Şimdi Ara

Otobanda terör - Kaplama lastik skandalı- (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
7.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş olsun...
    Gerçekten üzücü bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sametadali


    quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    Gerçekten çok çok üzücü bir olay ve olayın sorumlusunun ortalıkta olmaması daha da bir üzücü olay.Böylesi durumlarda plakayı alıp 155'e ihbar etmek lazım ama bu ihbarın da yürümesi polisin vicdanına kalmış birşey.
    Buna benzer bir olayda benim başıma gelmişti.Kayseri yolunda giderken önüme bir tır çıktı.Yol zaten duble sinyali yaktım,sol şerite geçtim tırı sollayacağım.Buuummm tırın benden Taraftaki lastiği patladı.Allahtan nedense çok az bir panikle olayı atlattım.Zaten tır şöförü de Lastiğin sesini duyunca durdu.Kendi ve benim arabam da ki hasarları kontrol etti.Allahtan iki arabada da hasar yoktu

    Amma Velakin Kaplama lastiğe devam diyenlere bende katılıyorum.Çünki Biz ne kadar istemiyoruz desek de o ucuza gelen kaplama sayesinde evine ekmek götürebilen adamlar var.Biraz da onları düşünmek lazım

    iyi güzelde o adam ekmek götürsün evine diye kaplamaya çarpan adamın boş yere hasarı olup verdiği para ne oluyo? Adam gibi trafik denetlemesi yokki ve o kaplamanın aniden düşeceğinide sanmıyorum eskidiği belli oluyodur heralde bikaç bin km fazla yol yapacaklarına değiştirsinler kaplamayı eskiyince böyle adam art niyetliyse ekmek falan götürmesin zaten evine...


    Sıcak kaplama ve soğuk kaplama şeklinde iki yöntem var. Sorunlar daha çok soğuk kaplamada ortaya çıkıyor. Kaplaması yeni yapılan bir lastik eğer iyi yapılmamışsa seyir esnasında arıza verebilir. Sürücü bunu önceden anlayamaz ki...




  • Geçmiş olsun
  • geçmiş olsun cela soylu.araç opel miydi?
  • Öncelikle konuyu açan arkadaşa geçmiş olsun.Geçen hafta Alanya'ya giderken Korkuteli virajlarında az kalsın uçuyorduk oldukça derin bir vadinin içine. Saat gece 3 suları sola keskin viraj vardı , karşıdan gelen araç trafiği yoğun , ben 60-70 arası viraja girdim yolun ortasında son anda fark ettiğim bir kambur , yol iki şerit sola atamam kendimi sağda pay çok az , eşime sıkı tutun dedim lastiği ortalayıp abandım üstüne ,bir çatırtı geldi sağ arka taraf sağa doğru meyletti ama direksiyonu toparladım hızım da azaldığı için şeride oturabildim.100 metre ileride de duracak yer bulabildim.Heyecanı atlattıktan sonra arabandan çıkıp geriye doğru yürümeye başladım.Ben dobloyla bu hızda tehlike yaşadıysam , binek araç daha hızlı gelip uçar diye yoldaki kamburu kaldırmaya gittim. Şansıma ve şanslarına bizim şeritten gelen yoktu.Alıp yoldan aşşağıya fırlattım , be hey şerefsiz ; bizde ekmeğimiz peşinde koşuyoruz ucuza mal etmek için lastiği kaplatmana diyeceğim hiçbirşey yok , o patlama sesini daha önceden bildiğimden duymamana imkanda yok , sadece 100-150 metre sonra yol genişliyor aracını orada durdurup inip yoldan alsan artığını eline mi yapışır.Hepimiz maliyetlerimizi düşürmek için çırpınıyoruz ama bu iktisadi düşünce kimsenin canına mal olmamalı.Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synax1234 -- 26 Ağustos 2009; 15:52:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: synax1234

    Öncelikle konuyu açan arkadaşa geçmiş olsun.Geçen hafta Alanya'ya giderken Korkuteli virajlarında az kalsın uçuyorduk oldukça derin bir vadinin içine. Saat gece 3 suları sola keskin viraj vardı , karşıdan gelen araç trafiği yoğun , ben 60-70 arası viraja girdim yolun ortasında son anda fark ettiğim bir kambur , yol iki şerit sola atamam kendimi sağda pay çok az , eşime sıkı tutun dedim lastiği ortalayıp abandım üstüne ,bir çatırtı geldi sağ arka taraf sağa doğru meyletti ama direksiyonu toparladım hızım da azaldığı için şeride oturabildim.100 metre ileride de duracak yer bulabildim.Heyecanı atlattıktan sonra arabandan çıkıp geriye doğru yürümeye başladım.Ben dobloyla bu hızda tehlike yaşadıysam , binek araç daha hızlı gelip uçar diye yoldaki kamburu kaldırmaya gittim. Şansıma ve şanslarına bizim şeritten gelen yoktu.Alıp yoldan aşşağıya fırlattım , be hey şerefsiz ; bizde ekmeğimiz peşinde koşuyoruz ucuza mal etmek için lastiği kaplatmana diyeceğim hiçbirşey yok , o patlama sesini daha önceden bildiğimden duymamana imkanda yok , sadece 100-150 metre sonra yol genişliyor aracını orada durdurup inip yoldan alsan artığını eline mi yapışır.Hepimiz maliyetlerimizi düşürmek için çırpınıyoruz ama bu iktisadi düşünce kimsenin canına mal olmamalı.Saygılarımla...

    tebrik ederim dostum sonuna kadar haklısın çoğu umursamıyo bile alışmış artık devam ediyo yoluna...




  • geçmiş olsun
    yani insan dağılan lastiğin parçalarını toplar değil mi
    toplayanlar da vardır
    fakat
    bu parçaları toplamayan insanlık suçu işliyor bence

    kaplama lastik usulüne uygun yapıldığında önemli tasarruf sağlıyor traktör lastiklerinde de yapılıyor
  • Çok zor anlar atlatmış olduğunuza bahse girerim...

    Bence sorumlular açık ve net ortada...

    YÜKSEK VERGİLER Artık halkın can güvenliğini tehdit etmeye ve zaman zaman da almaya başladı...

    Gerisi hikaye...
  • discovery channel bir zamanlar göstermişti kaplama lastğin nasıl yapıldığını.
    TIR, kamyon, otobüs gibi sürekli uzun yol yapan araçların lastiğin yanak kısmı deforme olmadığı için lastiğin kalitesine bağlı olarak yaklaşık 6 kez kaplama yapılabiliyormuş.
    Hatta maliyetinin ucuz olması ve yeni hammedde gereksinimlerine ihtiyacın az olması sebebiyle ülke ekonomisine katkısından dolayı avrupa bile kaplama lastik kullanıyor.

    Türkiye dede adam gibi yapsalar keşke de başka yerlerden zarar çıkmasa

    sanada geçmiş olsun kardeşim Allah korumuş, ucuz atlaşmısın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kritios -- 26 Ağustos 2009; 21:08:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu
    Buradan tüm kaplama lastik kullanan tır ve kamyonculara en derin saygılarımı sunuyorum....




    Saygı bizden..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 1 Eylül 2009; 22:54:14 >
  • İşini iyi yapmayan kaplamacıları, Taşıdığı ve tehlikeye attığı insanları hiçe sayarak gerekli kontrolleri yapmayan ve kurallara uymayan şöförleri Allah'a havale ediyorum.

    Bu arada doğru düzgün yol yapmayan,saçma sapan uyarı tabelası ve yol levhaları uygulaması yapan Karayollarını da kınıyorum.
  • Hız limitleri zaten bunlar için vardır. Normal yolda kamyonun 80k/S geçmesi yasaktır.(+8)
  • Maalesef yine aynı cümleyi kullanacağım, biliyorum sıkıldınız bu cümleden; burası Türkiye, yolda her an herşey olabilir. İşte bu yüzden hız sınırına dikkat ediniz, hız yapmayınız diyoruz. Yol kaymak gibide olsa hız yapmayınız. O sırada arkadaşın aracında hız olsa sonuç daha ciddi olabilirdi, Allah korumuş...

    Geçmiş olsun, ucuz atlatmışınız...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • hezerfen kullanıcısına yanıt
    coniii sana slmlarımı sunuyorum sen ve senin gibiler bu tır ları ne sanıyor bilmeden atıp tutuyosun???? tırlarda bana 150 ile gideni göster ben sana söz bir tır alıcam...... yorum olsun diye yorum yazmışsın asalak... tırların maximum hızı yıl 2000 lerden sonrakiler için 125 dir...ondan öncekilerde 145 di..oda maksimum. ben bir tır şöföryüyüm ve sizler yolda sadece ben varım diorsunuz? adam önündeki arabayı sırtında 20 ton var ve hızı kaybolmasın yığılmasın diye sola sinyal verince sizler gaz basan insandan bozma kişilersiniz..siz ve sizin gibiler yüzünden sırf egolarınız yüzünden önüne araç çıkıpda kendini sola atmaa çalışıp siz yol vermeyenler yüzünden bir dünya kaza oluyor ve siz bunu tırcı yaptı diorsunuz...tam anlamıyla bencilsiniz ...yurt dışında 7 yıl çalıştım ve sola sinyali gören bir kişi arkasında 180 ile bile gelse adama yol veriyor...neden çünki biliyorki saygı görmek için sayılı olacaksın.... bizim tüğrkiyede daha sizler döner kavşakta sağdan gelene yol verenlersiniz.....hanginiz kural nizam biliyor???? sadece tırcı şöle böle dersiniz oysaki trafik kurallarından türkiyenin çoğunun haberi yok..herkkes kendi kurallarıyla araç kullanıyor bu ülkede..o nedenlede sürekli büyük araçların altında eziliyorsunuz.........
    kural nizam öğrenin azıcık...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilginbalkan -- 3 Ekim 2015; 17:55:22 >




  • Erzurum - Horasan arası sık sık gidip geliyorum. Yol kenarları kaplama lastikten geçilmiyor. Sol şeritte yaklaşık 90 km hızla giderken sağ şeritteki tırın damper lastiklerinden biri patlayıp yola savrulunca bende aynı hızla lastiğe çarptım az kalsın takla atıyordum. Sıfır aracımın radyatör, ön tampon, klima iptal oldu.. eşim ve çocuklarımla yaşadığım panikte cabası. Bu işin bence suyu çıktı adam üç kuruş az para harcayacak diye benim canımı ve malımı tehlikeye atıyor. işi mahkeme savhasına taşımayı düşünüyorum ama kaplama yasak değil diye bir cevap alacağım için vazgeçiyorum. Allah kimsenin başına vermesin.
     Otobanda terör - Kaplama lastik skandalı- Otobanda terör - Kaplama lastik skandalı-




  • Valla geçtiğimiz cuma günü benzer bir durumu Sakarya civarında yaşadım turdan lastiği benzer bir yapı koptu millet çarpmamak için çok tehlikeli hamleler ile kaçtılar.



    Bu iş gerçekten otobanda çok tehlikeli. Devlet büyük araç lastiklerine vergi indirimi getirsin hem bu emekçiler güvenle Seyehat etsin hem de bizim malımızı/canımızı riske atmasınlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    hocam kaplama olmayan lastikle aynı durum olmazmı.?
    tır dan bahsettiniz giderken lastıklerin herhangibiri iner ısınmadad dolayı parçalanır. uzunca bir rampa inmiştir aşırı fren kullanır.kampana-porya ve jantlar ısınır ve sonuç aynı.biracının biri bitirdiği şişeyi yola atar üzerinden geçen lastik ne olur.senaryo devam eder.
    bütün anlattıklarımın bikısmı başıma geldi birkısmınıda gördüm.kaplama lastiğin masumiyetini savunmuyorum(yokluktan genelde kaplama lastik kullanılır).amacım olaya değişik açıdanda bakmak.
    kazasız keyifli sürüşler.
    (otobandaki hız limitleri bir anlam kazanıyordur umarım)

    Hocam kaplama olunca lastikten tek parca bir butun olarak ayriliyor ve tehlike yaratiyor. Uzun bir serit seklinde kaliyor yuvarlak degil. Kamci gibi oradan oraya savruluyor araclar uzerine bastikca Biz de carpmistik eskiden.
    Normal lastik oyle olmaz. Parcalanirsa zaten kucuk parcalar olur, buyuk kismi janta bagli kalir. Komple cikmasi icin parcalanmasi lazim butun olarak cikamaz zaten. O yuzden otobanda hic butun halde duran normal lastik gormezsiniz ama bu kaplamalari gorebilirsiniz.

    Bira sisesinden kamyon lastiginin parcalacagini sanmiyorum.

    Normal bir lastikten soyle bir parcanin kopmasi cok cok zor.
     Otobanda terör - Kaplama lastik skandalı-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 29 Ağustos 2017; 23:15:14 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.