Şimdi Ara

OTOMATİK CİVİC (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.623
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomatik vitesin sözde dezavantajları;

    1- "arıza çıkarır"

    10 yıldır otomatik araç kullnıyoruz daha bi gün bi arızasını görmedik; tabi japon araçları idi hepsi

    2- "vitesi ben değiştiremedikten sonra ne anladım araba sürmekten"

    ;tiptronik sistemde siz vitesi değiştirene kadar araç vites değiştirmiyor. ben colt amt de 7000 devire kadar devir çevirebiliyorum.(7000 de mecburi değişiyor güvenlik önlemi)

    3- "çok yakar otomatik"

    teknik verileri incelerseniz bazı otomatik araçların manuellerinden daha az yaktığını göreceksiniz. örnek çok yok, ama çoğalacaktır. bir kaç örnek; mitsubishi colt amt,smart for four softtouch, yeni honda civic hb 1.8 amt, ve opel easytronikler sanıyorsam.

    4- "manuel 5 vitesli otomatikler 4 vitesli";

    benim aracım colt 6 ileri vitesli, jazz 7 ileri vitesli, honda civic amt 6 ileri vitesli, opel asytronik 5 ileri vitesli.


    kısaca demek istediğim artık otomatik şanjımanlar eski otomatk şanjımanlar değil. bir de bazı kimseler hayatlarında 10 dk otomatik araç sürmeden otomatik araçlar hakkında atıp tutuyorlar. bir binip kullansalar

    ayrıca otomatik vitesin sürüş güvenliğine katkısı olduğu düşüncesindeyim. şöyle açıklamam gerekirse;

    manuel araç kullnırken aklınızın bir tarafı motorunuzun durmamasını sağlamakla , uygun vitese geçmekle,debriyajla kavrama yapmakla meşkul. zamanla refleks haline gelsede hep beynimizin bi tarafını işgal ediyor.

    otomatik araçta ise aracı bir kere vitese taktıktan sonra tüm dikkatinizi yola verebiliyorsunuz.

    tabi hangi markayı tercih ettiğiniz de önemli ama zamanla benim görüşümdür tabi manuel vites opsiyon hale gelecek.

    civic için konuşmak gerekirse; en sağlam otomatik şanjımanlardan birini honda üretir. bunu gidin ustalara sorun ( ben sormuştum) o bakımdan bir honda otomatik şanjımanının yağını zamanında ve doğru değiştirdikten sonra ve darbe almadığı sürece problem çıkarması çok zordur. bu diğer japon araçları içinde büyük oranda geçerli.


    hayırlı günler.




  • saolasın kardes,istanbula gelirsem ugrarım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff



    otomatik vitesin sözde dezavantajları;

    1- "arıza çıkarır"

    10 yıldır otomatik araç kullnıyoruz daha bi gün bi arızasını görmedik; tabi japon araçları idi hepsi

    2- "vitesi ben değiştiremedikten sonra ne anladım araba sürmekten"

    ;tiptronik sistemde siz vitesi değiştirene kadar araç vites değiştirmiyor. ben colt amt de 7000 devire kadar devir çevirebiliyorum.(7000 de mecburi değişiyor güvenlik önlemi)

    3- "çok yakar otomatik"

    teknik verileri incelerseniz bazı otomatik araçların manuellerinden daha az yaktığını göreceksiniz. örnek çok yok, ama çoğalacaktır. bir kaç örnek; mitsubishi colt amt,smart for four softtouch, yeni honda civic hb 1.8 amt, ve opel easytronikler sanıyorsam.

    4- "manuel 5 vitesli otomatikler 4 vitesli";

    benim aracım colt 6 ileri vitesli, jazz 7 ileri vitesli, honda civic amt 6 ileri vitesli, opel asytronik 5 ileri vitesli.


    kısaca demek istediğim artık otomatik şanjımanlar eski otomatk şanjımanlar değil. bir de bazı kimseler hayatlarında 10 dk otomatik araç sürmeden otomatik araçlar hakkında atıp tutuyorlar. bir binip kullansalar

    ayrıca otomatik vitesin sürüş güvenliğine katkısı olduğu düşüncesindeyim. şöyle açıklamam gerekirse;

    manuel araç kullnırken aklınızın bir tarafı motorunuzun durmamasını sağlamakla , uygun vitese geçmekle,debriyajla kavrama yapmakla meşkul. zamanla refleks haline gelsede hep beynimizin bi tarafını işgal ediyor.

    otomatik araçta ise aracı bir kere vitese taktıktan sonra tüm dikkatinizi yola verebiliyorsunuz.

    tabi hangi markayı tercih ettiğiniz de önemli ama zamanla benim görüşümdür tabi manuel vites opsiyon hale gelecek.

    civic için konuşmak gerekirse; en sağlam otomatik şanjımanlardan birini honda üretir. bunu gidin ustalara sorun ( ben sormuştum) o bakımdan bir honda otomatik şanjımanının yağını zamanında ve doğru değiştirdikten sonra ve darbe almadığı sürece problem çıkarması çok zordur. bu diğer japon araçları içinde büyük oranda geçerli.


    hayırlı günler.



    Tasshelhoff arkadaş, yazdıklarının altına imza atarım (özellikle sürüş güvenliği konusunda)...Ben de Jazz alırken "güya" eşim için otomatik tercih ettim, şimdi bir araba ne kadar güzel olursa olsun, düz vites olduğunu görünce önemli bir eksiklik miş gibi geliyor bana...
    Benim sana bir kaç sorum olacak; Bir arkadaşım Colt AMT ile jazz arasında kararsız kaldı...Her ne kadar ben kendisine jazz önerdiysem de daha ekonomik olması sebebiyle Colt almayı planlıyor...Ben AMT hiç kullanmadım....Vites geçişleri nasıl? Yokuşta kaçırıyor mu? Yakıt tüketimin ne kadar? Ve bu arabanın ses yalıtımı gerçekten de kötümü? Kendisi bana bunları sordu, ben de sana ileteyim... Cevaplarsan sevinirim..




  • OTOMATİK VİTES ARABAYI KULLANMAYAN TADINI BİLMEZ TADINA VARANDA MANUEL VİTES ARAÇ KULLANMAK İSTEMEZ ŞEHİR İÇİNDE ÇOZ AZ MİKTARDA BENZİNİ FAZLA YAKAR FAKAT RAHATLIĞI BU AÇIĞI KAPATIR
  • therapist70 arkadasım. Ben de 3 yıldır Jazz kullanıyorum. Bir arkadasa arac bakarken Colt AMT test ettik. Vites gecislerinde araba duraklıyor. Jazz dan sonra ben hoşlanmadım bu tür elektronik konrollü şanzumanlardan doğrusu. Arkadasın ikisini de test etsin bence. Hangi arac hosuna giderse.
  • arkadslar ben manuel kullanıorum ve arabayı cogunlukla vites ile yavaslatıorum,bu olay otomatik viteste nas ı oluo?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: life19

    arkadslar ben manuel kullanıorum ve arabayı cogunlukla vites ile yavaslatıorum,bu olay otomatik viteste nas ı oluo?




    Araç yavaşlamak için sadece freni kullanır yani motor freni mümkün değildir. otomatik vites araçların fren balataları bu yüzden daha erken biter.
    Bu arada arkadaşların dediği gibi otomatiğin tadını alanlar zor bırakır şehir içindeki rahatlığı hiçbişeye değişmemözelliklede İstanbul gibi bir şehirde yaşıyorsanız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enisbugra

    therapist70 arkadasım. Ben de 3 yıldır Jazz kullanıyorum. Bir arkadasa arac bakarken Colt AMT test ettik. Vites gecislerinde araba duraklıyor. Jazz dan sonra ben hoşlanmadım bu tür elektronik konrollü şanzumanlardan doğrusu. Arkadasın ikisini de test etsin bence. Hangi arac hosuna giderse.
    Enisbugra arkadaşım verdiğin bilgi için teşekkür ederim. Jazz'ın CVT keyfi tabiki başka bir şey...
  • 98 1,6 ies Otomatik vites aracımı alana kadar otomatik vites düşmanıydım diyebilirim.Bu aracım bana bir dosttan çok uygun fiyata gelmeseydi inanın hayatta otomatik vites almazdım.Ancak şu anda bütün fikirlerim değişmiş durumda.İyiki böyle bir araca binme imkanım olmuş.O kadar rahat bir kullanımı varki bundan sonra alacağım araçlarda herhalde oto.vites olur.Ayrıca alıştığın takdirde manuel viteslerdeki araç hakimiyetini bunda da sağlayabiliyorsun.
  • Amerikada , kanada da falan artık otobüsler, kamyonlar hatta ağır iş makınaları bile otm üretiliyor, düz vites nostalji olmuş durumda, bizde hala "delikanlı adam düz vites kullanır" mantalitesi var... ayrıca artık teknoloji çok ilerledi mesela yeni civic te akıllı yol eğim faktörü var, araç yokuş aşağı hızlanmayı ve fren tepkilerini algılıyor ve vitesi küçültüyor, hybrit te ise hem frenliyor hemde bu esnda elektrik üretip sonra o elektriği kullanıyor, hatta cvt şanzıman diye bir olay ver , dünya harikası....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: therapist70

    quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff



    otomatik vitesin sözde dezavantajları;

    1- "arıza çıkarır"

    10 yıldır otomatik araç kullnıyoruz daha bi gün bi arızasını görmedik; tabi japon araçları idi hepsi

    2- "vitesi ben değiştiremedikten sonra ne anladım araba sürmekten"

    ;tiptronik sistemde siz vitesi değiştirene kadar araç vites değiştirmiyor. ben colt amt de 7000 devire kadar devir çevirebiliyorum.(7000 de mecburi değişiyor güvenlik önlemi)

    3- "çok yakar otomatik"

    teknik verileri incelerseniz bazı otomatik araçların manuellerinden daha az yaktığını göreceksiniz. örnek çok yok, ama çoğalacaktır. bir kaç örnek; mitsubishi colt amt,smart for four softtouch, yeni honda civic hb 1.8 amt, ve opel easytronikler sanıyorsam.

    4- "manuel 5 vitesli otomatikler 4 vitesli";

    benim aracım colt 6 ileri vitesli, jazz 7 ileri vitesli, honda civic amt 6 ileri vitesli, opel asytronik 5 ileri vitesli.


    kısaca demek istediğim artık otomatik şanjımanlar eski otomatk şanjımanlar değil. bir de bazı kimseler hayatlarında 10 dk otomatik araç sürmeden otomatik araçlar hakkında atıp tutuyorlar. bir binip kullansalar

    ayrıca otomatik vitesin sürüş güvenliğine katkısı olduğu düşüncesindeyim. şöyle açıklamam gerekirse;

    manuel araç kullnırken aklınızın bir tarafı motorunuzun durmamasını sağlamakla , uygun vitese geçmekle,debriyajla kavrama yapmakla meşkul. zamanla refleks haline gelsede hep beynimizin bi tarafını işgal ediyor.

    otomatik araçta ise aracı bir kere vitese taktıktan sonra tüm dikkatinizi yola verebiliyorsunuz.

    tabi hangi markayı tercih ettiğiniz de önemli ama zamanla benim görüşümdür tabi manuel vites opsiyon hale gelecek.

    civic için konuşmak gerekirse; en sağlam otomatik şanjımanlardan birini honda üretir. bunu gidin ustalara sorun ( ben sormuştum) o bakımdan bir honda otomatik şanjımanının yağını zamanında ve doğru değiştirdikten sonra ve darbe almadığı sürece problem çıkarması çok zordur. bu diğer japon araçları içinde büyük oranda geçerli.


    hayırlı günler.



    Tasshelhoff arkadaş, yazdıklarının altına imza atarım (özellikle sürüş güvenliği konusunda)...Ben de Jazz alırken "güya" eşim için otomatik tercih ettim, şimdi bir araba ne kadar güzel olursa olsun, düz vites olduğunu görünce önemli bir eksiklik miş gibi geliyor bana...
    Benim sana bir kaç sorum olacak; Bir arkadaşım Colt AMT ile jazz arasında kararsız kaldı...Her ne kadar ben kendisine jazz önerdiysem de daha ekonomik olması sebebiyle Colt almayı planlıyor...Ben AMT hiç kullanmadım....Vites geçişleri nasıl? Yokuşta kaçırıyor mu? Yakıt tüketimin ne kadar? Ve bu arabanın ses yalıtımı gerçekten de kötümü? Kendisi bana bunları sordu, ben de sana ileteyim... Cevaplarsan sevinirim..


    kusura bakmayın geç gördüm sorunuzu hemen cevaplayayım.

    2006 mayıs ayından önce coltun AMT şanjımanını A modunda kullanmak pek iyi bir şey değildi. çok sarsıyordu arabayı 6 ay manuel modda vitesleri el ile değiştirerek kullandım. ama mayıs 2006 da mitsubishi 2 adet şanjıman güncellemesi çıkardı. o günden beri de gerekmedikçe manuel modda kullnmıyorum A modu gayet sarsıntısız ve seri geçişlere sahip oldu. yani artık vites geçişleri eskisi gibi gecikmeli ve sarsıntılı değil. tabi güncellemeleri yükletmesi lazım alan kişinin. serviste ücretsiz yapılıyor. (araç serviste bilgisayara bağanıyor ve şanjımanın yazılımı değiştiriliyor. fark inanılmaz.)

    bildiğim kadarı ile jazz colttan daha ekonomik bir araç. yani ekonomi için colt tercih edilmemeli.

    ama performas için biraz ekonomiden fedakarlık yapılabiliyorsa arkadaş colt tercih edebilir. zira coltun jazz dan bir 12 beygir kadar fazlalığı var. (colt 95 beygir) ayrıca dohc olmasıda performansını körüklüyor. zaten teknik verilerde coltun jazzdan bi hayli süratli ve hızlanmasının iyi olduğunu göstermekte.

    benim standart tüketimim klima her daim açık kışında buğulanmasın diye açıyorum; şehir içi 45 litre(deposu 45 litre) ile minimum 600 km dir. bu rakam nadirende olsa 630 km yi bulmakta ama genelde 600 km.

    95 beygir,otomatik bir araç için bana ekonomik geliyor. bilmiyorum siz nasıl değerlendirirsiniz.

    yokuşta kaçırıyor; zira coltta jazz da olduğu gibi bir tork konvertörü yok. bildiğiniz baskı balata var. aslında şanjıman kutusuda bildiğiniz manuel şanjıman kutusu. bu bakımdan çok uzun ömürlü denebilir. zira ara sıra bozulan otomatik şanjıman ( avrupa arabalarında) duyuyorum ama daha hiç bozulan manuel şanjıman duymadım. debriyaj pedalı var yani. ama pedal olarak yok. debriyaj pedalını bizim yerimize bir robot idare ediyor. debriyajı biz kumanda edemediğimiz içinde yokuşta kaydırmakta. ama çok sağlam bir el freni var ve bir bayan bile rahat rahat çekebiliyor sertliği gayet iyi. o bakımdan herhangi bir zorluğu yok. el frenini çekiyorsunuz gazı verip hemen el frenini indiriyorsunuz olay bundan ibaret.

    ses yalıtımı japon arabası kadar. ama 500 ytl kadar bir masrafla oldukça sessiz hale getirilebiliyor. bunlar; ziebartta gövde altı ses yalıtımı işlemi ( herkese tavsiye ederim (tabi servisinize danışın bazı markalar istemiyormuş) hem aracınız ses yalıtımına sahip olmuş oluyor hemde aracın altı özellikle kışın yollara dökülen kum tuz gibi aşındırıcı maddelere karşı korunmuş oluyor). ve colt dizellerde bulunan orjinal yalıtım parçalarının benzinli modele takılması işlemleri.


    coltun artıları 5 yıla çıkartılabien garantisi ( 400 usd karşılığı) ve 12 yıllık paslanmazlık garantisi ve mercedesle ortak üretilmesi. .

    jazz ın artıları ise; büyük bagajı, 7 ileri vitesi olması ve çok ekonomik motoru

    donanım olarak birbirlerinin aynısı

    başka sorunuz varsa sorabilirsiniz.

    şu an aracım olmasa alacağım 4 araçtan biridir jazz . hepinize iyi kullanmalar dilerim

    bu araçlar
    mercedes A serisi
    mitsubishi colt
    honda jazz
    toyota yaris



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 29 Kasım 2006; 15:28:51 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: life19

    arkadslar ben manuel kullanıorum ve arabayı cogunlukla vites ile yavaslatıorum,bu olay otomatik viteste nas ı oluo?



    benim aracım mitsubishi colt amt de eğim algılayıcı var. yokuş aşağı inerken vites düşürüyor ve motor freni yapıyor. ayrıca düz yoldada siz vitesi ufaltarak motor freni yaptırtabilirsiniz. tiptronik olduğu için.

    hayırlı günler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: life19

    arkadslar ben manuel kullanıorum ve arabayı cogunlukla vites ile yavaslatıorum,bu olay otomatik viteste nas ı oluo?



    benim aracım mitsubishi colt amt de eğim algılayıcı var. yokuş aşağı inerken vites düşürüyor ve motor freni yapıyor. ayrıca düz yoldada siz vitesi ufaltarak motor freni yaptırtabilirsiniz. tiptronik olduğu için.

    hayırlı günler.


    tasshelhoff verdiğin bilgiler için teşekkürler..Anladığım kadarıyla Colt amt'nin tek dezavantajı yokuşta kaçırması ki onu da el freni ile çözmüşsünüz...Ben bu otomobil firmalarını anlamış değilim, 25 milyarlık araba yapıyorsunuz ve buna hill-holder denen yokuşta kalkış desteği eklemiyorsunuz...Opel'in easytroniği de benzer bir yarı otomatik, aynen yokuşlarda kaçırıyor...Opel ilk başlarda sadece Astra'nın üst donanımlılarında hill-holder kullanıyordu..Sonra geç te olsa sorunun büyüklüğünü farketmiş olmalılar ki tüm Astralarda bu standart oldu..Yani siz ürettiğiniz araca öyle bir özellik eklersiniz ki bunun yaratacağı maliyet artışını kimse önemsemez...Fakat onun eksikliğinden kaynaklanan sorunlar satın alışta insanı etkiler..
    Benim jazz istanbul sehiriçinde 33 lt'de (bu aralar) 500 km yapıyor, gerçekten de çok iyi...Bu arada A serisi benim de ilgimi çeker ama 30 bin euro'yu düşününce tatlı bir rüya olmaktan öteye gidemiyor..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: life19

    arkadslar ben manuel kullanıorum ve arabayı cogunlukla vites ile yavaslatıorum,bu olay otomatik viteste nas ı oluo?



    ben de öyle yapıyorum.. honda civic elegance otomatikte direksiyonun arkasında kulakçık şeklinde butonlar var.. vitesi sport moduna alınca istersen manuel kullanıyorsun.. yani motor freni de yapılıyor rahatlıkla..
  • iyi de bu velet 4000de 160 görüyo el insaf
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    iyi de bu velet 4000de 160 görüyo el insaf


    şanzıman 2 pozisyonundayken 115 120 ye yakın bi hıza ulaşıyor zorladığında vtec açtığında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Can_vtec -- 14 Aralık 2006; 23:44:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mightywings


    quote:

    Orjinalden alıntı: life19

    arkadslar ben manuel kullanıorum ve arabayı cogunlukla vites ile yavaslatıorum,bu olay otomatik viteste nas ı oluo?



    ben de öyle yapıyorum.. honda civic elegance otomatikte direksiyonun arkasında kulakçık şeklinde butonlar var.. vitesi sport moduna alınca istersen manuel kullanıyorsun.. yani motor freni de yapılıyor rahatlıkla..


    Civic elegance tam otomatik değil mi? nası manuel olarak kullanıyorsun ? araçta debriyaj var mı ?




  • bazı tam otomatiklerde manuel gibi kullnılabiliyor.( manuel gibi kullanmaktan kasıt vitesleri istediğin devirde değiştirmeyi kast ediyor herhalde arkadaş)

    ww tiptronik yada hondanın cvt şanjımanları buna örnek.

    hayırlı günler.
  • Motor freni yapması için Bmw de var olan smg tarzı bi şanzıman kullanılması gerekir. Tiptronicte vites düşürdüğünüzde devir uygun değilse tekrar otomatik olarak vites büyür.
  • Su an piyasada 3 tip otomatik sanzuman var.
    1- Klasik tip
    2- CVT yani sürekli değişken oranlı şanzuman
    3- elektro-hidrolik şanzımanlar; düz şanzumanlara çok benzeyen, ilave bir düzenek konmuş sitem. bunlarda düz viteslerdeki gibi kavrama var. Vitesi sizin yerinize atan bir düzenek var. Calışma prensibi düz vitesle aynı.

    Klasik tip maliyetten dolayı genelde 4 vites olur. Son zamanlrada 5 hatta 6 vitesli olanlarda çıktı. Genelde 4 vites olmasını temel nedeni maliyeti.

    CVT genelde düşük motor hacimlarinde kullanıyor (Audi multironik, Focus CVT, honda jazz CVT, palio speedgear). Vites gecisi olmaz. Çok konforlu bir sistem. Kullanımı rahat ve güzel, özellikle motor freni, yada manuel kullanım secekleri kullanışlı.

    Eletro-hirdolik sitemin avantajı ucuz olması. Düşük yakıt tüketmesi. Düz viteslerle hemen hemen aynı tüketir. Sorunu konforsuz olması, vites geçişlerinin çok belirgin olması, özensiz kullanımda balata yakma yada balatanın ömrünün çok kısa olması. kilitlenme vs. Sahşi kannatim 5-10 seneye kadar tüm otomatik şanzumanlar böyle olcak. Lakin biraz daha geliştirilmeleri gerekiyor. VW nin DSG dediğisistem de bildiğim kaadyırla bunun gelişmiş hali ve söylenen göre vites geçişleri rahatsız etmiyormuş.

    Benim bildiğim/kanatim en uzun ömürlü sistem klasik tipte olanlar. Bunlarda tek yapmanız gereken zamanı geldiğinde şanzıman yağını değiştirmek. En büyük sorunu yüksek yakıt tüketimi. Düz vitese göre en az %10-15 daha fazla tüketirler.

    CVT'nin en zayıf noktası kayış sistemi. hiç bir şekilde vites değişimi olmaz. Konik iki çarklar birbirinden uzaklaşıp yakınlaşarak çevrim oranını sürekli değiştirir. Motor devri sabit kalır. Yüksek güc istediğinide mesel motor 5000 devirde sabit kalır. Basit bir örneğini burda görebilirsiniz: (videonun sonunda)
    http://www.karting1.co.uk/continuously-variable-transmission-for-karts-test.htm
    CVT'nin bilmediğim bir sorunu olduğundan eminim çünkü aslında eski bir teknoloji. zamanında bir kaç mrka denemiş sonra vaz geçmiş. Şimdi tekrar üretiyorlar. Lakin Audide multitronicten sonra VW DSG siteme geçti....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 15 Aralık 2006; 22:27:09 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.