< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
OPEL GRANDLAND X KASIMDA TÜRKIYEDE<ANA KONU>> (6. sayfa)
-
-
Konuyu grandland x alma arifesindeyken favorilere aldığım için konuda mesaj görünce şaşırdım, birkaç cümle yazayım.
Mayıs 2022 de 17 bin km grandland x aldım. 2020 model ve 2021 trafiğe çıkışlı 1.2T Enjoy Black Edition benim araç.
Forumda bu araç ile ilgili pek bilgi bulamazsınız, Facebook da birkaç grandland grubu var, onlara katılmanızı tavsiye ederim.
- Aracın beğendiğim özellikleri:
- Dış görünüş ve diğer SUV lere göre daha kibar ve estetik tasarım.
- Sessiz sürüş deneyimi. Ses izolasyonu açısından gerçekten başarılı. Önceki aracım dizeldi o yüzden bu aracın sessizliğine hala alışamadım, özellikle şehir içi düşük hızda elektrikli araç gibi, yolun ortasında yürüyenler aracın sesini duymadıklarından önümden bile çekilmiyor. Yüksek hızda ise ses artıyor ama rahatsız edici değil.
- Farların aydınlatması çok başarılı, gece sürüş keyfini arttıran bir unsur.
- Yol tutuşu araç büyük olmasına rağmen güven veriyor ki önceki aracım bu konuda sınıfının lideri ford focus idi.
- İlk kez otomatik araç kullanıyorum, kıyaslama yapmam doğru olmaz ama vites geçişlerini hiç hissetmiyorum.
- Klima çok kısa sürede ve çok iyi soğutuyor, kışın da kalorifer çabuk ısınıyor. Yıllarca dizel araç kullandığım için bu konuda çok sıkıntı çekiyorduk.
- Enjoy Black Edition paket baya dolu bir paket, aynaların otomatik kapanması, dikiz aynalarının altındaki ambiyans aydınlatmaları, lastik hava basıncı uyarısı, çift renk (estetik açından güzel) gibi artıları var.
2. Aracın beğenmediğim özellikleri:
- İç malzeme kalitesi bana göre yeterince iyi değil.
- Ön koltuklar benim 2009 model ford focusda çok çok daha rahattı. Ne ayar yaparsam yapayım koltukta bir türlü istediğim konforlu yakalamadım ki bu araçta baldır desteği dahil daha fazla koltuk ayarlama seçenekleri mevcut.
- Multimedya ses kalitesi iyi ama daha iyi olabilirdi. Bas eksikliğini hissediyorum ama tek tesellim bu sınıfta ve fiyat skalasında hangi araca araştırsam benzer ses kalitesinde olduğunu duyuyorum.
- Android auto ve Apple Carplay için telefonu bağlayacağınız usb çıkışı çok alakasız bir göz içinde. Hangi mühendis bunu tasarladıysa iyi küfür yedi ve yemeğe devam ediyor.
- Vites konsolu çevresi piyano black kaplama ve maalesef çiziliyor. Bunun için yapacak bir şey yok. Güneş vurunca o bölgeye bakmamaya çalıyorum.
- Enjoy pakete start-stop anahtarsız çalıştırma koymamışlar. Bana göre bu pakette olmalıydı, eksiklik.
- Bagaj aydınlatması yetersiz ve mevcut lamba da çok kalitesiz bir malzeme. İdare ediyoruz.
3. şehir içi / dışı yakıt ortalamalarınız nasıl
- Bu konu çok tartışılan bir konu. Tamamen kullanım şartları, yol durumu, kat edilen mesafe gibi konulara bağlı ama ben en uzun mesafe İstanbul Ataşehir - Çanakkale Gelibolu arasında klima açık ve 3 kişi ve bagaj dolu olarak ortalama 6-6,5-7 litre/100km. gibi bir değer yakaladım. Daha az yakanlar da var. Sakin kullanım önemli. Şehir içi ise 9-10-11 arası değişiyor. Bu konuda kimse net bir şey söylemez özellikle büyük şehirde yaşıyorsanız.
4. aracın kronik sorunu var mı, alırken özellikle kontrol ettir dediğiniz bir durumu var mıdır:
Benzinli için facebook grubunda tek tük sorun yazan oluyor ama kronik demek sürekli karşılaşılan ve düzeltilemeyecek derecede sorun demek. Böyle bir sorun görmedim duymadım da.
Cam tavanlarda camın çatlaması gibi durumlar okuyorum.
Direksiyon simidinin kaplamasında sorun oluyor, üzerindeki kaplamada kalkmalar söz konusu. Benim araçta da vardı, garantiden değiştirttim.
Dizeller için adblue tankı ile ilgili çok sorun yazan oluyor. Onu da bir şekilde hallediyorlar.
5. 1.2 motorlar sorun çıkarıyor deniyor, sizin görüşünüz nedir? Kaç km den sonra görünüyor genellikle:
Ne sorun çıkartıyormuş? 3 tane facebook grubuna üyeyim, yukarıda da yazdığım gibi aracı tamamen kullanım dışı bırakan bir sorun ben duymadım.
Bu konuda bir yazı şikayet vs varsa paylaşırsanız sevinirim. 3 milyon liralık mercedes bmw gibi markalarda da fabrika hatası sorunlar yazılıyor. O gözle bakacaksak sorunsuz araç yok piyasada.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -HKN- -- 16 Şubat 2023; 16:21:21 >
-
selam 1.2 benzinli motorla ilgili kronik sıkıntı var mıdır_?
en ve sorunsuz motor seçeneği
1.2 benzinli mi?
1.5 dizel mi?
1.6 dizel mi_?
-
Yukarıda benzer soruyor ben de sormuştum, 1.2 motorlarda kronik bir sorun yok gözüküyor. Dizeller için de adblue ya dikkat edersek sorun yok diye biliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2018 1.2 benzin otomatik excellance paket aracımı 2 hafta önce aldım. Almayı düşünen arkadaşlar için kendimce artı ve eksilerini yazayım;
+ araç içi oturma alanları geniş, özellikle arkada şaft tüneli yok gibi. Arka koltukta uzun yolda 3 yetişkin rahat yolculuk edebilir.
+ afl diye bahsedilen far sistemi mükemmel, gece aydınlatması kuvvetli, uzun far asistanı mevcut.
+ 4 koltuk ısıtma ve direksiyon ısıtma soğuk havalar için birebir.
+ ön park sensörü, arka park sensörü ve kamerası, geri viteste aşağı eğilen yan aynalar, park manevralarında büyük kolaylık sağlıyor.
+ anahtarsız giriş ve çalıştırma, bagaj kapağı ayak sensörü kolaylık sağlıyor.
- kapı kollarının tamamında trim sesi mevcut. Farklı yerlerde de okumuştum, bu modelin en büyük kronik sorunu. Silikon sprey ile azaltmaya çalışacağım.
- eşya saklama gözleri küçük. Kapılarda gözler sebepsiz yere ikiye bölünmüş, zaten dar olan gözlerin kullanımı iyice zorlaşmış. Torpido küçük, kolçağın hemen önündeki bardaklık idare eder büyüklükte.
- vitesin önünde yer alan bölümde 1 adet USB ve çakmak girişi var fakat alan o kadar dar ve derin ki, girişlere ulaşmak zor.
- aracın tamamında sadece 1 usb var. Önde iki, arkada bir USB olmasını beklerdim. (Arkada 1 adet priz girişi mevcut)
- araçta kablosuz şarj var fakat en kullanışsız bölgelerden biri olan kol dayananın içerisinde. Zaten kol dayama dar, içerisinde kartlık, ruhsat vs eşyalar varken kablosuz şarj için her defasında eşyaları çıkarmak pratik değil. Vitesin önündeki alan kablosuz şarj için mükemmelken neden bu alan tercih edilmiş, anlamak zor.
- bagajda solda tek aydınlatma var ve yetersiz, çift tarafta olmalıydı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sazan84 -- 12 Mart 2023; 7:44:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Teşekkürler, bence eksi yönleri yok denebilir, kendi adima saydiklariniz ufak tefek ergonomi kusurlari . benim tek korkum şanzıman ve motor onun dışında super bir araç.iyi günler de kullanın.umarim bana da nasip olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 12 Mart 2023; 15:3:30 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şanzıman eat6 ya da eat8 (yıla ve pakete göre değişiyor) tam otomatik olduğu için sorunsuz. 1.2 motor da ödüllü bir motor okuduğum kadarıyla.
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim, daha iyileri sizin olsun inşallah.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
dizel grandland aracım için adblue tavsiyeniz varmıdır ? ne kadar koymak gerekir uyarı verince, nasıl bir ürün tercih edilmeli, doldurduktan sonra uygulanması gereken bir prosedür var mıdır?
Teşekkürler...
-
Hocam iyi gunler diliyorum,
Yazinizin uzerinden zaman gecmis ama bende de 1.2 Grandland var. Arac 48binde. Direksiyonda ufak bir soyulma olustu ve buyudu. Bunu yikamaci mi yapti emin degilim. Sizin soyulma nasil olustu tarif edebilir misiniz? Araca 5 yillik garanti yaptirtmistim. Direksiyonu cevirirken elime takilinca sinir bozuyor. Eger degisim soz konusuysa bende yararlanayim bundan.
Diger yazilanlar disinda benim eklemek istediklerim.
Sanziman Aisin-Toyota marka cok memnunum ve sorun cikaracagini dusunmuyorum diger piyasaki cift kavrama otomatik viteslere kiyaslan.
1.2 Puretech motor Opel, Peugeot, Citroen'in artik nerdeyse butun modellerinde var. Benim arastirmama gore bu motorda dikkat edilmesi gereken ve ayni zamanda hayati olan bir konu: Triger kayisi. Bu motorda triger kayisi yaglaniyor. Yagin icine girip cikiyor. Yag sicak oldugundan sen kayisi ne kadar kaliteli malzeme yaparsan yap zamanla catlama olup bu catlamalardan kopan parcalar yaga karisiyor. Bu kayis catlama oldugu halde degistirilmez ise yag pompasini tikayabilir. Ayrica koptu mu zaten motora el fatiha orasi her lastik kayisli motor icin ayni da. Bu dizaynin yaglamali kayis olmasi berbat bir muhendislik tercihi.
100,000 veya 6yil hangisi once dolarsa degistirilme zamani var fakat benim gordugun kadariyla 100bin dayanmiyor kayis. 60binde degistirmek gerekiyor. Hem catlaklardan kopan parcalarin yaga karismasini onlemek icin hem de kayisin zayiflayip kopmasini onlemek icin. Piyasada benim gordugum Ford'un 1.0 Ecoboost motoru da tariger kayisi yagli calisiyor. Ford kendi tasarimini patentlemis. Onda 135bin kilometrede bir degistirilmesi gerekiyor fakat o da ayni sorundan muzdarip. 80-90 bin kilometre anca dayaniyor kayis.
Dikkat edilmesi gereken en onemli konu bu bence bu motorda. Bir de bujiler her yil degisse daha iyi olur. Direkt enjeksiyonlu oldugu icin kurum yapiyor uclari.
-
Öncelikle hayırlı olsun aracınız.
Ben 2.el almıştım aracı. İlk sahibi bayandı sanırım parmaklarındaki yüzükler direksiyonu çiziyor ve çizilen yerler zamanla ölü deri gibi dökülmeye başlıyor. Üretim hatası var herkeste olduğuna göre.
Aldığımda aracın garantisi devam ediyordu, Çekmeköy Opel ÖZTEK beni hiç uğraştırmadı direk değişim onayı verdiler, yarım saat içinde direksiyon simidi değişmişti. Triger kayışı mevzusunu Facebook grubundan biliyorum. Zamanı gelmeden değiştirmek gerekecek. Ben aracı alalı 14 ay olacak. Şu ana kadar olumsuz bir durum yaşamadım ama param olsa bunu satıp 2023 modele geçmek isterdim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba,
Bazı Total ve BP benzin istasyonlarında pompa şeklinde AdBlue dolduruluyor. Ben doldurdum problem yaşamadım. 5 LT veya 10 LT lik bidonlarda satılanların litresi 30-40 TL lere gelirlen pompadan doldurunca yanlış hatırlamıyorsam 19-19.5 TL /LT idi. Yani fiyat baya avantajlı oluyor. Özellikle de araç uyarı verdi ise 10-14 LT alacaktır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X