TSI Turbo Stratified Direct Injection Yani turbo FSI, direkt enjeksiyon. Bahsi geçen TCe'ler LPG takılan düz enjeksiyon + turbo biliyorum. Onun rakibi TSI değil eski 1.8T vs. VW motorları olabilir. Direkt enjeksiyon ve 3 silindir özelinde VW dünyada tek denebilir. 1.0 Ecoboost'larda hararet sorunu var. 1.2 Puretech'ler sorunlu, kayış muhabbetinden önce de çok sorun yaşayan oldu. Opel'in 1 litre turbo benzinlileri geldi bir daha gelemedi. Taliant'ta da 1 litre TCe'lerde sert kullanıldığından mıdır bilmiyorum ama sorun yaşayan çok, bende Taliant'a niyetlenmiştim 500 bin kredi veriyorlardı ama 12 tane alırsam verebileceklerini söylediler. Subap eriten bile olmuş. CVT ile çok yoruluyor herhalde motor. Manuellerde fabrikasyon LPG li 100 beygirler dahil sorun yaşayan yok. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Opel Corsa 2022 Triger Sorunu (2. sayfa)



-
-
1.6 VTi ve 1.6 THP (Puretech'in öncesi THP deniyor) zaten BMW ile ortak üretimdi.
O motorlar çok güzel.
PSA alınacaksa 1.5 BlueHDi yapıştırır geçerim yine de, insanlar DS bile alsa yakıt ekonomisini önemsiyor.
DS 9'larda 2 milyon civarı. İçim gidiyor valla. Zengin olsam keyfine alır binerdim. Bedava fiyatlar...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: amadeus99Değil hocam.
Zincir hybrid motorlara geldi, size yeni dökülmeyen kayış takılacak şu anda yeni kayış değişimi 90.000 ama 120.000'e çıkarmayı da düşünüyorlar,gerçi her halükarda 6 yılda bir değişecek.
Siz 2019'da güncellenen kayışla satılan son araçlardan birini almışsınız, ciddi dökülme yapmaz zaten filtrede var ama servisler en ufak bir şey görürse yenisi ile değiştiriyorlar..
Hybrid'ler çift kavrama mı geliyor?
İnşaAllah bu sefer de şanzımanlar cortlamaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.2 Hibritlerde eDCS6 adlı çift kavramalı yarı otomatik şanzıman var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Forumun yeni vag trolü hayırlı olsun hepimize
Bagajında yağ bidonlarının eksik olmadığı araçlarda tsi motor var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueSKYLINE -- 5 Aralık 2024; 12:21:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Octavia, 3 silindir motor, 2 senede 350 bin km yapmış araba cillop gibi duruyor.
Yağ yakmıyor, motor şanzımandan bir tek kavrama ve gergi bilyası değişmiş.
Sekizsilindiryoutube
Ülkemizde 1.0t / 3 silindir turbo-benzin motorların sayısı günden güne artıyor ve insanların da aklında bu motorlar hakkında soru işaretleri yer alıyor. Gerek hacmin çok düşük olması, gerek 3 silindire sahip olması ve gerekse de turbonun gücü ve torku sırtlaması nedeniyle bu motorlara şüphe ile bakılıyor. İşte biz de bugün; 2 yıllık bir dönemde 354.000km yol yapmış bir Skoda Octavia 1.0 TSi aracın bakımını yetkili serviste yapacağız. Aracın içini, motorunu ve altını yaptığımız bakım sırasında detaylı bir şekilde inceleyeceğiz. Aracın bakımlarında Yüce Auto'nun Skoda için tercihi Castrol motor yağlarını kullanarak araca uygun onaylı işlemler yapıldı.https://www.youtube.com/watch?v=j7BzUjlB29c -
Tsi ilk çıktığında yanlış değilsem 1.4 170bg idi yaşadıkları sorun yüzünden zamanla düşürdü gücü yani o da pür pak değil. Yine de son zamanlarda çoğu turbo motor pug grubundan iyi galiba
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba, 1.2 puretech motorların 130hp ve 100hp olanları var bildiğiniz üzere. 100 beygirlerde de aynı durum birebir oluyor mu? Veya 100 beygir olduğu için 50.000 değil de daha uzun sürede bu durum olur denilebiliyor mu? Bilgisi olan var mıdır?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Opel Corsa 2022 yılından bahsediyor.
Bu çok eski bir zaman değil.Üstelik bir kaç ay önce sıfır Opel alıp sorun yaşayan arkadaş vardı burada.
Son olarak ise şu söylemeliyim.
1.5 M ve üzeri para verip otomobil alacaksam bunları bilerek almak mantıklı değil.Ben bi dünya para veriyorsam en azından bir kaç sene yeni otomobilimde sorun yaşamak istemem.
-
quote:
Orijinalden alıntı: azosial
Merhaba, 1.2 puretech motorların 130hp ve 100hp olanları var bildiğiniz üzere. 100 beygirlerde de aynı durum birebir oluyor mu? Veya 100 beygir olduğu için 50.000 değil de daha uzun sürede bu durum olur denilebiliyor mu? Bilgisi olan var mıdır?Var mıdor yorumu olan?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tabiki de öyle bi şey denemiyor. yapısal olarak ufak tefek farklar hariç aynı motor. kayış sorunu 1.2 motorun genel problemi. kimse şu versiyon sorunsuz diyemez. hele model yılı 2022 ve eskiyse saatli bomba.
-
Anladım hocam teşekkür ederim, belki daha az tork olduğu için daha geç yıpranır diye düşünmüştüm veya farklılık vardır malzeme açısından diye. 2020 model araç var 40 binde 2 ay sonra bakımı var bir baktırayım o gözle, ortalama özel servis maaliyeti ne oluyor?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
onu araç sahipleri daha iyi bilir. bir arkadaş triger kayışı için 3d yazıcıdan bir aparat basmış kalınlık kontrol ediyordu onunla. cüzi bir miktara satışını da yapıyordu biraz araştırırsanız karşınıza çıkar muhakkak. kendiniz o yöntemle bir kontrolde bulunabilirsiniz ama sonuç yine kesin olmayacaktır. 2022'den sonra servisler güncel daha az sorunlu olan kayış ile ücretsiz değiştiriyor diyorlardı bi servisle bu durumu konuşun isterseniz.
-
Daha yeni ünlü ekonomist Cüneyt Akman sırf bu problem yüzünden 1.2 motorlu 308 aracı ile yolda kalıp X'den binlerce destek görmiştü.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
https://forum.donanimhaber.com/triger-kayisi-degismeye-80-bin-istediler-cok-mu--160510286
-
Güncel sordum Eurorepar servislere. Triger değişimi 4 bin lira, karteri açıp yağ süzgecini temizlemek 2 bin lira dediler. Tabi tek triger değiştirirseniz karter açmaya ekstra para almazlar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: bozkurt35onu araç sahipleri daha iyi bilir. bir arkadaş triger kayışı için 3d yazıcıdan bir aparat basmış kalınlık kontrol ediyordu onunla. cüzi bir miktara satışını da yapıyordu biraz araştırırsanız karşınıza çıkar muhakkak. kendiniz o yöntemle bir kontrolde bulunabilirsiniz ama sonuç yine kesin olmayacaktır. 2022'den sonra servisler güncel daha az sorunlu olan kayış ile ücretsiz değiştiriyor diyorlardı bi servisle bu durumu konuşun isterseniz.
Garanti bitmişti zaten hocam, son bakımı da dışarıda yaptırdım zaten. Muhtemelen özelde değiştirip kafayı rahatlatmak en iyisi olacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim hocam, değerlendireceğim bu mesajınızı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X