Devir arttıkça yakıt tüketimi düşüyor mu ? Araç kendi ağırlığıyla iniyor ama mantıken devir yükseldiği için yakıt tüketimi artmıyor mu ? Bu arada düz yolda bende böyle bir sıkıntı olmuyor, sadece yokuş aşağı inerken. |
Otomatik araç yokuş aşağı inerken devir artıyor. (2. sayfa)
-
-
Yokuş aşağı inerken vitesteki arabada gaza basmazsan motoru yakıt değil tekerlekler döndürdüğü için tüketim sıfır olur.
-
Anladım, sağolun.
-
Kesinlikle can sıkıcı, buna katılıyorum. Çok yokuşlu bölgelerde kullananmadıgımdan pek sorun yaşamadım. Uzun yolda zaten böyle bir sorun olmuyor.
Yokuş inerken gaza basmayınca 4 bin deviri geçmicek şekilde yokuş inerdi eski aracım. Gaza basınca vitesi hemen atardı. Elle değiştirmeye üşendiğimden gaz fren yapıp vites arttırırdım. Yeni aracımda deneme fırsatı bulamadım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Olması gereken o zaten bu şekilde bayır aşağı aracın çok hızlanmasını engellemek bütün otomatik araçlar böyle ama yazılım dişli vb. durumlara göre hepsi aynı şekilde çalışmıyor.
Dediğiniz olayı engellemek için ayağınızı gazdan çekmeden hafif gaza dokunarak inerseniz vites yükseltir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yok maalesef. Güvenlik amaçlı araç hızlanıp kontrolden çıkmasın ve frenlere ekstra yük binmesin diye. Motor freni tabiri kullanılıyor halk arasında.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: iCrush
Olması gereken o zaten bu şekilde bayır aşağı aracın çok hızlanmasını engellemek bütün otomatik araçlar böyle ama yazılım dişli vb. durumlara göre hepsi aynı şekilde çalışmıyor.
Dediğiniz olayı engellemek için ayağınızı gazdan çekmeden hafif gaza dokunarak inerseniz vites yükseltir.Dediğinizi çok denedim ama olmuyor, gaza dokunmam yetmiyor tam olarak. 5-10km daha hızlı gidecek şekilde basarsam atıyor.
-
Evet devir artsa bile yakıt tüketimi boşa attığınız duruma göre daha azdır. Yakıt yanma odasına devre höre değil gaz pedalının basma oranına göre yollanır -
Bizdede jetta var dsg. Aynı olay oluyor. Manuele alıp direk 7. vitese sarıyorum artık ben sorgulamayı bıraktım. -
Tamamen yazilim ile alakali. Aracin rodajinin bitmesi yada yol katetmesi birsey degistirmez.
Bende gicik oluyorum buna. Keske yol bilgisayarina bunun ile ilgili ayar koysalar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yeni araç alırken hep aklımda sorundu. Kar buz ve camurun olduğu 600-1500-0 rakım arası bir güzergah kullanıyorum kışın. Eğimse epey dik 900-1000 rakımdan sonra vitesi inerkende çıkarken de kontrollü bende olmalı bu sayede 70/80 binde aşağı balata değiştirmedim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aracta sorun yok hocam motor freni yapıyor arac normal bir durum. Eger bagırmasını istemiyorsan manuel olarak vites yükselt ama dediğim gibi gayet normal bir durum -
Hocam eğim sensörü vardır mutlaka belirli bir eğim üzerinde/ yada motor yüke bindikçe bunu yapıyor olmalı %4-5 den üzeri olması lazım minimum saldığında vites atmaması için otomatik almama nedenimdi? Bayır aşağı fren yapma gereğini sevmiyordum özellikle kışın aslında güzel bir özellik karlı buzlu zeminlerde zarardan çok faydasını görürsün eksisi hafif ses ve 0.5 Lt 100 km de fazla yakarsın rampa aşağı gaza dokunduğun için
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
12 modal a6 var multitronic sanzıman (cvt)
Araba 160 bin km de, hep böyleydi. Sabah işe giderken bir yokuş var soğuk motorla 4 bin devirlere kadar çeviriyor dediğiniz gibi.
Yakıt yakmaz ama iyi bir bağırıyor motor.
Ben şöyle yapıyorum, hız sabitlemeyi açıyorum, o zaman motor freni yerine kendi fren yapıyor hızlanmasını engelliyor.
Passatta durum nedir bilmiyorum ama belki o da hız sabitlemede frenleyebilir.
Bir de caravelle de serbest sürüş dşye bir ayar vardı, gazdan ayagını çektiğin anda boşa atıyordu vitesi, o moda da bir bakınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Doğru gaza basma şiddetine göre yollanıyor ama yüksek devir de düşük viteste anlık tüketim gaza ilk dokunuş olur ya öyle bassamda 3-4 lt yerine 5-6 lt gösteriyor motor devri ile havayı cektiği gibi vuruntu yapmaması için yakıtta mı veriyor ki🤔
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: InspiredTigerBizde öyle yapacağız artık.
Birşey değil çok yakıyor öyle devir yükselince.
Neden manuele alıp kendiniz, vites yükseltmiyorsunuz?
-
Benzinli enjeksiyonlu araçlarda,( karbüratörlü değil) yokuş aşağı inerken devir 1500-2000 üzerindeyse beyin yakıtı keser. Motoru ve tekerlekleri çeviren yerçekimi olur.
Boşa alırsanız tekerlekleri yerçekimi çevirir, motor ise Rölanti kadar yakıt harcar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sehiricinde bu durum ne kadar sinir bozucuysa tersi durumda aracin surekli hizlanmasi ve surekli fren yapmak zorunda birakmasi da sorun maalesef. Uzun yolda ise en guzeli yokus asagi akmasi hizin sabitlenmemesi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yokus asagi inerken kompresyon yapiyor araba cok normal ve dogru bir durum. Surekli hizlanmama icin eger gaza basmiyorsaniz aracin hizini sabit tutmak icin vites atmaz ve arac bu sirada ne kadar bagirirsa bagirsin yakmaz. Motor devrini tekerlerden alir cunku. Sadece ses sorun olabilir. Eğer önunuz bos degilse ve rampa uzunsa hic ellemeyin, frenle inmeye kalkarsaniz yokusun sonunda frene bastiginizda kimse olmayabilir
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Otomatik şanzıman beyni/kontrol ünitesi her zaman her duruma adapte olamıyor bence.
Ş.içinde güzergahım maalesef çok iniş-çıkışlarla dolu, eğim % si nedir bilmiyorum ama şöyle söyleyim, yürüyerek çıksanız (ki mesafe azami 300-400 mt dir) kuvvetle muhtemel 4-5 kez durur soluklanırsınız. (Ankara'da yaşayanlar bilir, kesikbaş diye geçer) O yokuşu iniyorum, eğer inişe frensiz girmişsem şanzıman devir felan yükseltmiyor, vites yükseltiyor ve araba frene dokunmasam uçuşa geçiyor. İnişe frenle başlarsam, freni bıraktığımda bu sefer, vites artırmıyor devir artırıyor ama eğim fazla olduğundan hız da sürekli artıyor, ve nihayet vitesi de yükseltiyor.
Aynı yokuşu akşam çıkarken tam tersi, dipgaz yapıp vites küçültüyorum, devir fırlıyor araç hızlanıyor bu sefer yokuşun ortasında vites yükseltiyor ve tekrar boğuluyor motor, tekrar dip gaz ile vites küçültmek gerekiyor.
Bence otomatik vites araçlar eğimi fazla olan iniş-çıkışlarda bocalıyor.
Bazı yorumlarda motor freninden bahsedilmiş ama o bile belli sürate ve belli mesafeye kadar işe yarıyor, iniş güzergahı uzun ve eğimi fazlaysa bir yerden sonra yukarıda yazdığım gibi vitesi yükseltiyor şanzıman.
Not: Araç 6 ileri tam otomatik, Aisin şanzımanlı.
Ek: Kaba bir hesapla bahsettiğim yolun eğiminin %15-16 gibi olduğunu hesapladım. Bu da ortalama dağ yolundan %3-4 fazla bir eğime denk geliyormuş.
Yükseklik farkı: 70 mt
Mesafe: 450 mt
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 21 Nisan 2021; 10:33:1 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X