Şimdi Ara

Opel Corsa Otomatik Vitesi AT-6 Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
40.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Opel Corsa ile ilgili uzun zamandır aklıma takılan şanzıman meselesi var.

    Web sitesinde 1.4 90HP Otomatik Şanzıman AT-6 olarak belirtilen vites nasıl bir vites? Kullanan var mı? Tavsiye edilir mi?

    Benim bildiğim kadarıyla bu bir tam otomatik vites. Tam otomatik de tork konvektörlü demek. Tork konvektörü Easytronic'ten çok daha kaliteli ve en önemli daha az sorun çıkartan bir vites türü değil midir?

    Yani demem o ki nasıl oluyor da AT-6, Eastronic gibi sorun çıkartması olasılığı olan bir vitesten daha düşük fiyata satılabiliyor?

    Yakıt tüketimini önemsemeyen, sadece sorunsuz bir otomatik vites isteyen birisi için uygun mudur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pucho -- 11 Temmuz 2017; 14:28:49 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Opel Corsa Otomatik Vitesi AT-6 Hakkında Bilmeniz Gerekenler

    Opel Corsa'nız için otomatik bir şanzıman düşünüyorsanız, AT-6 şanzımanı dikkate almalısınız. İşte bu otomatik şanzıman hakkında bilmeniz gerekenler:

    AT-6 Şanzımanı Nasıl Çalışır?

    AT-6 şanzımanı, altı ileri vitesli bir otomatik şanzımandır. Klasik otomatik şanzımanlardan farklı olarak, tork konvertörü yerine iki adet kuru kavramaya sahiptir. Bu, daha iyi yakıt verimliliği ve daha hızlı vites geçişleri sağlar.

    Opel Corsa Otomatik Şanzımanının Özellikleri

    Opel Corsa'daki AT-6 şanzımanı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli özelliklere sahiptir:

    • Pürüzsüz ve hızlı vites geçişleri
    • Geliştirilmiş yakıt verimliliği
    • Manuel vites değiştirme imkanı
    • Sportif sürüş modu

    AT-6 Şanzıman ile İlgili Yorumlar

    Genel olarak, AT-6 şanzımanı Opel Corsa sürücüleri tarafından olumlu karşılanmıştır. Kullanıcı yorumları, vites değişimlerinin pürüzsüzlüğünü, yakıt verimliliğindeki artışı ve sürüş deneyiminin iyileştirildiğini vurgulamaktadır.

    Önemli Hususlar

    AT-6 şanzımanı, Opel Corsa'nıza yükseltebileceğiniz mükemmel bir seçenek olsa da, bazı hususları aklınızda bulundurmanız önemlidir:

    • AT-6 şanzımanı, manuel şanzımana göre daha maliyetli olabilir.
    • Bazı sürücüler, sportif sürüş modu eksikliğini fark edebilir.

    Sonuç olarak, Opel Corsa'nız için otomatik bir şanzıman arıyorsanız, AT-6 şanzımanı dikkate almalısınız. Pürüzsüz vites değişimleri, yakıt verimliliği artışı ve gelişmiş sürüş deneyimi sunar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Dediğiniz gibi tork konvertörlü tam otomatik bir şanzımandır, sorunsuzdur. Fiyat konusunda detaylı bilgim yok ama satış stratejisine göre değişir, fakat bildiğim kadarıyla easytronic şanzıman dizel modellerde var.
  • corsa 1.4 ler tork konvertörlü tam otomatik sanziman var.
    easytronice gore tabii ki de daha mantikli.
    yanliz B segmentinde bu yeni corsa tutmadi nedense. belki fiyat birazda onunla alakalidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 11 Temmuz 2017; 17:8:40 >
  • Şanzımanın akıcılık bakımından hiçbir sorunu yok. Hatta bana astra dizel 136 beygirliğin şanzımanından daha pürüzsüz ve başarılı gelmişti. Tabi bunun astranın cold start yapılmasıyla da alakası olabilir bilmiyorum. Ama tüketimi 1-1.5 litre arttırıyor haberiniz olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nerd Miner

    corsa 1.4 ler tork konvertörlü tam otomatik sanziman var.
    easytronice gore tabii ki de daha mantikli.
    yanliz B segmentinde bu yeni corsa tutmadi nedense. belki fiyat birazda onunla alakalidir.

    Hatırladığım kadarıyla Corsa 2005 model benzinlilerde de easytronic tek kavramalı şanzıman var.
  • Kara düzen tork konvertörlü şanzımandır



    Eski teknolojidir



    Vites geçişleri çok pürüzsüz değildir



    Corsa bu sınıfın gerisindedir. Euro N Cap de düşük puanlıdır. Güvenli değildir.



    Fiesta ya da Polo tavsiye edilir.
  • Ben bahsi geçen motor ve şanzıman ikilisini kullandım ve gayet beğendim. Gidin test edin durumu sizde görün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acomputerengineer -- 25 Temmuz 2017; 18:43:53 >
  • Corsa B sınıfına göre bile pek iyi değil rekabetçi fiyatta ise belki düşünülür (Polo-7 8 bin gibi) haricinde Fiesta veya Polo alırım ben
  • Yakıt tüketimi nasıl acaba?
  • altrea kullanıcısına yanıt
    kaskodan vermişlerdi bana bu araçtan 2 hafta önce, yakıt tüketimi fazla geldi bana 9-10 litrelerde gezindim sürekli hele ki trafiğe giriliyorsa vay haline. 50 tl benzinle 65 km gidince kafayı yemiştim onu söyleyebilirim :)

    araçtan kaynaklı mıdır bilemeyeceğim kiralık araçtı çünkü. 2012 corsa (1.4 4 ileri) kullandım 2 yıl o da aynı bu kadar yakıyordu hiçbir değişim olmamış
  • Segmentinde en çok yakan araçtır net biçimde, az kullanan için sorun riskinin düşüklüğü veya fiyatından dolayı tercih edilebilir.
  • Evde 2.araç olarak var.Tam otomatik olduğu için şehir içi kullanımı çok keyifli ve kolay.Fakat yakıt tüketimi bariz yüksek.Biz 8.5 litrelerde geziyor ama tıkalı bir trafikte 12-13 litreleri görmek zor değil.Ayrıca 50km/saat hızın altında araç otomatik olarak gaz vermekte bu da fazla frene basmaya sebep olmakta.Tek beğenmediğim özelliği bu.

    Araç malum LPG uyumlu zaten çok binecek olan varsa LPG takabilir.Az binecek için de tüketim çok dert değil çünkü sağlamlık ve kolay kullanılabilirlik daha önemli.

    Motor performansı gayet iyi ve uzun yolda da yakıtı 6 vites olmasından dolayı makul.Motor da ayrıca gayet sessiz.

    2.ele de bakarsanız piyasada en çok tutulan B segment otomatik araçtır.Çünkü şanzıman sağlam olduğundan dolayı bakım için servise para dökmeye de gerek kalmıyor.
  • O kadar çok yakar ki DSG'li araç alırsanız o Corsa'ya göre tamir parasını kısa sürede amorti edersiniz.
  • ecay kullanıcısına yanıt
    Motor LPG'ye çokta uyumlu değil.Çok km yapamassınız ve sıvı püskürtme sistemi kullanmak zorundasınız oda maliyeti yükseltir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Motor LPG'ye çokta uyumlu değil.Çok km yapamassınız ve sıvı püskürtme sistemi kullanmak zorundasınız oda maliyeti yükseltir.
    Motorun LPG açısından tek kötü yani magnezyum alaşımlı subapları.Onun da montajı ve ayarı iyi yapılırsa yüksek devirli kullanılmazsa subaplar uzun süre dayanır.En azından bir TSI gibi uyumsuz veya sıvı sisteme muhtaç diyemeyiz.
  • ecay kullanıcısına yanıt
    Magnezyum subap kullanıldığı için sıvı sisteme muhtaçsınız.Tercihiniz bu yönde olmalı.Araç tam otomatik bir vitese ve küçük bir motor hacmine sahip olduğu için sık sık yüksek devir kullanacaktır.

    Hatta yokuş yukarı kalkışlarda aracın 6000d/dk kadar vites değiştirmediğini buradaki kullanıcılardan duymuştum.

    TSI sistemlerde kit motor seri numarasına göre sipariş verildiğini ve en uygun dönüşüm yapılan seçenek olduğunu düşünüyorum.Tabi ki yüksek montaj fiyatı büyük bir dezavantaj bu çok önemli.
  • bu aracın gaz pedalına ince tabanlı yukarıdan basarak nazik basmanız halinde fabrika tüketim değerleriden 0,5 lt fazla yakıt tüketebilirsiniz dip gaz yaparsanız 10-12 lt değerlerinde gezmeniz mümkündür tek dezavantajı trafikte frene tam basılmasından dolayı yaşanan sarsıntıdır bu o kadar şiddetli ki motor kulağıdan düşürecek kadardır
    bu araç için en iyi jant ölçüsü 185 olan 15 inç 195 ölçü 16 inç jant tüketimi artırır
  • altrea kullanıcısına yanıt
    Sıfır olarak o zaman yaklaşık 34.000 TL'ye alınmış, 2011 model 171.000 km'de 100. yıla özel 1,4 Enjoy Corsa benzinli otomatik vites sahibiyim.
    İzlenimlerim:
    - Otomatik vitesle ilgili mekanik bir arıza yaşamadım.
    - Yakıt tüketimi şehiriçi& şehirdışı ortalama 6- 6,5 lt.
    - Vites geçişlerinde sarsıntı hatırlamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fcgrkm -- 12 Kasım 2019; 15:41:53 >
  • fcgrkm F kullanıcısına yanıt
    171 Bin Km sürecince kullandığınız bu araçta otomatik vites yağını değiştirdiniz mi? LPG dönüşümü oldu mu?

    Değişim yapıldıysa hangi standartlarda bir yağ seçtiniz.
  • Bildikleriniz doğru , ilaveten çok yakar

    Yerinizde olsam Opel tercih etmedim
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.