< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi technova -- 4 Ekim 2017; 21:15:36 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi technova -- 4 Ekim 2017; 21:15:36 > |
Çok pahalı çooook.Bakalım birde skoda karoqu bekleyelim.Ondanda umudum yok aslında.Ama insanoğlu işte hep umutla yaşıyoruz.Eşimle kamuda çalışan iki devlet memuruyuz ve böyle arabalara binmek bizim için lüks.Nasıl bir sistemdi bu arkadaşlar biri bana izah etsin.Bizim böyle bir arabaya binme hakkımız yokmu yani?Çok kızıyorum çoook.
Ama en çokta bu düzene bu sisteme hiç tepki bile vermeyen insanlara.Yazacak bişey bulamıyorum inanın... |
Opel GrandLand X benzinli 1.2 excellence otomatik vites + cam tavan versiyonunu aldım 10 gündür kullanıyorum. Herkes dizelini tartışmış ama 1.2 olmasına rağmen benzinli motorun performansı dizelinden daha yüksek.
Araç 130 hp 230 nm tork üretiyor. 0-100 değeri ise 10.7 saniye. Kendi deneyimlerime gelirsek karşılaştırmanız açısından bir örnek vereyim. Önceki aracım 2014 1.6 atmosferik powershift Focus sedandı. Normalde Focus'a kimse "bu araç gitmez" demez ama ben Grandland X'i kullanınca Focus'un gitmediğini anladım :) Grandland X focustan daha iyi hızlanıyor. Diyeceksiniz "ama yokuşta gitmez o araba". Tersine yokuşta Focus'tan bariz daha iyi çünkü bu araçta turbo olduğundan torku daha yüksek ve şanzımanı daha kararlı. 1.2 motora karşı önceleri bende de bir önyargı vardı ama kullanınca öyle olmadığını gördüm. Kağıt üzerinde beygir gücü ve tork neyse onu yolda da yansıtıyor yani motorun kaç litre olduğunun önemi yokmuş. Ben de kullandıktan sonra anladım. Araçta donanım olarak neredeyse aklınıza gelecek her özellik var. Onları zaten internette bulabilirsiniz ben en kullanışlı bulduklarımdan bahsedeyim. Tüm koltuklarda ve direksiyonda ısıtma olması soğuk havalarda çok işe yarıyor. Saniyeler içerisinde koltuklar sıcacık oluyor. Kendinden kararan dikiz aynası gece sürüşlerinde çok faydalı. Led far sistemi çok iyi. Uzun kısa farları otomatik olarak karşıdan gelenin gözünü almayacak şekilde ayarlıyor. Apple CarPlay çok iyi çalışıyor. Siri'yi kullanarak sesli komutlarla yol tarifi alabiliyor, istediğiniz müziği açabiliyor, telefon görüşmelerinizi yapabiliyor, gelen mesajları Siri'ye okutabiliyor ve cevabı dikte edebiliyorsunuz. Şerit takip ve start stop sistemini de sürekli açık şekilde kullanıyorum. Bu olmamış kapatayım dedirdecek bir durum yaşatmıyor. Yakıt tüketimine gelirsek ben aracımı on gün önce teslim aldım ve 600 km civarı yol yaptım. İlk defa depoyu fullediğimde Ankara şehir içi 8,2 litre yakıt tüketti. 2-3 gün önce tekrar sıfırladım şu an 7,3 litre görünüyor. Benzer kullanımda Focus aracım da 7,6 falan yakıyordu. Bu büyüklükteki bir araç için yakıt tüketimi gayet iyi diyebilirim. Şimdi gelelim işin ekonomi boyutuna. Bu araç 1.2 motor olduğu için yıllık MTV tutarı 1033 TL, 1.6 dizelin vergisi ise 1799 TL. Yani benzinli aldığınızda her yıl yaklaşık 800 tl cebinizde kalıyor. Benzinlisini alırken 7-8 bin TL ucuza alıyorsunuz üstelik. Performansı da yukarıda belirttiğim gibi dizelinden daha iyi. Durum böyle olunca fazladan para verip dizelini almanın bana göre hiçbir espirisi yok. Özetlersek gerek donanım gerek performans gerek ekonomi olarak ideal bir araç olduğunu düşünüyorum. Bu aracın çok satılmamasının nedenini de 1.2 motora karşı olan önyargıya bağlıyorum. Düşünenlere kesinlikle benzinlisini tavsiye ederim. Ekleme: Özelden fiyat soranlar olmuş 174 bin liraya aldım. 3500 km oldu toplamda yakıt ortalamam 7,8 litre. Soru sormak isteyenler buradan yazsın özelden cevap veremiyorum. |
Bir arkadaş diğer forumda düşüncelerini paylaşmış buraya da eklemiş olalım.
Orijinalden alıntı: Dario34 Grandland X, 1,2 eat8 yeni kullanıcı yorumu 15 günlük innovation P9 yurtdışı serisi araç sahibi olarak Şahsi kullanıcı yorumlarımı paylaşmak istedim,yorumlarım tarafsız olmakla beraber benim geçmiş araç deneyimlerimin etkisi tabi ki vardır Artılar; -Motor beklentimin çok üzerinde 1.2 ve 3 silindir ama bir çok markanın 1.6 motorundan çok daha seri ve güçlü -EAT 8 şanzıman vites geçişlerini hissettirmiyor,konforlu -Direksiyon turu çok iyi, premium d segmenti kadar iyi -Arka kısım geniş , şaft tüneli yok denecek kadar az, 3 yetişkin rahatça sığıyor, havalandırma, usb ve 220V priz var -Bagaj oldukça geniş iki kademeli ayarlanıyor üst konuma alıp arka koltukları yatırınca düze yakın büyük bir alan oluyor -Ayakla da açılabilen Otm bagaj çok büyük rahatlık eli kolu dolu eşyanız varken hem koyarken hem de bagajdakileri alıp kitlerken -Afl led farlar, uzun yolda müthiş -Anahtarsız giriş çalıştırma var, aracı fokunarak açıp kitlemek keyifli -Elektrikli Katlanan aynalar dar yerlerden geçerken işe yarıyor -Geri görüş ve 360 derece kamera güvenlik açısından güzel -Frenler çok iyi -Yol tutuş sedan arabaya çok yakın, güven veriyor -8 inç ekran , navigasyon kullananlar için güzel -Grip control, kar, kum, çamur modları var şimdilk kumu denedim güzel -Tüm koltuklarda ve direksiyonda ısıtma var, haliylen denemedim , kışın keyifli olur Eksiler; -Sert süspansiyon , konforlu diğil maalesef özellikle bozuk yollarda -Piano black tavan ve vites çevresi çizikler içinde şimdiden -Lastik basınç göstergesi yok, bir düğme var bastığınızda mevcut lastik basıncını hafızaya alıyor düşünce ikaz edecek mi bilemedim -Koltuklar sert, agr onaylı ve birsürü ayarı var ama konforlu diğil, visco love bel desteği minder aldım baya farketti -İçerden Bagaj açma düğmesi yok avm girişlerinde ciddi sorun -Cam üstünden az da olsa rüzgar sesi geliyor otoyolda -Motor sesi var dizel kadar olmasa da -Opel TR den harita ve sistem güncellemeleri yok internetten bi şekilde navigasyonun son sürümünü buldum ama opelin desteği yok -Kaput açıldıktan sonra sabitleme en ilkel sistem -Demode vites kolu ve vites değiştirme zigzaglı bir şekilde alışmak gerekiyor Zevke bağlı olanlar -İşçilik/detaylar 7/10 -Gösterge paneli analog ortada 3,5 inçlik bilgi ekranı var navi, hız,tüketim vs değiştirebiliyosunuz görünümü Hayalet gösterge olsa daha modern gözükürdü ama ben araç kullanırken sadece arada navigasyona baktığımdan ben eksiklik olarak görmedim -Dış Dizaynı ,şık kaliteli bana göre -Otomatik stop: start ben seviyorum çok duraklamalı trafiği olan bi yerde faydalı Devre dışı bırakabiliyosunuz ama kalıcı olarak değil -Şerit takip sistemini ben sevmedim , yollarımızdaki şeritler o kadar düzgün diğil, stop/ start gibi geçici devre dışı bırakması mümkün -Cam tavan yok, Grandland’in hiç bir versiyonunda açılan cam tavanın olmadığını söylediler, teyit edemedim,açılan sunroof bazen yan camları açmadan temiz hava almak için güzel ama açılmıyosa sadece arkada oturanlar için ferahlık sağlar,sıcaklarda da sıkıntılı olabilir ben olmamasının eksikliğini hissetmedim Yakıt tüketimi için şu an erken birkaç bin km yapınca yazarım, ama gözüken çok az yakan bir araç diğil Ben bu aracı alırken test sürüşü yapmamıştım ,3008 i denemiştim. Yol tutuş, içeri gelen ses, ve donanım olarak ondan daha iyi buldum tabi ki şahsi görüşüm, Son olarak tavsiyem test sürüşü yapın , bu yurtdışı serilerinde donanımlar standart değil, bayiinizle teyitleşin, kendi zevkinize, ihtiyaç ve beğeninize göre değerlendirin |
evet kardeş gitmeyen araba yapmışlar. benimki de garajda öylece duruyor zaten hep. sen sakın alma
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|