Şimdi Ara

Opelin Hazin Hikayesi (Trajedi İçerir) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
2
Favori
4.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawnmower

    Merhaba;

    Yazıyı yazan benim, o blogun da kurucusuyum. Hakkımda bu kadar çok şey söylenince ben de muhabbete karışayım dedim. :)

    İlk olarak şunu belirteyim: Opel fanı değilim, hatta ömrümde hiç Opel araba sahibi olmadım. Alamadığımdan değil, tercih etmedim. Hep daha avantajlı başka seçenekler oldu. Yine de Opel sevdiğim bir markadır.

    Ben yazıda GM yöneticilerinin yaptığı yanlışı vurgulamaya çalıştım. Bazı arkadaşlar "senin düşündüğünü koca şirketlerin yöneticileri düşünemiyorlar mı?" yaklaşımında bulunmuşlar. Onlar da haklı tabi, ama gözden kaçırdıkları bir nokta var. General Motors hisselerinin büyük kısmı devlete ait olan bir şirket. Haliyle yönetim kurulunda da devlet görevlileri var. Yazıda bahsettiğim karar memur kafasıyla alınmış, fazla detaya inilmeden, sadece mali tablolara bakarak alınmış bir karardır. Yanlış olmasının da sebebi bu. Yazıda anlattım ama biraz daha açıklayayım konuyu.

    Opel GM tarafından senelerdir her yönüyle kısıtlanıyor. Bazı arkadaşlar Opel'in bir zamanlar Vectra ve Astra modelleriyle çok popüler olduğunu, o modellerin hatırına hala pekçok insanın Opel'i tercih ettiğini yazmış. Bu doğrudur, ama işte o Opel'ler Opel'in kısıtlanmadığı döneme ait. GM sonradan bütçe kısıntılarına giderek önce Opel'i motor sporlarından çekti, daha sonra da Ar-Ge çalışmalarını baltaladı. Dizel motor sıkıntısı (an itibariyle çözülmüş ama senelerdir sürüyordu) ve şanzıman problemleri hep bu Ar-Ge sıkıntısının eseri. Yoksa koskoca Opel bu kadar senede bir tane küçük hacimli dizel motor yapamaz mıydı? Yapardı, ama yaptırmadılar.

    GM ile PSA grupları arasındaki işbirliği ilk duyulduğunda başka biryerde bununla ilgili bir yazı zaten yazmıştım, bunun her iki taraf için de çok avantajlı olacağını belirtmiştim. Tabi o zamanlar çoğu kişi gibi ben de bazı şeylerin ortak geliştirileceğini, bazı şeylerin de iyi olan taraftan alınacağını düşünüyordum. O "HDI motorlu Astra" fikri bende de vardı yani. :) Ancak geçen hafta gelen bir habere göre durum öyle olmayacak. Burada da linki verilmiş o haberin, bundan sonra Opel'in B ve C segmentindeki tüm araçları (MPV ve crossover modelleri dahil) PSA grubunun platformlarını kullanacak. İlk bakışta tasarruf amaçlı ve mantıklı bir karar gibi gözükebilir, ama öyle değil.

    Bir kere, PSA platform açısından pek üretken bir grup değil. Bırakın mevcut Citroen C4'leri filan, önümüzdeki yıllarda piyasaya çıkması beklenen DS9 konseptinde bile 307 platformu kullanılıyor. Peugeot 308'in yerini alacak olan model de aynı platformu kullanacakmış. Bazı arkadaşlar platformların geliştirildiğini söylemişler. Doğrudur, ilerleyen teknoloji sayesinde yeni geliştirilen malzeme ve tekniklerle platformlar tazeleniyor, hafifletiliyor ve sağlamlaştırılıyor. Yine de o platformların sürüş özellikleri aynı kalıyor, çünkü süspansiyon sistemine dokunulamıyor. Eğer modüler bir platform olsaydı (Volkswagen'in MQB platformu gibi mesela) o zaman durum daha farklı olurdu. 307 platformu modüler değil, bu yüzden de lüks DS5'te de, sportif DS4 Racing'te de, standart model 308'de de aynı burulma çubuklu arka süspansiyon kullanılıyor. Üstelik, bu sistem 2001 yılında tanıtılan 307'nin süspansiyon sistemiyle aynı. Duruma göre yayları sertleştirip yüksekliği ayarlıyorlar, o kadar. Dahası, bu platformlar yeniyken de öyle çok başarılı olan platformlar değil. Buraya dikkat, araçtan değil platformdan bahsediyorum. Peugeot ve Citroen başka konularda (tasarım, iç hacim, aksesuar zenginliği gibi) çok başarılı olarak araçlarının satışını arttırıyor olabilirler, ama o arabaların hiçbiri sürüş özellikleriyle öne çıkmıyor. Mesela Ford Focus'un platformu harikadır, o da senelerdir neredeyse hiç değiştirmiyor platformunu, ama kompakt sınıfın yol tutuş standartlarını da Ford Focus belirliyor. Açın bir otomobil dergisinde C segmenti bir aracın incelemesini okuyun, mutlaka biryerlerde "Yol tutuş (veya direksiyon tepkileri) güzel, ama Ford Focus kadar iyi değil" tarzı bir cümleyle karşılaşırdınız. PSA grubunun platformları asla bu noktaya gelemedi, hatta yaklaşamadı. Yanlış anlaşılma olmasın, Peugeot ve Citroen'in arabalarını da beğeniyorum. Hatta, kendi sınıfında Peugeot'nun en iyi tasarımı yapan marka olduğunu düşünüyorum. 308 ilk çıktığında bakıp bakıp iç geçirirdim, benim arabam da yeni olduğu halde onun yarısı kadar bile gösterişli değildi.

    Diğer yandan, Opel platform konusunda başarısını ispatlamış bir firma. Onlar da öyle harikulade şeyler yapmıyorlar, ama platformları sorunsuz ve çok fazla araçta kullanılıyor. Şu anda en fazla şikayet alan platformu Corsa'nınki, o da zaten (yine GM'in kısıtlamaları sebebiyle) Fiat ile ortak geliştirilmiş. Corsa aslında Fiat punto platformu kullanıyor yani.

    Opel'in PSA'dan platform alması PSA'nın Opel'den dizel motor alması (son çıkan 1.6L motoru saymayın tabi) kadar saçma bir durum. Bir tarafta üreten bir firma var, diğer tarafta üretemeyen, aynı şeyi sündürerek gittiği yere kadar devam ettiren var. Tepede bazı işbilmez yöneticiler üreten firmaya üretimi bırakmasını ve üretemeyenden almasını emrediyorlar. Bu hiçbir mantığa sığmaz.

    İşin bir de şu yönü var: GM pekçok modelinde Opel'in geliştirdiği platformları kullanıyor. General Motors'un en prestijli modellerinden olan Cadillac XTS'te bile Opel Insignia'nın platformu kullanılıyor. GM'in en fazla satan arabalarının hepsi ya komple Opel tarafından geliştirilmiş (çoğu Buick modeli kasa ve iç mekan dahil Opel'dir, sadece logo ve panjur farklıdır), ya da Opel platformları üzerine inşa edilmiş. Eğer Opel'in modelleri, platformları ve teknolojileri olmasaydı mortgage krizinde GM batardı. Şu anda dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'de çok popüler olan Buick'lerin neredeyse hepsi Opel aslında. İşte GM için bu kadar platform ve teknoloji geliştiren Opel'in Ar-Ge departmanı büyük ölçüde kısıtlanırsa olan sadece Opel'e olmaz. O platformlardan geçinen GM de bundan zarar görür. Tabi o yöneticiler bunları göremiyorlar.

    Opel'in verimsizliği meselesi ise tam bir akıl tutulması. GM Opel'in Avrupa dışına çıkmasına izin vermiyor. Dünyanın en fazla araba satılan piyasalarına girmesini engelliyor. Opel'in tüm rakipleri bu piyasalarda çatır çatır satış yaparken Opel zorlu Avrupa piyasasında kapalı kalıyor, üstelik bir yandan da hem kendisi, hem de tüm General Motors markaları için platform ve teknoloji geliştiriyor. Satışlarının rakipleri kadar yüksek olmaması normal bu durumda. Şöyle düşünün: operasyonu planlayan ve yöneten adama "arkada kal, sen olaya karışma" diyorsunuz, sonra da "sen kaç kişiyi vurdun, verimsizsin" diye fırça atıyorsunuz. Böyle saçma birşey mantığa sığmaz. Ha, GM devletleştirildiği için bu durum bir Amerika - Avrupa çekişmesinden kaynaklanıyor olabilir, ama o zaman da bu kararı alan GM yöneticilerinin Opel'i öldürerek altın yumurtlayan tavuğu kestiklerini bilmeleri gerekir.

    Neyse, çok uzattım. Yazımı okuyan, beğenen, beğenmeyen herkese çok teşekkür ederim. Yazımı foruma aktaran arkadaşa ekstradan teşekkür ederim. :) Kolay gelsin.

    hocam hoş geldiniz foruma sanırım bayağı gürültü yaptık ki taaa sizi buralara çekebildik bu da dh gücü sanırım :) neyse bu mesajla birlikte esasında konuya noktayı koydunuz nitekim bu yazdığınız mesaj blogdakinden daha açıklayıcı ve ikna edici olmuş, gm nin bu güzel kafası bana öyle geliyorki 1.vw
    2. ford
    3.audi


    bu markaların işine gelecek otomobil konusunda sizin gibi bir yere bağlı olmayan konunun grusu olmuş insanların bloglarında bu tarz otomobil firmalarının ne mal olduklarını yazan konular paylaşması çok süper çünkü ben bir çok konunda otomobil dergisi yapımcılarına -mail vs yoluyla ulaşıp bir çok önemli konuda araştırma yapmalarını istemiştim ama onlar hep suya sabuna dokunmayan yazılar yazdı çünkü sonuçta onlarda reklamla ayakta duruyor sizden oto konusunda yazılarınızın devamını bekliyoruz varsa uzmanlığınız birde şu otm şanzıman konusuna değinirseniz seviniriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo
    Bir kere fizik kurallarına aykırı modüler platform nedir ya aynı şaze üzerine küçük bir bineğide tasarlıyorsun cipte inşa ediyorsun bir kere cipin ağırlık noktası salınımları vs. farklı platformu garklı olmalı ki o şase yol tutuş mukavemet vs açısından sıkıntı çıkarmasın. Gelelim motora sanırım zaten psa grubu ve opel zaten uzun süredir fiat motoru kullanıyor emin olmadığım için sanırım diyorum aslında bu noktada opel kendi motorunu kullanmıyorsa zaten paltform değişmiş çokta tın yok eğer motor konusunda opel tamamen kendi teknolojisini kullanıyorsa o zaman resmen opel psa motoru ve psa platformuyla tarihe gömülecektir.


    Modüler platform aslında mantıklı birşey. Platformun ortadaki "çekirdek" kısmı sabit kalıyor, diğer kısımlar ihtiyaca göre değiştiriliyor. Bir nevi all-in-one bilgisayarla toplama bilgisayar arasındaki fark gibi. Mesela VW yeni Golf, Leon, A3 ve Octavia'da kullandığı MQB platformunda aracın hitap ettiği kesimin ihtiyaçlarına göre platformu modifiye ediyor. Bu sayede Golf'ün küçük motorlu versiyonlarında burulma çubuklu arka süspansiyon kullanılırken büyük motorlu versiyonlarında çok noktadan bağlantılı süspansiyon kullanılıyor. Sonuçta küçük motorlu arabayı alan fazla hızlı gitmez (istese de gidemez), burulma çubuklu süspansiyonla hem araba hafifletiliyor, hem de maliyet düşürülüyor. Benzer şekilde, SUV veya MPV yapılacağı zaman da onlara uygun tipte süspansiyon kullanılacak, gerektiğinde platform uzatılacak, gerektiğinde kısaltılacak. VW aynı MQB platformunu Polo'dan Passat'a kadar neredeyse tüm modellerinde kullanacakmış. Polo'daki daha dar, kısa ve basit olacak. Passat'ta ise daha uzun, güçlü, geniş ve komplike hale gelecek MQB platformu. Orta kısım hep aynı kalacak tabi.




  • yazı için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    bu markaların işine gelecek otomobil konusunda sizin gibi bir yere bağlı olmayan konunun grusu olmuş insanların bloglarında bu tarz otomobil firmalarının ne mal olduklarını yazan konular paylaşması çok süper çünkü ben bir çok konunda otomobil dergisi yapımcılarına -mail vs yoluyla ulaşıp bir çok önemli konuda araştırma yapmalarını istemiştim ama onlar hep suya sabuna dokunmayan yazılar yazdı çünkü sonuçta onlarda reklamla ayakta duruyor sizden oto konusunda yazılarınızın devamını bekliyoruz varsa uzmanlığınız birde şu otm şanzıman konusuna değinirseniz seviniriz.
    Hoşbulduk. :) Otomobil dergilerinde (bizimkilerde en azından) fazla eleştiremezler arabaları. Ne kadar eleştirseler de başka bir noktasını övüp durumu toparlarlar. Kötü arabaya kötü diyemezler, "bazı eksiklikleri var ama gelecek vaadediyor" filan derler. Eğer içlerinden geçeni yazsalardı inceleyecek araba bulamazlardı. Yabancı dergiler bu konuda daha özgür, rahatça yazıyorlar istediklerini.

    Otomatik şanzıman konusuna girmeyelim, çıkamayız. :) O çok karmaşık bir konu, bir de marka fanatikliği gibi şanzıman fanatikliği var artık memlekette. Adama arabasının şanzımanının kötü olduğunu, Türkiye şartlarına uygun olmadığını söyleyince bozuluyor, hakarete başlıyor. Bu yüzden uzak durmak en iyisi.




  • Mantıklı ve elle tutulur birşeyler yazılmıştır diye baştan sona okudum ama baştan aşağıya saçmalamaktan başka birşey yapmamış blogu yazan. Opel çok kaliteli ve müthiş teknolojik bir markaymış gibi , sözüm ona daha arkada bağımsız süspansiyon bile yapamayan PSA ile nasıl ortak platformda araç çıkartır diye çemkirip durmuş.Bu yüzden aklımda kalan tek şey geri zekalı GM yöneticileri cümlesi oldu. Daha önce Corsa D Grande punto ve Fiorino gibi ticari araçlarla aynı platformda üretilmedi mi.Üretildi .Peki Aynı platformda üretilen Fiorino ile Corsa aynı kalitede mi değil. Demekki Opel kaliteli araç yapmak istiyorsa önünde duran yok .Adamların sahibi oldukları şirketi onlardan daha çok mu düşündündüğünü zannediyor bu şahıs merak ettim.Citroen ve Pejo Opel ile aynı ayarda markalardır. Hatta önde bile olabilirler ki son zamanlarda sorumsuzluklar ilgili anketlerde beklenmedik başarılara imza atıyorlar.Onun dışında motorsporları felan da var ama girmeye gerek yok kendi kendine gelin güvey olmuş adam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fottili -- 28 Ocak 2013; 16:34:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawnmower

    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    bu markaların işine gelecek otomobil konusunda sizin gibi bir yere bağlı olmayan konunun grusu olmuş insanların bloglarında bu tarz otomobil firmalarının ne mal olduklarını yazan konular paylaşması çok süper çünkü ben bir çok konunda otomobil dergisi yapımcılarına -mail vs yoluyla ulaşıp bir çok önemli konuda araştırma yapmalarını istemiştim ama onlar hep suya sabuna dokunmayan yazılar yazdı çünkü sonuçta onlarda reklamla ayakta duruyor sizden oto konusunda yazılarınızın devamını bekliyoruz varsa uzmanlığınız birde şu otm şanzıman konusuna değinirseniz seviniriz.
    Hoşbulduk. :) Otomobil dergilerinde (bizimkilerde en azından) fazla eleştiremezler arabaları. Ne kadar eleştirseler de başka bir noktasını övüp durumu toparlarlar. Kötü arabaya kötü diyemezler, "bazı eksiklikleri var ama gelecek vaadediyor" filan derler. Eğer içlerinden geçeni yazsalardı inceleyecek araba bulamazlardı. Yabancı dergiler bu konuda daha özgür, rahatça yazıyorlar istediklerini.

    Otomatik şanzıman konusuna girmeyelim, çıkamayız. :) O çok karmaşık bir konu, bir de marka fanatikliği gibi şanzıman fanatikliği var artık memlekette. Adama arabasının şanzımanının kötü olduğunu, Türkiye şartlarına uygun olmadığını söyleyince bozuluyor, hakarete başlıyor. Bu yüzden uzak durmak en iyisi.

    aynen dediğiniz gibi peki siz otomatik bir araç alacak olsaydınız sadece şanzıman sorunsuzluğu ve makul bir performans için neyi seçerdiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo
    aynen dediğiniz gibi peki siz otomatik bir araç alacak olsaydınız sadece şanzıman sorunsuzluğu ve makul bir performans için neyi seçerdiniz
    Arabanın sınıfına ve motor gücüne göre değişir. Eğer küçük motorlu, ufak bir arabaysa çift kavramalı kuru şanzıman (VW DSG, Renault EDC veya Ford Powershift gibi) seçerdim. Araba büyük, motoru da güçlüyse (yani ufak performans kayıpları fazla farkedilmeyecekse) 6 veya daha fazla vites sayısı olan viskoz kavramalı otomatik (veya tiptronik) tercih ederdim. Çift kavramalıların ıslak modelleri de mevcut, ama her arabada olmuyor maalesef. Audi Q5'teki S-Tronic şanzıman bunun bir örneği mesela. Hem verimli, hem performanslı, hem de çok konforlu. Tek kusuru biraz büyük ve pahalı oluşu, bu yüzden kompakt sınıf ve altında kullanılamıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Mantıklı ve elle tutulur birşeyler yazılmıştır diye baştan sona okudum ama baştan aşağıya saçmalamaktan başka birşey yapmamış blogu yazan. Opel çok kaliteli ve müthiş teknolojik bir markaymış gibi , sözüm ona daha arkada bağımsız süspansiyon bile yapamayan PSA ile nasıl ortak platformda araç çıkartır diye çemkirip durmuş.Bu yüzden aklımda kalan tek şey geri zekalı GM yöneticileri cümlesi oldu. Daha önce Corsa D Grande punto ve Fiorino gibi ticari araçlarla aynı platformda üretilmedi mi.Üretildi .Peki Aynı platformda üretilen Fiorino ile Corsa aynı kalitede mi değil. Demekki Opel kaliteli araç yapmak istiyorsa önünde duran yok .Adamların sahibi oldukları şirketi onlardan daha çok mu düşündündüğünü zannediyor bu şahıs merak ettim.Citroen ve Pejo Opel ile aynı ayarda markalardır. Hatta önde bile olabilirler ki son zamanlarda sorumsuzluklar ilgili anketlerde beklenmedik başarılara imza atıyorlar.Onun dışında motorsporları felan da var ama girmeye gerek yok kendi kendine gelin güvey olmuş adam.

    arkadaş etme eyleme benim c-maxim var kapıyı kapatınca beton bir blok kapanıyormuş gibi hissediyorum c4 grand picassoya bindim test ettim üstümde kaporta yok gibi hissediyorum kapı desen yerine tül assalar daha iyi zaten kısa sürede her tarafından ses geliyor test ettiğim araç sıfırdı ve direksiyonu arızalıydı sen düşün artık adam çok cüzi bir fiyata düşmesine rağmen arkama bakmadan kaçtım.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi root_echo -- 28 Ocak 2013; 18:12:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawnmower

    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo
    aynen dediğiniz gibi peki siz otomatik bir araç alacak olsaydınız sadece şanzıman sorunsuzluğu ve makul bir performans için neyi seçerdiniz
    Arabanın sınıfına ve motor gücüne göre değişir. Eğer küçük motorlu, ufak bir arabaysa çift kavramalı kuru şanzıman (VW DSG, Renault EDC veya Ford Powershift gibi) seçerdim. Araba büyük, motoru da güçlüyse (yani ufak performans kayıpları fazla farkedilmeyecekse) 6 veya daha fazla vites sayısı olan viskoz kavramalı otomatik (veya tiptronik) tercih ederdim. Çift kavramalıların ıslak modelleri de mevcut, ama her arabada olmuyor maalesef. Audi Q5'teki S-Tronic şanzıman bunun bir örneği mesela. Hem verimli, hem performanslı, hem de çok konforlu. Tek kusuru biraz büyük ve pahalı oluşu, bu yüzden kompakt sınıf ve altında kullanılamıyor.

    hocam bende meşhur ford c-max cvt var henüz bir sıkıntı çıkarmadı lakin değiştirmeyi düşünüyorum büyük bir mpv arayışındayım otm olacak ıslak kavrama 1.6 dizel mpv yok zaten bende bir ara mcp şanzımanlı c4 grand picassoya baktım sadece genel kalitesi hoşuma gitmedi uzun vadede otomatik sıkıntısız performans konusunda sorun yaşamayacağımız bir mpv için tavsiyeniz nedir.




  • opel
  • Opel'in son dönemde astra j dışında beğenilebilecek bir modeli yok bence bizim insanımız alman arabası diye hala almaya devam ediyor.

    GM artık Opel'i Alman hükümetine satmalı ve Opel yeniden şaha kalkmalı...

    GM kriz yaşadığında Merkel ile görüşüyorlardı ve bu duruma çok sevinmiştim ama maaleef gerçekleşmedi bu durum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    Başka hiçbir yerde Avrupa'nın ikinci büyük otomobil üreticisi bu kadar yerden yere vurulmuyordur. Yine basmışlar konuyu PSA sorun çıkarırcılar.

    Bu nasıl bir mantıktır anlamak gerçekten zor. Motor ve platformu Opel ile paylaşacak olan PSA ama bizim forum yazık oldu Opel'e diyor.

    Sizin düşündüğünüzü elin Amerikalısı, Fransızı düşünmüyor di mi ?



    psayı savunurken avatarınızdaki pejo amblemi dikkatelerden kaçmadı hadi söyleyin sizde pek sevmiyorsunuz fransızları. geçen gün pejo 5008 konusuna bakıyordum bir mübareğin hız sabitleyici kolu kendiliğinden düşmüş yenisi için 200 tl felan istiyorlarmış ben 2006 model forda biniyorum bu güne dek tek bir plastiğinden ve parçasından tek gr gıcırtı gelmedi herhangi parçası durduk yere düşmedi.....

    Fransızcı, Japoncu, şucu, bucu değilimdir. Bu konuyu görene kadar avatarımda diğer arabam Honda'nın amblemi vardı.

    Peugeot 5008'in birinde arıza çıkması tüm firmaya mal olacaksa o zaman size tavsiyem 2006 fiesta tdci asm ile sıkışık trafiğe girmeniz. PSA'nın tek kavramalı şanzımanını birde Ford'dan tadın derim.

    PSA araçlarıyla tanışalı 12 sene oldu (önceki aracım 206). Şükür şu ana kadar sıkıntı yaşamadım. Yaşayan var mıdır ? Elbette vardır ama diğer markalardan daha az ya da daha çok demek için elimizde ciddi veriler olması lazım. Avrupalı'nın servis kayıtlarıyla yaptıkları araştırmalar da PSA araçlarının diğer markalardan daha fazla arızalı olduğunu ortaya koymuyor.




  • Aslında burada bir yanlış anlaşılma var. Ben o yazıyı yazarken ne PSA'yı kötüledim, ne de Opel'i yücelttim. Benim söylemek istediğim şey General Motors'un sadece bilançolara bakarak halihazırda platform geliştirebilen, üstelik bu konuda da çok kötü olmayan, GM ailesinin en fazla satan araçlarının da platform ve teknolojilerini geliştirmiş olan departmanını platform geliştirme işini bırakmaya zorlamasının ne kadar saçma olduğudur. Opel'in platformları belki çok iyi değil, PSA'nın platformları belki tahmin ettiğimizden daha iyi, ama bu asıl meseleyi değiştirmez. Bugün Avrupa'da kompakt sınıfta en beğenilen platform Focus platformudur. Eğer GM aynı anlaşmayı Ford ile yapmış olsa (olmaz ya, oldu diyelim) o zaman da aynı şeyleri yazardım. Sadece değişen şu olurdu: Bir otomobil üreticisi Ford'dan platform alırsa bunun bir mantığı vardır, çünkü adamlar bu işi iyi yapıyorlar. Bu yüzden olayı PSA - Opel çekişmesine dönüştürmemek lazım.

    Benim (ve benim gibi düşünenlerin) GM yöneticilerinden daha mı akıllı olduğumu, daha mı iyi düşündüğümü merak eden arkadaşlar da var. Bu bizim milletimizin klasik düşünce tipidir. "Sen koskoca müdürden iyi mi bileceksin?" deriz hemen. Her mevki sahibi firmasını o mevkiyi hakedecek kadar iyi yönetseydi firmalar batmazdı. GM mortgage krizinde batmanın eşiğine geldi, devlet desteğiyle kurtarıldı. Ford da devletten destek aldı. Bu iki firmanın avantajları Avrupa'da da üretim yapıyor olmalarıydı, oradan daha ekonomik modellerini ABD'ye ithal edip durumu toparladılar. Chrysler ise bu kadar şanslı değildi, Avrupa'da markası, departmanı filan yoktu. Sonuçta battı, Fiat satın aldı. Amerikalı'ların dalga geçtiği Fiat en gözde markalarının sahibi oluverdi bir anda. Bu firmaların yöneticileri işlerini sizin bahsettiğiniz kadar iyi yapıyor olsalardı o firmalar batmazdı. Bu işin ucu bir noktada tüketiciye de dokunur. Saab'ı sırf kötü yönetim sonucu zarara soktular, sonra da kasten batırdılar. Saab sahiplerinin arabaları bir anda değer kaybetti, olan tüketiciye (ve tabi Saab çalışanlarına) oldu. Bu yüzden, plazaların tepesinde lüks ofislerde oturan o adamları kafada bu kadar büyütmemek lazım. Beceremiyorlar, batırıyorlar.

    @root_echo
    1.6L dizel motora ıslak kavrama biraz ağır kaçar. Konforlu olur ama tüketimi de yüksek olur. MPV zaten ağır kasa, bir de ıslak kavramalı otomatik şanzıman olursa iyice zorlanır. Sizin araba en güzeli aslında, çünkü CVT güzel bir sistem. Bazı kısıtlamaları var (çok büyük motorla kullanılamıyor, 4x4 olmuyor filan), bir de kimilerine göre devir fazla değişmediği için sürüşü keyifsizmiş (ben demedim, ama diyenler var), ama bence gayet iyi bir şanzıman. Memnunsanız hiç değiştirmeyin derim. Değiştirirseniz de çift kavramalılara bakın, küçük motorla en uyumlu olanlar onlar.




  • Trajedi değil duygu içerir yazsaymışsın daha iyi olurmuş. Bu işler duygularla değil rakamlarla yürür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    desene her gün bir trajedi kullanıyorum.

    "motorlu komedya"




    şimdi bence bu blog' u yazan arkadaşın öncelikle temel sorunu (duygusallığını bir tarafa bırakalım) GM' in yani otomobil üretiminde ve pazarında standartları belirlemiş, belirleyen bir devi tamamen yanlış anlıyor oluşu. Bu kadar basiretsiz veya yeteneksiz imajı nereden geliyor bilinmez fakat belki de istenen bir şeydir . Amerikan ekonomisinin kare ası 4 devden birisinden bahsediyoruz (General Electric, General Dynamics, General Mills, General Motors) ve sayın Karbon12' nin yazdığı üzere eğer devletleşmesi gerekmeseydi, devletleşmezdi.

    Ayrıca yine GM' in artık tamamına yakınının devlet kontrolünde olmasını eleştirirken o devletin de bir süper güç olduğunu unutmamak gerek. Bu gün neredeyse hemen her teknolojik alanda standartları belirleyen; otomobil dünyasında da hemen her konuda (üretimden güvenliğe) yine standartları yazan süper devletten bahsediyoruz. Keşke benim şirketimi de alıp yönetseydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 29 Ocak 2013; 1:21:09 >




  • Son zamanlarda OPEL hep böyle idi ki Piyasa pazar payı dünyada kısıtlı ama OPEL doğru hamleler ile kendini çıkarır diyorum
  • buradaki temel mantık hatası opel in psa dan üstün olduğu önermesi. yanlış bir önerme.
    opel, vw, psa, fiat vb. eşit kalitede markalardır. gm de maliyetleri düşürmek için psa ile anlaşmış. bunda sorun edecek bir durum yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İlk mesaji alinti yapmayin loo

    serensongur yapar birazdan.

    senersonguru seviyorum




  • PSA ve Opel en çok sempati duyduğum markalardır.

    Birlik ve beraberliğe ihtiyaç duydukları şu zor zamanlarda beraber çalışmaları bence çok yararlı.

    Burada fanatiklik yapmaya gerek yok.

    Platform aynı olunca arabalar aynı olmuyor.En güzel örneği Fiat ve Alfa Romeo.

    Alfa çok dandik mi oluyor
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.