Yasaklansa bu iş kaçak olarak gene yapılır. Çözüm yasaklama değil gerekli şekilde denetlemektir.
Çok benzeri aynı yolda benim de başıma gelmiş hatta bununla ilgili bir konu da açmıştım.
Geçmiş olsun
hocam belki farkında bile deyilsiniz amma araç kullanırken çevre ile olan ilişkimizin diri ve taze tutulması olayına ışık tuttunuz.sadece gidilen yola deyil yol üzerinde her türlü hal-hareket ve durumu incelemektir iyi şürüş tekniği.ve bizi bazı olumsuzluklardan korur.keyifli sürüşler.
quote:
Orijinalden alıntı: ZetLeVoo
geçmiş olsun arkadaşım..
malesef yollarımız cidden "burası Türkiye" dedirtecek kadar var.. geçenlerde benim de başıma bir olay gelmişti.. biz de 4 araç birbirimize giriyorduk az kalsın.. otoyolda sol şeritte giderken ünümüzdeki araçtan 4-5 tane çivili sebze-meyve kasası yolun ortasına savrulmuştu.. kamyonetin brandası rüzgarla dans edince üzerindeki kasaları da yola savuruyordu ve halen bişey olmamış gibi yoluna devam ediyordu arkadaş..
quote:
Orijinalden alıntı: hezerfen
hocam belki farkında bile deyilsiniz amma araç kullanırken çevre ile olan ilişkimizin diri ve taze tutulması olayına ışık tuttunuz.sadece gidilen yola deyil yol üzerinde her türlü hal-hareket ve durumu incelemektir iyi şürüş tekniği.ve bizi bazı olumsuzluklardan korur.keyifli sürüşler.
quote:
Orijinalden alıntı: ZetLeVoo
geçmiş olsun arkadaşım..
malesef yollarımız cidden "burası Türkiye" dedirtecek kadar var.. geçenlerde benim de başıma bir olay gelmişti.. biz de 4 araç birbirimize giriyorduk az kalsın.. otoyolda sol şeritte giderken ünümüzdeki araçtan 4-5 tane çivili sebze-meyve kasası yolun ortasına savrulmuştu.. kamyonetin brandası rüzgarla dans edince üzerindeki kasaları da yola savuruyordu ve halen bişey olmamış gibi yoluna devam ediyordu arkadaş..
Burada dikkat ile birlikte en önemli faktör aşırı hız yapmamaktır. Hız ile çevreye olan dikkat ters orantılıdır.
quote:
Orijinalden alıntı: metalok
quote:
Orijinalden alıntı: hezerfen
hocam belki farkında bile deyilsiniz amma araç kullanırken çevre ile olan ilişkimizin diri ve taze tutulması olayına ışık tuttunuz.sadece gidilen yola deyil yol üzerinde her türlü hal-hareket ve durumu incelemektir iyi şürüş tekniği.ve bizi bazı olumsuzluklardan korur.keyifli sürüşler.
quote:
Orijinalden alıntı: ZetLeVoo
geçmiş olsun arkadaşım..
malesef yollarımız cidden "burası Türkiye" dedirtecek kadar var.. geçenlerde benim de başıma bir olay gelmişti.. biz de 4 araç birbirimize giriyorduk az kalsın.. otoyolda sol şeritte giderken ünümüzdeki araçtan 4-5 tane çivili sebze-meyve kasası yolun ortasına savrulmuştu.. kamyonetin brandası rüzgarla dans edince üzerindeki kasaları da yola savuruyordu ve halen bişey olmamış gibi yoluna devam ediyordu arkadaş..
Burada dikkat ile birlikte en önemli faktör aşırı hız yapmamaktır. Hız ile çevreye olan dikkat ters orantılıdır.
geçmiş olsun dostum daha kötüsüde olabilirdi
quote:
Orijinalden alıntı: captain_turkiye
quote:
Orijinalden alıntı: metalok
Kaplama lastik kullanmak yasak değil ama her sektörde olduğu gibi işini iyi yapmayan firmalar da var. Bir lastiğin kaplama şartları vardır; lastik tam bitik olmayacak, üst üste kaplama yapılmış olmayacak gibi... Bunlara kaplama işini yapan firmanın kalitesizliği eklenince bu tür sonuçların çıkması kaçınılmaz oluyor.
en iyisi kaplama lastiği toptan yasaklamak. başka türlü olmayacak.
mecburiyetten kullanılıyor yoksa kamyoncularda kullanmak istemezler.tek bir lastiğin fiyatı 1000 tl nin üstündeyken mecbur adamlar kaplatmaya.1999 da fatih marka kamyonumuz vardı,tüm lastikleri yenileriyle değiştirsek kamyonun fiyatını geçiyordu
kaliteli yapılırsa sorun yaratmıyor aslında ama malesef bizde her işin dandiğini yapacak ve bunu sırf daha ucuz diye alacak insanlar bolca mevcut.kaplama lastik yasak olsada yaparlar farketmez onlar için,sonuçta bazıları için bir zorunluluk bu lastikleri kullanmak.
geçmiş olsun hem üzücü hem de sinir bozucu bir durum.biraz polyannacılık iyi gelir bu durumda,ya daha kötüsü olsaydı diye düşünmek.Allah korumuş daha kötü sonuçlarda olabilirdi.
quote:
Orijinalden alıntı: hezerfen
konuyu açan arkadaşa geçmiş olsun diyorum.önceki yazımda sabah mahmurluğu vardı kusura bakmaz umarım. önce olayın savunucusu durumunda görmemenizi istiyorum. sonra yanlışları yineleyeyim:yolda gördüğünüz parçaları incelemeden kaplama yaftasını vuruyorsunuz.parçalanan lastik zaten öyle olur. bir arkadaşımız frenlerin disk olduğunu söyledide tır ların kaç km.ile gittiğini belirtmedi söyleyim;bazen 140-150 hatta bazen dahada fazla arkada sıralı üç bir yanda üç diğer yanda lastiklerden biri herhangi şekilde patlar-iner-veya yola atılmış yabancı cisimle hasarlanırsa parçalanma kaçınılmazdır. bu duruma nasıl önlem alınacak.bu durum ufak araçlar içinde geçerlidir. kurallara uymama gibi huyumuzdan vazgeçmediğimiz sürece butür handikaplarla karşı karşıya kalırız her zaman.(yanlış anlamayın o kadar titiz olduğum halde kurallara uymama alışkanlığı maalesef bendede var) otobanda hız limiti 120 km.dikkatedin çok hasarlı kazalar hep bu km.lerin üzerindeki olaylardır genelde.demekki 120 bile yurdum insanına fazla geliyor ARAÇ KULLANMA TEKNİĞİ açısından. arkadaşım tekrar geçmiş olsun.
çok güzel anlatmışsınız. ellerinize sağlık. hız kurallarına riayet edildiği müddet kazalar çok azalır. belki ölümcük kazalar hiç olmayabilir. hız kurallarına riayet etmek lazım. konuyu açan arkadaşa tekrar geçmiş olsun. hoşkalın.
Çok geçmiş olsun arkadaşım daha kötüsü de olabilirdi.. Geçen gün kamyonu sollarken gümmm diye bir ses geldi Kamyonun lastik parçaları üzerimize uçacaktı egr bizim taraftaki patlasaydı..
Arkadaşlar şu da var. Her sektörde olduğu gibi lastik sektöründe de Çin'in etkisi görülmekte... Buda ucuz ve kalitesiz ürünler demek...
Hocam büyük geçmiş olsun. Bunada şükür daha kötüleride olabilirdi . . .
ben daha yeni otobandan geldimmersin urfa arası korkunç derecede lastik parçaları dolu normal taksi çarpsa facia kaçınılmaz geçen yıl aynı yolda taksiyle gece 3 gibi zifiri karanlık hafif viraj dönüşü önüme koca bir lastik çıktı 120 km hız zor bela manevra yaptımda kurtuldum karayolları uyuyor herhalde günlük rutın temizlik yapılması lazım
quote:
Orijinalden alıntı: otobilge
ben daha yeni otobandan geldimmersin urfa arası korkunç derecede lastik parçaları dolu normal taksi çarpsa facia kaçınılmaz geçen yıl aynı yolda taksiyle gece 3 gibi zifiri karanlık hafif viraj dönüşü önüme koca bir lastik çıktı 120 km hız zor bela manevra yaptımda kurtuldum karayolları uyuyor herhalde günlük rutın temizlik yapılması lazım
O hatta daha çok hurdaya yakın araçlar çalışıyor.
ozellikle bu yaz otobanda en az 5 kez cevremdeki tirlardan gum sesi duydum,
sanirim giderek lastik kalitesi dusuyor, top atmalar artiyor.
gecmis olsun, verilmis sadakaniz varmis.
geçmiş olsun arkadaşım.aslında herşey ihmal etmekten kaynaklanıyor.hiç bişeyi kuralına göre yapmıyoruzz
Abi geçmiş olsun. Tamam her sektörde olduğu gibi kamyoncular, tırcılar, otobüsçüler de tasarruf peşinde ama cimriliğe de gerek yok. 3 kuruş ucuz yapan yerde yaptırırlarsa olacağı bu. Çok gördük otobanlarda fren izleriyle beraber koca koca lastik parçaları.
Geçmiş olsun,umarım daha kötüleri olmaz.
Gerçekten çok çok üzücü bir olay ve olayın sorumlusunun ortalıkta olmaması daha da bir üzücü olay.Böylesi durumlarda plakayı alıp 155'e ihbar etmek lazım ama bu ihbarın da yürümesi polisin vicdanına kalmış birşey. Buna benzer bir olayda benim başıma gelmişti.Kayseri yolunda giderken önüme bir tır çıktı.Yol zaten duble sinyali yaktım,sol şerite geçtim tırı sollayacağım.Buuummm tırın benden Taraftaki lastiği patladı.Allahtan nedense çok az bir panikle olayı atlattım.Zaten tır şöförü de Lastiğin sesini duyunca durdu.Kendi ve benim arabam da ki hasarları kontrol etti.Allahtan iki arabada da hasar yoktu
Amma Velakin Kaplama lastiğe devam diyenlere bende katılıyorum.Çünki Biz ne kadar istemiyoruz desek de o ucuza gelen kaplama sayesinde evine ekmek götürebilen adamlar var.Biraz da onları düşünmek lazım
quote:
Orijinalden alıntı: furkantasdemir
Gerçekten çok çok üzücü bir olay ve olayın sorumlusunun ortalıkta olmaması daha da bir üzücü olay.Böylesi durumlarda plakayı alıp 155'e ihbar etmek lazım ama bu ihbarın da yürümesi polisin vicdanına kalmış birşey. Buna benzer bir olayda benim başıma gelmişti.Kayseri yolunda giderken önüme bir tır çıktı.Yol zaten duble sinyali yaktım,sol şerite geçtim tırı sollayacağım.Buuummm tırın benden Taraftaki lastiği patladı.Allahtan nedense çok az bir panikle olayı atlattım.Zaten tır şöförü de Lastiğin sesini duyunca durdu.Kendi ve benim arabam da ki hasarları kontrol etti.Allahtan iki arabada da hasar yoktu
Amma Velakin Kaplama lastiğe devam diyenlere bende katılıyorum.Çünki Biz ne kadar istemiyoruz desek de o ucuza gelen kaplama sayesinde evine ekmek götürebilen adamlar var.Biraz da onları düşünmek lazım
iyi güzelde o adam ekmek götürsün evine diye kaplamaya çarpan adamın boş yere hasarı olup verdiği para ne oluyo? Adam gibi trafik denetlemesi yokki ve o kaplamanın aniden düşeceğinide sanmıyorum eskidiği belli oluyodur heralde bikaç bin km fazla yol yapacaklarına değiştirsinler kaplamayı eskiyince böyle adam art niyetliyse ekmek falan götürmesin zaten evine...