Şimdi Ara

Otobus kazası fren patlamıs(24 cana mal olan Muglada) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
3.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Fren ısındığı zaman hiç tutmayacak duruma da gelebilir. Frene basarsınız, balatanın diske bastığını hissedersiniz ama araç yavaşlamıyordur. Yokuş aşağı olduğunu söyleyeyim unutmadan, işte o durum olmuş olabilir ve şoför ne de olsa fren tutmuyor diye frene basmamış olabilir.

    Fren ısınması yoktur derken mobilden dolayı zor yazıyorum yanlış ifade ettim tüm otobüs kamyon vb tedavülden kalksın dediniz ona dedim. :)

    Tabiki ihtimal dahilinde ama belki 100 binde 1 gorulen bir durum olabilir. Bu tip araclarin kullanma klavuzunda uyarilar belki bardir, ehliyet alirkende belli uyarilar yapiliyordur fren isinirsa vs diye. Bunlari bile bile bi soforun de araci zorlayacagini dusunmem acikcasi. Belki bahsedildigi gibi balatalar suresinde degismemis olabilir. Hatta belki serviste degistirdik denilip degistirmeyi unutmus olabilirler.

    Soyle bir olay yasamistik. Babam tatike gitmeden once arabayi servise soktu herseyini yaptirdi. Tatilden donuste yolda kaldik. Sonra cdkici fln perisanlik zaten. Sonuc olarak her bakim yapilmis ama 90 model aracimizin benzin filterisini degistirmeyi unutmuslar ve filitre tikandigindan arac stoo etmis. O parca su an 20 tl falandir ama o 20 tllik parcayi bilerek yada bilmeden degistirmeyi unutmalari hem masraf hem manevi eziyet oldu. Belkide boyke yokus asagi bi yerde aeaba stop edip farketmesek yada panikle kontak kapatio acmaya calissak direksiyon kilitkense falan kaza yapabilirdik. Sonuc biz suclu olaxaktik 20 tllik filitreyi degistirmeyen servisin hic sucu yoktu. Sonra bi gun o servuste aynisi belki sizlerin basina gelecekti ayni seyler yasanamaya devam edecekti. Bu ulkenin komple anayasasinin ve butun calisan memurlarinin degismesi lazim. Maasi mi aldim gerisine karismam zihniyeti var bibgarip memleket hicmi duzelmez ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Otobüsü tamir eden ustayı geç iyi izlememişsin galiba

    Yolun sonlarına doğru hızlı kullanmaya başlamış,fren boşaldı dediği de artık frenlerin yorulması ısınması ve tutmaması

    Allah affetsin....

    Allah rahmet eylesin,çok acı

    Fren yorulması ısınması tutmaması diye bir kavram yok. Oyle olsa bu araçlar uretılmezdı. Fren patladı dıyor bi şekilde fren teknık olarak kullanım dısı kalmıs. Yorumcuya bakma yokus cıkmıs arac yavaslamıstır ınıstede bayana daha hızlı gelmıstır hızlanmıs sanıyordur. Burda tamamen arac hatası bakımla alakalı.

    Fren isininca tutmaz hale gelir. Teknik olarak butun tasitlarin frenleri uretim durumuna gore belirli bir sicaktan sonra zayiflamaya baslar. Ferrari olsa bile.

    Zayıflasın ama TUTMAZ diyorsunuz arkadaslar TUTMAZ ayrı zayıflar ayrı kavramlar

    benim kendi binek aracımda, aynı aracın diğer modellerine göre daha büyük disk ve balata kullanılmış opsiyonlusu mevcut.
    üst üste 4 - 5 kere 180 - 60 hızlanması yapınca fren tutmayacak kadar ısınıyor. bildiğiniz tutmuyor.
    internette bir çok video mevcut. ısındıkça daha fazla zayıflayıp tutmayacak raddeye gelir. neticede buda bir zayıflamadır. şöför fren patladı demesi bir çok anlama gelebilir o anda onu hissetmeyebilir. bizde zaten kesin ısınıp şişti demiyoruz olabilir diyoruz. balata ısınıp şişince fren sertleşmez, normal sertliğinde olur. üzerine ne kadar güç uygularsanız uygulayıp balata diske tutunmadığı için frenleme sağlanmaz. yaşamadığınız şeyler hakkında yorum yapmayın bari.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 16 Mayıs 2017; 19:2:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Otobüsü tamir eden ustayı geç iyi izlememişsin galiba

    Yolun sonlarına doğru hızlı kullanmaya başlamış,fren boşaldı dediği de artık frenlerin yorulması ısınması ve tutmaması

    Allah affetsin....

    Allah rahmet eylesin,çok acı

    Fren yorulması ısınması tutmaması diye bir kavram yok. Oyle olsa bu araçlar uretılmezdı. Fren patladı dıyor bi şekilde fren teknık olarak kullanım dısı kalmıs. Yorumcuya bakma yokus cıkmıs arac yavaslamıstır ınıstede bayana daha hızlı gelmıstır hızlanmıs sanıyordur. Burda tamamen arac hatası bakımla alakalı.

    Fren isininca tutmaz hale gelir. Teknik olarak butun tasitlarin frenleri uretim durumuna gore belirli bir sicaktan sonra zayiflamaya baslar. Ferrari olsa bile.

    Zayıflasın ama TUTMAZ diyorsunuz arkadaslar TUTMAZ ayrı zayıflar ayrı kavramlar

    benim kendi binek aracımda, aynı aracın diğer modellerine göre daha büyük disk ve balata kullanılmış opsiyonlusu mevcut.
    üst üste 4 - 5 kere 180 - 60 hızlanması yapınca fren tutmayacak kadar ısınıyor. bildiğiniz tutmuyor.
    internette bir çok video mevcut. ısındıkça daha fazla zayıflayıp tutmayacak raddeye gelir. neticede buda bir zayıflamadır. şöför fren patladı demesi bir çok anlama gelebilir o anda onu hissetmeyebilir. bizde zaten kesin ısınıp şişti demiyoruz olabilir diyoruz. balata ısınıp şişince fren sertleşmez, normal sertliğinde olur. üzerine ne kadar güç uygularsanız uygulayıp balata diske tutunmadığı için frenleme sağlanmaz. yaşamadığınız şeyler hakkında yorum yapmayın bari.

    Bende de var luks degil c sinifi . serit degsitiren kamyonlar yuzunden 200 den 70-80 lere indigim cok oluyir maa hic yasamdim. Sizin aracin markasi ne? Benimki 2008 kia cerato dizel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: BayBaba

    Motor freni diye bir şey var, böyle bir rampayı 2. vitesle inmek lazım, bu durumda frenlere çok iş düşmeyeceği için frenlerde ısınmada olmaz,

    Da işte sizin 1 tonluk arabanız değil konu. Büyük vasıtalarda motor aracı öyle kesemez.

    motor freni değilde retarder yok mu bu araçlarda bende bunu anlamıyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şoför otobüsü kurtarmayı seçmeyip müsait bir alanda yana yatırmayı denese daha az kayıplı bir kaza olacaktı , fakat o virajı dönebileceğini düşünüp belki birazdada gaz verip dönmeye çalışmış görülüyor , bu arıza yapan bir uçağı indirmeye benziyor 2-3 saniyede kararını vereceksin allah kimseye o anı yaşatmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    Viraja da yanlis girmis, normalde distan ice girmesi daha mantikliyken direk icerden girmis. O hizla arac icerden girince daha fazla aci yapmanizi ister o nedenle de yan yatmis. Distan girse daha dusuk acili donus yapacak ve muhtemelen yatmayacakti. Tabi o heyecanla buna cok dikkat edilemez. Muhtemelen sol tarafa duserim korkusu yasadi nitekim yine sol tarafa dusmus.



    Allah rahmet eylesin vefat edenlere, kalanlara da sabir versin.

    adam yapabileceği en iyi manevrayı yapmış.virajı genişden almış dara doğru,kimse salak değil bu viraja bu hızla girmez büyük ihtimal frenlerde sıkıntı vardı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kesinlikle frenle alakalı bir durum değil.Sakarı bilen bilir.O yolda o hıza erişen arabanın kaza yapma olasılığı %99.9, ben defalarca o yolu kullanmama ragmen 3.vitesten öteye geçemiyorum o kadar dikkat ederek geçiyorum bu şöför o hıza nasıl erişmiş allah askına .Hız düşük olsa ,frenden bile kaynaklansa kurtarırsın durumu.Burada aşırı hız söz konusu.
  • ESP zorunluluğu boşa getirilmedi Avrupa'da.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim corsa da frenler ısınınca fren mesefasi uzuyor biraz daha erken basılırsa duruyor araç ama büyük araçta o şekilde midir bilemem çünkü baya ağır araç ve yolda yokuş aşağı sanırım o şekilde hız almış galiba.
  • Arkadaslar bu tip yolcu araclarin uretiminde cok uzun bir suredir fren sistemi su sekilde calisir:



    Aracta bir hava kompressoru vardir frene bastiginizda bu kompressordeki gazin basincini sistemden geri cekmis olursunuz frenler sikar. Yani frenleri surekli sikan bir mekanizma vardir sistemdeki hava kendiliginden bosaldigi zaman arac kendi kendine fren yapmaya baslar. Imdat butonu bulunur sistemdeki havayi bosaltir ve tam guc yine frenler tutar. Araci bir yere parkettiniz uzun sure kaldiniz. Arac calisinca sistemdeki hava basinci artmadan asla hareket ettirenezsiniz. Yani bu araclarda fren patlamaz. oldu da patladi arac fren yapmaya baslar asla hareket ettirenezsiniz.



    Ben magirusde surdum bu aracin ureticiside magirus ile ayni otokar. Fren sistemi bahsettigim sekilde.



    Bu iste baska bir is var. Fren sistemini gorseniz zaten oyle isinmayla bilmemneyle bozulacak gibi degil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 17 Mayıs 2017; 18:47:56 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • onurcngzhn34 O kullanıcısına yanıt
    Araci sollar sollamaz saga gecmis; ancak viraj daha ileride basliyor. Distan ice girmemis, viraja icten disa girmis. Dedigin sekilde olabilmesi icin soldan devam edip viraja gelince saga dogru kirmasi lazim.



    Ayrica distan ice girse arac saga yatar burada arac sola yatmis.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 75hp

    ESP zorunluluğu boşa getirilmedi Avrupa'da.

    Esp kurtarmazki hocam. Zaten o an refleks geregi soforde gozunu kapatmistir varpmadan onceki son 2 saniye sofor icin olay bitti muhtemelen. Gaza ani adrenalinden gozler gormez bile olabiliyor yada baska nedenden bilemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Otobüsü tamir eden ustayı geç iyi izlememişsin galiba

    Yolun sonlarına doğru hızlı kullanmaya başlamış,fren boşaldı dediği de artık frenlerin yorulması ısınması ve tutmaması

    Allah affetsin....

    Allah rahmet eylesin,çok acı

    Fren yorulması ısınması tutmaması diye bir kavram yok. Oyle olsa bu araçlar uretılmezdı. Fren patladı dıyor bi şekilde fren teknık olarak kullanım dısı kalmıs. Yorumcuya bakma yokus cıkmıs arac yavaslamıstır ınıstede bayana daha hızlı gelmıstır hızlanmıs sanıyordur. Burda tamamen arac hatası bakımla alakalı.

    Fren isininca tutmaz hale gelir. Teknik olarak butun tasitlarin frenleri uretim durumuna gore belirli bir sicaktan sonra zayiflamaya baslar. Ferrari olsa bile.

    Bu araclarda kullanilan fren sistemini 2000li senelerde aracin istihap haddinin 2 kati yukle kullandim o frenlerden dumanlar atesler ciksa yine tutar dingili kopartir yerinden yine tutar. Dediginiz gibi olsaydi hergun agir vasita rampa inis kazalari duyardik. Hic agir vasita hava kompressorlu fren sistemine sahip bir arac kullanmadiginiz ve hatta gormediginiz gun gibi ortada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Otobüsü tamir eden ustayı geç iyi izlememişsin galiba

    Yolun sonlarına doğru hızlı kullanmaya başlamış,fren boşaldı dediği de artık frenlerin yorulması ısınması ve tutmaması

    Allah affetsin....

    Allah rahmet eylesin,çok acı

    Fren yorulması ısınması tutmaması diye bir kavram yok. Oyle olsa bu araçlar uretılmezdı. Fren patladı dıyor bi şekilde fren teknık olarak kullanım dısı kalmıs. Yorumcuya bakma yokus cıkmıs arac yavaslamıstır ınıstede bayana daha hızlı gelmıstır hızlanmıs sanıyordur. Burda tamamen arac hatası bakımla alakalı.

    Fren isininca tutmaz hale gelir. Teknik olarak butun tasitlarin frenleri uretim durumuna gore belirli bir sicaktan sonra zayiflamaya baslar. Ferrari olsa bile.

    Bu araclarda kullanilan fren sistemini 2000li senelerde aracin istihap haddinin 2 kati yukle kullandim o frenlerden dumanlar atesler ciksa yine tutar dingili kopartir yerinden yine tutar. Dediginiz gibi olsaydi hergun agir vasita rampa inis kazalari duyardik. Hic agir vasita hava kompressorlu fren sistemine sahip bir arac kullanmadiginiz ve hatta gormediginiz gun gibi ortada.

    Yok canım sende?
    redarter neden kondu? egzoz freni niye icat edildi?




  • Agir ticari araclarda havali fren sistemi kullanilir ve araclarda yasal zorunluluk olarak servis freni disinda secondary fren sistemi de bulunur. Dolayisi ile servis freninde sorun olsa arac secondary sistem ile yine yavaslayanilir. İki hatta da problem olsa bu sefer de imdat ( park freni) freni var ki bu sistem havadan bagimsiz olarak fren koruklerindeki havanin azalmasi sonucu mekeanik yay ile sikistirma yapar. Yani aracin tum fren hattlari iptal bile olsa park freni otomatik olarak devreye girer. Dolayisi ile havali fren sistemli bir aracta frenleri tamamem

    kaybetmek teknik olarak imkansizdir.

    Bu arac hic yavaslamiyor ve fren isigi yanmiyor. Eger fren sisteminde sorun var diyecek asagidaki tum kosullar ayni anda gerceklesmis demektir.

    1) aracin fren stop lambalarinda veya fren pedal signal hattinda ariza.

    2) servis fren hattininin devre disi kalmasi

    3) secondary hattin devre disi kalmasi

    4) imdatli fren koruklerinin tum tekerlerde ayni anda ariza yapmasi

    Bu dort kosul ayni anda olursa arac frenleme yapamaz ve stoplarda fren isigi gozukmez.

    Diger bir ihtimal birinci ariza yine olusmustur ve arac kampana fren sistemine sahipse; frenler cok isinmistir bu yuzden fren kuvvetinin buyuk kismini kaybetmistir. Fakat yine de aracin hizini bir miktar yavaslatacak kadar kuvvet olmasi gerekiyor.

    Son ve en buyuk ihtimal surucu viraja hizli girmis ve frene hic basmamistir. Viraji donemeyecigini anlayinca bittik demistir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Otobüsü tamir eden ustayı geç iyi izlememişsin galiba

    Yolun sonlarına doğru hızlı kullanmaya başlamış,fren boşaldı dediği de artık frenlerin yorulması ısınması ve tutmaması

    Allah affetsin....

    Allah rahmet eylesin,çok acı

    Fren yorulması ısınması tutmaması diye bir kavram yok. Oyle olsa bu araçlar uretılmezdı. Fren patladı dıyor bi şekilde fren teknık olarak kullanım dısı kalmıs. Yorumcuya bakma yokus cıkmıs arac yavaslamıstır ınıstede bayana daha hızlı gelmıstır hızlanmıs sanıyordur. Burda tamamen arac hatası bakımla alakalı.

    Fren isininca tutmaz hale gelir. Teknik olarak butun tasitlarin frenleri uretim durumuna gore belirli bir sicaktan sonra zayiflamaya baslar. Ferrari olsa bile.

    Bu araclarda kullanilan fren sistemini 2000li senelerde aracin istihap haddinin 2 kati yukle kullandim o frenlerden dumanlar atesler ciksa yine tutar dingili kopartir yerinden yine tutar. Dediginiz gibi olsaydi hergun agir vasita rampa inis kazalari duyardik. Hic agir vasita hava kompressorlu fren sistemine sahip bir arac kullanmadiginiz ve hatta gormediginiz gun gibi ortada.

    Yok canım sende?
    redarter neden kondu? egzoz freni niye icat edildi?


    adam kullanıcıymıs ıste daha fazla yorum yapmasan du hast




  • Yav arkadaş bu fren ısınmaz diyen çok bilmişler anlatsa ya bize fren sistemi hangi kuvveti neye dönüştüren sistemdir?

    Fren sistemi, hareket halindeki bir cismin kinetik enerjisini sürtünme yoluyla ısı enerjisine çevirerek yavaşlatan sistemdir.

    Şimdi kocaman otobüsün freni ısındıysa fren gücünün büyük bir kısmını kaybetmiş demektir ki o tonajdaki bir aracın frenlerini bu derece ısıtmak zor bir iş değil.

    150 ile giderken arka arkaya 3 kere ani frenle 0'a düşün. 3.de balatalarınızdan duman çıkmaya başlar ve fren pedalınız şişer.

    Isınmayan fren sistemi yoktur. Varsa hiç sürtünme olmuyor demektir.
  • Turu duzenleyenin soylediklerini okudum adamlar 2 arac cikmis ve bu arac arkada kalmis. Hatta bu adam ondeki aracta hanimi ise arkadaki aractaymis ve kazada hanimi da olmus.



    Arkadaki arac bayagi arkamizda kalmisti son konustugumuzda diyor.



    Boyle durumlarda malesef arkadaki arac yetismek icin fazla zorluyor. Insallah oyle yapmamistir bu rampalar felaket tehlikeli ters egimli aniden viraj basladiktan sonra virajin keskinligi sonradan artan her turlu zorluk var hele marmaristen datcaya dogru olan yollar. 800km yorulmadim o rampalarda yoruldugum kadar. 90 la gittigin yerde virajda 1 e dusmen gerekebiliyor arabayi nasil durduracagini sasiriyorsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Yav arkadaş bu fren ısınmaz diyen çok bilmişler anlatsa ya bize fren sistemi hangi kuvveti neye dönüştüren sistemdir?

    Fren sistemi, hareket halindeki bir cismin kinetik enerjisini sürtünme yoluyla ısı enerjisine çevirerek yavaşlatan sistemdir.

    Şimdi kocaman otobüsün freni ısındıysa fren gücünün büyük bir kısmını kaybetmiş demektir ki o tonajdaki bir aracın frenlerini bu derece ısıtmak zor bir iş değil.

    150 ile giderken arka arkaya 3 kere ani frenle 0'a düşün. 3.de balatalarınızdan duman çıkmaya başlar ve fren pedalınız şişer.

    Isınmayan fren sistemi yoktur. Varsa hiç sürtünme olmuyor demektir.

    Kim demiski fren isinmaz diye?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Freni patlamış" lafı , sorumluluktan kaçmak için kullanılıyor. Çok çok ekstrem durumlar haricinde fren tesisatı patlamaz. Aşırı sıcaklıktan ve bakımsızlıktan ötürü hidrolik yağının içindeki nem kaynayabilir. Veya aşırı sıcaklıkta kötü balata malzemesinin sürtünme katsayısı düşer.

    Yani fren patlamaz, bakımsız kalır. Bu da ihmal olduğu için bu kısmı söylemezler. Fren patladı deyip bir tür şans-kader işine çevirirler mevzuyu. Uzaktan yakından alakası yok.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.