Şimdi Ara

otoda OTV indirimi olmamali. neden mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
1.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • toplu tasima kullandigim zamanlar kendimi haycan gibi hissediyorum. nitekim insan insana bunu yapmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    ötv nin düşmesini gerektirecek bi piyasa yok zaten şu an. Satışlar tam gaz gidiyor. Bayiler hala burnundan kıl aldırmıyor.

    Aynen katılıyorum ; satışlar geçen seneyi çokta aratmayacak gibi ...
  • ÖTV zengin adamı zaten etkilemiyor..Onlar alacakları arabayı rahatça alıyorlar ötv inmiş çıkmış çok önemli değil..Ötv kimler için önemli orta sınıf ve fakir halk için..Ötv böyle kalsın yada indirilmesin demek bir anlamda zenginleri korumak olur...Bu durum aslında iki ucu boklu değnek öyle yapsan handikapları var böyle yapsan handikapları var..Bu işin en temiz yolu bence kademeli olarak yaşlı araçlara yaşına göre değişen oranlarda vergi avantajı sağlayıp trafikten çekilmesi şartıyla yenisinin alınmasını özendirmek..trafikte ne kadar az yaşlı araç olursa o kadar kazalarda azalır güvenlikte artar.
  • Şuan kişi başına araç ortolamasında avrupanın çok çok gerisindeyiz. Amerikayı söyleme ye gerek yok. Ailedeki her bireyin arabası oluyor orda mecburen. Bikaç şehirde trafik artacak diye vatandaşa yapılan bu zulüm sürsün, gariban vatandaş külüstür araçlarda kaza yapıp ikiye bölünen araçlarda yok olsun diyorsanız tamam anlaşıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    toplu tasima kullandigim zamanlar kendimi haycan gibi hissediyorum. nitekim insan insana bunu yapmaz.

    Hem arabam yok diyorsun, hem toplu taşıma kullandığım zamanlar... Hangisi, bir karar ver.

    Ben İstanbulun trafiğinden bunaldım, başka şehire taşındım. O kadar şikayetçiysen, toplayacaksın pılını pırtını, taşınacaksın memleketine veya bir başka şehre. Burada yapmaya çalıştığın, resmen kışkırtıcılıktır.

    İstanbulda trafik çok diye, Türkiyenin diğer illeri neden bu ÖTV sorununu çekmek zorunda? Çünkü hükümetimiz, fabrikaları diğer illere yayacağına, sanayi bölgelerini yayacağına yol yapıyor. Bu ülke kurulduğu günden beri, bir şekilde ulaşım sağlanıyor. Kimse bir yerde yol olmadığı için, olduğu yere mahkum kalmamıştır. Ülkenin yoldan çok fabrikalara, tesislere ihtiyacı vardır. Çiftçiye mazotu, gübreyi, tohumu her sene, bir önceki yıla göre %70 pahalı sat, ama ürün fiyatı önceki seneyle aynı veya daha düşük olsun. Neden? Üretim fazlası varmış... Tamamen hikaye. Allahın öküzünü bile ithal ediyoruz. Hayvan yetiştirecek adam kalmadı memlekette... Ucuza et alırsan böyle olur. Her sene zarar edeceğine, gider İstanbula, orada çalışır, ama üretmez.

    Sonrada üretime ihtiyaç var, ihraç edecek birşey bulamadığı için tüketimi kısmaya, zam yoluyla engellemeye çalışıyorlar. Heyhat!!! Allah insanlara beyin vermiş, düşünsünler diye... Biz de beyinler çarşıda satılıyor, yemek için....




  • Ispartaya gel burda otopark sorunuda pek yok trafik sorunuda
  • Kimlerle ayni havayi soluyorum. Yazik.
  • ÖTV'nin yüksek olmasının tek nedeni ithalatı azaltmak. Devlet aşırı vergilerden dolayı toplam verginin düşmesini düşünmüyor, büyük bir cari açık var. Tonlarca meyve satıyorsunuz, aldığınızbirkaç tane arabanın parasını anca karışıyorsunuz. Gerisi? Paramız yurt dışına gidiyor. Yalnızca arabayla değil, benziniyle de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Sadece siz binecceksiniz yani. Anlaşıldı tamam.

    Offfff tık tık tık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    toplu tasima kullandigim zamanlar kendimi haycan gibi hissediyorum. nitekim insan insana bunu yapmaz.

    Hem arabam yok diyorsun, hem toplu taşıma kullandığım zamanlar... Hangisi, bir karar ver.

    Ben İstanbulun trafiğinden bunaldım, başka şehire taşındım. O kadar şikayetçiysen, toplayacaksın pılını pırtını, taşınacaksın memleketine veya bir başka şehre. Burada yapmaya çalıştığın, resmen kışkırtıcılıktır.

    İstanbulda trafik çok diye, Türkiyenin diğer illeri neden bu ÖTV sorununu çekmek zorunda? Çünkü hükümetimiz, fabrikaları diğer illere yayacağına, sanayi bölgelerini yayacağına yol yapıyor. Bu ülke kurulduğu günden beri, bir şekilde ulaşım sağlanıyor. Kimse bir yerde yol olmadığı için, olduğu yere mahkum kalmamıştır. Ülkenin yoldan çok fabrikalara, tesislere ihtiyacı vardır. Çiftçiye mazotu, gübreyi, tohumu her sene, bir önceki yıla göre %70 pahalı sat, ama ürün fiyatı önceki seneyle aynı veya daha düşük olsun. Neden? Üretim fazlası varmış... Tamamen hikaye. Allahın öküzünü bile ithal ediyoruz. Hayvan yetiştirecek adam kalmadı memlekette... Ucuza et alırsan böyle olur. Her sene zarar edeceğine, gider İstanbula, orada çalışır, ama üretmez.

    Sonrada üretime ihtiyaç var, ihraç edecek birşey bulamadığı için tüketimi kısmaya, zam yoluyla engellemeye çalışıyorlar. Heyhat!!! Allah insanlara beyin vermiş, düşünsünler diye... Biz de beyinler çarşıda satılıyor, yemek için....

    ise servisle gidiyorum. onun disinda toplu tasimaya mahkumum. ayrica soyledigin her sey malumumuz. bize bilmedigimiz bir sey soyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiye'de yaşayan herkesin otomobile sahip olma hakkı vardır, ayrıca kimse istemez ki sabahları bir duş bile almadan leş gibi kokarca misali otobüse binmiş insanlarla 5 cm kare içerisinde aynı havayı solumak zorunda kalmayı, böyle bir işkence türü daha yoktur dünyada.
  • Çok düzenli işleyen toplu taşımamız var da biz kullanmıyoruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    toplu tasima kullandigim zamanlar kendimi haycan gibi hissediyorum. nitekim insan insana bunu yapmaz.

    Hem arabam yok diyorsun, hem toplu taşıma kullandığım zamanlar... Hangisi, bir karar ver.

    Ben İstanbulun trafiğinden bunaldım, başka şehire taşındım. O kadar şikayetçiysen, toplayacaksın pılını pırtını, taşınacaksın memleketine veya bir başka şehre. Burada yapmaya çalıştığın, resmen kışkırtıcılıktır.

    İstanbulda trafik çok diye, Türkiyenin diğer illeri neden bu ÖTV sorununu çekmek zorunda? Çünkü hükümetimiz, fabrikaları diğer illere yayacağına, sanayi bölgelerini yayacağına yol yapıyor. Bu ülke kurulduğu günden beri, bir şekilde ulaşım sağlanıyor. Kimse bir yerde yol olmadığı için, olduğu yere mahkum kalmamıştır. Ülkenin yoldan çok fabrikalara, tesislere ihtiyacı vardır. Çiftçiye mazotu, gübreyi, tohumu her sene, bir önceki yıla göre %70 pahalı sat, ama ürün fiyatı önceki seneyle aynı veya daha düşük olsun. Neden? Üretim fazlası varmış... Tamamen hikaye. Allahın öküzünü bile ithal ediyoruz. Hayvan yetiştirecek adam kalmadı memlekette... Ucuza et alırsan böyle olur. Her sene zarar edeceğine, gider İstanbula, orada çalışır, ama üretmez.

    Sonrada üretime ihtiyaç var, ihraç edecek birşey bulamadığı için tüketimi kısmaya, zam yoluyla engellemeye çalışıyorlar. Heyhat!!! Allah insanlara beyin vermiş, düşünsünler diye... Biz de beyinler çarşıda satılıyor, yemek için....

    ise servisle gidiyorum. onun disinda toplu tasimaya mahkumum. ayrica soyledigin her sey malumumuz. bize bilmedigimiz bir sey soyle.

    Haaa, bunların hepsini biliyorsun, ama böyle bir başlık açtın..

    Ben de tekrar ediyorum o zaman. Allah insanlara beyin vermiş, düşünsünler diye... Ağır bir laf kullanacam, ama kullanmak istemiyorum. Hırsıza hak vermekle, hırsızı kollamakla ilgili birşeyler işte....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    ÖTV'nin yüksek olmasının tek nedeni ithalatı azaltmak. Devlet aşırı vergilerden dolayı toplam verginin düşmesini düşünmüyor, büyük bir cari açık var. Tonlarca meyve satıyorsunuz, aldığınızbirkaç tane arabanın parasını anca karışıyorsunuz. Gerisi? Paramız yurt dışına gidiyor. Yalnızca arabayla değil, benziniyle de.

    Peki yaşlı araçlardan daha fazla vergi alınarak yeni araç kullanımının özendirilmesine ne diyorsunuz?
    Hiçbirşey göründüğü gibi değildir. Bkz KYOTO!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    nedeni basit: fiziki sartlar. otv yari yariya indirildi diyelim. fiyatlar dusecek oto talebi patlayacak. sonucta yollara cok daha fazla araba cikacak. bu kadar araci kaldiracak ne yol var turkiyede nede otopark. trafik felc olacak(sanki simdi degilde). bu yuzden ben fiziki sartlar duzeltilene kadar otv nin dusurulmesinden yana degilim.

    Yazdıklarına katılıyorum. Bunun suçlusu bu hükümetten başkası değildir!

    Sen kişi başı 2,500 doları 10,000 dolara çıkarırsan millet abaza gibi arabaya yüklenir tabi. Memura ver 4 kişilik aile geçindirecek parayı ama onlar yetinmeyip karı koca memur olup astronomik paralar kazansınlar Hükümet suçlu arkadaş onu bunu bilmem, 3000-3500 dolarlarda tutacaklardı ki şimdi böyle trafik de olmazdı, araba fiyatları da şimdikinin yarısına yakın olurdu. He cihanhavayolları yine jetta alıp pert ederdi ama sonra gider clio alırdı




  • Haksız yere küfür edeceğiniz sonucu baştan söyleyeyim: "Ben devlet yetkilisi olsam hemen ÖTV'yi artırırım."

    Şimdi gelelim sadede,

    1- Bundan birkaç ay önce açılan bir konuda araç fiyatlarının yüksekliğini incelemiş ve şu tespiti yapmıştık: "Türkiye ve Yurt dışında satılan ortak marka ve modelleri karşılaştırdığımızda, Türkiye'de satılan bir otomobilin ÖTV-KDV ve bilimum vergileri çıkarılmış çıplak fiyatı, aynı aracın başka bazı ülkelerdeki ÖTV-KDV (artık adı her neyse) bilimum vergileri eklenmiş perakende satış fiyatından hala daha pahalıydı. Öyle böyle değil, bizdeki vergisiz fiyat, başka bazı ülkelerdeki vergili fiyatlardan %20'ler mertebesinde daha pahalıydı. Üstelik bu pahalı araç hem daha düşük konfigürasyonda hem de çok daha kısa garanti süreleriyle, çok daha pahalıya satılmaktaydı." Bu durum fiyatların yüksekliğinin tek başına ÖTV'ye bağlanamayacağını gösterir.

    2- 2009 yılındaki ÖTV indirimi döneminde herkes gördü ki; ÖTV indirilmesine karşın, artan talep nedeniyle, fiyatlar zamlandı. Burada da ÖTV değişiminin fiyatlar üzerinde hiçbir etkisi olmadığını, ama talebin fiyatlarda mutlak değişimlere sebep olduğunu gördük.

    3- 2004 yılındaki "Hurda Araç Desteği" döneminde de yukarıdakine benzer durumla karşılaştık. Hurda araç indirimiyle satılan araçlar bu dönemin öncesinde ve sonrasında satıldığı fiyatlardan çok daha pahalıya satıldılar. (Bu durumun istisnası hurda araç indiriminin başladığı ilk günlerdi: bu dönemde ucuza araç alınabildi. Ama çok geçmeden talep patladı ve "maymun gözünü açtı.") (Ben aracımı hurda indirimi bittikten sonra 25'e aldım. Aynı aracı hurda indiriminde 34,5'a satmışlar; alan adam küfür ediyordu.) Burada da devlet desteğinin fiyata yansımadığını net biçimde gördük. Hatta talep patlaması nedeniyle fiyatlara zam olarak ters orantılı yansıdı.

    Bu üç olaydan çıkan ortak sonuç: ÖTV indiriminin fiyatlara pozitif bir etkisi olmayacak. Hatta belki de artan talep nedeniyle negatif bir etkisi olacak.

    1 numaradaki durumun üzerinde biraz düşününce, bizdeki firmaların (batı memleketlerindeki kardeşlerinden daha) yüksek kar oranlarıyla çalıştığını görmek mümkün. Eh, bir de cari açık sorunumuz var... O zaman burada, belli bir takım hesap kitaplar neticesinde belirlenen makul bir oranda ÖTV artırılabilir. Merak etmeyin bu fiyatlara hemen yansımaz, yoksa talep düşer. Talep düşerse satış adetleri ve dolayısıyla hedeflenen karlılık düşer. Firmalar mecburen yüksek kar oranlarını aşağı çekerek, ÖTV artışını tolere etmeye çalışacaklar. Düşen kar oranları neticesinde toplam karlılığın azalmasının önüne geçmek için daha adetli satış yapmak ve dolayısıyla talebi artırmak zorunda kalacaklardır. Bu durum da fiyat kırımlarını gündeme getirebilir. Bu durum tamamıyla piyasa talebinin ne şekilde etkileneceğine bağlıdır. (ÖTV ve fiyat artışlarına rağmen, millet ucuz krediye güvenerek, hala daha mal bulmuş Mağribi gibi otomobillere saldırıp talebi fırlatırsa herkes Corolla'ya 100 milyardan biner. Bu analizler de çöpe döner.)

    Bu yazıyı okuyan herkesten peşinen özür diliyorum: Çünkü gönül ister ki "Şehrazat 1 YTL olacak!" gibisinden hoşa giden güzel şeyler yazalım... Ama malesef görebildiğim şeyleri analiz edince sonuç kötü bir tablo olarak ortaya çıkıyor ve malesef klavyemizden de öyle dökülüyor. Tabi burada yazdıklarım kendi kişisel gözlemlerim ve bunların sonucunda ortaya çıkan acı tablodur. Bu görüşlere katılan olur, katılmayan olur, orası ayrı...

    İnsanlar ucuz kredilere güvenip bunca olumsuzluk ve anormal fiyatlara rağmen, mal bulmuş Mağribi gibi otomobillere saldırıp, talebi patlattıkları sürece araç fiyatlarında ucuzlama beklemek hayal olur. ÖTV indirilse de tüm vergiler sıfırlansa da böylesine bir talep varken fiyatlar asla düşmez. (Talep düşerse o zaman gör bak neler oluyor!..)

    Talebin yüksek olduğu durumlarda da birileri "piyasanın kaymağını yer". Bu tabirin ne demek olduğunu ekonomistler iyi bilir! Yüksek talep nedeniyle piyasada oluşmuş bir kaymak, yağlı bir lokma mevcut. Şu anda bunu firmalar yiyor. Bunu tek başına firmalar yiyeceğine, ÖTV artışıyla devlet de yesin. Kimbilir, belki yol-su-elektrik olarak bize geri döner...

    ÖTV ve vergiler indirilirse, sadece kaymak daha bol ve daha yağlı olur. Onu da bunca yüksek talebe rağmen tüketiciye yedirmezler. Daha önce de yedirmediler zaten. Talep yüksek olunca müşteri "dilenci" hükmündedir: Sanki parasını bastırıp araba almaya değil de kapısından lokma dilenmeye gitmişsiniz gibi hissettirirler... Son dönemlerde hiç böyle hissedeniniz oldu mu?..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi


    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    toplu tasima kullandigim zamanlar kendimi haycan gibi hissediyorum. nitekim insan insana bunu yapmaz.

    Hem arabam yok diyorsun, hem toplu taşıma kullandığım zamanlar... Hangisi, bir karar ver.

    Ben İstanbulun trafiğinden bunaldım, başka şehire taşındım. O kadar şikayetçiysen, toplayacaksın pılını pırtını, taşınacaksın memleketine veya bir başka şehre. Burada yapmaya çalıştığın, resmen kışkırtıcılıktır.

    İstanbulda trafik çok diye, Türkiyenin diğer illeri neden bu ÖTV sorununu çekmek zorunda? Çünkü hükümetimiz, fabrikaları diğer illere yayacağına, sanayi bölgelerini yayacağına yol yapıyor. Bu ülke kurulduğu günden beri, bir şekilde ulaşım sağlanıyor. Kimse bir yerde yol olmadığı için, olduğu yere mahkum kalmamıştır. Ülkenin yoldan çok fabrikalara, tesislere ihtiyacı vardır. Çiftçiye mazotu, gübreyi, tohumu her sene, bir önceki yıla göre %70 pahalı sat, ama ürün fiyatı önceki seneyle aynı veya daha düşük olsun. Neden? Üretim fazlası varmış... Tamamen hikaye. Allahın öküzünü bile ithal ediyoruz. Hayvan yetiştirecek adam kalmadı memlekette... Ucuza et alırsan böyle olur. Her sene zarar edeceğine, gider İstanbula, orada çalışır, ama üretmez.

    Sonrada üretime ihtiyaç var, ihraç edecek birşey bulamadığı için tüketimi kısmaya, zam yoluyla engellemeye çalışıyorlar. Heyhat!!! Allah insanlara beyin vermiş, düşünsünler diye... Biz de beyinler çarşıda satılıyor, yemek için....

    ise servisle gidiyorum. onun disinda toplu tasimaya mahkumum. ayrica soyledigin her sey malumumuz. bize bilmedigimiz bir sey soyle.

    Haaa, bunların hepsini biliyorsun, ama böyle bir başlık açtın..

    Ben de tekrar ediyorum o zaman. Allah insanlara beyin vermiş, düşünsünler diye... Ağır bir laf kullanacam, ama kullanmak istemiyorum. Hırsıza hak vermekle, hırsızı kollamakla ilgili birşeyler işte....

    bize bir sey bildigini kanitlamak zorunda degilsin. o senin bildigin yazdigin seylerim dik alasini biliyorum. olayi politize etmeden bazi seyleri tartismaya actim. ama sen saga sola sallamaya devam ediyorsun.

    neyse mevzu bu degil. bir cikmazdayiz. cari acik dusse butce acik verse bile yoneticiler bu hal sartlar altinda oto talebini artirmayi goze alamazlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    ÖTV'nin yüksek olmasının tek nedeni ithalatı azaltmak. Devlet aşırı vergilerden dolayı toplam verginin düşmesini düşünmüyor, büyük bir cari açık var. Tonlarca meyve satıyorsunuz, aldığınızbirkaç tane arabanın parasını anca karışıyorsunuz. Gerisi? Paramız yurt dışına gidiyor. Yalnızca arabayla değil, benziniyle de.

    Peki yaşlı araçlardan daha fazla vergi alınarak yeni araç kullanımının özendirilmesine ne diyorsunuz?
    Hiçbirşey göründüğü gibi değildir. Bkz KYOTO!

    Türkiye'de KYOTO'nun gereklilikleri pek uygulanmıyor. Seneye gelmesi söylenecek vergi sisteminde küçük hacimli ve çevreyi az kirleten araçlardan daha düşük vergi alınması öngörülüyor. Yani dizel gibi çevreye büyük zararlar veren ve yüksek motor hacmine sahip arabalar daha fazla vergi ödeyecek. 1400cc altı araçlar bu şekilde daha fazla talep görecek hatta LPG'ye geçişler artacak. Yani umarım. Aslında en iyisi toplu taşıma ve bisiklet.




  • nedeni basitten sonrasını okumadım ne yazmış ?
  • bir bakıma haklı bir bakıma haksızsın
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.