Şimdi Ara

Oto Ses Sisteminde Elektrik Sorunu..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
5.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar arabamda profosyonel ses ssitemi var.. teyp koltuk kafalıkları 3 adet anfi 1 tane kapasitör yedek akü.hepsi pahalı ve üst seri cihazlar.. o kadar müthiş set dizdim ama hevese gelip sistemi ben kurdum. ehli olmadığım içinde sorunlar çıktı. önceden öndeki aküden arkadaki aküye paralel kablo çektim . arkadaki aküden kapasitöre çektim ve kapasitörden 3 tane anfiye hat çektim.. kaba taslak anlatımı böle .. ama müzik dinlerken uzun süe dinleyince çalışıyoken oluyo bu aküler zmanla bitti. özelikle gece xenon farlar acıkken müzik sistemi korumaya giriyodu o derece elektrik zayıf geliyodu ve her gece bitiyodu takviye vs uğraşıyodum her sabah.. bende tesisat kablolarını değiştirdim . öndeki aküden arkadakü aküye kablo çekildi. arkadakü aküden mono 2 adet steroya anfilere direk çektim . arkadaki aküden kapasitöre girdim vede kapasitörden mono anfiye girdim. doğrusu bumu olmalı ? aküleri şarja vermeden sorayım dedim tekrar bitmesini istemiyorum artık bu sorunla uğraşmak istemiyorum. aküler 70ah vede yeni. arabam tipo . kısaca bana 3 adet anfi 2 adet akü vede 1 kjapasitör aralarındaki bağlantıları kısaca anlatabilirmisiniz ?







  • Şu anki kullanım şeklinizle alternatör iki aküyü birden şarj edecek verime ulaşamıyor, ya alternatörü daha yüksek kapasiteli olanla değiştirmeli veya kullanım alışkanlığınızı değiştirmelisiniz. Kullanım alışkanlığından kastım, aracın kısa süreli çalışıp şarja doymadan stop edilmesi ancak bu süre zarfında sağladığı şarjdan fazla akım çekilmesidir. Yaptığınız bağlantıda anlattığınız kadarıyla problem yok, akülerin ikisinin de sağlam olduğunu varsayıyorum. Ama yine de bu durumdan şöyle kurtulabilirsiniz, sonradan eklediğiniz paralel aküye yüksek kapasiteli bir diyot koyarak iki akünün kullanımını birbirinden yalıtabilirsiniz. Ancak şarjları ortak olur. Böylece ses sistemi sadece ikinci aküden yer, ana aküden harcamaz böylece marş problemi ortadan kalkar ama bu durum ikinci akünün şu ankinden daha çabuk deşarj olmasına sebep olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Şu anki kullanım şeklinizle alternatör iki aküyü birden şarj edecek verime ulaşamıyor, ya alternatörü daha yüksek kapasiteli olanla değiştirmeli veya kullanım alışkanlığınızı değiştirmelisiniz. Kullanım alışkanlığından kastım, aracın kısa süreli çalışıp şarja doymadan stop edilmesi ancak bu süre zarfında sağladığı şarjdan fazla akım çekilmesidir. Yaptığınız bağlantıda anlattığınız kadarıyla problem yok, akülerin ikisinin de sağlam olduğunu varsayıyorum. Ama yine de bu durumdan şöyle kurtulabilirsiniz, sonradan eklediğiniz paralel aküye yüksek kapasiteli bir diyot koyarak iki akünün kullanımını birbirinden yalıtabilirsiniz. Ancak şarjları ortak olur. Böylece ses sistemi sadece ikinci aküden yer, ana aküden harcamaz böylece marş problemi ortadan kalkar ama bu durum ikinci akünün şu ankinden daha çabuk deşarj olmasına sebep olur.

    anladığım kadarıyla bu konuda bil sahibisiniz . diyottan kastınız nedir pek anlamıyorum ben ? bi kit midir internette satışı varmıdır ? nerden temin edebilirm . başka bi forumda izalatör vede w otomat tak dediler ama hiç bişi anlamadım nerde bulcağımı bilmiyorum internette satılan bi yer görsem açıklamasından az bişiler kapabilirm belki yardımcı olurmusunuz




  • Bahsedilen çözümler akünün çabuk boşalmasını engellemez, sadece ana aküyle paralel aküyü birbirinden izole eder. Sizin asıl çözmeniz gereken şey şarj problemi, bence ona yoğunlaşın, aracınıza uygun yüksek wattlı alternatör bulup taktırın derim. Benim dediğim diyot bir elektronik eleman, diğer forumda bahsedilen izolatörle aynı görevi görür. Otomat ise anahtarlama yaparak paralel bağlantıyı açar kapatır. Yani bunlar sadece akülerin ikisinin birden boşalmasına engel olur. Kısaca iki aküyü şarj ederken ortak ama kullanırken ayrı hatta böler: Ses sisteminin gerilimini sadece ikinci aküden, araç elektriğinin gerilimini de birince aküden ayrı ayrı sağlanmasını kontrol eder.
  • bir soruda ben sormak istiyorum
    gecen farkli sebepten dolayi aku bosalmis neyse aktarma ile hallettik su anda pioneer teyp sadece kendi on hoporlorlerini calistiriyor. arka 2 hoporlor calismiyor ve ses ise dusundugnuz gibi cok dusuk
    daha once de geldi basima elektronikci birkac tus ile halletti ayarlari nasil yapilir ? hem benim acimdan hemde onca insanin yararlanabilmesi icin
    tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wagabund

    bir soruda ben sormak istiyorum
    gecen farkli sebepten dolayi aku bosalmis neyse aktarma ile hallettik su anda pioneer teyp sadece kendi on hoporlorlerini calistiriyor. arka 2 hoporlor calismiyor ve ses ise dusundugnuz gibi cok dusuk
    daha once de geldi basima elektronikci birkac tus ile halletti ayarlari nasil yapilir ? hem benim acimdan hemde onca insanin yararlanabilmesi icin
    tesekkurler

    Teybin ayarlarindan dostum fader yazar balance yazar 0 olacak hepsi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.