|
Otomatik araba ışık vs. de N konumuna alınmalı mı? (4. sayfa)
-
-
Tork konvertorlu şanzımanın çalışma prensıbını bıldıgımden efsanelere inanmıyorum. Uzun beklemerde boşa alıyorum.quote:
Orijinalden alıntı: beyinsis
Aracın yükte beklediği falan yok. Şehir efsanesi
Alıntıları Göster -
Hocam merhaba. Bugün konuştuğumuz bir usta, tam otomatik (Aisin) tork konvertörlü şanzımanlı araçlarda ışıklarda yokuşta beklerken yükü şanzımana vermek yerine, el frenini çekip vitesi N konumunda almamız gerektiğini söyledi. Bende "araçta zaten hill holder var ve yokuşta beklerken her ne kadar D konumunda olsa da yük şanzımana değil, normal fren pedalına tam basılı olarak beklememizden dolayı yükün çoğunu fren balatalarına üstleniyor" diye düşünerek ustanın açıklamasını çok makul bulmadım. Bu şekilde bu tip şanzıman ömrünün uzayacağını söyledi. Kendisi yetkin ve yetkili servisten ayrılma bir ustadır. Sizin görüşünüz nedir? Araç: Volvo S60 T3.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 29 Mart 2023; 21:30:14 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tork konvertörü devamlı ileri gitme eğilimindedir. Sen fren pedalına basık tutsan bile meyil etmeye devam eder. Yani frene binen tek yük arabanın yükü değil aynı zamanda ileri gitme eğilimi olan şanzımanın yüküde biner. Frenlerin şanzımanıda zapteder yani. O yüzden boşa almakta yarar var. İçindeki hidrolik sıkışıp ısınabilir. Tecrübe ettiğimden değil ancak klasik temel fizik sıvıların sıkışmayacağını söyler. Haliyle ısınır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam merhaba.
Tork konvertörlü şanzımanlarda yükün şanzımana binme kısmı aracın durur halinden kaynaklanmıyor. Araç dururken vites D'de ise araç sürekli gitme eğiliminde oluyor. Tork konvertörünün içindeki yağ sürekli sabit duran şanzıman tarafını döndürmeye çalışıyor.
Hatta ilk kasa S60'lar şanzıman olarak S40'lar ile ortak bir şanzımanı kullanıyordu. S40 daha basit bir araç olduğundan duruşlarda şanzıman D'de beklerken S60'larda duruşlarda otomatik olarak N'ye alıyordu. Bu yüzden aynı şanzımanda S60'larda selenoid arızası varken S40'larda böyle bir sorun yoktu.
Muhtemelen sizin araçta da aynı durum vardır. Yani D'de beklerken, frene bastığınız sürece arabayı yürütmeye çalışmıyordur. Şimdi tam bilmediğim bir araba, tam hakim olmadığım bir konu. O yüzden iddialı da konuşmak istemiyorum ama sürekli D-N-D-N oynamaya gerek olmadığı kanaatindeyim. Kendim de çift kavramalı EDC şanzımanı D'ye alıp unutarak kullanıyorum.
-
Hocam tork konvertörlü şanzıman aslında sıvıyı sıkıştırarak değil de, motor tarafından gelen dönme hareketinin sıvıya yüklenmesi ile çalışıyor. Yani sıvıya bir dönme hareketi kazandırıyorsunuz ve bu da bu hareketi şanzıman tarafına kazandırmaya çalışıyor.
Tork konvertörü aslında o kadar sağlam bir sistemdir ki, tren lokomotiflerinde dahi kullanılır.
Ha ama içindeki yağ ısınır orası doğru.
Yine modern araçlarda dururken frene basıldığında vitesi boşa atıyor olabilir.
-
Hocam ileri gitmek için aldığı enerjiyi iletemezse enerji yağın içinde sönümlenir. Buda ısı enerjisine dönüşüm demektir. Sıvılar sıkışamaz zaten fizik kuralları gereği mümkün değil. Sıkıştırmaya çalıştıkça uyguladığın enerji ısı enerjisine dönüşür. Tork konventöründe mantık budur zaten, sıvılar sıkışamayacağı için üzerine gelen kinetik enerjiyi aktarmada kullanmak. Aktaramaz ise ısınır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İşte 5-10 saniye ya da 30-40 saniye ısınmalara çok rahat dayanır. Öyle yokuş yukarı 15 dakika arabayı sabit tutmak değil ki bahse konu durum.
-
Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim değerli dostlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun ışıklarda n ye alıyorum hep araba bildiğin frende kasılıyor çünkü sürekli gitmek istiyor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yükte bekliyor, zaten boşa aldığında motor sesi ve arabadaki titreşimden motorun rahatladığını anlıyorsun, fakat yine de boşa atmak için bir sebep değil.
-
Cvtli aracımda boşa kesinlikle atmıyor D de iken. Diğer cvtlerde de böyledir eminim. Bu yüzden audilerin cvtleri 150 bin ila 180 bin km arasında volan ses yapar metal zarıltısı gibi ses yapar değişmesi gerek. Bunun sebebi d de iken motorun volanı döndürür ve şanzımana aktarımı iletir kavrama kesilmemiştir. Bu aktarım, fren gücünden zayıf olduğu için gitmez fakat motor şanzımana aktarım yapar.
Boşa atınca ise o rahatlamayı ve şanzımanla bağlantısının koptuğunu hissediyorum
Volanımı değiştirdiğimde kırmızı ışıklarda ne olursa olsun boşa atacağım artık bundan sonra. Start stop devreye girse bile n ye atarak bekleyeceğim ve çalışınca hemen d ye takıp ilerliycem
Bu sıkıntı mesela planlı eskitme dahilindedir
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Nihayet şu forumda beni anlayan bir kullanıcı çıktı :) 3 ay önce sıfır araba aldım. Start Stop bozuk. Çalışmıyor. Servis de yapamadı. Hukuki yollardan hakkımı arıyorum, forumdaki kullanıcıların %99 "İşin mi yok, start stop zaten gereksiz" diye yorum yapıyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X