Şimdi Ara

Otomatik araba ışık vs. de N konumuna alınmalı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
8.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Start stop + auto hold candır. Autohold bazen can sıkıyor ama olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30sn den fazla bekleyecekse N ye alınır yoksa D de dursun. Yokuş aşağı filan N ye atmak ya da araç hareket halindeyken N ye atmak araca zarar verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG'yi almıyorum zaten frene tam basınca devir gözle görülür biçimde düşüyor.
  • Mühendisler demiş ki şuraya bi P koyalım ama millet park halinde iken N de bıraksın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benim araç tam otomatik 5sn içinde boşa atıyor kendisi. Zaten belli oluyor boşa atïnca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro35

    Tam otomatik tork konvertörlü kullanıyorum..

    eger 30 saniye den fazla duracaksan N ye almak en iyisi bence.. kısa duruşlarda gerek yok hatta arabayı yorar .

    Alıntıları Göster
    hocam 30 saniye üzeri durmalarda araç zaten Auto stop'a geçmiş oluyor 2-3 saniye içinde, sıkıntı oluşmuyor ben hani böyle adım adım akan trafikte hep D-N kombinasyonu yapanlar için yazdım, tam otomatikte bu zararlı.

    eğer auto stop devreye girmemişse ve yazdıgınız gibi uzun bekleme varsa kırmızı ışık gibi, bir süre sonra bende N'ye alırım




  • Aracın kullanım kitapçığını okudunuz mu? Örneğin benimkisinde ışık vb. veya uzun süreli durulması gereken yerlerde otomatik vitesin boşa atılması tavsiye ediliyor.
  • Neden boşa alıyorsunuz, P’ye almak çok daha mantıklı bence. Işıklarda aracın viteste durması mantıksız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dururken arkadan bir araç hızla çarparsa p konumunda şanzıman zarar görebilir, d konumunda da ayağınızı frenden çekmek durumunda kalırsanız önde yaya varsa ona çarparsınız. en iyisi ayak frende vites boşta olması.
  • Otomatik için onca fark verecem, sonra orda burda vites değiştiricem? bu işte bir tezat yok mu?
  • Otomatik aracı da manuel gibi kullanmaya çalışırsanız sürekli değiştirirseniz şanzımanı elinize alırsınız.Eğer vitesle oynamaya çok istekliyseniz manuel araçlar size daha uygundur yani sürekli patlayan şanzıman konuları görmekten gına geldi.
  • bloodletting. kullanıcısına yanıt
    Bende öyle düşünüyorum hocam ama ışıkta viteste beklemek zarar verir diye konuşuluyo ondan sorayım dedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 saniye ve üzeri duraklamalar da boşa atıyorum,aksi halde araç hep gitme eğiliminde oluyor.
  • Kesin cevabı veriyorum



    Tek kavramalı çift kavramalı fark etmeksizin yani YARI OTOMATİK (ROBOTİZE) BİR ŞANZIMAN VAR İSE;



    N ye alsanızda olur almasanızda olur. Tam frene basınca D de iken kavramayı boşa bırakıyor zaten. Yok ben bu elektronik olaylara güvenemem diyorsanız boşa atıp bekleyip. Çünkü bu şanzımanlar manuel şanzımandan farkları yok. Güvenemiyorsanız boşa atıp bekleyin güveniyorsanız d de bırakın ama frene tam basın



    Tam otomatik yani TORK KONVETÖRLÜ ŞANZIMANLARDA İSE;



    maksimum 80-90 saniye yaklaşık 1.5 dakika ve üzeri beklemelerde N ye alın. 1 dakikanın altında bir bekleme süresi var ise N ye almanıza gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 30 Aralık 2018; 22:43:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullandığınız araç ne marka bilmiyorum ama çift kavramalı şanzıman denilen DSG,DCT,EDC,Power Shift gibi şanzımanlar eğer frene tam ve düzgün bir şekilde basarsanız kavramayı ayırıyor. O sebeple trafikte boşa almanıza gerek yok. Frene tam basın yeterli. Sadece trafikte durk kalk şeklinde ilerliyorsanız sürekli 1 de 2 ye ,2 den 1 e geçmesini engellemek için sadece 1. viteste kullanın.

    Tam otomatik yani tork konvertörlü ise sürekli D konumunda kalabilir. Hiçbir sakıncası yoktur.
  • Yokuşta ayağınızı frenden çekince kaymıyorsa yükte bekliyordur yani almanız tavsiye edilir. Eğer kayıyorsa ya da geç topluyorsa gerek yok ben bu şekilde biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlarda d konumunda ışıkta beklerken araç gitmeye çalışır fakat fren sıkıldığı için gidemez. Şanzımana bir sıkıntı yaratmaz ama fren balataları daha çabuk eskiyecektir. Ayrıca gereksiz yere çok az da olsa yakıt harcayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servis ustasına üstüne basa basa sorduğum halde yarı otomatik robotize şanzımanlarda ışıklarda kesinlikle N konumuna alın dedi. Tam otomatik için gerek yok sanırım. Forumlarda zıt istikamette bilgi bulabilirsiniz lakin. Eğer 30-40 saniyenin üzerinde hareketsiz kalacaksanız bende N konumuna alma taraftarıyım lakin eskiden almışlığım da pek yoktur :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 29 Aralık 2018; 18:47:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Powershift ve Dsg gibi yarı otomatiklerde, D konumunda beklediğinizde şanzıman yağı yüksek ısılara ulaşıyor bu nedenle N’ de beklemek gerekir diye biliyorum. Sonuçta kullanma kılavuzlarında şanzıman yüksek ısı uyarısı çıkarsa vitesi boşa alıp rölantide bekleyin diyor. Soğuma bu şekilde gerçekleşir diyor.



    Tam otomatiklerde bunun bir öneminin olmadığını biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.