Şimdi Ara

Otomatik araç yokuş aşağı inerken devir artıyor. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
21.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • W210 kasalar tempomatta yokuş aşağı vites bile küçültüyor 5000-6000 devir ile kompresyon yapıyor demekki ona denk gelseniz :)

  • yokuş aşağı eco moda alsanız olur, aslında eco mod'ta araçlar çabuk üst viteslere geçer yakıt tüketimini düşürmek için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 21 Nisan 2021; 18:4:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dert etmeyin motor frenine bindirmesi gayet normal. 2020 Pejo 3008'de de durum aynı. Hareket halindeyken boşa falan da almayın aracı.

  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt

    Hocam otomatik vites seviyorum ama bu olay hoşuma gitmiyor.

  • Hocam sabah işe gelirken hız sabitlemeyi denedim ama işe yaramadı yine bağırıyor motor, kendim manuel attım vitesi o şekilde düzeliyor.

  • tefennili kullanıcısına yanıt

    Hocam otomatik araç almışız neden kendim manuel vites atayım, o yüzden bunu bir sorun zannettim ama değilmiş.

    Öyle yapacağım artık, her gün indiğim bir yokuş var bugün oradayken manuelde kullandım.

  • Arabada arıza yok. Doğrusunu yapıyor. Kaza yapmanızı engellemek, frenlerin ısınmasını engellemek ve yokuş aşağı kontrolsüzce hızlanmanızı engellemek için yapıyor. Zaten gaza bastığınızda vites atıyormuş. Hiçbir sıkıntısı yok yani.

    Otomatik vites alınca sürücü hiçbir iş yapmaz kafasında düşünmeyin. Şanzıman önünü göremez. Manuel mod ve sürüş modları bu yüzden var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski araca alıştığım için bunda bir sorun var zannettim, o da passattı çünkü. Yokuş inerken düz yola göre deviri artıyordu ama 5 binlere kadar çıkmıyordu. Demek ki onda bir sorun vardı.

    Yanıt için sağol.

  • Manuel Mod'un olmalı, yokuş aşağı hatta uzun yokuş yukarı da bunları kullanabilirsin.


    Otomatik vites her zaman daha iyidir, daha güvenlidir..

  • Bizim hatunda da 2012 opel corsa var. (Bilen bilir belki) Mudanya rampasından aşağıya bir tek bizim araba bağıra bağıra iniyordur büyük olasılıkla koca bursada. Trafik biraz sıkışık akıyor, gazada basamıyor öndekine çarpacam diye. Rüzgar, motor, radyo ve hatunun dedikodu sesleri ortaya karışıp iniyoruz koca rampayı çok şükür.


    Bi kaç kez ben geçtim hakikaten çekilecek çile değil gaza basmazsan vites değişmiyor bağırıyor. Gaza bastın diyelim ilerde biri önüne kırıyor ufacık bi frene bas hemen vites düşürüyor. Tekrar artırmak için gaza basman gerekiyor ama adam önünde olduğu için gazada basamıyorsun. Çok nalet bi vites türü hakikaten. En net çözümü satıp kurtulmak sanırım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: InspiredTiger

    Hocam otomatik araç almışız neden kendim manuel vites atayım, o yüzden bunu bir sorun zannettim ama değilmiş.

    Öyle yapacağım artık, her gün indiğim bir yokuş var bugün oradayken manuelde kullandım.

    "Otomatik vites aldım hiç manuel kullanmayayım" diyorsanız zaten Çift Kavrama otomatik vites bir araç alarak hata yapmışsınız Hocam. Sıkışık trafikte çok dur kalk yaparsanız çift kavrama otomatikler "ısınma" uyarısı verir o yüzden manuele almanız cebinizin sağlığı açısından elzemdir.

  • Yokuş aşağı giderken önünüz boş ve virajlar tehlikeli değilse, seyir hızınızı arttırarak ilerleme şansınız varsa, gaza hafif dokunup çekin. DSG üst vitese atar. Ancak frene bastığınızda vitesi düşürecektir. Bunu anlamayanlar varsa, eskiden yeni araç kullananlara verilen ilk tavsiyelerden birini hatırlatayım. "Yokuşları kaçıncı vitesle çıkıyorsanız, o vitesle inin". Siz 7. viteste seyretmenin iyi olduğunu düşünüyorsunuz. Ancak trafikte şunu unutmayın. Kazalardan veya olası olumsuz durumlardan sadece frene basarak kurtulunmaz. Bazen gaza basarak bu durumlardan kaçarsınız. Haliyle hızınıza uygun viteste ancak devirli gitmeniz sizin yararınızadır. 7. vites ile 3-4-5. vitesin ivmelenmesinin aynı olmasını beklemeyin. Araç doğru olanı yapıyor. Siz yokuş aşağı manuel vitesli araçla, aracın gücü yettiği için alt viteslere geçmeden hızlandığınızı biliyorsunuz ve buna göre yorumluyorsunuz. Aracın beyni bu mantıkla çalışmıyor.


    Ayrıca defalarca söylenmiştir ama yine söyleyeyim; DSG mükemmel bir şanzıman değil, ancak kullanmasını bilene zevklidir ve iyidir. Ha ben Peugeot'da EAT8, BMW'de ZF, Subaru'da CVT de kullandım. İstanbul trafiğine en kalabalık saatte de girdim. DSG mekatroniğinden başım da yandı. O yüzden en iyisi budur demiyorum. Kullanma şekline alışırsanız, bu konuda bahsedilen mevzular sizin başınızı ağrıtacak veya takılınacak şeyler olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Bazı şeyleri çok irdelememeniz akıl sağlınızı korumak adına faydalı olacaktır.





  • Gayet normal eğer rampa iniyorsaniz bunu anlıyor şanzıman... en azından benimki anlıyor bu durumu. Benimde dikkatimi çekmişti sonunda çalışma mantığını kavramdım.

    Rampa inerken gaza basmazsam vites yükseltmiyor ve yüksek devirde indiriyor sebebi hızı sınırlamak. Fakat düzlüğe geldiğimde anda olabilecek en yüksek vitese geçerek süzülmeyi sağlıyor...

    Eğer rampa aşağı hızlanmak istiyorsam manuele alıp kendim yükseltiyorum.

    Ayrıca gaza basmadığınız sürece isterse devir 6500 olsun yinede yakıt harcamaz tamamen motor freni uyguluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 22 Nisan 2021; 22:1:20 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ugur.k U kullanıcısına yanıt

    2017 A3 aynı durum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu bir problem değil bir özelliktir.Yokuş aşağı hızınızı stabil tutmanıza fayda sağlar.Babamın megane 4 edcsi ablamın polo dsgsi benim astra otomatiğimde bunu yapıyor.Gaza basar iseniz vites yükseltecektir.Ha benim astram ve babamın meganı bunu iyi şekilde uygulayamıyo frenleme gereğinden fazla oluyor.Bazı zamanlar manuel moda alma gereksinimi bile duyuyorum.Ama dsg şanzımanı ne kadar sevmesemde gaza hafif dokunmamla vites yükeltmesi bir oluyor.Kazasız belasız sürüşler dilerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: InspiredTiger

    Hocam araç 2021 passat, aracı sıfır aldık. Bunu almadan önce de passat vardı onda böyle olmuyordu.

    Şanzımandan dolayı. Yokuş aşağı inerken araç gaz pedalından sinyal almayıp tekerlek hızının arttığını anlarsa şanzıman motor frenini devreye sokuyor ve vites büyütmeden aynı viteste devri arttırarak daha rahat daha kısa mesafede fren yapmanızı sağlıyor

    2015 a4 ümün cvt şanzımanıda böyle çalışıyor. Bende sorun var zannettim ama kullanım kitapçığını okuyunca anladım. Bence çok güzel bi fonksiyon. Kullanışlı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ALİ DİESEL A kullanıcısına yanıt

    Sağolun, ben de size kazasız sürüşler dilerim.

  • Ben öbürüne alıştığım için bunda sıkıntı var zannettim.


    Tabi kullanım kitapçığı falan okumadığımız için anlamadık böyle birşey olduğunu, sağol hocam.

  • Bi aralar düşündüğüm şeyi konu olarak açmışsın fakat otomatik araçta vites atması için gaza basman gerekli. Örnek; döndün yokuş aşağı yola çıktın ve gidiyorsun araç 1den 2 ye attı ve sende yokuş aşağı diye daha gaza basmadın. Hâla vites atmasını bekliyorsun. Atmaz çünkü araca gaz verip devri bu şekilde yükseltmelisiniz. Böylece uygun vitesi yakaladığında o şekilde gitmesini sağlayabilirsiniz.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.