Şimdi Ara

OPEL ZAFİRACILAR (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
777
Cevap
15
Favori
141.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427

    1.4 turbo otomatik astrada bile 50-60 kuruş yakiyorken bu kasada 80 kuruşu bulur herhalde. Çok az km kullanilacaksa belki olabilir.

    lpg siz binilmez zaten hocam 1.4 t motorda lpgde sıkıntı yok diye biliyorum.Aracın otomatik olması cezbediyor bu arada bir tane cosmo astra 1.4 t otomatik sw astra 2011 model buldum. aklımı çeliyor (aslında ben en az 2 yıl daha aracımı değiştirmeyi düşünmüyorum)
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    1,4t'lerin Avrupa'da fabrika çıkış LPG li hali var ancak buraya getirilmedi diye biliyorum. Bu araçların subapları titanyum fabrika çıkış . Burada sonradan LPG dönüşümü yapılan normal çelik subapların LPG'nin yanma ısısının benzinden yüksek olmasından dolayı eriyeceği rivayet edildi. Ancak piyasada subap eriten lpg li astra ve insignia forumlarda konuşulduğu kadarıyla benim kulağıma gelmedi. Herkes bekliyor subap eriten 1,4t motorlu Opel motorunu. Ama bu yönde bir beklenti var ortalıkta. Ha sorarsan 50 bin km lpg li kullanımdan sonra subap eritse kaç para masraf çıkar. 2000 TL yi geçmeyeceği söyleniyor ki 40 bin km lpg ile çalışan ama böyle bir sorun olmayan aracı forumlardan duyduk. Ayrıca subap erimesine karşı garanti veren dönüşüm yapan firmalarda var. Dolayısıyla "1,4t opel motorları lpg dönüşümüne uygun mu"nun cevabı bu şekilde dostum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427

    1,4t'lerin Avrupa'da fabrika çıkış LPG li hali var ancak buraya getirilmedi diye biliyorum. Bu araçların subapları titanyum fabrika çıkış . Burada sonradan LPG dönüşümü yapılan normal çelik subapların LPG'nin yanma ısısının benzinden yüksek olmasından dolayı eriyeceği rivayet edildi. Ancak piyasada subap eriten lpg li astra ve insignia forumlarda konuşulduğu kadarıyla benim kulağıma gelmedi. Herkes bekliyor subap eriten 1,4t motorlu Opel motorunu. Ama bu yönde bir beklenti var ortalıkta. Ha sorarsan 50 bin km lpg li kullanımdan sonra subap eritse kaç para masraf çıkar. 2000 TL yi geçmeyeceği söyleniyor ki 40 bin km lpg ile çalışan ama böyle bir sorun olmayan aracı forumlardan duyduk. Ayrıca subap erimesine karşı garanti veren dönüşüm yapan firmalarda var. Dolayısıyla "1,4t opel motorları lpg dönüşümüne uygun mu"nun cevabı bu şekilde dostum.

    Uzun zamandır takibini yapıyorum hocam aynen durum bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Burock3427 B kullanıcısına yanıt
    Güle güle, keyfle, sağlıkla kullanmak nasip olur inşallah.
  • Teşekkürler. Bir sorum olacak. Sizin kapı fitillerinden gicirti sesi geliyormu araç kasis çukur gibi yerlerden geçerken yani gövde esnediği durumlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burock3427 B kullanıcısına yanıt
    Yok, hayır gelmiyor, yada en azından benim dikkatimi çekmedi.
  • Fitillere würth sıktık kalmadı ses.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meb76


    Merhaba Burock3427,

    Doğrusu Ad-blue o kadar uzun dayanıyorki araçtaki varlığını bile unuttum! sanıyorum 23binli bir km idi, artık sabrım gelmedi ve 5 Litre'ye yakın ad-blue ekledim.
    (bildiğim kadarı ile 5lt'den büyük bir deposu var, çünkü yaklaşık 5000km kala seni uyardığında 5 lt ilave ediyorsun)

    Aslında çok araştırmıştım hangi marka diye ancak 20lt altında satışları olmadığı için bende benzin istasyonlarındaki açık ad-blue'lardan doldurtmuştum, şimdilerde 28500 civarındayım, çok şükür bir sıkıntım olmaksızın devam ediyorum.

    Benim tecrübeme göre, rejenerasyon tekrar sıklığında en önemli etkenler kullanım şekli ve yakıt. Uzunca bir dönem Petrol Ofisi kullandım, bu dönem içerisinde bir ara sıklıkla neredeyse her 2000km de bir partikül filtresi yakımı uyarısı geliyordu bu yüzden bir kaç defa arabada misafirlerim olduğu halde bir kaç ekstra tur atmak zorunda kaldım. Ancak son zamanlarda Total kullanıyorum, tam km'yi hatırlamıyorum ancak uzun bir süredir bu uyarıyı almıyorum. Kullanım tarzım pek değişmedi halen karma ve sakin bir kullanım şeklim var.
    bu arada belki bu link'de ilginiziçekebilir:http://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/new_zafira/features/engines-transmissions.html

    Özetle, Ad-blue'yu hiç kafanıza takmayın varlığını bile unutacaksınız zaten.

    Tüm bunların dışında araçla ilgili kafanıza takılan herşeyi sorabilirsiniz, müsait oldukça zevkle cevaplarım.


    Hocam kitapçıkta 1000 kmde ortalama 0.7 lt adblue tüketimi olduğunu okudum. Adblue tekrar dolum kapasitesi de 7.5 lt olarak verilmiş. Bu hesaba göre dolu bir depo yaklaşık 10.000 km menzili olnasi lazım. Ama 23 bim km de tamamladiginizi soylediginize göre acaba 15 bin bakiminda tamamlamış olabilirler mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 31 Mayıs 2015; 11:21:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Burock3427 B kullanıcısına yanıt
    15 Bin bakımında servise sormuştum onlar hayır eklemedik demişlerdi ayrıca faturada bahsi geçmiyordu hiç!!
    yakıt tüketimi ortalaması bu süreci etkileyebilir mi acaba belki sürekli yoğun trafikte yüksek yakıt tüketimli bir araçla karma /ş.dışı düşük tüketim değerli bir aracın adblue aynı olmamalı, belki kitapçık kötü senaryo üzerinden hesaplamıştır. Neyse çok yakında göreceğiz beraberce yine kitapçığa göre benim 3500km sonra tekrar takviye yapmam gerekiyor.
  • Meb76 hocam,

    Lastiklere kaç hava basıyorsun? Ben aldığımda bayağı düşüktü kafadan 35 yaptım o haliyle araç çok yumuşaktı. Kitapçıkta konfor için 35 eco kullanım için 41 diye okuyunca. ben de her zamanki gibi orta karar yapayım eco ya yakın olsun dedim 39 bastım. Araç hissedilir derecede sertleşti resmen karakter değiştirdi süspansiyondan kütürtü sesleri almaya başladım. Sanırım 37 ye indireceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 1 Haziran 2015; 8:27:52 >
  • Ben 41 yapıyorum, biraz alışkanlıkla ilgili ama yakıt sarfiyatını pozitif yönde etkiliyor. Eğer çok rahatsız etmiyorsa tavsiye ederim. Doğrusu kütürdü şeklinde büyük sesler hissetmedim ancak aracın tutunması biraz zayıflattığını düşünüyorum.
    dostça bir tavsiye bulunmak isterim size, 2. el araç aldığımızda kafamızda bazı şüpheler kalabilmekte, eğer bunlardan hızlı bir şekilde kurtulamazsanız size bu araç bir süre sonra eziyet verebilir. Böyle düşünmemin sebebi aracı çok fazla dinliyormuşsunuz gibi geliyor! Zafira güzel bir araçtır ama unutmamak gerekir ki bu ödediğimiz paraların karşılığı nihayetinde Zafira orta sınıf bir Aile aracıdır, bu araç üzerinde seçilen malzemeden mekaniğe, elektroniğe kadar kullanılan malzemeler vasatın biraz üstü biraz altı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meb76

    Ben 41 yapıyorum, biraz alışkanlıkla ilgili ama yakıt sarfiyatını pozitif yönde etkiliyor. Eğer çok rahatsız etmiyorsa tavsiye ederim. Doğrusu kütürdü şeklinde büyük sesler hissetmedim ancak aracın tutunması biraz zayıflattığını düşünüyorum.
    dostça bir tavsiye bulunmak isterim size, 2. el araç aldığımızda kafamızda bazı şüpheler kalabilmekte, eğer bunlardan hızlı bir şekilde kurtulamazsanız size bu araç bir süre sonra eziyet verebilir. Böyle düşünmemin sebebi aracı çok fazla dinliyormuşsunuz gibi geliyor! Zafira güzel bir araçtır ama unutmamak gerekir ki bu ödediğimiz paraların karşılığı nihayetinde Zafira orta sınıf bir Aile aracıdır, bu araç üzerinde seçilen malzemeden mekaniğe, elektroniğe kadar kullanılan malzemeler vasatın biraz üstü biraz altı.


    Hocam beni yanlış anladınız. Araçta bir sorun var anlamında söylemedim. Evet çok dinliyorum aracı. Ama şöyle söyliyeyim ben yan koltuğuna oturduğum aracı bile dinlerim. Sahibinin bile fark etmediği sesleri ayırt eder genelde teşhisimi söylerim söyleyemesem bile en azından mesela direksiyon pompana baktır bir tuhaflık var diye ön teşhisi koyarım genelde de tutar. Ama aşırı titiz değilimdir. Araçtaki bir çok sesin sebebini tahmin eder bir çoğunu normal sayar üzerinde de durmam eğer rahatsızlık veriyorsa ve çözümü kolaysa çözmeye çalışırım. Bilirim ki her aracın kendi bir karakteristiği vardır. Aracımdan şu ana kadar çok memnunum. İçerde trim sesi yok nerdeyse. Bir tek kapı fitillerindeki sesi duymuştum ki gerçekten kasa salınımdan kapı ile kasanın çalışması sırasında bir gıcırtı vardı. Würth sıkarak çözerim dedim aynen de çözüldü. Şu anda sıfır ses geliyor fitillerden.

    Bu süspansiyondaki kütürtü ise bir arıza değil. İster istemez görece yüksek lastik havasıyla her araç gibi özellikle yol üzerindeki enine çatlaklardan geçerken öncekine göre biraz kütürtü yapıyor (kütürtü deyince biraz yüksek dozda bir ses anlaşılıyor belki başka bir kelime kullanmak lazım). Sonuçta Zafira çok yumuşak bir araç değil ve bu benim çok hoşuma gidiyor ki aynı zamanda darbe emiş kabiliyeti premium marka sınırlarında olduğunu düşünüyorum. Bu kütürtü dediğimin süspansiyonun genel karakteristiği olduğunu biliyorum ve 50 yanak lastik bir araçta normal bir durum. Kütürtü yapıyor demem bir arıza yada kusur anlamında kullanmadım. Siz sürekli yüksek hava ile kullandıysanız artık buna alıştığınız için aracın sertleşen karakteristiği sonucu bahsettiğim durumu fark edemiyorsunuzdur. Ama isterseniz ve üşenmezseniz aracın lastik havasını 35-36 gibi yapıp bir gün kullanın araç ne kadar yumuşak ve konforlu oluyor aradaki fark çok hissedilir ama dediğiniz gibi yakıt sarfiyatınız artacak ki bunu kimse istemez. Bu her marka model araçta böyledir bildiğiniz gibi fizik kuralı sonuçta. Hatırladığım kadarıyla siz de zaten otomotiv sektöründensiniz.

    Şahsen ben yakıt sarfiyatına önem veririm ancak konfordan da çok ödün vermeyi sevmiyorum. Her aracımda deneme yanılma yöntemiyle lastik hava basıncının ekonomi/konfor olarak optimum noktasını bulmaya çalışırım. Muhtemelen 39 havayı önce 38 yine hoşuma gitmezse 37 ye kadar düşürüp öyle deneyeceğim.

    Araç çok güzel. İçinde yatasım yada karşısına geçip saatlerce bakasım geliyor. Akşamdan sabaha sürmeyi özlüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 1 Haziran 2015; 18:25:28 >




  • Burock3427 B kullanıcısına yanıt
    Zafira Ortak noktamız, bu detaylı anlatımınız sizi daha iyi anlamamı sağladı. Bende özellikle uzun yolda kullanmaktan keyif alıyorum, hele Zafira alıştıktan sonra standart binek araçlarda kendimi kafeste hissediyorum ki yapılı biriside değilimdir. Uzun bir yol güzel bir müzik varış noktamdan daha büyük keyif vermekte çoğu zaman. Fırsat buldukça ekleyebileceğim dijital oyuncaklara bakıyorum....
    araçla ilgili keşifleriniz olursa duymayı çok isterim
    keyifli ve güvenli sürüşler
  • Meb76 M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler nezaketiniz için. Zafira ile uzun yol yapmak için sabirsizlaniyorum doğrusu. Malum Istanbul gibi bir çilede araç kullanmaktan keyif almak ne kadar mümkün. İlk fırsatta resimleri ve oldukça uzun yol hikayelerimi paylaşacağım. 4 çocuklu ki ikisini yol tutan bir aile olarak ilginç yol hikayeleri çıkacağına eminim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meb76 M kullanıcısına yanıt
    Bir soru. Aracin bagaj perdesini kullanmadiginiz zaman nerede tutuyorsunuz? Az once yabanci bir testte bagaj tabanındaki avadanlik bölmesine konabildigini gordum. Sabah deneyecegim. Siz kesfetmis miydiniz bunu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burock3427 B kullanıcısına yanıt
    Evet, görmüştüm. o bölmeye yerleştirmesi biraz zahmetli oluyor, doğru şekli buluncaya kadar bir kaç deneme yapmanız gerekebilir ama ekstra yer kaplamıyor olması çok güzel
  • Meb76 M kullanıcısına yanıt
    Oraya koymazsak eve bırakmaktan başka çare kalmayacak gibi duruyor.
  • Burock3427 B kullanıcısına yanıt
    koyuluyor ama el alışkanlığına ihtiyaç var : )

    ancak sizin durumunuzda sanki port bagaj'a da ihtiyacınız olacak gibi duruyor?!
  • Meb76 M kullanıcısına yanıt
    Onu düşündüm almadan önce üçüncü sıra sadece tek koltuğu açınca oldukça iyi bir bagaj kalıyor. Ikizler ve anne ikinci sırada 5 yaşındaki oglum üçüncü tek koltukta. Plan bu ama bakalım tatile çıkarken belli olur plan tutacak mı. Port bagaj kullanmadigimda evde koyacak yer yok en büyük sorun. Bir arkadaşımin araca yorumu: Almancı arabasi gibi. Port bagaj takınca ram Almancı gibi oluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar farlarım uzun zamandır kafama takılıyordu ve bugün nihayet yenisini taktım Bulmakta oldukça zorlandım ama sonunda oldu..

    Öncesi ve Sonrasını ekleyim bakalım.. Bu arada aracım 2 yaş gençleşti




  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.