Şimdi Ara

Oto sanayi saçmalığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ,

    Bir arkadşaımın grande punto aracı yolda zıplama sorunu için sananiye götürdük.Araç düz yolda giderken zıp zıp zıplıyor.

    Ustanın biris rot ,rot başı,amortisörler değişcek dedi.
    Başka bir usta , amortsör takozu ,bilya ,z rot vs değişmesi lazım dedi.
    Baktım ikisi farklı şeyler söylüyor 3. bir ustaya götürdük inanın o daha farklı malzeme listesi çıkardı.

    Bu nasıl iştir anlamıyorum az bi para değilki alınca sorun bundan değilmiş diyip diğerini alalım.Hepsi için ayrı montaj işçilik parası alıyorlar.Sonra sorun düzelmeyince aa bundan değilmiş bir de bunu değiştirelim diyorlar.

    Bu durumda sorun çözülmezse parçaları iade etme veya işçilik ücretini geri almamız mümkün değildir herhalde ... ?







  • Ustaya açıkça sorun hocam. Diğer ustalar böyle böyle dedi, sizin dedikleriniz olmazsa malzeme işçilik ne olacak diye baştan anlaşın güzel bir dille.
  • Lastik belki iç taraftan balon yapmıştır ona baktınız mı? Aslında galericiler araba satarken lastik yanağında balon yırtık vs şeyler olunca lastik iç-dış yapıyorlar yani balonu içeri getirerek saklıyorlar sonra daha çok balon olunca gümleme öncesi zıplama yapıyor.
  • bu devirde sanayide sürekli gittiğin bildiğin bir ustan olacak mutlaka
  • sorun çözülmezse parçaları iade etmek imkansız, takılmış sökülmüş parçayı iade almazlar, işcilikde iade olmaz,

    Öntakım kontrolü bakmak lazım ben bunu ücretsiz bakmıyorum, 20 tl alıyorum, çoğu ücretsiz bakıyor böylede kafadan sallıyorlar.
  • düz yola zıplıyorsa rot rot başı yada lastiklerde yama varsa yapabilir.önce lastiklere baktır.
  • Aynı sorunları ben de yaşadım malesef.
  • Diğerleri hakkında bir şey diyemeyeceğim ama bilyadan değildir.
  • Sanayi esnafı öyle yetkili servise götürün neyin ne olduğunu net öğrenin
  • Her ne sorununuz olursa olsun mutlaka size sorunu ve tamiri için gerekli parçayı, işçiliği, masrafı vb. yazıyla altında imzasıyla sunan yere gidin. Hiçbi yer bulamazsanız sanayi yerine yetkili servise gidin, yeter ki tüm işlemler kayıt altına alınsın, sonra aa bundan değilmiş, bi de şunu deneyelim, parça iade alınmaz gibi salaklıklarla uğraşmazsınız. İmzalı raporu veren de sorunu onaramadığında veya yanlış onarım yaptığında en kötü tüketici heyetine/mahkemesine gider çatır çatır hakkınızı alırsınız. Ama sözlü iş yapan ustaya düştüyseniz geçmiş olsun, sırayla bütün parçalarınız sökülüp değişirse hiç şaşırmayın.
  • Sanayiye götürüyorsun bir dert yetkili servis ayrı bir dert.

    Yetkili servise götürdüm, sadece arıza tespiti için 150tl aldılar. Dedikleri şey de şu şu parça değişecek oldu.

    Sanayiiye götürüyorsun ustalık yok, işçilik yok, özen yok. Tekrar tekrar gitmen gerekiyor.

    Çözüm basit işler için sanayiiye(periyodik bakım, ıvır zıvır değişim vs vs) daha ustalık gerektiren işler için yetkili servis.(arıza bulma, tamirat vs.)

    Bosch car servis vs de var ama onlar nasıldır bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Sanayiye götürüyorsun bir dert yetkili servis ayrı bir dert.

    Yetkili servise götürdüm, sadece arıza tespiti için 150tl aldılar. Dedikleri şey de şu şu parça değişecek oldu.

    Sanayiiye götürüyorsun ustalık yok, işçilik yok, özen yok. Tekrar tekrar gitmen gerekiyor.

    Çözüm basit işler için sanayiiye(periyodik bakım, ıvır zıvır değişim vs vs) daha ustalık gerektiren işler için yetkili servis.(arıza bulma, tamirat vs.)

    Bosch car servis vs de var ama onlar nasıldır bilemiyorum.

    150 tl almaları soygun ama diğer türlü 300 tl lik şanzıman arızasını 4000 e yaptırıyorsun. o parça olmadı bu parça olmadı şu. papatya falı gibi.
  • Bu kadar akaryakıt ve LPG zammından sonra sen zıplıyorsundur kardeş araba değil. Arabadan in ve arabası hiç olmayan kafası rahat biri bir denesin. Bak o zaman zıplıyor mu? Beyin bedava..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan3156 -- 22 Kasım 2017; 12:21:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x571


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Sanayiye götürüyorsun bir dert yetkili servis ayrı bir dert.

    Yetkili servise götürdüm, sadece arıza tespiti için 150tl aldılar. Dedikleri şey de şu şu parça değişecek oldu.

    Sanayiiye götürüyorsun ustalık yok, işçilik yok, özen yok. Tekrar tekrar gitmen gerekiyor.

    Çözüm basit işler için sanayiiye(periyodik bakım, ıvır zıvır değişim vs vs) daha ustalık gerektiren işler için yetkili servis.(arıza bulma, tamirat vs.)

    Bosch car servis vs de var ama onlar nasıldır bilemiyorum.

    150 tl almaları soygun ama diğer türlü 300 tl lik şanzıman arızasını 4000 e yaptırıyorsun. o parça olmadı bu parça olmadı şu. papatya falı gibi.

    Motor ve şanzımanla ilgili bir durumda zaten kesinlikle sanayiiye gitmeyeceksin(ustalığına güvendiğiniz biri olursa o ayrı). Benim tecrübelerim bu yönde.




  • Birde servise sorun hocam






  • Aklıma bu klip geldi eğer bunun gibiyse hiç yaptırma çok havalı




  • Sanayi de bir usta seç kendine sadece ona para saç ve soyul
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x571


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Sanayiye götürüyorsun bir dert yetkili servis ayrı bir dert.

    Yetkili servise götürdüm, sadece arıza tespiti için 150tl aldılar. Dedikleri şey de şu şu parça değişecek oldu.

    Sanayiiye götürüyorsun ustalık yok, işçilik yok, özen yok. Tekrar tekrar gitmen gerekiyor.

    Çözüm basit işler için sanayiiye(periyodik bakım, ıvır zıvır değişim vs vs) daha ustalık gerektiren işler için yetkili servis.(arıza bulma, tamirat vs.)

    Bosch car servis vs de var ama onlar nasıldır bilemiyorum.

    150 tl almaları soygun ama diğer türlü 300 tl lik şanzıman arızasını 4000 e yaptırıyorsun. o parça olmadı bu parça olmadı şu. papatya falı gibi.

    Volvo yetkili servisine bu hususu sorduğumda arıza tespit ücreti 150 lira, ancak arızayı orada yaptırırsanız o 150 lirayı almıyorlar. Öyle söylediler bana.


    Konuya gelince, bahsettiğiniz zıplama sorunun ne rot, rotil, rot başı ne amortisör ne bilya hiç birisi yapmaz.
    Bana deyin ki "Araba yolda geziniyor, direksiyon sanki boş gibi" o zaman ön takım derim. Bana deyin ki araba dalgalı yolda özellikle yüklüyken yaylanmayı kesmiyor, amortisör derim. Ama zıplamayı bunlardan yapmaz. Lastik tabanında tel atması olabilir. Zıplama nasıl bütün araçta mı yoksa tek taraflı mı?




  • Benim araçta da ilk çalıştırmada gaz yememe sorunu vardı.Usta benzin pompası dedi taktı sorun geçmedi.Adama dedim usta 5 dk çalıştı oda yanında,sök eski pompayı tak "bunu napayım"diyor.Ne bileyim dedim koyduğun teşhis doğru değilmiş ben 2 benzin pompasıyla napayım dedim.Mırın kırın söktü,hayır bide pompa orjinal değil ama 400tl.Adama kalsa koy kutuya bagajda dursun ilerde lazim olur der



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mendieta58 -- 22 Kasım 2017; 19:56:58 >
  • Amortisör patlamış. Değiştirilmesi gerek. Aynısı başımıza geldi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.