumaya üşenip halen saçma sapan yorumlar yapanlar var.

    geniş lastik spor arabalarda daha fazla dayanıklılık için, sıcaklık faktörü göz önüne alındığı için ve yüksek süratlerde dar tabanlı lastiklere göre daha fazla şeklini koruduğu için kullanılır
    dayanıklılık derken şöyle düşünün
    bisiklete 100 kg yük yükleyin ve 100 kg yük altında hareket halinde arka tekerleğini kilitleyin çok kısa bir sürede aşınır, aynı şeyi daha geniş tabanlı bir lastikle denediğinizde daha fazla dayanacağını görürsünüz..


    ===== hayır canım tabiki formül basit mantık basit :) sürtünme kuvveti kavramını ilk gördüğümde anlamıştım sizin açıklamanızı okuyunca saniyesinde de hatırladım zati.

    == Aklımın aldığı, kesin olarak bildiğim bilginin, içime sinmemesini; bunu deney yolu ile kavramamın geçmişte teşvik edilmemesini; öğrenilmiş bilginin pratik hayatta tahayyülünün zorluğunu belirtmek istedim.

    ==== yapılan bir sürü eksik yorumun sebebi de bunlardır, tekrar söylüyorm yazdıklarınız süper mantıklı ama "yahu geniş yüzey daha ii yapışır" önyargısını yıkmak kolay değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    yine konu herşeyi bildiğini iddaa eden prof arkadaş ile dolmuş..


    konuyu fiziki yönden ele alalım.
    yol tutuş sürtünme kuvveti ile alakalıdır. lastik ile yol arasındaki sürtünme katsayısı ne kadar fazla olursa o kadar yol tutuş iyi olur.
    sürtünme kuvvetinin formülü
    FS=K x N
    K: sürtünme katsayısıdır. lastiğin hamuru, asfaltın durumuna göre değişiklik gösterir.
    N: Net kuvvet.

    şimdi şöyle ele alalım.
    sürtünme kaysayısı 1 olsun. aracın ağırlığı yani net kuvvet 50 Kg olsun, lastik genişliği 20 cm2 olsun. FS = 50 olur. bu sefer lastiğin genişliği 60 cm2 olsun. FS=50 olur. formülde görüldüğü üzere basınç değişimi olacağından lastik genişliği ne olursa olsun ortaya çıkan sürtünme kuvveti eşit olacaktır. sürtünme kuvvetinin yüzey alanı ile ilgisi yoktur.

    şöyle bir sonuç ortaya çıkıyor
    araç ağırlaştıkça sürtünme kuvveti artar ama pratikte bu yol tutuşu artırmaz. çünkü yine ağırlık arttıkça bu sefer merkezkaç kuvveti artar ve aracı viraj dışına doğru çeken kuvvet artar, savrulma riski çoğalır. frenleme içinde aynı şey geçerli olur, ağırlık arttığı için eylemsizlik momenti artar araç daha geç durur.
    ağırlığın etkisini anlamak için sürtünme kuvveti ile merkezkaç kuvvetinin artışını incelemek gerekir. düşük süratlerde ağırlık yol tutuş için iyi görünür ama sürat arttığında merkezkaç çok fazla artacağı için, ağırlık dezavantaj olur

    spor araçların lastiklerinin geniş olması dayanıklılık, sıcaklık gibi etkenlerdendir.
    ralli araçlarının lastiklerini inceleyin derim.
    lastiği genişlettim yol tutuş mükemmel oldu diyenlere itibar etmeyiniz. onlar psikolojik olarak ve yeni lastiğin yolu daha iyi tutmasından etkilenmişlerdir.
    gece gece kafam bulandı lan


    === açıklama için teşekkür ederim, nicedir hatirlamak istiyordum sürtünme formülünü. üşendiğim için de açıp bakmadım.

    == fizikte çok başarılı olduğum halde orta okul lisede, hiç bi zaman tam olarak anlayamadım neden yüzey alanının sürtünme kuvvetini arttırmadığını hocalara ısrarla soruyordum öss heyecanı içinde unutturdular teorik sorumu... üzülmekteyim halen


    aslında cevabı o kadarda karmaşık değil.
    sürtünme kuvveti net kuvvetle doğrudan alakalı.
    etkiye maruz kalan alan ne kadar küçük olursa, birim yüzey üzerindeki basınç o kadar fazladır, alan ne kadar büyük olursa birim yüzeydeki basınç o kadar azdır.
    şöyle düşünün
    20 cm2 lik levhaya 50 kg lik basın uygulayın. bu 50 kg, 20 cm2 ye daha fazla yayılır ama bu levha 5 cm2 olsa, 50 kg daha dar bir alana yayılacaktır. haliyle sürtünme kuvvetide bu yüzden eşit çıkıyor farklı yüzey büyüklüklerinde.

    o değilde burada o kadar bilimsel bilgi veriyoruz, 2 satır okumaya üşenip halen saçma sapan yorumlar yapanlar var.

    geniş lastik spor arabalarda daha fazla dayanıklılık için, sıcaklık faktörü göz önüne alındığı için ve yüksek süratlerde dar tabanlı lastiklere göre daha fazla şeklini koruduğu için kullanılır
    dayanıklılık derken şöyle düşünün
    bisiklete 100 kg yük yükleyin ve 100 kg yük altında hareket halinde arka tekerleğini kilitleyin çok kısa bir sürede aşınır, aynı şeyi daha geniş tabanlı bir lastikle denediğinizde daha fazla dayanacağını görürsünüz..


    ===== hayır canım tabiki formül basit mantık basit :) sürtünme kuvveti kavramını ilk gördüğümde anlamıştım sizin açıklamanızı okuyunca saniyesinde de hatırladım zati.

    == Aklımın aldığı, kesin olarak bildiğim bilginin, içime sinmemesini; bunu deney yolu ile kavramamın geçmişte teşvik edilmemesini; öğrenilmiş bilginin pratik hayatta tahayyülünün zorluğunu belirtmek istedim.

    ==== yapılan bir sürü eksik yorumun sebebi de bunlardır, tekrar söylüyorm yazdıklarınız süper mantıklı ama "yahu geniş yüzey daha ii yapışır" önyargısını yıkmak kolay değil


    her araç üretici, ürettiği modele göre lastik, süspansiyon tasarlamıştır. fabrika optimum şartları sağlayan lastikleri önerir. fazlası ya da eksiği işe yaramaz. çünkü hepsi bir harmoni içinde çalışır.

    -
    bizim milletteki ön yargıyı kırmak atomu parçalamaktan zordur. yoksa olduğumuz yerden çok ilerilerde olurduk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403


    quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Arkadan kaymayı engellemek için gayet mantıklı.


    ne saçmalıyonla geniş lastik ağırlık dağılacağı için daha çabuk kaydırır ince lastik yere daha çok basınç uyguladığı için iyi tutunur


    Spor arabalarda neden kalın lastik var o zaman?


    cevabı burada:http://wiki.answers.com/Q/Why_do_race_cars_have_different_tires_to_normal_tires
    üşenmeyen birisi çevirip buraya aktarırsa, herkes öğrenmiş olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    O arabada öne zaten o ebattaki lastiği takamaz..

    Görüntü için yapmıştır sadece.. Önden çekişli araçda arkada 255 lastik kullanmanın hiçbir manası yok..

    İlerde arka aktarmalı türünün ilk örneği yapma gibi bir projesi vardır belki önce lastiklerden başlamıştır...


  • quote:

    Orijinalden alıntı: forbidden_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    O arabada öne zaten o ebattaki lastiği takamaz..

    Görüntü için yapmıştır sadece.. Önden çekişli araçda arkada 255 lastik kullanmanın hiçbir manası yok..

    İlerde arka aktarmalı türünün ilk örneği yapma gibi bir projesi vardır belki önce lastiklerden başlamıştır...




    Alıntıları Göster
    pejodaki cantlar güzelmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    pejodaki cantlar güzelmiş.


    Peugeot'un yayları biraz fazla olmuş. Az daha yüksek dursa tam olurdu.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.