Şimdi Ara

OTOMATİK CİVİC (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: racai

    Su an piyasada 3 tip otomatik sanzuman var.
    1- Klasik tip
    2- CVT yani sürekli değişken oranlı şanzuman
    3- elektro-hidrolik şanzımanlar; düz şanzumanlara çok benzeyen, ilave bir düzenek konmuş sitem. bunlarda düz viteslerdeki gibi kavrama var. Vitesi sizin yerinize atan bir düzenek var. Calışma prensibi düz vitesle aynı.

    Klasik tip maliyetten dolayı genelde 4 vites olur. Son zamanlrada 5 hatta 6 vitesli olanlarda çıktı. Genelde 4 vites olmasını temel nedeni maliyeti.

    CVT genelde düşük motor hacimlarinde kullanıyor (Audi multironik, Focus CVT, honda jazz CVT, palio speedgear). Vites gecisi olmaz. Çok konforlu bir sistem. Kullanımı rahat ve güzel, özellikle motor freni, yada manuel kullanım secekleri kullanışlı.

    Eletro-hirdolik sitemin avantajı ucuz olması. Düşük yakıt tüketmesi. Düz viteslerle hemen hemen aynı tüketir. Sorunu konforsuz olması, vites geçişlerinin çok belirgin olması, özensiz kullanımda balata yakma yada balatanın ömrünün çok kısa olması. kilitlenme vs. Sahşi kannatim 5-10 seneye kadar tüm otomatik şanzumanlar böyle olcak. Lakin biraz daha geliştirilmeleri gerekiyor. VW nin DSG dediğisistem de bildiğim kaadyırla bunun gelişmiş hali ve söylenen göre vites geçişleri rahatsız etmiyormuş.

    Benim bildiğim/kanatim en uzun ömürlü sistem klasik tipte olanlar. Bunlarda tek yapmanız gereken zamanı geldiğinde şanzıman yağını değiştirmek. En büyük sorunu yüksek yakıt tüketimi. Düz vitese göre en az %10-15 daha fazla tüketirler.

    CVT'nin en zayıf noktası kayış sistemi. hiç bir şekilde vites değişimi olmaz. Konik iki çarklar birbirinden uzaklaşıp yakınlaşarak çevrim oranını sürekli değiştirir. Motor devri sabit kalır. Yüksek güc istediğinide mesel motor 5000 devirde sabit kalır. Basit bir örneğini burda görebilirsiniz: (videonun sonunda)
    http://www.karting1.co.uk/continuously-variable-transmission-for-karts-test.htm
    CVT'nin bilmediğim bir sorunu olduğundan eminim çünkü aslında eski bir teknoloji. zamanında bir kaç mrka denemiş sonra vaz geçmiş. Şimdi tekrar üretiyorlar. Lakin Audide multitronicten sonra VW DSG siteme geçti....
    Bir kaç ekleme ve düzeltme yapayım... Focusta kullanılan CVT küçük motoru değil, 110 hb'lik 1.6 dizeli çekiyor..CVT'lerde kronik sorunlar olduğu doğru fakat bütün CVT şanzımanlar aynı değil..aynı prensiple çalışsalar bile markadan markaya değişiklik gösteriyorlar..örneğin hondanı kullandığı CVT ile Focus'un ki aynı değil...Ford kendisi yapmıyor, hondanınki ise kendi üretimi...Hondanın ki daha sorunsuz..Ben focus C-Max TDCİ CVT kullandım, kendi aracım ise Jazz CVT...her ikisi de çok konforlu ..CVT'lerin benim görebildiğim tek kusurları, klasik şanzımanlarda olan kick-down özelliklerinin zayıf olması..Yani dip gazlarda devrin ani yükselmesi ve bu sayede ani hızlanma durumlarında daha etkisizler ..Gerçi C-Max'ta turbo olduğu ve over-boost özelliği olduğu için bu pek kusur gibi durmuyor ama jazz'da bu bariz..C-max'ta uzun süren dur-kalklarda tuhaf bir koku yayılıyor, bunun CVT'den geldiğini okumuştum bir yerlerden, jazz'da ise böyle bir sorun yok...
    VW'nin kullandığı DSG şanzıman, yarı-otomatikler içinde en iyisi..Sebebi ise vites geçişini yapan elektro-hidrolik motor bir değil, 2 tane..Biri vites geçişini yaparken diğer bir sonraki vites için hazır bekliyor, bu nedenle hızlı ve sarsıntısız geçiş oluyor..Fakat bu nedenle de fiyatı artıyor tabi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 17 Aralık 2006; 23:59:00 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Can_vtec

    Motor freni yapması için Bmw de var olan smg tarzı bi şanzıman kullanılması gerekir. Tiptronicte vites düşürdüğünüzde devir uygun değilse tekrar otomatik olarak vites büyür.


    smg ne tür bir şanjıman. biraz açıklarmısınız?

    aracım 1.3 mitsubishi colt 6 ileri elektro hidrolik otomatik (amt) şanjımanı var ve motor freni yapılabiliyor.

    smg nasıl bir şey. getrag ın bmw m3 ve m5 lere ürettiği şanjımanmı?

    hayırlı günler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayan7

    ARKADAŞLAR OTOMATİK CİVİCLER NİÇİN 4 VİTES? BU ZAMANDA ARTIK 6 İLERİ ŞANZIMANLI OTOMATİKLER ÇIKARKEN HONDANIN OTOMATİKLERİ NİÇİN 4 İLERİ? BU ARABA HİÇ 5 İNCİ VİTES
    E İHTİYAÇ DUYMAZMI? Bİ BİLENVARMI?

    Arkadaşım 4 ileriden fazla selespeed stock olarak pek üretilmemiştir. Jazz'daki 7 ileri şanzımanın otomatik şanzuman ile daha doğrusu piyasanın bildiği anlamdaki otomatik şanzumanla pek alakası yoktur ve her motor-kasa'da kullanılmaz.(Zincir tahrikli sonsuz vites artırımıdır Jazz'daki. Bisikletiniz varsa viteslerine bakın, bunu temel alan ve bunun geliştirilmişidir Jazz'daki şanzuman). Klasik otomatiklerin 4 den fazla ileri vites olanları da genellikle Triptronic denen şanzuman tipi ile üretilir. Fakat alt segment, yani daha düşük maliyetli araçlarda bu şanzuman randıman vermez. Sebebi ise maliyet kaygısıdır. Mercedes, Bmw vb gibi üst segmentlerdeki araçlarda 5 ileri- 6 ileri triptroniclerin arızası çok düşüktür fakat alt segmentlerde bu ve buna benzer isimlerde sunulan Triptronic şanzumanların arızası çok fazla olur. Bu yüzden Alt segmentlerde en randımanlı otomatikler eski 4 ileri olanlardır .(Jazz'daki şanzuman her araca konulmaz bu yüzden onu kategorize etmedim burada).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 23 Aralık 2006; 17:13:58 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Can_vtec


    quote:

    Orjinalden alıntı: life19

    arkadslar ben manuel kullanıorum ve arabayı cogunlukla vites ile yavaslatıorum,bu olay otomatik viteste nas ı oluo?




    Araç yavaşlamak için sadece freni kullanır yani motor freni mümkün değildir. otomatik vites araçların fren balataları bu yüzden daha erken biter.
    Bu arada arkadaşların dediği gibi otomatiğin tadını alanlar zor bırakır şehir içindeki rahatlığı hiçbişeye değişmemözelliklede İstanbul gibi bir şehirde yaşıyorsanız.


    Otomatik vites motor firenini siz ayagınızı gazdan cekip frene bastığınız an uygular vitesi devire göre düşürür ve sonunda boşa almaz hala ikinci vitestedir durduğunuzda böyle olmasa kalışta ayrı devir aldığınızda ayrı vitese atmazdınız aracı tabi bu 99 kasa otomatik passat ta böyleydi ama hepsi aynı mantıkla çalışır heralde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turusan -- 18 Aralık 2006; 20:35:01 >




  • gercektende otm vites cok zevkli ama manuelin tadı da bi başka
  • benim de bir sorum var:
    civic premium 1.6 otomatik tets ettim. onceden bilmiyordum, satis temsilcisi araci yokusta durdurmami soyledi ve yokusta kayabilecegini ama cok onemli olmadigini soyledi. gercekten frenden ayagimi cekince arac geri geri kaymaya basladi. anladigim kadariyla bu aracta yarı-otomatik vites var. peki hill-hold benzeri bir sistem de olmadigina gore her yokusta el freniyle mi kalkmak gerekiyor. o zaman manuel almak mantikli degil mi? en azindan yine az yakacak ve araci bay-bayan kullanan kisi geri kacirmaktan korkayacak...
    yarı-otomatik olupgeri kaydirmayan araclar hakkında bilginiz var mıdır?
    tşkler,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chienkan

    benim de bir sorum var:
    civic premium 1.6 otomatik tets ettim. onceden bilmiyordum, satis temsilcisi araci yokusta durdurmami soyledi ve yokusta kayabilecegini ama cok onemli olmadigini soyledi. gercekten frenden ayagimi cekince arac geri geri kaymaya basladi. anladigim kadariyla bu aracta yarı-otomatik vites var. peki hill-hold benzeri bir sistem de olmadigina gore her yokusta el freniyle mi kalkmak gerekiyor. o zaman manuel almak mantikli degil mi? en azindan yine az yakacak ve araci bay-bayan kullanan kisi geri kacirmaktan korkayacak...
    yarı-otomatik olupgeri kaydirmayan araclar hakkında bilginiz var mıdır?
    tşkler,



    Çok geri kaçıcak durumda sol ayak freni yapıp öyle sağ ayağı gaz üzerinde tutup kalkarsan araba kaymaktan kurtarıyo




  • YAW AMMA ACEMİ VARMIŞ BURADA HA...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: life19

    bi kere otm arabalar bayanlar için üretilmeye baslandı...
    erkek arabası otomatik olmaz,olursada bole yarı yolda bırakır adamı...

    YANLIŞ DÜŞÜNÜYORSUN ARKADAŞIM.MERCEDES VE BMW GİBİ ARAÇLARIN ÇOĞU OTOMATİK VİTESLİ.AMERİKADA ARAÇLARIN YÜZDE SEKSENBEŞİ OTOMATİK.ARTIK TÜRKİYEDEDE OTOMATİK ARAÇLARIN SAYISINDA BELİRGİN BİR ARTIŞ MEVZUBAHİS.
  • eğer eşiniz araba kullanmayı otomatik vitesle öğrendiyse, ve Konya ovasında yaşamıyorsanız, siz de araba alırken düşünürdünüz yarı-otomatik alıp almamayı...
    güzelim sıfır arabanın arkası çizik veya vuruk içinde hoş olmazdı...
    ama takdir ettim, grade logic sistemi dik yerlerde bayır aşağı inerken vitesi arttırmıyor, eski astramda otomatik vitesi küçültmek zorunda kalıyorum frene fazla asılmamak için...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chienkan

    benim de bir sorum var:
    civic premium 1.6 otomatik tets ettim. onceden bilmiyordum, satis temsilcisi araci yokusta durdurmami soyledi ve yokusta kayabilecegini ama cok onemli olmadigini soyledi. gercekten frenden ayagimi cekince arac geri geri kaymaya basladi. anladigim kadariyla bu aracta yarı-otomatik vites var. peki hill-hold benzeri bir sistem de olmadigina gore her yokusta el freniyle mi kalkmak gerekiyor. o zaman manuel almak mantikli degil mi? en azindan yine az yakacak ve araci bay-bayan kullanan kisi geri kacirmaktan korkayacak...
    yarı-otomatik olupgeri kaydirmayan araclar hakkında bilginiz var mıdır?
    tşkler,
    Civic sedanlarda yarı-otomatik yok, tam otomatik vardır (keşke yarı*otomatik olsaydı da yakıt tüketimi daha da düşseydi)..Bu otomatik şanzıman Honda'nın öteden beri kullandığı şanzımandır ve yokuşta kaçması için öncelike yokuşun çok dik olması gerekir ve özellikle ayağınızı frenden çektikten sonra beklemeniz lazım...Yani çok yavaş hareket edince olur ki bu da tüm tam otomatiklerde böyledir, hepsi dik yokuşlarda bekleyince kaçırır...Hill-holder kullananlarda da frenin etki süresi 1-2 sn kadardır, onu da daha fazla bekleyince kaçırır..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: life19

    bi kere otm arabalar bayanlar için üretilmeye baslandı...
    erkek arabası otomatik olmaz,olursada bole yarı yolda bırakır adamı...


    bence otomatik kullanmalısın.
    daha sonra kararın kesinlikle değişecek.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.