Şimdi Ara

ÖNDEN ÇEKİŞ ARABADA ARKAYA GENİŞ LASTİK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
12.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-turkiyedeki-en-dolu-megane-cok-dikkat-cekici-48248725/detay/

    Arkadaş önlere 225/40/18 ARKALARDA 255/35/18 takmış.

    Benim bildiğim arkadan itişli araçlarda Mercedes, BMW gibi arka lastikler geniş olur.

    Önden çekişli araçta arkaya geniş lastik mantıklı mıdır?

    Ya da öne geniş takması daha mantıklı olmaz mı? Çekişi arttırmak için.







  • Arkadan kaymayı engellemek için gayet mantıklı.
  • O arabada öne zaten o ebattaki lastiği takamaz..

    Görüntü için yapmıştır sadece.. Önden çekişli araçda arkada 255 lastik kullanmanın hiçbir manası yok..

    İlerde arka aktarmalı türünün ilk örneği yapma gibi bir projesi vardır belki önce lastiklerden başlamıştır...
  • Araç sportif görünsün diye taktırmıştır, başka hiçbir faydası olmaz.
  • Kesinlikle cm2'ye düşen basınç azalacağı için araçda yol tutuş artması yerine azalması görülecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Kesinlikle cm2'ye düşen basınç azalacağı için araçda yol tutuş artması yerine azalması görülecektir.


    Yani diyorsunuz ki, arabalara bisiklet lastiği takarsak yol tutuş mükemmel olur?

    Sanırım sürtünmenin etki ettiği alanın genişlediğini komple unuttunuz?
  • o değilde tayfada fenaa heee
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lastikler virajlarda ses yapıyor
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Kesinlikle cm2'ye düşen basınç azalacağı için araçda yol tutuş artması yerine azalması görülecektir.


    karda kullansa dediğin doğruydu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Arkadan kaymayı engellemek için gayet mantıklı.


    ne saçmalıyonla geniş lastik ağırlık dağılacağı için daha çabuk kaydırır ince lastik yere daha çok basınç uyguladığı için iyi tutunur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pres sure -- 27 Temmuz 2011; 0:16:48 >
  • Araba dizel
    Lastikler geniş taban

    O arabada müziksiz gezilmez sesten:)

    Ha bir de ince yanak lastik olunca kütük gibi oluyor, ne zevk alıyorlar anlamıyorum.
  • o bırseymı karlı havada onden cekıslı otomobılı ıle sadece arkaya zıncır takılı halde ılerlemeye calısanları gordum
  • Önden çekişli arabaya arkada daha kalın lastik takmak,Megane gibi bir arabaya özellikle tekerin sürtünen kısmında cm2'ye düşen ağırlığı azaltarak kopmaları kolaylaştıracağını yani yol tutayım derken iyice salacağını düşünememek ancak mantık,akıl,fizik yoksunu insanın yapacağı bir iştir.Hadi öne 215,arkaya 225 takıp tutuşu artıracak olsa eyvallah.Fakat ciddi bir genişleme var.Allah akıl fikir versin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Arkadan kaymayı engellemek için gayet mantıklı.


    ne saçmalıyonla geniş lastik ağırlık dağılacağı için daha çabuk kaydırır ince lastik yere daha çok basınç uyguladığı için iyi tutunur




    Peki arkadaşlar neden spor arabaların lastikleri ince olmak yerine daha kalın o zaman?Bana açıklar mısınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lonely_man -- 27 Temmuz 2011; 0:47:15 >
  • birim agirlik ne kadar azalirsada azalsin alanla carpildigindan, fizik geregi surtunme kuvveti degismez, ama pratikte nasil bir etki yapar bilemiyorum. Isi iyice sulandirirsak, aeordinamik hava surtunme katsayisi artar aracin, yuzey alandan oturu, buda negatif etki yapar. Genis lastik kullanmak yol icin avantajdir, fazla cokmez yolda fazladan, direnim oldugunu dusunelim, mesela stabilize yol gibi, bu yoldada tekerin genis olmasi fazladan guc harcatir gibime geliyo motorun.

    Bence - si + dan fazladir genis lastigin
  • yine konu herşeyi bildiğini iddaa eden prof arkadaş ile dolmuş..


    konuyu fiziki yönden ele alalım.
    yol tutuş sürtünme kuvveti ile alakalıdır. lastik ile yol arasındaki sürtünme katsayısı ne kadar fazla olursa o kadar yol tutuş iyi olur.
    sürtünme kuvvetinin formülü
    FS=K x N
    K: sürtünme katsayısıdır. lastiğin hamuru, asfaltın durumuna göre değişiklik gösterir.
    N: Net kuvvet.

    şimdi şöyle ele alalım.
    sürtünme kaysayısı 1 olsun. aracın ağırlığı yani net kuvvet 50 Kg olsun, lastik genişliği 20 cm2 olsun. FS = 50 olur. bu sefer lastiğin genişliği 60 cm2 olsun. FS=50 olur. formülde görüldüğü üzere basınç değişimi olacağından lastik genişliği ne olursa olsun ortaya çıkan sürtünme kuvveti eşit olacaktır. sürtünme kuvvetinin yüzey alanı ile ilgisi yoktur.

    şöyle bir sonuç ortaya çıkıyor
    araç ağırlaştıkça sürtünme kuvveti artar ama pratikte bu yol tutuşu artırmaz. çünkü yine ağırlık arttıkça bu sefer merkezkaç kuvveti artar ve aracı viraj dışına doğru çeken kuvvet artar, savrulma riski çoğalır. frenleme içinde aynı şey geçerli olur, ağırlık arttığı için eylemsizlik momenti artar araç daha geç durur.
    ağırlığın etkisini anlamak için sürtünme kuvveti ile merkezkaç kuvvetinin artışını incelemek gerekir. düşük süratlerde ağırlık yol tutuş için iyi görünür ama sürat arttığında merkezkaç çok fazla artacağı için, ağırlık dezavantaj olur

    spor araçların lastiklerinin geniş olması dayanıklılık, sıcaklık gibi etkenlerdendir.
    ralli araçlarının lastiklerini inceleyin derim.
    lastiği genişlettim yol tutuş mükemmel oldu diyenlere itibar etmeyiniz. onlar psikolojik olarak ve yeni lastiğin yolu daha iyi tutmasından etkilenmişlerdir.
    gece gece kafam bulandı lan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 27 Temmuz 2011; 1:21:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    yine konu herşeyi bildiğini iddaa eden prof arkadaş ile dolmuş..


    konuyu fiziki yönden ele alalım.
    yol tutuş sürtünme kuvveti ile alakalıdır. lastik ile yol arasındaki sürtünme katsayısı ne kadar fazla olursa o kadar yol tutuş iyi olur.
    sürtünme kuvvetinin formülü
    FS=K x N
    K: sürtünme katsayısıdır. lastiğin hamuru, asfaltın durumuna göre değişiklik gösterir.
    N: Net kuvvet.

    şimdi şöyle ele alalım.
    sürtünme kaysayısı 1 olsun. aracın ağırlığı yani net kuvvet 50 Kg olsun, lastik genişliği 20 cm2 olsun. FS = 50 olur. bu sefer lastiğin genişliği 60 cm2 olsun. FS=50 olur. formülde görüldüğü üzere basınç değişimi olacağından lastik genişliği ne olursa olsun ortaya çıkan sürtünme kuvveti eşit olacaktır. sürtünme kuvvetinin yüzey alanı ile ilgisi yoktur.

    şöyle bir sonuç ortaya çıkıyor
    araç ağırlaştıkça sürtünme kuvveti artar ama pratikte bu yol tutuşu artırmaz. çünkü yine ağırlık arttıkça bu sefer merkezkaç kuvveti artar ve aracı viraj dışına doğru çeken kuvvet artar, savrulma riski çoğalır. frenleme içinde aynı şey geçerli olur, ağırlık arttığı için eylemsizlik momenti artar araç daha geç durur.
    ağırlığın etkisini anlamak için sürtünme kuvveti ile merkezkaç kuvvetinin artışını incelemek gerekir. düşük süratlerde ağırlık yol tutuş için iyi görünür ama sürat arttığında merkezkaç çok fazla artacağı için, ağırlık dezavantaj olur

    spor araçların lastiklerinin geniş olması dayanıklılık, sıcaklık gibi etkenlerdendir.
    ralli araçlarının lastiklerini inceleyin derim.
    lastiği genişlettim yol tutuş mükemmel oldu diyenlere itibar etmeyiniz. onlar psikolojik olarak ve yeni lastiğin yolu daha iyi tutmasından etkilenmişlerdir.
    gece gece kafam bulandı lan


    tamam sakin ol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Arkadan kaymayı engellemek için gayet mantıklı.


    ne saçmalıyonla geniş lastik ağırlık dağılacağı için daha çabuk kaydırır ince lastik yere daha çok basınç uyguladığı için iyi tutunur


    Spor arabalarda neden kalın lastik var o zaman?
  • Arabayı yolda gördüm ucube bir görüntüsü yok çekişi ve yakıtı olumsuz etkileyecektir ama görüntü iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403


    quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Arkadan kaymayı engellemek için gayet mantıklı.


    ne saçmalıyonla geniş lastik ağırlık dağılacağı için daha çabuk kaydırır ince lastik yere daha çok basınç uyguladığı için iyi tutunur


    Spor arabalarda neden kalın lastik var o zaman?


    nasıl bir spor araba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24

    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Arkadan kaymayı engellemek için gayet mantıklı.


    ne saçmalıyonla geniş lastik ağırlık dağılacağı için daha çabuk kaydırır ince lastik yere daha çok basınç uyguladığı için iyi tutunur


    Peki arkadaşlar neden spor arabaların lastikleri ince olmak yerine daha kalın o zaman?Bana açıklar mısınız?



    ...

    ve neden yarış bisikletlerinin lastikleri daha ince

    neden bisikletler bu kadar jiroskopik?

    yerçekimi yanaklarından öpmek ister lastikleri,

    ve birbirinden uzak yanaklar belki zaman kazandırır veda sahnesinde.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.