Şimdi Ara

Orjinal LPG i10?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Muhakkak herkes duymuştur, i10'un fabrika çıkışlı LPGli modeli var.
    Gösterge ekranında LPG seviyesi, ışığı
    Konsola entegre LPG tuşu
    Benzin depo kapağında dolum ağzı gibi orjinallikler sunuyor.

    Lakin bu 1.0 D-CVVT Kappa2 G3LA kodlu motorda uzun ömürlü bir yapı ve titreşimsizlik adına bir dizi iyileştirmeler var.
    Resmi açıklama şu şekilde;
    "
    1.0-liter engine also features a number of innovative features that reduce friction and vibration, the promotion of combustion more complete and increase durability. These include a shift of 11 mm, springs of conical valves, low-friction ‘hive’ that reduce noise, cooling Pistons, valves and tappets jets coated diamond (DLC) for durability, and the Pistons and piston rings of low voltage of the crankshaft which are coated by physical deposition vapor (PVD) long-lasting carbon type."

    Merak ettiğim soru ise, bu soğutma jetleri vs sadece LPGli motora mı özgü yoksa normal 1.0 LPGsiz motor da aynı yapıda mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 19 Nisan 2015; 21:53:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hasan konunun takipcisiyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli

    Muhakkak herkes duymuştur, i10'un fabrika çıkışlı LPGli modeli var.
    Gösterge ekranında LPG seviyesi, ışığı
    Konsola entegre LPG tuşu
    Benzin depo kapağında dolum ağzı gibi orjinallikler sunuyor.

    Lakin bu 1.0 D-CVVT Kappa2 G3LA kodlu motorda uzun ömürlü bir yapı ve titreşimsizlik adına bir dizi iyileştirmeler var.
    Resmi açıklama şu şekilde;
    "
    1.0-liter engine also features a number of innovative features that reduce friction and vibration, the promotion of combustion more complete and increase durability. These include a shift of 11 mm, springs of conical valves, low-friction ‘hive’ that reduce noise, cooling Pistons, valves and tappets jets coated diamond (DLC) for durability, and the Pistons and piston rings of low voltage of the crankshaft which are coated by physical deposition vapor (PVD) long-lasting carbon type."

    Merak ettiğim soru ise, bu soğutma jetleri vs sadece LPGli motora mı özgü yoksa normal 1.0 LPGsiz motor da aynı yapıda mı?

    Ben fabrikaya gittim, bana söyleneni aynen anlatayım.
    " biz i10 lpg en cok italyaya satıyoruz. lpg kiti sonradan geliyor. biz arabaya burda takıyoruz."

    Bu demek oluyorki bu kit ne ise onu alırsak sorun çözülcek. LPG li i10 bulup incelmek gerek.




  • Bence aynı değildir, aynı olsa otomatikte lpg li gelirdi demekki uyumlu değil .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle otomatikte LPG olmaması BLUE etiketini koyamamakla ilgili.
    Çünkü tork konvertörlü şanzıman emisyonu çok artırıyor.
    BLUE demek, çevreci demek.
    Siz bir araca hem çevreci deyip hem de 142gr teknik özelliklerde karbon salıyor derseniz sıkıntı çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada az önce çok değerli bir abimizden gerekli bilgi geldi.
    Motor yapısal olarak aynıymış.
    Sadece modifikasyon manifoldda yapılmış.
    LPG için ayrı bir enjektör kullanmak yerine, tek bir enjektörden hem benzin hem LPG gidiyormuş.
    Fiziksel fark buymuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 25 Nisan 2015; 9:19:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPGli model manifold

     Orjinal LPG i10?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Honda civic elegance benzin+lpg
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli

    Bu arada az önce çok değerli bir abimizden gerekli bilgi geldi.
    Motor yapısal olarak aynıymış.
    Sadece modifikasyon manifoldda yapılmış.
    LPG için ayrı bir enjektör kullanmak yerine, tek bir enjektörden hem benzin hem LPG gidiyormuş.
    Fiziksel fark buymuş.


    Aslında lpg emisyonu düşürür blu etiketini lpg daha çok hakeder, lpg enjektörü yoksa likid lpg mi var acaba bu araçta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli

    Bu arada az önce çok değerli bir abimizden gerekli bilgi geldi.
    Motor yapısal olarak aynıymış.
    Sadece modifikasyon manifoldda yapılmış.
    LPG için ayrı bir enjektör kullanmak yerine, tek bir enjektörden hem benzin hem LPG gidiyormuş.
    Fiziksel fark buymuş.


    Aslında lpg emisyonu düşürür blu etiketini lpg daha çok hakeder, lpg enjektörü yoksa likid lpg mi var acaba bu araçta.

    Günümüz araçları zaten en alt düzeyde emisyon salıyor.
    LPG aynı motor için %8-12 arası bir düşüş yapıyor.
    Yani LPGli olsa i10 otomatik
    142-130 gibi bir emisyon çıkar.
    Bu, BLUE etiketini haketmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli

    Bu arada az önce çok değerli bir abimizden gerekli bilgi geldi.
    Motor yapısal olarak aynıymış.
    Sadece modifikasyon manifoldda yapılmış.
    LPG için ayrı bir enjektör kullanmak yerine, tek bir enjektörden hem benzin hem LPG gidiyormuş.
    Fiziksel fark buymuş.


    Aslında lpg emisyonu düşürür blu etiketini lpg daha çok hakeder, lpg enjektörü yoksa likid lpg mi var acaba bu araçta.

    Aynı enjektörden hem benzin hem LPG geçtiğine göre dediğin gibi likit olması gerek.
    Zaten, bu motoru anlatan bir makalede şöyle diyor;

    With tightened CO2 regulations and oil
    price fluctuation, the need for developing
    an LPG engine is growing. However,
    because of the shortage of LPG infrastruc-
    ture, demands on the development of
    Bi-Fuel engine – which consumes both
    gasoline and LPG fuel – are increasing.
    To meet these needs, Hyundai-Kia has
    developed the 1.0 l LPI Bi-Fuel version of
    the Kappa. Volumetric efficiency of the
    Kappa 1.0 l Bi-Fuel engine is improved by
    applying a Liquid Petroleum Injection
    (LPI) system. This injects LPG into each
    cylinder head port’s entrance and controls
    the rate of fuel flow accurately. Therefore,
    CO2 is reduced by 5% while power is
    improved as much as in the gasoline vari-
    ant. The Kappa LPI Bi-Fuel engine is
    equipped with both gasoline and LPG
    injector. And because of poor conditions
    in the combustion chamber caused by the
    dry characteristic of LPG, superior valve
    seats and valves in properties of abrasion,
    corrosion and heat conductivity are devel-
    oped. Also, the piston top ring is PVD
    (Physical Vapour Deposition) coated to
    improve durability.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.