Şimdi Ara

opel insignia mı, kia sportage/hyundai ix35 mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
10.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    SUV takıntınızın olduğunuzu belirttikten sonra gerisini okumadım..

    Siyah bir ix35 alın en Full'ünden.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pitoro -- 30 Mart 2012; 11:35:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Bende ikisi arasında kaldım.. Ve sportage aldım..
    İyide almışım diyorum.. Bu araçtan sonra sedan araca binmek istemiyorum.
    Basık ve mezar gibi iç mekana sahip.. insignia da buna dahil.
    O yüzden binek sedan araç almayın derim.. Sportage yada İx35 alın.. Sürüş keyfi ve konfor yaşayın.

    İx35 ile Sportage.. Kardeş araçlar.. Motorlarına kadar herşeyleri aynı.. Tasarımları ve 1-2 donanım haricinde. (ix35'de deri koltuk ve park asistanı var.) ancak sportageden daha ağır.
    İnsignia ile malzeme kalitesi farkı pek yok gibi.. İnsignia biraz daha atik olabilir.. torkunun daha yüksek olması ve bu torku erken kazanmasından dolayı.
    Edition Elegance modeliyle.. donanım olarak pek farkları yok.. sadece + ve - leri var biribirlerine göre.
    İnsignia biraz daha yere yakın olduğu için daha iyi yol tutabilir.. daha hızlı gidebilir.. bunlar lazım değilse.. İx35 yada Sportage alın.




    d sınıfı bir araçla başlangıç seviyesindeki bir SUV'un emin olun sürüş keyfi ve konforu aynı değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Bende ikisi arasında kaldım.. Ve sportage aldım..
    İyide almışım diyorum.. Bu araçtan sonra sedan araca binmek istemiyorum.
    Basık ve mezar gibi iç mekana sahip.. insignia da buna dahil.
    O yüzden binek sedan araç almayın derim.. Sportage yada İx35 alın.. Sürüş keyfi ve konfor yaşayın.

    İx35 ile Sportage.. Kardeş araçlar.. Motorlarına kadar herşeyleri aynı.. Tasarımları ve 1-2 donanım haricinde. (ix35'de deri koltuk ve park asistanı var.) ancak sportageden daha ağır.
    İnsignia ile malzeme kalitesi farkı pek yok gibi.. İnsignia biraz daha atik olabilir.. torkunun daha yüksek olması ve bu torku erken kazanmasından dolayı.
    Edition Elegance modeliyle.. donanım olarak pek farkları yok.. sadece + ve - leri var biribirlerine göre.
    İnsignia biraz daha yere yakın olduğu için daha iyi yol tutabilir.. daha hızlı gidebilir.. bunlar lazım değilse.. İx35 yada Sportage alın.




    Sayın Erkyuo,

    Sportage almamanızın ve tercihinizi ix35'den yana kullanmanızın nedenleri tam olarak neydi? Çünkü bu 2 kardeş sizin de belirttiğiniz gibi 1-2 donanım haricinde birbirine çok benziyor. Genel olarak bakıldığında sportage dışarıdan daha güzel görünüyor, ix35'in ise içi daha hoş görünüyor. Ayrıca deri koltuk ve bir de -belirtmeyi unuttuğunuz- anahtarsız çalıştırma özellikleri ix35'i biraz daha öne çıkarıyor. Sportage'da tek donaım var ve ix35'in style versiyonu ile style-plus versiyonu arasında bir yerde duruyor. Seçim yapmak zor aslında çünkü sanki birbirlerine rakip değil de birbirlerini tamamlıyor gibi duruyorlar.

    Bir de: sedanla kıyasladığınızda yol tutuş-sessizlik-konfor açısından ix35'inizi nasıl buluyorsunuz?

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pitoro -- 30 Mart 2012; 11:52:23 >




  • İx35 almadım Sportage aldım.
    Anahtarsız çalıştırma sportage'dede var.
    Tasarımını sevmedim ix35'in. Gerek iç gerek dış.
    Kia ismi daha pirestijli geldi bana ayrıca.
    İçime kia sportage sindi bende onu aldım.

    Edit: Sportage'de sunroof'dan gelen.. çok hafif rüzgar sesi geliyor. Ancak onarılabiliyormuş diye duydum.
    Aracın ses yalıtımı gayet iyi.. Kendi kornasını bile.. daha kısık sesle duyuyorsunuz.
    Birde bagaj kısmı iç mekanla aynı kümede olduğu için.. çukurlarda kasislerde.. bagajda hareket eden şeylerin sesileri gelebiliyor.
    Ancak şunu söyleyim.. Aracın yol tutuşu.. Bir suv olarak gayet iyi bence. Ancak bir sedan gibi olmayabilir.. Zaten klavuzunda bile yazıyor.
    Virajlara hızlı girmeyin. Araç bir binek araç gibi iyi yol tutmayabilir.. Ağırlık merkezi yukardadır. Bir binek araç gibi tasarlanmamıştır felan yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 30 Mart 2012; 12:11:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yat_uyu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Bende ikisi arasında kaldım.. Ve sportage aldım..
    İyide almışım diyorum.. Bu araçtan sonra sedan araca binmek istemiyorum.
    Basık ve mezar gibi iç mekana sahip.. insignia da buna dahil.
    O yüzden binek sedan araç almayın derim.. Sportage yada İx35 alın.. Sürüş keyfi ve konfor yaşayın.

    İx35 ile Sportage.. Kardeş araçlar.. Motorlarına kadar herşeyleri aynı.. Tasarımları ve 1-2 donanım haricinde. (ix35'de deri koltuk ve park asistanı var.) ancak sportageden daha ağır.
    İnsignia ile malzeme kalitesi farkı pek yok gibi.. İnsignia biraz daha atik olabilir.. torkunun daha yüksek olması ve bu torku erken kazanmasından dolayı.
    Edition Elegance modeliyle.. donanım olarak pek farkları yok.. sadece + ve - leri var biribirlerine göre.
    İnsignia biraz daha yere yakın olduğu için daha iyi yol tutabilir.. daha hızlı gidebilir.. bunlar lazım değilse.. İx35 yada Sportage alın.




    d sınıfı bir araçla başlangıç seviyesindeki bir SUV'un emin olun sürüş keyfi ve konforu aynı değildir.



    Diyeceğim tek şey.. Daha önceki aracım honda civic sedan'dan sonra bu araca geçtiğimde.. Yüksek sürüşün daha keyifli olduğuna kesin kanaat getirdim.
    Audi Q5 kullansam nası bir fark olur diye düşünüyorum.. Hiç bir üstünlük tahmin etmiyorum.. Sportage'e nazaran.
    Yada bu sürüş keyfi nasıl bir keyif.. Kişi ne algılamalı.. Onuda bilmiyorum açıkcası ?
    Otamatik vites,büyük ve güçlü motor,ve aynı zamanda 4 çekere sahip bir suv.. suv keyfinin doruklarına varmak için en son nokta olsa gerek.
    Öyle araçlarda malesef.. BMW X5 AUDİ Q7 gibi araçlar olsa gerek.




  • Sayın Erkyuo,

    Mesajınızı hızlı okurken ix35 değil, sportage aldığınızı kaçırmışım. Özür dilerim. Sportage'nizi kazasız-belasız güle güle kullanın. Anladığım kadarıyla civic gibi c sınıfı sedandan sonra sportage'niz size daha keyifli bir sürüş sunmuş (her ne kadar "bu sürüş keyfi nedir, ne algılanmalı" desenizde!). Buna sevindim. Ben de haliazırda c-sınıfı bir sedan (astra) kullanıyorum. O yüzden sportage/ix35'in bana bu rahatlığı aratmaması gerekiyor. Hatta çok şey mi istiyorum bilmiyorum. insignia'nın sunacağı rahatlık ve sürüş keyfini de aratmaması gerekiyor. Ama söylediğinizde belli ölçüde haklısınız: gerçekten "sürüş keyfi" göreli bir kavram. Kullanıcı yorumları önemli benim için: O yüzden yüksek sürüş keyfini sedanın sunduklarına tercih etmeniz benim için önemli. Tabii test şürüşü yapmadan bu yüksek sürüş "keyfi"nin ne olduğunu anlamam zor görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pitoro -- 30 Mart 2012; 12:55:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pitoro

    Sayın Erkyuo,

    Mesajınızı hızlı okurken ix35 değil, sportage aldığınızı kaçırmışım. Özür dilerim. Sportage'nizi kazasız-belasız güle güle kullanın. Anladığım kadarıyla civic gibi c sınıfı sedandan sonra sportage'niz size daha keyifli bir sürüş sunmuş (her ne kadar "bu sürüş keyfi nedir, ne algılanmalı" desenizde!). Buna sevindim. Ben de haliazırda c-sınıfı bir sedan (astra) kullanıyorum. O yüzden sportage/ix35'in bana bu rahatlığı aratmaması gerekiyor. Hatta çok şey mi istiyorum bilmiyorum. insignia'nın sunacağı rahatlık ve sürüş keyfini de aratmaması gerekiyor. Ama söylediğinizde belli ölçüde haklısınız: gerçekten "sürüş keyfi" göreli bir kavram. Kullanıcı yorumları önemli benim için: O yüzden yüksek sürüş keyfini sedanın sunduklarına tercih etmeniz benim için önemli. Tabii test şürüşü yapmadan bu yüksek sürüş "keyfi"nin ne olduğunu anlamam zor görünüyor.

    Sayın pitoro. Size şu kadarını söyleyim.. bu araca sahip olanlar bu forumda.. daha önce passat 2.0 TFSI highline kullanmış olan bir dostumuz. Sportage'de 100k lık araç konforu olduğunu söylemişti.
    Aynı zamanda hem bmw 520d hem sportage kullanan bir dostumuz.. 520d kullanırken sportage'deki konforu rahatlığı aramıyorum desem yalan olur demişti..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: pitoro

    Sayın Erkyuo,

    Mesajınızı hızlı okurken ix35 değil, sportage aldığınızı kaçırmışım. Özür dilerim. Sportage'nizi kazasız-belasız güle güle kullanın. Anladığım kadarıyla civic gibi c sınıfı sedandan sonra sportage'niz size daha keyifli bir sürüş sunmuş (her ne kadar "bu sürüş keyfi nedir, ne algılanmalı" desenizde!). Buna sevindim. Ben de haliazırda c-sınıfı bir sedan (astra) kullanıyorum. O yüzden sportage/ix35'in bana bu rahatlığı aratmaması gerekiyor. Hatta çok şey mi istiyorum bilmiyorum. insignia'nın sunacağı rahatlık ve sürüş keyfini de aratmaması gerekiyor. Ama söylediğinizde belli ölçüde haklısınız: gerçekten "sürüş keyfi" göreli bir kavram. Kullanıcı yorumları önemli benim için: O yüzden yüksek sürüş keyfini sedanın sunduklarına tercih etmeniz benim için önemli. Tabii test şürüşü yapmadan bu yüksek sürüş "keyfi"nin ne olduğunu anlamam zor görünüyor.

    Sayın pitoro. Size şu kadarını söyleyim.. bu araca sahip olanlar bu forumda.. daha önce passat 2.0 TFSI highline kullanmış olan bir dostumuz. Sportage'de 100k lık araç konforu olduğunu söylemişti.
    Aynı zamanda hem bmw 520d hem sportage kullanan bir dostumuz.. 520d kullanırken sportage'deki konforu rahatlığı aramıyorum desem yalan olur demişti..

    Sayın Erkyuo,

    Aslında duymak istediklerim bunlar...spo/ix35'in d-sınıfı araçları aratmadığına dair kullanıcı yorumları...çünkü aslında gönlüm SUV'dan yana...Sorun, aynı fiyata alabileceğim bir d-sınıfı araç'ın (insignia) konforunu bana aratacağı ve pişman olabileceğim endişesi. Biliyorsunuz test sürüşleri de bir yere kadar..oyle uzun süreli, farklı yollarda ve hızlarda kontrol etme imkanı tam anlamıyla her zaman mümkün olmuyor. O yüzden her iki segmentteki araçları da kullanmış kullanıcı yorumları çok önemli. 520d kullanıcısı bile spo'yı arayabiliyorsa, demekki bu spo/ix35'in sürüşünde birşeyler var!

    Teşekkür ediyorum, yorumlarınız/değerlendirmeleriniz için.




  • Hafta sonu bu arçaları inceleme fırsatım oldu. Sportage ve İnsignia'yı ankara'da konya-yolunda OPAL'da inceledim; ix35'i ise yine konyayolunda ATA Hyundai'de inceledim (Bir de test sürüşü yaptım):

    1)İNSİGNİA: Sağlamlığı-kalitesi-duruşu vs. özellikleriyle kesinlikle harika bir araç. Tam zevklerime hitap ediyor. Ama kesinlikle aile arabası değil. Aracın arkası çok basık ve bu yüzden dar hissi veriyor. Diz mesafesi Astra'mdan daha küçük değilse bile eğimli tavan yüzünden çok basık. Ben sadece 1.75 boyunda olmama rağmen dik oturduğum zaman başım tavana değiyor. Genellikle arkada 3 yaşındaki oğlumla birlikte seyahat eden eşim de İnsignia'yı sırf arka mekanın bunaltıcılığı yüzünden beğenmedi. Astra'nın arkasının daha geniş ve ferah olduğunu söyledi. Sonuç: İnsignia elendi.

    2) SPORTAGE: Dış görünüşü, duruşu ve çizgileriyle kesinlikle albenisi var. Ama aracın içine oturunca hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Evet, araç ferah ve geniş ama kullanılan malzemenin tamamı sert plastik ve hiç de kaliteli değil. Kapıyı içerden açan kola(mandala) bakın ne dedğim anlaşılacaktır. Oyuncak gibi ve çok basit. Kesinlikle benim astra'nın iç malzeme kaltiesi çok daha iyi. Neden iç mekanda kullanılan malzemeden bu kadar kısmışlar anlayabilmiş değilim. Biraz daha kaliteli malzeme kullansalardı eminim birçok tüketici birkaç-milyar daha fazla vermeye razı olurdu. İç mekan dizaynının detaylarına çok girmeyeceğim. Tamamen zevk meselesi. Öyle sırıtan bir gariplik yok. Ama bana hitap etmedi. Pazarlık yapmadım ama satış temsilcisi en son 58,250 TL'ye bıraktıklarını söyledi. Sonuç: ix35'e göre daha güzel bir dış görünüşü olsa da iç mekan yüzünden elendi. Ayrıca ix35'e göre donanım ekskliği var (ix35'de olan deri koltuk, koltuk ısıtma ve -yanılmıyorsam-UV korumalı karartılmış arka camlar Spo'da yok. İki araç arasında 1,000 TL bile olmayan bu farkın bu özellikler için verileceğini düşünüyorum.)

    3) İX35: Dış görünüş sportage'ye göre daha iyi değil (Dıştaki Kapı altlarındaki siyah plastiği hiç sevmedim!) ama, öyle sırf dış-görünüşü yüzünden vaz geçilecek bir araç da değil. İç mekan kesinlikle Spo'dan daha sevimli. (Spo'nun kırmızımsı turuncu konsol işığından sonra mavı ışıklı konsolu hoşuma gitti.) ve biraz daha kaliteli malzeme kullanılmış gibi geldi bana. Benim baktığım deri koltuklu olan "style plus" donanımlı olandı. Deri belli bir kalite hissi veriyor iç mekanda. (Deri, kapı içlerinde de kullanılmış.). Panoramik tavanla birlikte geniş iç mekan bir ferahlık hissi veriyor. O yüzden bir test sürüşü yaptım. Araçta ben, eşim, oğlum ve satış temsilcisi vardı. Ben arabanın kapılarının tok kapanmasına önem veririm. Ne spo'da ne ix35'de bunu göremedim. Kapılar çok hafif ve tok kapanmıyor. Hatta kapıları kapanmıyor! Sürücü tarafının kapısını 3.ncü denememde kapatabildim. Satış temsilcisi arbanın yeni olduğunu vs. söyledi ama. İlk defa sıfır arabaya binmiyorum, eşimin kullandığı Corsa'nın kapıları bile daha sağlam ve tok duruyor, Astra'yı hiç söylemiyorum bile...Bu kapılarla NCAP'tan nasıl 5-yıldız almış anlamadım?! Aracın 135 hp'lik motoru kesinlikle yeterli ilk 2 vites gaza çabuk tepki veriyor. Ama 3 ve üzeri viteslerde aynı çevikliği hissedemedim. Bu düşüncem belki de dizel astra'mın sürüşüne alıştığımdan olabilir. Biliyorsunuz astra ilk 2 vitesde (1750 devire ulaşıp turbo-lag'ı geçinceye kadar) hantal; ama 3 ve üzeri viteslerde çok seri bir araç. Her şeye rağmen motor beklentilerimi karşıladı; ben daha azına da razıydım. Ama test sürüşünü konya-yolu üzerinde göreli olarak düz bir yolda yaptığımızı belirtmeliyim. Rampada ne olur, bilemiyorum ancak öyle üzeceğini de sanmıyorum. Frenleri astra'ya göre çok iyi gelmedi. Belki de araç yuksek olduğundan, fren yapınca belli bir oranda öne yığılma yapmasından kaynaklanıyordur. Ama astra'daki fren yaptığımdaki güven hissini ix35'den alamadım. Aracın ortalama yakıt tüketimi 9.5 lt/100km'yi gösteriyordu. Ama daha 550 km.'de olduğunu belirtmeliyim. Bu arada sedan arçlara göre yüksek sürüş keyfinin farklı olduğunu sırf bunun için SUV alınabileceğini belirtmeliyim. Ayrı bir keyif. Pazarlık yapmadım, ama Satış temsilcisi en son 59,000 TL'ye bırakacağını söyledi. Belli meslek gruplarına özel indirim yaptıkların ve onlara 58,250 TL.'ye verdiklerini söyledi. Ancak sıkı bir pazarlıkla o meslek grubundan olmasanız bile 58,000'e hatta altına alınabileceğine eminim. Forumlarda 57,500 TL:'ye aldığını söyleyenler var. Sonuç: Kalite konusunda şüphelerim bir tarafa araç alınabilir. Nihayetinde C segmentindeki donanımlı bir sedan fiyatına compact bir SUV alıyorsunuz. Fiyat-performans olarak tatminkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pitoro -- 2 Nisan 2012; 11:39:44 >




  • Hala kararsizsiniz gibi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    Hala kararsizsiniz gibi :)
    .....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pitoro -- 14 Temmuz 2012; 5:55:44 >
  • Diğer iki araç hiçbir şeyi insigniadan daha iyi yapamaz,sadece yüksekte oturmak isteği tercih nedeni olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 3 Nisan 2012; 13:51:44 >
  • insignia 1.6 turbo alin lpg takip guzel guzel binersiniz ;)
  • kesinlikle sportage al.
    ix35 almak ..... lıktır.
    alırsan sözüm aklına gelir kesin.
  • İnsignia bence
  • Hayırlı olsun

     opel insignia mı, kia sportage/hyundai ix35 mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 3 Nisan 2012; 20:24:06 >
  • 2.araç alınacağından suv almak mantıklı olacaktır.
    Ben sportage'ın tasarımını çok beğeniyorum.
    İç mekanı da gayet albenili.
    Sportage düşünülebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pitoro

    Pazarlık yapmadım, ama Satış temsilcisi en son 59,000 TL'ye bırakacağını söyledi. Belli meslek gruplarına özel indirim yaptıkların ve onlara 58,250 TL.'ye verdiklerini söyledi. Ancak sıkı bir pazarlıkla o meslek grubundan olmasanız bile 58,000'e hatta altına alınabileceğine eminim. Forumlarda 57,500 TL:'ye aldığını söyleyenler var. Sonuç: Kalite konusunda şüphelerim bir tarafa araç alınabilir. Nihayetinde C segmentindeki donanımlı bir sedan fiyatına compact bir SUV alıyorsunuz. Fiyat-performans olarak tatminkar.


    Ben o belirli meslek gruplarındanım bana 2 Nisan itibariyle 59.500 den aşşağı fiyat vermediler.Bende forumda 59.000 e alan olduğunu bildiğim için sinir oldum almadım. 57.500-58.000 dese hemen alacaktım.
    VW e baktım netten 4*4 160 PS Tiguan 67.000 idi cam tavan+xenon ekletir 70.000 e bunu alırım diyordum ki.Nisan 1 şakası fiyatı zamladılar 71.000 oldu.(Cam tavan Xenon lu fiyatı ne siz sorun ne ben söyleyeyim)
    Şimdi yanıma 1 arkadaş buldum İX35 için 2 kişi tekrar pazarlık yapacağız fiyatı max 58.000 e çekerlerse alacağım olmadı 75.000 e Passat Bluemotion var 1 aya teslim onu alacağım ama aklım SUV da kalacak.
    Benim sizden ricam bulunduğunuz yerde sıkı pazarlık yaparak son aldığınız fiyatı yazmanız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaltenDragonbane

    quote:

    Orijinalden alıntı: pitoro

    Pazarlık yapmadım, ama Satış temsilcisi en son 59,000 TL'ye bırakacağını söyledi. Belli meslek gruplarına özel indirim yaptıkların ve onlara 58,250 TL.'ye verdiklerini söyledi. Ancak sıkı bir pazarlıkla o meslek grubundan olmasanız bile 58,000'e hatta altına alınabileceğine eminim. Forumlarda 57,500 TL:'ye aldığını söyleyenler var. Sonuç: Kalite konusunda şüphelerim bir tarafa araç alınabilir. Nihayetinde C segmentindeki donanımlı bir sedan fiyatına compact bir SUV alıyorsunuz. Fiyat-performans olarak tatminkar.


    Ben o belirli meslek gruplarındanım bana 2 Nisan itibariyle 59.500 den aşşağı fiyat vermediler.Bende forumda 59.000 e alan olduğunu bildiğim için sinir oldum almadım. 57.500-58.000 dese hemen alacaktım.
    VW e baktım netten 4*4 160 PS Tiguan 67.000 idi cam tavan+xenon ekletir 70.000 e bunu alırım diyordum ki.Nisan 1 şakası fiyatı zamladılar 71.000 oldu.(Cam tavan Xenon lu fiyatı ne siz sorun ne ben söyleyeyim)
    Şimdi yanıma 1 arkadaş buldum İX35 için 2 kişi tekrar pazarlık yapacağız fiyatı max 58.000 e çekerlerse alacağım olmadı 75.000 e Passat Bluemotion var 1 aya teslim onu alacağım ama aklım SUV da kalacak.
    Benim sizden ricam bulunduğunuz yerde sıkı pazarlık yaparak son aldığınız fiyatı yazmanız.

    Sayın KaltenDragonbane,

    Daha pazarlık bile yapmadım ama satış temsilcisi aracı bana 59000 tl.'ye vereceğini, mart ayı içinde öğretmenlere 58250 TL'ye verdiklerini, nisan ayında da avukatlara böyle bir indirim yapacaklarını söyledi. (Ankara, Hyundai ATA). Pazarlıkla bu rakamın daha aşağı çekilebileceğini düşünüyorum. Çünkü ATA -hyudai'den 1 hafta önce Hyundai Neziroğlu'nda aracı ilk defa görmeye gittiğimde ayak üstü fiyat sorduğumda gülmseyerek bu "öğretmen indirimini" belki sizin için de yapabilirim dediğini hatırlıyorum. Nisan ayında fiyatları artırdılarsa bilmiyorum ama bana geçen pazar pazarlıksız 59000 Tl. yi verdiler bile..O yüzden style-plus (APA'lı) olanına 58000'den fazla verilmemesi gerektiğini düşünüyorum.

    .............

    Bu arada hyundai'nin bu bazı meslek gruplarına özel indirimin arkasındaki satış stratejisini de çok akıllıca buluyorum. Araçlarını öğretmen, doktor, avukat vb.gibi toplumda saygın mesleklere sahip kişilere satarak kullanıcı profillerini yükseltmek ve insanlara "yaw, bu hyundaileri de hep öğretmenler, avukatlar, doktorlar kullanıyor" dedirtmek ve bu yolla hyundai'nin ülkemizdeki o ilk imajını kırmak istiyorlar. Eğer 58000'in altına vermezlerse, Satış temsilcisine söylediğim gibi "ben de indirim sırasının benim mesleğime gelmesini beklerim!"

    ..........................

    vw'nin tüketiciyi -çok affedersiniz- "keriz" yerine koyan satış stratejisini hiç beğenmiyorum. gerçi bunda biraz da biz tüketicilerin hatası var. bir marka saplantısı içerisindeyiz ve vw modellerine karşı talebi her zaman canlı tutuyoruz. onlar ise arz'ı hep kısık tutuyorlar. (vw'ye ister otomotiv piyasası canlı iken, ister durgun iken gidin hiç bir zaman istediğiniz aracı istediğiniz zaman bulamazsınız.) Sonuç olarak vw'nin tüm segmentlerinde fiyatlar emsallerine göre hep daha pahalıdır. bu durum "kalite" imajını daha da besler (insanlar: "evet daha pahalı ama o bir vw!" der) ve talebi canlı tutmayı devam ettirir. Arz aynı ölçüde artmadığı için de basit iktisat kuralı işler : "Talep fazlası fiyatları yükseltir, yüksek tutar." Böylece bu kısır döngü sürer. Peki, vw kalitesiz mi üretiyor, kesinlikke hayır. ama bir audi, bmw, mercedes de değil! ancak onlar türkiye'de bu hava içerisindeler. Mühendis değilim ama vw'nin kullanılan malzeme, kalite ve işçilik anlamında opel'den daha iyi olduğunu sanmıyorum.

    Amacım polemik yaratmak değil, ama şunu söyleyebilirim: vw'nin bu satış stratejisi devam ettiği sürece "tek kişilik" protesto ve boykotumu sürdüreceğim: VW'nin hiç bir modeline bakmayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pitoro -- 3 Nisan 2012; 23:17:24 >




  • ix 35 alın kafanız rahat etsin sponun cok olması beni rahatsız ediyor acıkcası çünkü spoyla gezerken gözlerin üzerimde olmasına alıstım bunun olmaması buhrana sokar beni
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.