Bildirim
Opelin Hazin Hikayesi (Trajedi İçerir) (5. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Başka hiçbir yerde Avrupa'nın ikinci büyük otomobil üreticisi bu kadar yerden yere vurulmuyordur. Yine basmışlar konuyu PSA sorun çıkarırcılar.
Bu nasıl bir mantıktır anlamak gerçekten zor. Motor ve platformu Opel ile paylaşacak olan PSA ama bizim forum yazık oldu Opel'e diyor.
Sizin düşündüğünüzü elin Amerikalısı, Fransızı düşünmüyor di mi ? -
quote:
Orijinalden alıntı: sezerblak
quote:
Orijinalden alıntı: electrostatic
quote:
Orijinalden alıntı: sezerblak
Saf arkadaşım 2007 AVRUPA VERİLERİNE BAKIP YAZSAYDIN...
saf olan kim burada merak ettim şimdi. 6 yıl önce olmuş olayı gelmiş dillendiriyorsun burada. 207 2007 de çok satmış eee sonra? bugünden neden bahsetmiyorsun? yepyeni 208 bile seneye kasa değişecek corsa kadar satamamış. sen hala 2007 verileriyle konuş. koydum listeleri işte tokat gibi. halen konuşuyorsun.
Gülüyorum sana sadece...
kendine gülüyorsun biliyorum.
-
Opel batmaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araba alirken ihtiyaclarimi karsilayip karsilamadigina bakarim. Bu gune kadar aldigim hicbir arabanin platformunu sormadim, merak da etmedim. Etmem de. Arabalar golbal. Bakiyorsun motor hindistanda sanzuman korede yapiliyor. Birlestirildigi yer mi problem yani. Takilmayin boyle seylere.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bi bitmediniz -
desene her gün bir trajedi kullanıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Okumaya üşendim ama 1-2 yoruma baktım psa ile yapılan ortaklıtan rahatsız olmuş opel sahipleri.
Bu rahatsızlık niye acaba ?
Hayır şimdi pejo'ya sorunlu damgası vururlar da kendi markaları'nın ne kadar sorunlu bi marka olduğuna bakmazlar.
PSA'nın bi çok aracına karşılık kalite de araçları yok ama yerden yere vururlar. Astra- c4 - 308 , insignia - c5 - 508 , bu araçlar arasında uçurum olmasada ibreler bariz PSA lehine.
Çok önce bi konu paylaşmıştım meşhur alman dergilerinden biri bile 308'i astra'dan daha yüksek puanlamıştı. Dergi beni ilgilendirmez ama genelde alman araçları sevenler bu dergileri baya bi önemser.
Ds4 - Ds5 gibi muazzam kalitede araçlara rakip herhangi bi araçları olmadığı gibi , 1.6 hdi motor kalitesinde bi dizel motorlarıda yok.
Daha neyden rahatsız olunuyor onu çözemedim ? Opel için büyük nimet psa.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 28 Ocak 2013; 10:19:34 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kubilay S.
quote:
Orijinalden alıntı: Source
Açıkçası bir Opel seveni olarak benimde hoşuma gitmedi bu ortaklık yalnız ortada şöyle birşey var mevcut platformlar için anlaşma yapılmadı "yeni geliştirilecek ortak platformlar" ortak olarak kullanılacak yani PSA mühendisleri geliştirip Opel kullanmayacak her iki tarafında mühendisleri ortak çalışıp üretecekler yeni platformları GM Almanya'da ki 7.000 kişilik geliştirme takımını yok sayamaz çünkü burdaki mühendisler Amerika ve dünyada ki markalarının modellerinin geliştirilmesinde büyük rol oynuyor.
Hayır, platformlar direk PSA üretimi olacak.
Geliştirme takımı diğer parçalar üzerine çalışacak(mış).
Desene opel de bundan sonra araba yapmayi birakip far yapmaya baslayacak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: 19can84
"Bir ergen opel fanatiğinin hezeyanları" başlığı yazıya daha uygun.
+1905
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba;
Yazıyı yazan benim, o blogun da kurucusuyum. Hakkımda bu kadar çok şey söylenince ben de muhabbete karışayım dedim. :)
İlk olarak şunu belirteyim: Opel fanı değilim, hatta ömrümde hiç Opel araba sahibi olmadım. Alamadığımdan değil, tercih etmedim. Hep daha avantajlı başka seçenekler oldu. Yine de Opel sevdiğim bir markadır.
Ben yazıda GM yöneticilerinin yaptığı yanlışı vurgulamaya çalıştım. Bazı arkadaşlar "senin düşündüğünü koca şirketlerin yöneticileri düşünemiyorlar mı?" yaklaşımında bulunmuşlar. Onlar da haklı tabi, ama gözden kaçırdıkları bir nokta var. General Motors hisselerinin büyük kısmı devlete ait olan bir şirket. Haliyle yönetim kurulunda da devlet görevlileri var. Yazıda bahsettiğim karar memur kafasıyla alınmış, fazla detaya inilmeden, sadece mali tablolara bakarak alınmış bir karardır. Yanlış olmasının da sebebi bu. Yazıda anlattım ama biraz daha açıklayayım konuyu.
Opel GM tarafından senelerdir her yönüyle kısıtlanıyor. Bazı arkadaşlar Opel'in bir zamanlar Vectra ve Astra modelleriyle çok popüler olduğunu, o modellerin hatırına hala pekçok insanın Opel'i tercih ettiğini yazmış. Bu doğrudur, ama işte o Opel'ler Opel'in kısıtlanmadığı döneme ait. GM sonradan bütçe kısıntılarına giderek önce Opel'i motor sporlarından çekti, daha sonra da Ar-Ge çalışmalarını baltaladı. Dizel motor sıkıntısı (an itibariyle çözülmüş ama senelerdir sürüyordu) ve şanzıman problemleri hep bu Ar-Ge sıkıntısının eseri. Yoksa koskoca Opel bu kadar senede bir tane küçük hacimli dizel motor yapamaz mıydı? Yapardı, ama yaptırmadılar.
GM ile PSA grupları arasındaki işbirliği ilk duyulduğunda başka biryerde bununla ilgili bir yazı zaten yazmıştım, bunun her iki taraf için de çok avantajlı olacağını belirtmiştim. Tabi o zamanlar çoğu kişi gibi ben de bazı şeylerin ortak geliştirileceğini, bazı şeylerin de iyi olan taraftan alınacağını düşünüyordum. O "HDI motorlu Astra" fikri bende de vardı yani. :) Ancak geçen hafta gelen bir habere göre durum öyle olmayacak. Burada da linki verilmiş o haberin, bundan sonra Opel'in B ve C segmentindeki tüm araçları (MPV ve crossover modelleri dahil) PSA grubunun platformlarını kullanacak. İlk bakışta tasarruf amaçlı ve mantıklı bir karar gibi gözükebilir, ama öyle değil.
Bir kere, PSA platform açısından pek üretken bir grup değil. Bırakın mevcut Citroen C4'leri filan, önümüzdeki yıllarda piyasaya çıkması beklenen DS9 konseptinde bile 307 platformu kullanılıyor. Peugeot 308'in yerini alacak olan model de aynı platformu kullanacakmış. Bazı arkadaşlar platformların geliştirildiğini söylemişler. Doğrudur, ilerleyen teknoloji sayesinde yeni geliştirilen malzeme ve tekniklerle platformlar tazeleniyor, hafifletiliyor ve sağlamlaştırılıyor. Yine de o platformların sürüş özellikleri aynı kalıyor, çünkü süspansiyon sistemine dokunulamıyor. Eğer modüler bir platform olsaydı (Volkswagen'in MQB platformu gibi mesela) o zaman durum daha farklı olurdu. 307 platformu modüler değil, bu yüzden de lüks DS5'te de, sportif DS4 Racing'te de, standart model 308'de de aynı burulma çubuklu arka süspansiyon kullanılıyor. Üstelik, bu sistem 2001 yılında tanıtılan 307'nin süspansiyon sistemiyle aynı. Duruma göre yayları sertleştirip yüksekliği ayarlıyorlar, o kadar. Dahası, bu platformlar yeniyken de öyle çok başarılı olan platformlar değil. Buraya dikkat, araçtan değil platformdan bahsediyorum. Peugeot ve Citroen başka konularda (tasarım, iç hacim, aksesuar zenginliği gibi) çok başarılı olarak araçlarının satışını arttırıyor olabilirler, ama o arabaların hiçbiri sürüş özellikleriyle öne çıkmıyor. Mesela Ford Focus'un platformu harikadır, o da senelerdir neredeyse hiç değiştirmiyor platformunu, ama kompakt sınıfın yol tutuş standartlarını da Ford Focus belirliyor. Açın bir otomobil dergisinde C segmenti bir aracın incelemesini okuyun, mutlaka biryerlerde "Yol tutuş (veya direksiyon tepkileri) güzel, ama Ford Focus kadar iyi değil" tarzı bir cümleyle karşılaşırdınız. PSA grubunun platformları asla bu noktaya gelemedi, hatta yaklaşamadı. Yanlış anlaşılma olmasın, Peugeot ve Citroen'in arabalarını da beğeniyorum. Hatta, kendi sınıfında Peugeot'nun en iyi tasarımı yapan marka olduğunu düşünüyorum. 308 ilk çıktığında bakıp bakıp iç geçirirdim, benim arabam da yeni olduğu halde onun yarısı kadar bile gösterişli değildi.
Diğer yandan, Opel platform konusunda başarısını ispatlamış bir firma. Onlar da öyle harikulade şeyler yapmıyorlar, ama platformları sorunsuz ve çok fazla araçta kullanılıyor. Şu anda en fazla şikayet alan platformu Corsa'nınki, o da zaten (yine GM'in kısıtlamaları sebebiyle) Fiat ile ortak geliştirilmiş. Corsa aslında Fiat punto platformu kullanıyor yani.
Opel'in PSA'dan platform alması PSA'nın Opel'den dizel motor alması (son çıkan 1.6L motoru saymayın tabi) kadar saçma bir durum. Bir tarafta üreten bir firma var, diğer tarafta üretemeyen, aynı şeyi sündürerek gittiği yere kadar devam ettiren var. Tepede bazı işbilmez yöneticiler üreten firmaya üretimi bırakmasını ve üretemeyenden almasını emrediyorlar. Bu hiçbir mantığa sığmaz.
İşin bir de şu yönü var: GM pekçok modelinde Opel'in geliştirdiği platformları kullanıyor. General Motors'un en prestijli modellerinden olan Cadillac XTS'te bile Opel Insignia'nın platformu kullanılıyor. GM'in en fazla satan arabalarının hepsi ya komple Opel tarafından geliştirilmiş (çoğu Buick modeli kasa ve iç mekan dahil Opel'dir, sadece logo ve panjur farklıdır), ya da Opel platformları üzerine inşa edilmiş. Eğer Opel'in modelleri, platformları ve teknolojileri olmasaydı mortgage krizinde GM batardı. Şu anda dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin'de çok popüler olan Buick'lerin neredeyse hepsi Opel aslında. İşte GM için bu kadar platform ve teknoloji geliştiren Opel'in Ar-Ge departmanı büyük ölçüde kısıtlanırsa olan sadece Opel'e olmaz. O platformlardan geçinen GM de bundan zarar görür. Tabi o yöneticiler bunları göremiyorlar.
Opel'in verimsizliği meselesi ise tam bir akıl tutulması. GM Opel'in Avrupa dışına çıkmasına izin vermiyor. Dünyanın en fazla araba satılan piyasalarına girmesini engelliyor. Opel'in tüm rakipleri bu piyasalarda çatır çatır satış yaparken Opel zorlu Avrupa piyasasında kapalı kalıyor, üstelik bir yandan da hem kendisi, hem de tüm General Motors markaları için platform ve teknoloji geliştiriyor. Satışlarının rakipleri kadar yüksek olmaması normal bu durumda. Şöyle düşünün: operasyonu planlayan ve yöneten adama "arkada kal, sen olaya karışma" diyorsunuz, sonra da "sen kaç kişiyi vurdun, verimsizsin" diye fırça atıyorsunuz. Böyle saçma birşey mantığa sığmaz. Ha, GM devletleştirildiği için bu durum bir Amerika - Avrupa çekişmesinden kaynaklanıyor olabilir, ama o zaman da bu kararı alan GM yöneticilerinin Opel'i öldürerek altın yumurtlayan tavuğu kestiklerini bilmeleri gerekir.
Neyse, çok uzattım. Yazımı okuyan, beğenen, beğenmeyen herkese çok teşekkür ederim. Yazımı foruma aktaran arkadaşa ekstradan teşekkür ederim. :) Kolay gelsin.
-
Bu platform olayını siz fazla büyütmüşsünüz.
Ds5 isterse 107 platformunda üretilmiş olsun , kalitesi ve klası ile nasıl bi araç olduğu ortada.
Bazı şeyleri abartmanın lüzumu yok.
Opel'in psa grubunun platformlarında üretilecek olmasında hiç bi sakınca yok.
Sonuç'da opel'de çok üst düzey bi marka değil.
Şimdi corsa ne platformu kullanıyor ? Hayır şunun için soruyorum rakipleri 208 ve c3'e 207 gibi araçlara göre zayıf kalmış bi araç. -
Sn Lawnmower
Bir kere, PSA platform açısından pek üretken bir grup değil. Bırakın mevcut Citroen C4'leri filan, önümüzdeki yıllarda piyasaya çıkması beklenen DS9 konseptinde bile 307 platformu kullanılıyor. Peugeot 308'in yerini alacak olan model de aynı platformu kullanacakmış. Bazı arkadaşlar platformların geliştirildiğini söylemişler. Doğrudur, ilerleyen teknoloji sayesinde yeni geliştirilen malzeme ve tekniklerle platformlar tazeleniyor, hafifletiliyor ve sağlamlaştırılıyor. Yine de o platformların sürüş özellikleri aynı kalıyor, çünkü süspansiyon sistemine dokunulamıyor. Eğer modüler bir platform olsaydı (Volkswagen'in MQB platformu gibi mesela) o zaman durum daha farklı olurdu. diye belirtmişsiniz.
Yukarıda bir arkadaşın verdiği linki tekrarlıyorum. İzlemenizi ve yorumunuzu almak isterim.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h4Xqa1_wIu0
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ocean34 -- 28 Ocak 2013; 12:05:22 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ocean34
Sn Lawnmower
Bir kere, PSA platform açısından pek üretken bir grup değil. Bırakın mevcut Citroen C4'leri filan, önümüzdeki yıllarda piyasaya çıkması beklenen DS9 konseptinde bile 307 platformu kullanılıyor. Peugeot 308'in yerini alacak olan model de aynı platformu kullanacakmış. Bazı arkadaşlar platformların geliştirildiğini söylemişler. Doğrudur, ilerleyen teknoloji sayesinde yeni geliştirilen malzeme ve tekniklerle platformlar tazeleniyor, hafifletiliyor ve sağlamlaştırılıyor. Yine de o platformların sürüş özellikleri aynı kalıyor, çünkü süspansiyon sistemine dokunulamıyor. Eğer modüler bir platform olsaydı (Volkswagen'in MQB platformu gibi mesela) o zaman durum daha farklı olurdu. diye belirtmişsiniz.
Yukarıda bir arkadaşın verdiği linki tekrarlıyorum. İzlemenizi ve yorumunuzu almak isterim.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h4Xqa1_wIu0
Evet, ben bunu kaçırmışım. :) Güzel yapmışlar. Yine de bu PSA grubunun 12 yıldır aynı platformu kullanıyor oluşunun mazereti değil. Bu kadar üretim hacmi olan bir firmanın bu atılımı çoktan yapmış olması gerekirdi. Bilgilendirme için teşekkürler.
-
Fazlasıyla önyargılı bir yazı. En başından itibaren aynı şeyler tekrarlanmış. Sanırım GM yönetici kadrosu sizin kadar zeki değilmiş. Geleceği bu kadar net görememişler.
Opel zaten dizel motor konusunda sınıfta kalmış bir marka. PSA grubunun dizel motorları ise sınıf standartlarını karşılamakta. Opel bu motorlarla satış rakamlarını artırabilir. Bunun yanında maliyetler de düşecek. Daha ne olsun -
quote:
Orijinalden alıntı: Kaygerya
bir malın değeri satabildiğin fiyattır. (süleyman) : demircidir.
zarar ettiğin işi daha fazla yapmayacaksın:isa (marangozdur)
parayı ticarette arayınız: muhammed (tüccar)
ticaretin 3 altın kuralı 3 peygamberden.
ben de bunların altına şunu eklemek isterim
alan oldugu sürece birşeyi satmakta sıkıntı yoktur.
yani , sen istediğin platformda opel vw peugeot üret, alan oldugu sürece bence sıkıntı yoktur. opel TATA platformunda da üretilse bir alan cıkacaktır. kasmaya gerek yok. para çokomel eğrisi her zaman ticaretin belkemiğidir.
lan koşun millet isa mesih gelmiş, psa grubuna peygamber olarak gönderilmiş psa adam olsun diye koşun laaaaan -
quote:
Orijinalden alıntı: gacal0059
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h4Xqa1_wIu0
bu videodan sanırım şunu anlıycaz mondial nasılki aynı iskelet üzerine hem bisiklet hemde 250 cc scooter yaratıyor psa da gm da bizim ne eksiğimiz var lan elin çinlisinden demiş azim etmiç mıçmış yakında duvarı delir mi bilmem amam opel delik deşik.
Bir kere fizik kurallarına aykırı modüler platform nedir ya aynı şaze üzerine küçük bir bineğide tasarlıyorsun cipte inşa ediyorsun bir kere cipin ağırlık noktası salınımları vs. farklı platformu garklı olmalı ki o şase yol tutuş mukavemet vs açısından sıkıntı çıkarmasın. Gelelim motora sanırım zaten psa grubu ve opel zaten uzun süredir fiat motoru kullanıyor emin olmadığım için sanırım diyorum aslında bu noktada opel kendi motorunu kullanmıyorsa zaten paltform değişmiş çokta tın yok eğer motor konusunda opel tamamen kendi teknolojisini kullanıyorsa o zaman resmen opel psa motoru ve psa platformuyla tarihe gömülecektir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: yaman06
Başka hiçbir yerde Avrupa'nın ikinci büyük otomobil üreticisi bu kadar yerden yere vurulmuyordur. Yine basmışlar konuyu PSA sorun çıkarırcılar.
Bu nasıl bir mantıktır anlamak gerçekten zor. Motor ve platformu Opel ile paylaşacak olan PSA ama bizim forum yazık oldu Opel'e diyor.
Sizin düşündüğünüzü elin Amerikalısı, Fransızı düşünmüyor di mi ?
psayı savunurken avatarınızdaki pejo amblemi dikkatelerden kaçmadı hadi söyleyin sizde pek sevmiyorsunuz fransızları. geçen gün pejo 5008 konusuna bakıyordum bir mübareğin hız sabitleyici kolu kendiliğinden düşmüş yenisi için 200 tl felan istiyorlarmış ben 2006 model forda biniyorum bu güne dek tek bir plastiğinden ve parçasından tek gr gıcırtı gelmedi herhangi parçası durduk yere düşmedi.....
-
quote:
Orijinalden alıntı: HondAta
Bu platform olayını siz fazla büyütmüşsünüz.
Ds5 isterse 107 platformunda üretilmiş olsun , kalitesi ve klası ile nasıl bi araç olduğu ortada.
Bazı şeyleri abartmanın lüzumu yok.
Opel'in psa grubunun platformlarında üretilecek olmasında hiç bi sakınca yok.
Sonuç'da opel'de çok üst düzey bi marka değil.
Şimdi corsa ne platformu kullanıyor ? Hayır şunun için soruyorum rakipleri 208 ve c3'e 207 gibi araçlara göre zayıf kalmış bi araç.
Platform olayını ben büyütmedim, zaten büyük bir mesele. Bir arabanın tüm sürüş özellikleri, kullanılabilecek (ve kullanılamayacak) motorlar, taşıyabileceği kasa gibi detayları hep platformlar belirliyor. DS5 harika bir araba, ama sürüşü iyi olmadıktan sonra muhteşem tasarımla sadece resimlerine bakılacak bir araba olarak kalır. Mercedes'i Mercedes yapan şey deri koltukları değildir, yol tutuş ve fren performansına verdiği önemdir. 70'lerde Amerikan arabaları kamyonet misali sabit dingil kullanırken Mercedes hep bağımsız süspansiyon kullanıyordu. Benzer şekilde, BMW'yi BMW yapan şey de havalı görünüm değildir. BMW tüm arabalarında 50/50 ideal ağırlık dağılımını yakalamaya çalışır. Yol tutuşu kötü olan, sınıfının gerisinde kalan BMW pek göremezsiniz. Bunlar hep platformla alakalı şeyler. Performans meraklıları Seat Leon'u neden çok seviyorlar hiç düşünüz mü? Keskin bakışlı farları ve gizlenmiş arka kapı kolları için değil. Seat Leon VW Golf platformunu kullanıyor. Zaten çok noktadan bağlantılı arka süspansiyon var, bunun üzerine yaylar da biraz sertleştirilmiş. Platform zaten Audi S3'te kullanılacak kadar dengeli tasarlanmış. O sportif sürüşü o platform veriyor işte. Bunu (örneğin) 307 platformuyla sağlamak imkansız. Arabanın platformu bilgisayarın anakartı gibidir. Sizin yaklaşımınız biraz Casper bilgisayarları alanların yaklaşımına benzemiş. "İşlemci iyiyse, RAM çoksa, HDD büyükse gerisinden bize ne?" diyorlar. Öyle olmuyor işte, anakart da önemli. Öyle olsaydı Asus 300$'lık anakartları kimseye satamazdı.
DS5 harika görünüyor, iç tasarımı da çok güzel, ama gerçek bir premium D segmenti araba olabilmesi için tasarımdan çok daha fazlasına ihtiyacı var. Dikey yerleştirilmiş motor ve çok noktadan bağlantılı arka süspansiyon gibi şeyler de gerekli. Aksi halde sadece görünümde yakalar rakiplerini.
-
bu gun anne rahmindeki omurgalı memelilerin hepsinin ceninleri , ilk 4 ay boyunca aynıdır, sonradan farklılaşırlar. eğer opel , üretimin doğru anında platformdan ayrıştırır, ve psa dan farklılaştırırsa , belki opel için daha iyi bile olabilir.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X