Şimdi Ara

Opel neden geriledi? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
229
Cevap
1
Favori
9.475
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Zararları hariç Opel neye göre geriledi? Bize gerilediği noktayı söyleyin ona göre cevap verelim..

    Motor ve şanzıman teknolojisi. Buyrun açıklayın son 10 yılda opel bu konularda ne gibi geliştirmeler yaptı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    sadece tip olarak bakalım.
    yeni 208 fena değil corsa ile kafa kafaya.
    2008 mokka'yı katlar
    5008 zafira'yı meriva'yı falan gömer buna itiraz edeceğinizi sanmıyorum.

    şu an içinse astra 308'den çok daha şık.

    508 insignia arasında insignia daha şık ama 508'de fena sayılmaz.
    3008'in opel'de karşılığı yok.

    sonuç ds serisi hepsinden iyi

    sen bir modele ikisini karşılık yazarsan belki kendini kandırırsın ama buradaki herkes merivanın 3008e karşılık geldiğini bilir
    sadece tip olarak baktığın için zevklerinle ilgilenmiyorum

    3008 crossover olarak geçiyor hocam meriva mpv nasıl karşılık o:)

    e ilgilenmeyin ne diyeyim. millet tipini tartışıyor diye şöyle bir modelleri yazayım dedim.




  • Ülkemiz için konuşacak olursak; 90'ların ortasında efsane kasa Corolla hükümdarlığını ilan edene kadar orta üst sınıfın tercih edeceği pek fazla seçenek yoktu.Mesela 92 yılında bu forumda biri " Vectra mı Concorde mu Kararsızım" başlığı açsaydı; "kardeş şunu al" diyenler çok az alternatif ile gelirdi, tempra belki accord biraz da 323 gibi. Durum bu olunca yerli üretim opel'in pazar payı daha genişti.

    Milenyum ile Corolla yerini Vectra'ya bıraktı, yeni modeller ile yanılmıyorsam 2000 yılında Opel ülkemizde en çok satılan arac olmustu, aynı yıl satın aldığımız 2.0 vectra 1.9 tdi vw passat'tan daha pahalıydı. Komşumuzun passat'ı her yıl değer kazanırken vectra değer kaybediyordu. O yıllarda ikinci el yakıttan daha önce geliyordu,bu da işeri opel aleyhine değiştirmeye başlatmıştı. Tutmayan kasalarının ve yeni rakiplerinin de yardımıyla Opel'in piyasası iyice azaldı, umarım eski şaşalı günlerine geri dönerler; sonuçta rekabet bize yarar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    sadece tip olarak bakalım.
    yeni 208 fena değil corsa ile kafa kafaya.
    2008 mokka'yı katlar
    5008 zafira'yı meriva'yı falan gömer buna itiraz edeceğinizi sanmıyorum.

    şu an içinse astra 308'den çok daha şık.

    508 insignia arasında insignia daha şık ama 508'de fena sayılmaz.
    3008'in opel'de karşılığı yok.

    sonuç ds serisi hepsinden iyi

    sen bir modele ikisini karşılık yazarsan belki kendini kandırırsın ama buradaki herkes merivanın 3008e karşılık geldiğini bilir
    sadece tip olarak baktığın için zevklerinle ilgilenmiyorum

    3008 crossover olarak geçiyor hocam meriva mpv nasıl karşılık o:)

    e ilgilenmeyin ne diyeyim. millet tipini tartışıyor diye şöyle bir modelleri yazayım dedim.

    sınıflandırma terminlojiye bakarsak golf linea daha sınıflandıramadık bence mesele tanımlarında gizli sınıflandırmaya bakarsan 2008e suv mokkaya crosover diyebiliriz nereden ne niyetle baktığımıza bağlı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Kötü Servis
    Kötü Motorlar
    Insanların WV keşfetmesi. (Gerçek kaliteyi yaşamaları)

    Yola yeni çıkmış uzak doğu firmalarının beklenende daha hızlı gelişmesi ile pazarın zorlaşması.
    Kendi içinde yüksek maliyetler nedeni ile finansal karlılığın yok olması.



    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    sadece tip olarak bakalım.
    yeni 208 fena değil corsa ile kafa kafaya.
    2008 mokka'yı katlar
    5008 zafira'yı meriva'yı falan gömer buna itiraz edeceğinizi sanmıyorum.

    şu an içinse astra 308'den çok daha şık.

    508 insignia arasında insignia daha şık ama 508'de fena sayılmaz.
    3008'in opel'de karşılığı yok.

    sonuç ds serisi hepsinden iyi

    sen bir modele ikisini karşılık yazarsan belki kendini kandırırsın ama buradaki herkes merivanın 3008e karşılık geldiğini bilir
    sadece tip olarak baktığın için zevklerinle ilgilenmiyorum

    3008 crossover olarak geçiyor hocam meriva mpv nasıl karşılık o:)

    e ilgilenmeyin ne diyeyim. millet tipini tartışıyor diye şöyle bir modelleri yazayım dedim.

    sınıflandırma terminlojiye bakarsak golf linea daha sınıflandıramadık bence mesele tanımlarında gizli sınıflandırmaya bakarsan 2008e suv mokkaya crosover diyebiliriz nereden ne niyetle baktığımıza bağlı

    hocam yapmayın ne olur. gerçekten polemik yaratma amacında değilim lakin.

    3008'de arazi vitesi var yav. ha 4*4 değil ama var. her yerde crossover diye geçiyor.

    mokka ise crossover değil urban crossover corsa platformu üzerinde yapılmış. aynı şekilde 2008 de aynı sınıfta 208 platformunda yapılmış. b sınıfı platformu kullanılarak yapılan yerden yüksek ama küçük araçlar için bu isim bulunmuş.

    niyeti mi var bunun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    sadece tip olarak bakalım.
    yeni 208 fena değil corsa ile kafa kafaya.
    2008 mokka'yı katlar
    5008 zafira'yı meriva'yı falan gömer buna itiraz edeceğinizi sanmıyorum.

    şu an içinse astra 308'den çok daha şık.

    508 insignia arasında insignia daha şık ama 508'de fena sayılmaz.
    3008'in opel'de karşılığı yok.

    sonuç ds serisi hepsinden iyi

    sen bir modele ikisini karşılık yazarsan belki kendini kandırırsın ama buradaki herkes merivanın 3008e karşılık geldiğini bilir
    sadece tip olarak baktığın için zevklerinle ilgilenmiyorum

    3008 crossover olarak geçiyor hocam meriva mpv nasıl karşılık o:)

    e ilgilenmeyin ne diyeyim. millet tipini tartışıyor diye şöyle bir modelleri yazayım dedim.

    sınıflandırma terminlojiye bakarsak golf linea daha sınıflandıramadık bence mesele tanımlarında gizli sınıflandırmaya bakarsan 2008e suv mokkaya crosover diyebiliriz nereden ne niyetle baktığımıza bağlı

    hocam yapmayın ne olur. gerçekten polemik yaratma amacında değilim lakin.

    3008'de arazi vitesi var yav. ha 4*4 değil ama var. her yerde crossover diye geçiyor.

    mokka ise crossover değil urban crossover corsa platformu üzerinde yapılmış. aynı şekilde 2008 de aynı sınıfta 208 platformunda yapılmış. b sınıfı platformu kullanılarak yapılan yerden yüksek ama küçük araçlar için bu isim bulunmuş.

    niyeti mi var bunun.

    kilit difransiyel arazi vitesi mi oldu etmeyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    sadece tip olarak bakalım.
    yeni 208 fena değil corsa ile kafa kafaya.
    2008 mokka'yı katlar
    5008 zafira'yı meriva'yı falan gömer buna itiraz edeceğinizi sanmıyorum.

    şu an içinse astra 308'den çok daha şık.

    508 insignia arasında insignia daha şık ama 508'de fena sayılmaz.
    3008'in opel'de karşılığı yok.

    sonuç ds serisi hepsinden iyi

    sen bir modele ikisini karşılık yazarsan belki kendini kandırırsın ama buradaki herkes merivanın 3008e karşılık geldiğini bilir
    sadece tip olarak baktığın için zevklerinle ilgilenmiyorum

    3008 crossover olarak geçiyor hocam meriva mpv nasıl karşılık o:)

    e ilgilenmeyin ne diyeyim. millet tipini tartışıyor diye şöyle bir modelleri yazayım dedim.

    sınıflandırma terminlojiye bakarsak golf linea daha sınıflandıramadık bence mesele tanımlarında gizli sınıflandırmaya bakarsan 2008e suv mokkaya crosover diyebiliriz nereden ne niyetle baktığımıza bağlı

    hocam yapmayın ne olur. gerçekten polemik yaratma amacında değilim lakin.

    3008'de arazi vitesi var yav. ha 4*4 değil ama var. her yerde crossover diye geçiyor.

    mokka ise crossover değil urban crossover corsa platformu üzerinde yapılmış. aynı şekilde 2008 de aynı sınıfta 208 platformunda yapılmış. b sınıfı platformu kullanılarak yapılan yerden yüksek ama küçük araçlar için bu isim bulunmuş.

    niyeti mi var bunun.

    kilit difransiyel arazi vitesi mi oldu etmeyin

    Alıntıları Göster
    sadece tip olarak bakalım.
    yeni 208 fena değil corsa ile kafa kafaya.
    2008 mokka'yı katlar
    5008 zafira'yı meriva'yı falan gömer buna itiraz edeceğinizi sanmıyorum.

    şu an içinse astra 308'den çok daha şık.

    508 insignia arasında insignia daha şık ama 508'de fena sayılmaz.
    3008'in opel'de karşılığı yok.

    sonuç ds serisi hepsinden iyi

    sen bir modele ikisini karşılık yazarsan belki kendini kandırırsın ama buradaki herkes merivanın 3008e karşılık geldiğini bilir
    sadece tip olarak baktığın için zevklerinle ilgilenmiyorum

    3008 crossover olarak geçiyor hocam meriva mpv nasıl karşılık o:)

    e ilgilenmeyin ne diyeyim. millet tipini tartışıyor diye şöyle bir modelleri yazayım dedim.

    sınıflandırma terminlojiye bakarsak golf linea daha sınıflandıramadık bence mesele tanımlarında gizli sınıflandırmaya bakarsan 2008e suv mokkaya crosover diyebiliriz nereden ne niyetle baktığımıza bağlı

    hocam yapmayın ne olur. gerçekten polemik yaratma amacında değilim lakin.

    3008'de arazi vitesi var yav. ha 4*4 değil ama var. her yerde crossover diye geçiyor.

    mokka ise crossover değil urban crossover corsa platformu üzerinde yapılmış. aynı şekilde 2008 de aynı sınıfta 208 platformunda yapılmış. b sınıfı platformu kullanılarak yapılan yerden yüksek ama küçük araçlar için bu isim bulunmuş.

    niyeti mi var bunun.

    kilit difransiyel arazi vitesi mi oldu etmeyin

    dinamik çekiş kontrolü diye bir arazi vitesi ve modlar koymuşlar, ha bence de gereksiz ama sınıfı bu. neyse opel'den girdik nerelere geldik. bu arada 208 fiyatlarını vermiş bir arkadaş az önce peuguot neyin kafasını yaşıyor anlayan beri gelsin. 1.6 dizel 208 50.000 tl.

    aynı paraya c4, i30, ceed falan alınıyor hemen hemen aynı donanımla.




  • Cok eskiden beri severim opeli
    Ama klasik avrupali degildir opel aslinda amerikan arabasidir ve o yuzden vw ve reno gibi harcialem markalara gore geri gibidir ama bence vw yede renoyada fordada 10 basar

    sebepler;
    1 oncelikle ilk onem verilen sey tasarimdir
    Bu tum amerikanlarda boyledir
    Dis gorunusun cekici agir ve iddiali olmasi
    Bunu tum orta ve ust araclarinda gorursunuz
    Vectra tum kasalarda budur bilhassa vctra c ve insignia mercedes ile cadillac karisimi bir tasarima sahiptir

    2 ergonomi ve verimlilik
    Amerikanlar buna cok onem vermezler
    Opel hala verimli bir motor yapmadi 1,6 turbo cok iyi kaciyor ama cok yakiyor
    2.0 turbo da acayip ama yakit yine acayip
    İc dizayn tamamen rahatliga yonelik ama kullanisli ve ergonomiklik az

    3 aktarma
    Ayni seyler burdada gecerlidir

    4 saglamlik
    Bilinki opel karoser yuruyen aksam gibi bolumlerde acik ara vw reno ford gibilerinden ustundur
    İc mekan kaliteside ayni sekildedir

    Sonuc olarak opel amerikan arabasidir ozellikle c ve d sinifinda cok net gorulur bu

    Kullanmis oldugum vectra c araba passattan cok daha tok bir arabaydi kapisi bagaji kaputu daha kaliyeteliydi
    Ama vw yukselen bir trend opel ise eskiyen bir markaydi 1990 larda millet vectra diye aglardi 1997 lerde ise vectra tasarimi tek kelimeyle enfesti 2004 model vectra c lerde makjaysiz hali ile bence mukemmel bir c sinifi tasarimidir

    Ama opel amerikanvari bir yapi oldugu icin ve ulkemizde bu tutmadigini ixin revize edilmeli idi

    Yine bence insignia bazi e sinifi arabalardan bile tasarim olarak ustun
    Amerikada buick regal olarak cok satiyor passat baya geride
    Oradaki rakipleri cadillac cts ve ford fusion yani mondeo ayrica toyota camry ve accord
    Buna ragmen 2.0 turbo 220 hp baz modeli en ust versiyon ise 3.2 260 hp modeli

    Bence opel verimlilik ve aktarma sorunlarini halledince rakibi audi olucaktir
    Vw biraz hafif kalir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2001 model tasarımı benimki kadar güzel değil amma neyse
     Opel neden geriledi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Zararları hariç Opel neye göre geriledi? Bize gerilediği noktayı söyleyin ona göre cevap verelim..

    Motor ve şanzıman teknolojisi. Buyrun açıklayın son 10 yılda opel bu konularda ne gibi geliştirmeler yaptı.

    Bu cevabı verdiğinize göre sadece forumda okuduklarınıza göre bazı düşüncelere kapılmışsınız yalnız gerçek hayat maalesef bu forumda söylenenler gibi olmuyor..

    Sınıfının en tasarruflu benzinli motorlarından birine sahiptir:

    2011 ECOTEC 1.4L I-4 VVT TURBO (LUJ)

     Opel neden geriledi?


    Motor Özellikleri:
    Yüksek verimli, küçük hacimli motorlar
    • Yeni nesil değişken supap zamanlaması
    • Çift egzantrik milli
    • Düşük kütle oyuk dökme demir motor bloğu
    • Entegre turboşarj ve egzoz manifoldu
    • Değişken akışlı yağ pompası
    • Elektronik kontrollü termostat
    • 4.900 rpm 138 beygir (103 kW)
    • 148 pound 1.850 rpm tork (200 Nm)

    Genel bakış

    Yeni Ecotec 1.4L Turbo yüksek verimli, küçük hacimli motorlar arasında yeni neslin ilk motorlarındandır bu motor sınıfında iddalı bir tüketim sunmaktadır.

    Ecotec 1.4L turbo güç değerlendirme 138 beygir (103 kW) ve 148 olarak tahmin edilmektedir pound 1,850 ve 4,900 rpm arasında tork (200 Nm) vermektedir. Maksimum tork için geniş devir aralığında - turbo motorlar belirli bir özelliği - motorun daha iyi bir sürüş deneyimi ve performansı sağlamasına yardımcı olur.

    Turbo motorun gücünü artıran avantajı motorun içine daha fazla hava akımı zorlayarak bunu sağlamaktadır daha fazla hava motor gücünü arttırmaktadır.

    1.4L Turbo azaltılmış ağırlığı sayesinde Astra ve Cruze gibi küçük araçlar için daha fazla esneklik sağlamıştır. Motor bir dökme demir içi boş bir çerçeve yapısı ile blok, içi boş döküm eksantrik mili ve bir plastik emme manifoldu dahil çok sayıda ağırlık azaltıcı özellikler içermektedir.

    Silindir Bloğu
    Ecotec 1.4L turbo adlı silindir bloğu beş güçlendirilmiş ana yataklar ile, güçlü gri dökme demirden yapılmıştır. Blok silindir basıncı ve bir turbo sistemi tarafından oluşturulan yükleri uyacak mükemmel termal özellikler sunmaktadır. Ağırlığı en aza indirmek için yüzde 20 daha hafif hale getiren oyuk çerçeve yapısı vardır. Blok aynı zamanda motor titreşimi azaltmaya yardımcı olan bir gri dökme demir taban plakası içermektedir.

    Bloğunun içindeki silindirler de yağ ve yakıt tüketimini optimize ederken, piston sürtünmesinin ve genel aşınma en aza indirir pürüzsüz bir yüzey için tasarlanmıştır.

    Döner Montaj
    Güçlendirilmiş, katı döküm krank mili ile Ecotec 1.4L turbo sisteminin artırdığını silindir basıncı desteklemek için daha fazla güç ve sertlik, özellikle yüksek devirde sunmaktadır.

    Krank mili gibi, bağlantı çubukları ve piston turbo sisteminin büyük bir yük desteklemek için dizayn edilmiştir. Biyel çelik dövme ve hafif, hiperötektik pistonlar kalın bir taç alanı ve turbo sistemi tarafından oluşturulan takviye basıncı ve sıcaklığa dayanacak şekilde benzersiz bir halka paketi ile tasarlanmıştır. Motorun sıkıştırma oranı 9.5:1'dir.

    Değişken Akış Yağ Pompası
    Ecotec 1.4L turbo yakıt verimliliği maksimize yardımcı olan benzersiz bir değişken akış yağlama sistemi kullanmaktadır. Geleneksel bir sabit akış pompasının doğrusal işlemi yerine, motor yükü ile eşleşen bir yağ besleme krank mili tahrik yağ pompası ile sağlanır. Ecotec 1.4L turbo değişken akışlı pompa yağı için motorun talebe dayalı kapasitesini değiştirir.

    Piston-Soğutma Yağ Jets
    Ecotec 1.4L turbo performansı optimize etmek, verimlilik ve emisyon yardımcı piston sıcaklıkları, en aza indirmek için piston soğutma yağı jetleri içermektedir. Her bir silindirin alt kısmında konumlandırılan jetleri piston altındaki motorun yağlama devre ve sprey motor yağı parçasıdır.

    Yağ-Su Soğutucu
    Ecotec 1.4L turbo optimum yağ sıcaklığı korumak için bir motor yağı soğutucusu gerektirir. Bu yağ filtresi gövde içine bir ısı değiştirici vardır. Isı eşanjörüne soğutma motorun soğutma devresi tarafından sağlanır. Tasarımı minimum basınç kaybı ile yağ soğutma optimize eder. Soğuk çalışma sırasında, sistem, aynı zamanda, motorun iç sürtünmenin azaltılması için daha önceki bir motor yağının daha hızlı bir ısı sağlar.

    Yapısal Yağ Karteri
    Bir alüminyum yağ karteri titreşim özelliklerini artırmaya yardımcı olur sertliği ekleyerek, motorun önemli bir yapısal bileşeni olarak tasarlanmıştır.

    Silindir Kafası
    Çift üstten eksantrik mili ve silindir başına dört valf ile bir alüminyum silindir kafaları bu motorda kullanılmaktadır. Kafasının emme portu tasarımı emme havasının daha sorumlu hareket ve hava / yakıt karışımının daha eksiksiz bir yanık teşvik ederek performansı, verimliliği ve emisyon optimize eder. Sodyum-doldurulmuş egzoz valfleri turbo sisteminin yüksek yanma sıcaklıkları için tasarlanmıştır.

    Değişken Valf Zamanlaması
    Daha düşük rpm tork da dahil olmak üzere - motorun çift üstten eksantrik düzenlemesi motor supabı açılması ve optimum performans, yakıt verimliliği ve devir bandı boyunca emisyonları için kapanış zamanını ayarlamak için phasing ikili, sürekli değişken kam kullanır. Emme ve egzoz cams 60 krank dereceye kadar aşamalı olabilir. Cam aşamalı aynı zamanda yanma odasının içinde egzoz gazı miktarının optimize edilmesi yoluyla, bir geleneksel EGR olan ihtiyacı ortadan kaldırır. Entegre bir yağ-kontrol valfı olan bir pervane tipi bir eksantrik phaser düşük ağırlık ve daha büyük bir esneklik paketleme için kullanılır.

    Hollow-Cast ve Zincir Egzantrikler
    Ecotec 1.4L turbo içinde eksantrik mili içi boş ve geleneksel katı miller daha hafiftir. Motorun toplam ağırlığı azaltmak ile birlikte, Valvetrain atalet alt ve devir için motor daha yüksek ve daha hızlı bir şekilde sağlar. Eksantrik dayanıklı zincirleri tarafından tahrik edilmektedir.

    Roller-Parmak Eksantrik Mili Taraftarlar
    Bir düşük kütle DOHC silindir parmak eksantrik takipçi sürtünme ve bakım en aza indirmek için kullanılmaktadır. Bu geliştirmek verimliliği ve düşük emisyon yardım, çok düşük sürtünme kayıpları ile çalışır. Hidrolik kirpik ayarlayıcıları ve zincir kam tahrik motorunun ömrü boyunca bakım gerektirmez.

    Entegre Turboşarj ve Egzoz Manifoldu
    Yakıt tasarrufunun yanı sıra, Ecotec 1.4L turbo litre başına yaklaşık 100 beygir gücü olağanüstü performans yoğunluğu sunar. Daha düşük ağırlık, daha hızlı gaz tepkisi ve araca kolay ambalaj için Ecotec 1.4L turbo benzersiz, entegre turbo ve egzoz manifoldu kullanır. Turbo boyut düşük devirde yüksek tork ve gaz tepkisi üzerine bir vurgu ile seçildi.

    Genellikle, turbo egzoz manifoldu veya egzoz sisteminde uzak mansap çıkışında olur ama bu tasarım tek bir bileşen olarak egzoz manifoldu içine turbo türbinler bulunur. Bu, daha az parça gerektiren bir konvansiyonel sistemdir daha hafif, daha düşük motor bölmesi sıcaklıkğa yardımcı olur ve motorun daha hızlı ısınmasını sağlar. Hızlı ısınma faydaları emisyon performansı, bu hızlı teşvik yakından birleştiğinde katalitik konvertör sağlamaktadır.

    Turbo motor yağı ile yağlanır ve uzun vadeli güvenilirlik için sıvı soğutmalıdır. Basınçlı hava şarjının önce motor giren bir hava-hava intercooling sistemi ile soğutulur. Bu daha daha etkili bir boost şarj için giriş havasının sıcaklığını düşürür.

    Elektronik Kontrollü Termostat
    Soğutucu termostatın çalışma noktası elektronik yakıt verimliliği artırmak için farklı çalışma aşamalarında motor sıcaklıklarını optimize etmek için kontrol edilir. Motor kontrol modülü sensörleri izler ve sıcaklık ve yük dahil, hesaba motor çalışma koşullarında çeşitli alır haritalama dayalı termostat kontrol eder.

    Ecotec 1.4L I-4 VVT Turbo Güç/Tork grafiği:
     Opel neden geriledi?





    En çevreci ve en tasarruflu dizel motoruna sahiptir:

    2.0 195HP BiTurbo

     Opel neden geriledi?


    BiTurbo'nun yenilikçi teknolojisinde farklı büyüklüklerde 2 turbo besleme (turbo charger) birlikte veya ayrı ayrı çalışabiliyor. Küçük turbo besleme, düşük devirlerde hızla ivmelendiriyor yani gaz pedalı tereddütsüz itaat ediyor ve "turbo lag" etkisi ortadan kalkmış oluyor. 1250 d/d'dan itibaren maksimum tork değerinin %80'i olan 320 Nm torka çıkabiliyor ve 1750 d/d'da 400 Nm tork sağlıyor. Ortalama motor hızındayken iki turbo besleme beraber çalışıyor ve yüksek devirlerde de tüm gazlar doğrudan büyük turbo beslemeye akıyor ve yüksek hızlarda güç aktarımı sağlıyor.

    BiTurbo teknolojinin geliştirilmesindeki esas amaç, orta devirde gaz pedalının tepki yeteneğini arttırırken düşük devirde turbo hava basıncının hızla yükselmesini sağlamak. Temel öneme sahip bileşenlerden birisi, düşük devirlerde yalnızca küçük turbo besleme ile çalışan küçük ara soğutucunun eklenmesidir.Küçük ara soğutucu (intercooler), yenilikçi bir ikiz soğutucu sisteminin parçasıdır ve Opel'i, istenmeyen turbo gecikme etkisini azaltmaya yarayan bir konsepti kullanan ilk otomobil markası yapar. Küçük ara soğutucu, motor havasını su ile 140 dereceden 50 dereceye düşürür. Hacmi azalan hava da motorun yanma haznesine daha çabuk geçer. Orta devirde de aynı şekilde büyük hava soğutucu devreye girer. Ayrıca, yanma sürecini kapalı devre kontrol eden Cleantech teknolojisi ile motor verimi optimize edilmeye çalışılmıştır. Tüm Insignia gövde tipleri ile uyumlu olan bu teknolojide, sürüş dinamikleri Adaptive FlexRide şasi opsiyonu ile daha kusursuz hale getiriliyor. Bunun yanında Super Sport Şasi de opsiyoneller listesinde bulunuyor. Brembo fren sistemi, HiPerStrut ön süspansiyonlar, Adaptive cruise control de ayrıca sürüş keyfini arttıran unsurlar oluyor.

    BiTurbo Teknolojisi:

    BiTurbo, hızlanma sırasında en iyi tepkiyi vermek üzere yaratıldı. Çift turbo besleme ile sunulan birbirinden bağımsız iki arasoğutucu sistem, ilk kez bir binek otomobilde sunuluyor. Bu, 2 lt'lik motoru daha atik yapan temel faktör. Önden çekişli BiTurbo'nun 0'dan 100'e çıkması için gereken süre sadece 8.7 saniye. Maksimum hız ise 230 km/s.

    BiTurbo'da, farklı ebatlardaki iki turbo besleme birlikte ve bağımsız olarak çalışabiliyor. Her bir turbo beslemenin kendi ara soğutucusu olması ise bir binek otomobil için ilk. Teknoloji geliştirilirken gözetilen temel amaç; düşük devirlerde havanın soğutulma hızını arttırmak, orta devirlerde de gaz pedalından tereddütsüz tepki almak. Ara soğutucu hava akımı iki farklı ebattaki turbo besleme tarafından besleniyor ve tork ve devire göre düzenleniyor. İstenmeyen turbo lag etkisini ortadan kaldırmak ve tereddütsüz yanıt almak için, küçük besleme, yüksek hava basıncını az miktar egzoz gazı ile yükseltiyor. 1500 d/d'nın üzerinde kendi kendine çalışıyor. Bu turbo besleme, 2 lt hava alabilen kendi ara soğutucusuna sahip. Ara soğutucu, iki turbo beslemenin üzerinde bulunuyor ve su ile soğutuluyor. Bu şu demek; küçük miktar bir hava, motorun yanma hücresine çok kısa bir yoldan ulaşıyor. Bu da Insignia BiTurbo'nun hızlı tepki vermesinin anahtarı.

    Küçük turbo beslemeden aldığı havayı su ile soğutulan ara soğutucu, bu yeni motora dinamizmi katan temel öğe. Geleneksel sistem olan sıkıştırılmış havayı hava akımı ile soğutan sistem yerine su ile soğutan sistem çok daha etkili. Ayrıca küçük turbo beslemeye hizmet eden su ile soğutan ara soğutucu, geleneksel hava akımlı soğutucudan daha az yer kaplıyor çünkü, 9 lt'lik hacmi ile onun neredeyse 4'te 1'i büyüklüğünde. Bu da motor grubunun yerleşimini kolaylaştırıyor ve bölgenin havalandırılmasını iyileştiriyor. Temelde, soğutma süreci, silindirdeki hava yoğunluğunu arttırıyor ve yanma termometresini aşağıya çekiyor. Bu ayrıca nitrojenoksit salınımını da azaltıyor. Küçük, sulu ara soğutucu yanmış havayı 140 santigrad dereceden 50 santigrad dereceye indiriyor. Bu komplike ve orta sınıfta eşsiz teknoloji, gaz pedalından gelen harekete motorun tereddütsüz tepki vermesini sağlıyor. Ayrıca istenmeyen "turbo lag" etkisini de ortadan kaldırıyor. 320 Nm tork, 1250 d/d'dan itibaren ulaşılır oluyor.

    Bir dizel için ortalama devirler olan 1500-2500 d/d değerinde egzoz akışı bölünüyor ve iki turbo besleme birlikte çalışıyor. Büyük turbo besleme giren havayı ön-yanmaya tabi tutarken ve küçük turbo besleme de alır ve yanmayı tamamlıyor. By-pass valfi, egzoz gazının bir kısmını kesintisiz olarak büyük beslemeye sevk ediyor. Büyük turbo beslemenin büyük hava akımı geleneksel havalı soğutma sistemi ile soğutuyor. Ünite ve radyatör birlikte bir modülü oluşturuyor ve motor odasında bulunuyor. Büyük ara soğutucu giren havayı 220 dereceden 50 dereceye düşürüyor. Opel, böyle bir "çift ara soğutmalı sistem"i binek otomobilde kullanan ilk markadır. 2500-3000 devirden başlayarak büyük turbo besleme liderliği alır. 3000 devirde ise tek başına çalışır. Yüksek devirde bile motor performansı düşmez. Çift besleme "waste gates" olarak adlandırılır. Her iki beslemenin sıkıştırma bobinleri dengelenmiştir. Alüminyum alaşımdan yapılmıştır ki bu ısıyı 180 santirgrad derecenin üstünde tutar. Beslemelerin türbinleri yüksek ısıya dayanıklı alaşımdan üretilmiştir. Küçük türbin 270.000 d/d yaparken büyük olan 180.000 d/d yapar.

    Çift ara soğutuculu yenilikçi Biturbo teknolojisi ile litre başına 97.5 hp güç üretilir. Litre başına tork ise 240 Nm'dir. Birkaç yıl öncesine kadar, bu teknolojiyi dizel bir seri üretim otomobilde görmek neredeyse imkansızdı.

    Opel'in bu yeni motoru ivmelenmede atiklik vaat ediyor. Performans ve tork her zaman üst seviyede tutulur. Örneğin, sadece 1250 devirde motor maksimum torkunun %80i olan 320 Nm sağlar. 80'den 120'ye 5. viteste 7.6 saniyede çıkar.

    En verimli benzinli ve dizel 1.6 motorlar:


    1.6 SIDI Ecotec Turbo

     Opel neden geriledi?

     Opel neden geriledi?


    - 1.6 litre buji ateşlemeli doğrudan enjeksiyonlu, Start & Stop sistemli turbo motor
    - %13 oranında daha düşük yakıt tüketimi CO2 emisyonu
    - Yüksek tork, rafine güç

    Rüsselsheim. Opel, motor yelpazesini yeniliyor. Üç tamamen yeni benzinli ve dizel motor seçenekleri, mevcut portfolyodaki çekirdek motorların yerini alıyor. Amaç ise sadece düşük tüketim ve emisyonla değil, aynı zamanda yüksek tork ve azaltılmış ses geliştirmeleriyle endüstride öncü bir rol üstlenmek.


    Tanıtılacak ilk benzinli motor ise 1598 cc hacmiyle, dört silindirli, doğrudan enjeksiyonlu ve Start & Stop sistemine sahip. Yeni SIDI (buji ateşlemeli doğrudan enjeksiyonlu) ECOTEC motor farklı modeller için farklı güç seçenekleri ile sunulacak. Bu motorun üretimi, Macaristan’daki Szentgotthardt fabrikasında 2012’nin sonlarında başlayacak.


    Pürüzsüz hızlanma, etkileyici çekiş gücü, düşük ses seviyeleri ve yakıt tüketimi ana odak noktaları oldu. Mühendisler, litre başına 187.5 Nm tork elde ederek asıl vurguyu tork değerine çekti. 300 Nm’lik en yüksek tork değerine, 1700 d/dk’dan itibaren ulaşılıyor. 200 hp’ye kadar üretilen güce ise 4700 d/dk’da ulaşılıyor. Bir önceki 1.6 benzinli turbo motora kıyasla bu yeni motor yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını %13 oranında azaltıyor.


    Opel CEO’su Karl-Friedrich Stracke, “12 ay gibi kısa bir sürede üç yeni motor nesli lanse ediyoruz. Bu da bizim yeni ürünleri ne kadar hızlı bir şekilde tanıttığımızı gösteriyor,” diyor. Benzinli motorlar direktörü Thomas Johnen ise “Yeni 1.6 litre doğrudan enjeksiyonlu motorumuz tork anlamında gerçek bir dev. Güç üretimi son derece pürüzsüz ve oldukça sessiz,” diyor.

    Buji ateşlemeli doğrudan enjeksiyonlu ilk Opel motoru, Signum ve Vectra modellerinde 2003 yılında sunulan ve sonrasında Zafira’ya eklenen, 114 kW/155 HP’lik değerleriyle 2.2 lt. ECOTEC motoruydu. 2007 yılında GT modeli, Opel’in ilk doğrudan enjeksiyonlu benzinli turboşarj motorunu, 2.0 194 kW/264 HP değerleriyle sundu. Bir yıl sonra bu motor Opel’in amiral gemisi Insignia’ya 162 kW/220 HP ve 184 kW/250 HP olmak üzere iki farklı güç seçeneği ile tanıtıldı. Yeni Astra OPC ise 206 kW/280 HP’ye kadar güç üreten bu motorun en yenisinden güç alacak.

    Motor versiyonlarının özellikleri

    - 1.6 SIDI ECOTEC 203HP/300NM
    - 1.6 SIDI ECOTEC 170HP/260HP (Overboost 280NM)

    1.6 CDTI Ecotec

     Opel neden geriledi?


    - Son teknoloji ürünü, dört silindirli, 1.6 lt. dizel motor ailesi
    - Sınıfının lideri, rafine, yüksek güç ve tork rakamları
    - %10 daha düşük yakıt tüketimi

    Ruesselsheim. Opel’de motor yenilikleri dört silindirli, 1.6 lt. turbo dizel motor ile devam ediyor. Küçültülmüş güç ünitelerinin ikinci ailesi, 1.6 litre SIDI ECOTEC’i takip eden 1.6 CDTI ECOTEC’ler, varolan 1.7 lt. dizellerin ve bazı daha düşük güç seviyelerine sahip 2.0 lt. dizel motorların yerine geçecek.


    Kapalı devre yanma kontrol sistemi ve alüminyum bloktan oluşan yeni 1.6 CDTI ECOTEC, Opel’in Euro 6 emisyon standartlarını karşılayan ilk dizel motoru. Farklı modeller ile sunulacak olan bu motor farklı güç seviyeleri sunacak.


    Gürültü ve sertlik azaltılması, titreşim sönümlemesi, yüksek güç ve tork rakamları ve tüketim, üretimdeki anahtar geliştirme noktaları olarak ele alındı. Örnek olarak 1.7 litrelik dizel motora kıyasla güç oranı 136 HP, tork rakamı ise 320 Newton metre iken tüketim rakamı, aynı güç değerine sahip 2.0 litrelik turbo dizellere kıyasla %10 daha düşük.


    Opel Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Thomas Sedran, konuyla ilgili şunları söyledi: “Motor portföyümüzdeki kapsamlı yenileme tüm hızıyla devam ediyor. 1.6 litrelik yeni dizel motorumuz rafine güç, performans ve çevreye bağlılık konularında yeni standartlar belirleyecek. Bu yılın sonuna kadar üç yeni benzinli ve dizel motor daha tanıtacağız.


    1.6 litrelik yeni dizel motor ve yenilikçi motor kontrol ünitesi, Turin, Rüsselsheim ve Amerika’daki global ekip tarafından tamamen kurum içi olarak üretildi. Bu yaklaşım sayesinde daha tasarım aşamasının en başında kapsamlı bir sistem optimizasyonu mümkün kılındı. 2013 baharı ile başlayacak 1.6 CDTI ECOTEC üretimi, 1.6 litrelik benzinli motorun üretildiği “esnek fabrika” olarak nitelendirilen, Macaristan’daki Szentgotthard fabrikasında yapılacak.

    Motorun Teknik Verileri:

    136HP / 3.500RPM - 320NM / 2.000RPM
    175HP / ? / ?

    Karşılaştırma Tablosu:

     Opel neden geriledi?




  • Nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama, açık ara dünyanın en iyi dış görünüşünü yapan firması.

    Yıllardır bekliyorum hani, bi tasarımcıları vardır başka firmaya geçer bunlar batar diye ama adamlar hep, sektörün dış dizayn gidişatını belirleyen lokomotif olmayı başarıyorlar.

    Tek sıkıntısı ve gerileme sebebi, bağımsız olmayışı. Ford veya bir başka gruba bağlı olmak zorunda oluşu.

    Mesela, ben opel, jip yapamadı, oradan çok kaybettiler sanırım.
  • arkadaşlar ben opel'e söyliyim ilerlesinler bari, kendinizi boşa paralamamış olursunuz.
  • birisi fena headshot yedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pargalı İbrahim Paşa

    Cok eskiden beri severim opeli
    Ama klasik avrupali degildir opel aslinda amerikan arabasidir ve o yuzden vw ve reno gibi harcialem markalara gore geri gibidir ama bence vw yede renoyada fordada 10 basar

    sebepler;
    1 oncelikle ilk onem verilen sey tasarimdir
    Bu tum amerikanlarda boyledir
    Dis gorunusun cekici agir ve iddiali olmasi
    Bunu tum orta ve ust araclarinda gorursunuz
    Vectra tum kasalarda budur bilhassa vctra c ve insignia mercedes ile cadillac karisimi bir tasarima sahiptir

    2 ergonomi ve verimlilik
    Amerikanlar buna cok onem vermezler
    Opel hala verimli bir motor yapmadi 1,6 turbo cok iyi kaciyor ama cok yakiyor
    2.0 turbo da acayip ama yakit yine acayip
    İc dizayn tamamen rahatliga yonelik ama kullanisli ve ergonomiklik az

    3 aktarma
    Ayni seyler burdada gecerlidir

    4 saglamlik
    Bilinki opel karoser yuruyen aksam gibi bolumlerde acik ara vw reno ford gibilerinden ustundur
    İc mekan kaliteside ayni sekildedir

    Sonuc olarak opel amerikan arabasidir ozellikle c ve d sinifinda cok net gorulur bu

    Kullanmis oldugum vectra c araba passattan cok daha tok bir arabaydi kapisi bagaji kaputu daha kaliyeteliydi
    Ama vw yukselen bir trend opel ise eskiyen bir markaydi 1990 larda millet vectra diye aglardi 1997 lerde ise vectra tasarimi tek kelimeyle enfesti 2004 model vectra c lerde makjaysiz hali ile bence mukemmel bir c sinifi tasarimidir

    Ama opel amerikanvari bir yapi oldugu icin ve ulkemizde bu tutmadigini ixin revize edilmeli idi

    Yine bence insignia bazi e sinifi arabalardan bile tasarim olarak ustun
    Amerikada buick regal olarak cok satiyor passat baya geride
    Oradaki rakipleri cadillac cts ve ford fusion yani mondeo ayrica toyota camry ve accord
    Buna ragmen 2.0 turbo 220 hp baz modeli en ust versiyon ise 3.2 260 hp modeli

    Bence opel verimlilik ve aktarma sorunlarini halledince rakibi audi olucaktir
    Vw biraz hafif kalir

    Genel olarak çok doğru yazmışsınız katılıyorum. Ancak vw'yi gereksiz yere küçümsüyorsunuz, gerek yok, bugün vw opelden de audi'den de ileri bir firma teknoloji olarak, çünkü parası çok fazla ve ar-ge2ye istediği gibi para harcayabiliyor. Belirli bir kesime ve mali kaygılarla hareket ettiğinden araçları belli bir çizgide devam ediyor, yoksa vw mühendislerinin firmanın diğer markalarında neler yaratabildiklerini biliyoruz. Sanmıyorum ki vw mühendisleri sadece vw araçları ile ilgileniyor, grubun diğer markalarına hiç karışmıyorlar zannetmeyesiniz?

    Opele gelince "Bence opel verimlilik ve aktarma sorunlarini halledince rakibi audi olucaktir" demişsiniz. İşte buna katılmıyorum. Opel tarihinde hiçbir zaman audi'nin araçları muadilinde komplike araçlar yapmadı, yapamadı, yapamaz. Feslefesi de o değil zaten. Opel klasik alman otomobil anlayışının en temel uygulayıcılarındandır "sıkı ve tok" bu kadar, fazlası yok. Opel'in bir adım atacağı yerde audi hem 3-4 adım atmıştır ve atmaktadır, o yüzden kıyaslanabilecek markalar değiller bana göre.

    Opel hiç bir zaman teknoloji geliştirme heveslisi bir firma olmadı. Sürekli son teknoloji geliştirmek şart mı, olmalı mı tartışılır. Ama bugün üreticilerin uzun çalışmaları sayesinde bir zamanlar sadece premium 3 büyüklerde bulunan özelliklerin çoğunu bugün ucuz aile araçlarımızda standart olarak bulabiliyoruz. Tıpkı 5-6 sene sonra artık hemen her araçta head up display, 360 derece kameralı park assist sistemi olacağı gibi. Kimbilir belki 10 sene sonra çoğu araçta bugün S sersinde olan infrared gece görüş sistemi standart olur. Bence güzel şeyler bunlar, bu yüzden de zaten firmalar ne kadar öncü olup teknoloji geliştirip sunuyorlarsa o kadar ön plana çıkıyorlar yeni nesil dizeller, çok veirmli ufak turbo atmosferikler, çift kavrama şanzımanlar, sürüş güvenlik sistemleri vs.




  • Source çok güzel yazmışsınız da bakıyorum "ecotec" motorların yakıt değerlerine değinmiyorsunuz. 2013 model yeni astra gibi bir arabada son sürati 188km(insaf 90 beygirlik dizel araçlar daha hızlı) olan 115 beygirlik motora 5 vitesli şanzıman verildiğinden bahsetmiyorsunuz, muadilleri şi 6 litreden az yakarken, turbo "ecotec" motorunuzun 9 litreden fazla yaktığına değinmiyorsunuz. Yine bu motorlarının rakiplerine göre daha az torku daha yüksek devirlerde verebildiklerine değinmiyorsunuz, hızlanma ve maksimum hız değerlerini de geçelim hadi madem. 2 litre 160 beygir ecotec dizelin hızlanma değerlerine muadil 2 litre 140 byegir dizelin ulaşabildiğini ve bu motorun şehir içinde 2 litre daha az yaktığına da değinmiyorsunuz.

    Yani öyle janjanlı broşür tanıtımları ve motor resimleri koymakla olmuyor. Merak eden, ilgilenen açar verilere bakar. Hayatında opelden başka araç sürmemiş ya da bir iki başka marka daha araç sürmüş insana opel çok süperdir ama tecrübe portfolyonuzu arttırdığınızda yüksek güce rağmen o gücü kullanamayan ve buna rağmen tüketimi de yüksek olan özetle verimsiz motorlarla karşılaşırsınız, ironiktir ki adları da ecotec. Bu konuda birisi de opel ford'dan falan çok daha iyidir demiş. Yapı olarak belki ama motor olarak 40 fırın ekmek yemesi lazım ford' a ulaşabilmesi için.

    Kusura bakmayın en iyisi benim ya da babamın arabasıdır mantığında bir klavye fanatiği olmadığımdan mütevellit beni broşür yazıları ve motor fotolarıyla kandıramazsınız. Headshotcıyı da blokladım gereksiz klavye fanatikleri boğuyor ortamı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    Sokaktan 100 kisi cevir pejo / citroen / opel markalarindan bir tercih yapmasini iste. Bak model bile vermeden opel diyecektir herkes.


    Citroen pejo ve opeli aynı yerde yazmak Opel'e bir hakaret bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    Sokaktan 100 kisi cevir pejo / citroen / opel markalarindan bir tercih yapmasini iste. Bak model bile vermeden opel diyecektir herkes.


    Citroen pejo ve opeli aynı yerde yazmak Opel'e bir hakaret bence

    +1
    Sonuna kadar katılıyorum pejo ve citroen nerde opel nerde opeli o markalarla aynı cümlede kullanmak bile yanlış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    Sokaktan 100 kisi cevir pejo / citroen / opel markalarindan bir tercih yapmasini iste. Bak model bile vermeden opel diyecektir herkes.


    Citroen pejo ve opeli aynı yerde yazmak Opel'e bir hakaret bence

    Niyeymiş ? Ne eksiği var onların Opel'den ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    Sokaktan 100 kisi cevir pejo / citroen / opel markalarindan bir tercih yapmasini iste. Bak model bile vermeden opel diyecektir herkes.


    Citroen pejo ve opeli aynı yerde yazmak Opel'e bir hakaret bence

    Niyeymiş ? Ne eksiği var onların Opel'den ?

    Kardeş sizin aileden büyük birine mesela Deden amcan vs.vs. Bir sorsana laf arasında opel mi pejo mu diye.Sonra anlarsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.