Şimdi Ara

Opel Astra 1.6 CDTI mi yoksa Toyota Corolla 1.4 D-4D mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
5.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    1.4 D4D motorlar, diğer Japon ürünleri aksine, sorunlu motorlar olarak anılıyor, yağ yaktıklarını sağır sultan duydu artık. Genel anlamda Toyota daha sorunsuz olabilir fakat Corolla, Astranın yanında çok ruhsuz bir araç gibi kalıyor tipi çirkin. Sadece arkası geniş o kadar bence başka bir esprisi yok. Fakat kız kardeşi Toyota Auris makyajlı haliyle çok daha şık olmuş, ve daha kaliteli.

    Sonuç olarak, Astra ile Corollayı yan yana koysalar, hiç düşünmem Astrayı seçerim, 136lık motor baya ciğerli. 110luk ise ciğerli denecek kadar güçlü değil, 1.5 dci ve 1.6 tdi motorlarla denk ortalama bir performans sunar. 1.4 D4-D ise kağnı gibi kalıyor bunların yanında.


    (Çabuk Japoncu tayfa eksilemeden)

    Ben de tercih edecek olsam Astra alırım ancak şu yağ yakma muhabbeti artık cidden baydı

    Yağ yakma olayı belli bir seride vardı onları da gerekirse sandık motor ile bitirdiler.
    Evde 2 tane dizel toyota var model yılları 2012. 40 bin km oldu yağ eksiltme falan yok. Şimdi ben size mi inanıp hak vereyim yoksa kendi kullandığım şeye mi ?




  • Ben bugün volvoyu sattım opel astra cosmo aldım .Corollaya da baktım ama performans ve dış görünüş olarak hoşuma gitmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bir Corolla kullanıcısı olarak 1.6 CDTI tavsiye ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende astra 136 lık var. Arkadaşta 1.4d corolla vardı. Araçta acayip trim sesi geliyordu. Onun ki otomatikti ve performans olarak yetersizdi. En azından benim araca göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D-4d


    Hilesiz sarsintisiz sessizdir
    205 torku 1400 devirde tamamen verir , eski kasada 1900 de verir, ekonomiktir ucup kacmaz ama basinca arkana da yapistirir
    1 milyon km test edilmis bir motordur
    Yag eksiltme birkac serisinde goruldu ama butun d4d motor yag yakiyor diyen ya trolldur ya kotuniyetlidir ya da cahildir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakankaran

    D-4d


    Hilesiz sarsintisiz sessizdir
    205 torku 1400 devirde tamamen verir , eski kasada 1900 de verir, ekonomiktir ucup kacmaz ama basinca arkana da yapistirir
    1 milyon km test edilmis bir motordur
    Yag eksiltme birkac serisinde goruldu ama butun d4d motor yag yakiyor diyen ya trolldur ya kotuniyetlidir ya da cahildir


    ya hepsi iyi güzel, sessizdir sarsıntısızdır tamam da basınca arkaya yapıştırmak nedir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paco-De Lucia

    Nasıl yakmiyor ya, Toyota yetkili servise bizzat sordum neden yağ yakma problemini cozemediniz dye.Satış müdürü bana garanti kapsamında komple bakımı yapılıyor hatta 2.kez aynı problem olduğunda yeni sandık motor takıldığını söyledi.Anlayacağınız,aracın garantisi direk şapa oturtuyolar..

    Tamam yakıyor.

    Hatta öyle bir yakıyor ki mazot yerine yağ alıyoruz biz.

    Şu alıntıladığım mesajın üstüne bir ton açıklama mesajı gelmiş. Ama farketmeyecek değil mi? Bu forum böyle.



    Tekrar yazıyorum. Konu başlığındaki iki araç arasında Opel alınır. Toyota'nın tek artısı var. O da sorunsuzluğu değil , servislerinin iyi niyeti.
  • bende345 kullanıcısına yanıt
    Evet hocam bu konuda sonuna kadar haklisiniz keşke diğer Firmalarda Toyota gibi olsa..Anlattığım şekilde bana satış müdürü açıklama yaptı..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir toyota dusmanligi var gercekleri yaziyoruz yine eksi yiyoruz

    her dizelin maksimum torkunu verdigi anda geriye yapisma hissedersin bu d4d motorda 1400 devirdir bunu hissedersin kisisel bir yorumdur. yoksa seni jet ucagina bindirsek 12g ivme yesen bu ucak gitmiyor da diyebilirsin burasi kisiseldir.

    Ayrica anlaamadigim bir laf sokma cabasi var forumda , tamam kabul senin araban daha super bir saat acil isim var desen vermezsin o zaman senin arabanin superliginden bana ne? artisini yaz gec acaip acaip kucuk dusurucu benzetmeler yapma,

    Herkese arabasiyla mutluluklar bunlar orta sinif arabalar imkan olsa da 2 bin 3 bin motor araclara binsek, bir mustange binip gunes batarken yol alsak ama tartistigimiz sey 1.4 -1.6 orta sinif araclar .kimse ustune alinmasin sozum genele sohbet amaclidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakankaran -- 25 Kasım 2015; 10:29:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corolla kasayı komple değiştirdi de motoru yenilemeyi unuttu.
    O motora o paralar verilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota sahibiyim ama Toyota araçlarını tasarım, konfor ve malzeme kalitesi olarak başarısız buluyorum. Opel ürünleri genel olarak daha konforlu, daha şık, malzeme kalitesi daha iyi. Dayanıklılık olarak Opel çoğu markadan iyi , ancak Toyota bu alanda belki de en iyisi. Sorunsuzlukta da yine Toyota en iyisi ( test ve anketlerle tescilli) . O yüzden ben Toyota sevmesem de matık olarak biraz rahat edeyim , masraf vb. korkum olmasın diye Toyota aldım. ayrıca Opel'i,n sahibi Rockfeller ailesi olduğu için de şahsım adına alınmaması gereken bir ürün.
  • Arkadaşlar aracımı satıyorum. Düşünen arkadaşlar bir baksınlar. Aracıma kefilim çok temiz bir araçtır.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-tertemiz-seat-leon-2014-245340813/detay/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    corolla 1.4 D4D motroru 90beygir 205 tork 1400 devirden itibaren tork veren bir makine. Bu motor bu araca yeter mi sorusu için cevabım araç tam dol, 5 yetişkin, ile motor hafiften zorlanmaya başlıyor. tabii bizim aile biraz iri, 5 kişi diyinde yaklaşık 420kg gibi bir ağırlıktan bahsediyorum. trim sesi bir önceki corolla'da var idi. ancak bu yeni kasada ne durmdadır hiç bakmadım. motor yağ yakıyor diyenlere aldırma, o sorun çözüleli çok oldu. ağırlık bakımından da corolla daha avantajlı. 1275kg boş ağırlığı var. bagaj 452 litre önde ve arkada gerek diz gerek tavan gerek omuz mesafesi sınıfının üst değerlerinden. sorun konusuna gelirsek, bu aracın kolay kolay sorun çıkaracağını sanmıyorum. bu aracın en büyük eksisi arka süspansiyon tam bağımsız değil. yani kasislerde arka taraf biraz zıplar.

    astra 1.6 CDTI motor gerek güç, gerek tork olarak 1.4 makineden daha güçlü bir motor. ancak ağırlık olarak boş 1428kg (astra sedan) yani araç corolla'dan 150kg daha ağır. bu da ortalama 2 yetişkin civarı. Ancak güçlü motor ile bu farkı hissedeceğinizi sanmıyorum özellikle 136BG motor için sorun teşkil etmez. bu aracın en büyük artısı tam bağımsız süspansiyon, ancak bu nedenle bagaj da küçülmüş, 420lt. ancak bu süspansiyonun yol tutuşa ve konforo olumlu etkisi de yadsınamaz. astra sedan arka tarafta yeterli hacim sunuyor ancak ben arkadaki tavan mesafesini az buluyorum. arabada pek işçilik kusuru yok, ön konsol tasarımı bana daha hoş geliyor ancak corolla'dan sonra astra'nın içi biraz daha klostrofobik.

    Her iki araçta sorun çıkaracak ararçlar değil, ancak bakım maliyetlerini de dikkat etmek gerekir. toyota 10b'de bir girer bakıma ve hafif bakımlarda 400 civarı, ağır bakımlarda 800-900 civarı masraf çıkarır. opel ise 15b'de bir girer ancak bakım maliyetleri hakkında bilgim yok. servislerinden pek memnun olunmadığı yönünde bir fikir birliği var forumlarda. ayrıca opel'in yedek parçası da pahalıdır ve zor bulunabilir. önceleri 96 model bir astra vardı bende ve bakım maliyetleri gerçekten yüksek idi, araç genel bakım harici büyük arıza çıkarmadı bu arada 2001-2006 arası kullanmıştım. sorunsuz.

    Ufak bir düzeltme, Astra'da tam bağımsız süspansiyon yok arkada. Burulma çubuğana(torsiyon ) watt bağlantı eklenmiş bir yapı var.

    Tersine hacim anlamında daha az yer kapladığından artısı var. Daha az yer kaplayarak bağımsız süspansiyona yaklaşan bir yapı sunuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi butterfly_effect_53 -- 26 Kasım 2015; 15:01:35 >




  • 2011 1.4 dizel corolla sahibiyim, aracım yağ eksiltiyor. Bundan dolayı serviste yarım motor bloğu, konvektör ve vakum pompası değiştirildi. Yağ eksiltme hala var, bugün 136 hp dizel Astrayı denedim. İç hacim hariç her türlü Astra daha üstün bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra. Çünkü daha güçlü bir motora sahip ve yeni kasa değiştirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • opel'in 1.6 cdti motoru fiat'ın 1.6 multijetinden farklı. 1.3 cdti ve 1.3 multijetler ise aynı motorlar. 1.3 cdti motoru 65000km boyunca kullandım ve hiç yağ eksilttiğine tanık olmadım. Diyen iyi sallamış. Öyle ki aracıma bakımlarda hep çubuktaki min seviyesinin az üstüne denk gelecek kadar yağ koydurdum ama hiç yağ eklemeden bakım zamanında ne yağ koyduysam hepsini karterden geri boşalttırdım. Eksilse araç yağ uyarısı verirdi zaten. Ha motor yıprandıktan sonra 300-400K km'den sonra belki yakar, bir şey diyemem. 1.3 cdti multijet bence yıllar sonra efsane olarak anılan motorlardan biri olacaktır. Şimdi konuşanlara bakmayın.
    Saygılarımla
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.