Şimdi Ara

otomatık jıkle hakkında bılgı(STOP ETME) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
1
Favori
71.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkn

    quote:

    Orjinalden alıntı: okanisilak


    98 karbüratörlü tipo aracımda da otoatik jikle yok. ancak arabayı sabah çalıştırdınca soğukta, motor üst devirlerde (1300-1500) çalışıyor. jikleyi çekersem devir uçuyo. bunun sebebi nedir? yoksa tofaş/fiat mühendisleri hem otomatik hemde ne olur ne olmaz diye manuel jikle mi koydu?



    evet aynen öyle; yani tipo da yarı otomatik jikle var...kendim kullandığım için biliyorum...YARI OTOMATİK

    Alıntıları Göster
    tipoda hangi marka karbüratör var detay bilen var mı acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tipoda hangi marka karbüratör var detay bilen var mı acaba?

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar megane marka aracımda aylardır jikle problemi yaşamktayım.araç enjeksiyonlu ve otomatik jikle .herkes problemi rolanti motorunda gordu.bende gidip aldım ve birisine taktırdım.araçta degişme oldu ama yinede sabah stop ediyor gaz vermem gerekiyor.eski rolanti motoru ile 10 dk anca toparlardı araç.şimdi yeni ciklede ise bunu 1-2dk toparlıyor kendini.acaba şimdi sorun nedir neden bu araç çok güzel çalışırken stop etmektedir.bunu ayarlayan araçta degişebilecek bozuk olabilecek başka ne vardır.yardımlarınızı 4 gözle beklemedeyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bymami78

    arkadaşlar megane marka aracımda aylardır jikle problemi yaşamktayım.araç enjeksiyonlu ve otomatik jikle .herkes problemi rolanti motorunda gordu.bende gidip aldım ve birisine taktırdım.araçta degişme oldu ama yinede sabah stop ediyor gaz vermem gerekiyor.eski rolanti motoru ile 10 dk anca toparlardı araç.şimdi yeni ciklede ise bunu 1-2dk toparlıyor kendini.acaba şimdi sorun nedir neden bu araç çok güzel çalışırken stop etmektedir.bunu ayarlayan araçta degişebilecek bozuk olabilecek başka ne vardır.yardımlarınızı 4 gözle beklemedeyim

    Alıntıları Göster
    karbüratörlü tipoda hem manuel hemde otomatik jigle vardır buna hızlı rolanti devreside deniyor, otomatigin çalışma sistemide şöyle
    jigle manıfolddan gelen vakum sayesınde gaz pedalını ıstedıgınız ayarda cektırıyor bınevı sızın yerınıze bıraz gaz verıyor bunu yaparken emme manıfoldundakı sıyah renklı bır musur sayesınde yapıyor bu musur 70 c kadar vakumun gecmesıne ızın verıyor 70 c den sonra termostat gıbı kendını kapatıyor vakum gecmıyor ve gaz pedalı serbest kalıp rolantı 900 devıre dusuyor cok guzel bır sıstem bendekını aktıf hale getırebılmek ıcın baya bılgı sahıbı oldum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur-d

    karbüratörlü tipoda hem manuel hemde otomatik jigle vardır buna hızlı rolanti devreside deniyor, otomatigin çalışma sistemide şöyle
    jigle manıfolddan gelen vakum sayesınde gaz pedalını ıstedıgınız ayarda cektırıyor bınevı sızın yerınıze bıraz gaz verıyor bunu yaparken emme manıfoldundakı sıyah renklı bır musur sayesınde yapıyor bu musur 70 c kadar vakumun gecmesıne ızın verıyor 70 c den sonra termostat gıbı kendını kapatıyor vakum gecmıyor ve gaz pedalı serbest kalıp rolantı 900 devıre dusuyor cok guzel bır sıstem bendekını aktıf hale getırebılmek ıcın baya bılgı sahıbı oldum

    Alıntıları Göster
    Weber karbüratörlü Renault 9 kullanıcıları, eğer emme manifolduyla uyumlu olursa Weber 32 ADF(kuş serisinde kullanılan karbüratör) modelini deneyebilirler. Otomatik jiklelidir. Benzin geri dönüş hortumu vardır.(Babamın Toros' ta dönüş hortumunu göremediğim için belirtiyorum) İki aracında hava filtresi tava gibi olduğundan büyük bir tadilat göreceğini sanmam.

    vezir çok ilginç noktalara değinmiş. Yazdıklarına katılıyorum. Manuel demek sorunsuzluk demektir. Elimde olsa aracımı düz jikleye çeviririm. Otomatik jiklenin ayarlanması vardır. Jikleden mi kaynaklıdır bilmiyorum ama kuş serisini acemi bir sürücü dik rampada boğabilir. Düz jikleyi uygun miktarda çekersiniz.

    "Karbüratörlü araçların karbüratörü iyi bakımları yapılırsa evladiyeliktir.1 milyon kilometre gitmek normal durumdur.Sakın eski sistem diye küçümseyenlere kulak asmayın." İyi ayarlanan bir karbüratör aşırı yaktırmaz. Bakımları çok ucuzdur. Enjektör takım parasına karbüratöre neler yapılır kim bilir. Arabadan hiç anlamıyorum veya uğraşmak istemiyorum. Tek marşta hiç uğraşmadan aracı çalıştıracağım derseniz enjeksiyon çok iyidir.
    ________________________________________________________________

    Ben de bir soru sormak istiyorum. LPG' de jikleli veya jiklesi olarak aracı çalıştırmayı deniyorum. Arada hiç fark yok. Yağışlı havalarda aracın çalışması biraz daha zorlanıyor. Araç bakımdan geçtiği için marş alma süresi çok iyi.(4-5 kere gır edince alıyor) Jikleye mi bakmalıyım yoksa karbüratörün hava alma ihtimali var mıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey
    Yağışlı havalarda aracın çalışması biraz daha zorlanıyor.


    Bunu ateşleme yapabilir. Buji kablolarının ve distribitör kapağının izolasyonunu gözden geçirmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Ben de bir soru sormak istiyorum. LPG' de jikleli veya jiklesi olarak aracı çalıştırmayı deniyorum. Arada hiç fark yok. Yağışlı havalarda aracın çalışması biraz daha zorlanıyor. Araç bakımdan geçtiği için marş alma süresi çok iyi.(4-5 kere gır edince alıyor) Jikleye mi bakmalıyım yoksa karbüratörün hava alma ihtimali var mıdır?

    jiklenin hava ayarı sadece benzin için geçerliymiş, lpgde jiklenin hava için bi etkisi yok sadece azıcık gaz vermesini sağlar, lpgnin hava yakıt karışımını kendi regülatörü yapıyor o yüzden sanırm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozzgur87

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Ben de bir soru sormak istiyorum. LPG' de jikleli veya jiklesi olarak aracı çalıştırmayı deniyorum. Arada hiç fark yok. Yağışlı havalarda aracın çalışması biraz daha zorlanıyor. Araç bakımdan geçtiği için marş alma süresi çok iyi.(4-5 kere gır edince alıyor) Jikleye mi bakmalıyım yoksa karbüratörün hava alma ihtimali var mıdır?

    jiklenin hava ayarı sadece benzin için geçerliymiş, lpgde jiklenin hava için bi etkisi yok sadece azıcık gaz vermesini sağlar, lpgnin hava yakıt karışımını kendi regülatörü yapıyor o yüzden sanırm

    Alıntıları Göster
    Selam
    Benimde 2000model uno s var aracı ilk çalıştırıyorum rolanti 2000 ere cıkıyor sıcaklık 5000 gösterince otomatikman düşüyor bazen sıcaklık çıkmadan aracı stop edipen arıyorum tekrar çalıştırıyorum normale dönüyor. şimdi ben şu olayı yaptım karbürotörün sol yanında kafası siyah benzin filtresine benzeyen birşey var onu bağlı hortumdan çıkardım araç normale döndü sabahları çalıştırıeken manuel jikle kullanıyorum şimdi o aletten arıyorum hatta cihazı söküyorum arac rolanti normale dönür cihazı takıyoorum rolanti hemen yükseliyor biird eböyle deneyin derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkmenia

    Selam
    Benimde 2000model uno s var aracı ilk çalıştırıyorum rolanti 2000 ere cıkıyor sıcaklık 5000 gösterince otomatikman düşüyor bazen sıcaklık çıkmadan aracı stop edipen arıyorum tekrar çalıştırıyorum normale dönüyor. şimdi ben şu olayı yaptım karbürotörün sol yanında kafası siyah benzin filtresine benzeyen birşey var onu bağlı hortumdan çıkardım araç normale döndü sabahları çalıştırıeken manuel jikle kullanıyorum şimdi o aletten arıyorum hatta cihazı söküyorum arac rolanti normale dönür cihazı takıyoorum rolanti hemen yükseliyor biird eböyle deneyin derim.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar lütfen acil yardım ediniz.2002 model renault clio aracım var.yaklaşık 3 yıl önce motoru çalıştırdığımda otomatik jikle kaynaklı olarak aracım bazen çok yüksek devirlerde çalışıyordu.ustaya götürdüm oda hemen parçayı değiştirmişti ve bayada masraflı olmuştu.şimdide aracı ilk çalıştırdığımda motorun biraz ısınmasını bekliyorum yola çıkıyorum.fakat mesela vites değiştirirken yada boşa aldığımda direk istop ediyor.motor iyice ısındığında (mesela uzun yolda) bu sorun tekrarlamıyor.ama şehir içi kullanımda çok zorlanıyorum.ya arabanın 10 dakika boyunca ısınması için bekliyorum yada yola çıkarsam sürekli olarak istop etmesiyle uğraşıyorum.paraçada baya pahalı idi.bu otomatik jikleyi tamir etmenin bi yolu yokmu?yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahbekar

    arkadaşlar lütfen acil yardım ediniz.2002 model renault clio aracım var.yaklaşık 3 yıl önce motoru çalıştırdığımda otomatik jikle kaynaklı olarak aracım bazen çok yüksek devirlerde çalışıyordu.ustaya götürdüm oda hemen parçayı değiştirmişti ve bayada masraflı olmuştu.şimdide aracı ilk çalıştırdığımda motorun biraz ısınmasını bekliyorum yola çıkıyorum.fakat mesela vites değiştirirken yada boşa aldığımda direk istop ediyor.motor iyice ısındığında (mesela uzun yolda) bu sorun tekrarlamıyor.ama şehir içi kullanımda çok zorlanıyorum.ya arabanın 10 dakika boyunca ısınması için bekliyorum yada yola çıkarsam sürekli olarak istop etmesiyle uğraşıyorum.paraçada baya pahalı idi.bu otomatik jikleyi tamir etmenin bi yolu yokmu?yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    yokmu arkadaşlar otomatik jikle nin bi tamir yolu.hadi bi yardım,hadi bi el atıverin şu araca be




  • quote:

    Orijinalden alıntı: miskinn

    uno tek nokta enjeksiyon

    1000-1100 devirde çalışıp, aynı devirde devam ediyo düşme diye bişey yok..

    burdan yola çıkarsak bende otomatik cikle diye bişey yok, olması gerekir mi?

    eğer varsa o zaman bozuk!..


    Bütün arabalarda otomatik jikle var diye biliyorum ben. Sadece renault 9 larda yok. Onlarda jikle el ile çalışıyor. Otomatik olması daha iyi tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: miskinn

    uno tek nokta enjeksiyon

    1000-1100 devirde çalışıp, aynı devirde devam ediyo düşme diye bişey yok..

    burdan yola çıkarsak bende otomatik cikle diye bişey yok, olması gerekir mi?

    eğer varsa o zaman bozuk!..


    Bütün arabalarda otomatik jikle var diye biliyorum ben. Sadece renault 9 larda yok. Onlarda jikle el ile çalışıyor. Otomatik olması daha iyi tabi.

    Alıntıları Göster
    otomatik jikle için soruma yanıt verecek bi hayırsever yokmu acaba halen konunun uzmanı arkadaşlarımdan yanıt bekliyorum arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahbekar

    otomatik jikle için soruma yanıt verecek bi hayırsever yokmu acaba halen konunun uzmanı arkadaşlarımdan yanıt bekliyorum arkadaşlar.

    Alıntıları Göster
    HELP




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahbekar

    HELP

    Alıntıları Göster
    @mahbekar

    merhaba ; zamanında bende rölanti problemi yaşadım hatta yurtdışından parça bile getirttim benim aracım 1990 model accord idi sizin clio da parça sorunu yaşayacağınızı sanmıyorum çıkma parçada bulabilirsiniz bence öncelikle ehil bir usta bulun belkide sorunun kaynağı başkadır.

    iyi geceler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanisilak

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    EGR farkli birsey,otomatik jikleyi ECU ve rolanti valfi ayarlar. Motor soguksa ECU rolanti valfini acarak motora daha fazla hava girmesini saglar,tabi karisimin fakirlesmemesi icin de enjeksiyon amani da artirilir. Boylece motor isinana kadar yuksek rolantide calismis olur.

    EGR valfi kurum veya baska bir arizadan dolayi acik kalirsa emme manifolduna fazla eksoz gazi gireceginden rolanti bozulur,hatta motor rolantide bile durmayabilir. Ama rolanti ayarlamayla bir ilgisi yok bu valfin.


    98 karbüratörlü tipo aracımda da otoatik jikle yok. ancak arabayı sabah çalıştırdınca soğukta, motor üst devirlerde (1300-1500) çalışıyor. jikleyi çekersem devir uçuyo. bunun sebebi nedir? yoksa tofaş/fiat mühendisleri hem otomatik hemde ne olur ne olmaz diye manuel jikle mi koydu?

    Aracinizda Zaten Var Olan Bir otomatik jikle var

    ayriyetten manuel jiklede mevcut :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isatercan

    quote:

    Orijinalden alıntı: okanisilak

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    EGR farkli birsey,otomatik jikleyi ECU ve rolanti valfi ayarlar. Motor soguksa ECU rolanti valfini acarak motora daha fazla hava girmesini saglar,tabi karisimin fakirlesmemesi icin de enjeksiyon amani da artirilir. Boylece motor isinana kadar yuksek rolantide calismis olur.

    EGR valfi kurum veya baska bir arizadan dolayi acik kalirsa emme manifolduna fazla eksoz gazi gireceginden rolanti bozulur,hatta motor rolantide bile durmayabilir. Ama rolanti ayarlamayla bir ilgisi yok bu valfin.


    98 karbüratörlü tipo aracımda da otoatik jikle yok. ancak arabayı sabah çalıştırdınca soğukta, motor üst devirlerde (1300-1500) çalışıyor. jikleyi çekersem devir uçuyo. bunun sebebi nedir? yoksa tofaş/fiat mühendisleri hem otomatik hemde ne olur ne olmaz diye manuel jikle mi koydu?

    Aracinizda Zaten Var Olan Bir otomatik jikle var

    ayriyetten manuel jiklede mevcut :)

    Alıntıları Göster
    karbüratörlü araclarda birde rolanti jiklesi vardır
    elektrik kumandalı .
    bu arızalanınca da motor stop ediyor .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tipoda hangi marka karbüratör var detay bilen var mı acaba?



    Weber marka karbüratör var

    Piyasada Slx karbüratör diyede gecer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miskinn

    uno tek nokta enjeksiyon

    1000-1100 devirde çalışıp, aynı devirde devam ediyo düşme diye bişey yok..

    burdan yola çıkarsak bende otomatik cikle diye bişey yok, olması gerekir mi?

    eğer varsa o zaman bozuk!..



    sizin aracinizda otomatik jikle tertibati biraz degisiktir.

    sistem bu sekilde gider

    emme monilfodunun üzerinde soguk hava müşürü vardir

    bu müşür önce ecu ya ordan potansiyel metreye sinyal verip ona göre belli bir devir araliginda calismasini saglar

    sizin devriniz sabit kalmasi müşürün ucuda paslanma kireçlenme vardir

    yahut enjeksiyon üstüne bagli potansiyel metrenin icinde tortu oluşmustur
  • 1992 model Opel Vectra 1.8 S Karbüratürlü aracım var. Otomatik jikle çalışmıyordu ustaya götürdüm. yaptım dedi. fakat araç çalışırken yine devreye girmiyor gaz pedalına basarak çalıştırmak zorunda kalıyorum. ancak yola çıktığımda patlama yaparak devreye giriyor ve devir ne zaman 3.000 e gelse patlama yapıyor araba. jikle mi bozuk ne yapmak lazım yardımcı olur musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hukukcu85

    1992 model Opel Vectra 1.8 S Karbüratürlü aracım var. Otomatik jikle çalışmıyordu ustaya götürdüm. yaptım dedi. fakat araç çalışırken yine devreye girmiyor gaz pedalına basarak çalıştırmak zorunda kalıyorum. ancak yola çıktığımda patlama yaparak devreye giriyor ve devir ne zaman 3.000 e gelse patlama yapıyor araba. jikle mi bozuk ne yapmak lazım yardımcı olur musunuz?
    benim de serçe de var diyorlar ama çalışmıyo galiba havalar soğudu akşamdan benzine alıyorum sabah kontağı açıp gaza basıp çekiyorum hızlı ca araba çalışıyor ama hemen stop ediyor gaza alıyorum çalışıyor usta diyor ki kontağı açıp gaza basmanın bi anlamı yok o kendisi çalışır jikle diyor anlamadım nasıl olacak ama galiba bu gidişle mars motoru yiyecek araba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurkrdg

    benim de serçe de var diyorlar ama çalışmıyo galiba havalar soğudu akşamdan benzine alıyorum sabah kontağı açıp gaza basıp çekiyorum hızlı ca araba çalışıyor ama hemen stop ediyor gaza alıyorum çalışıyor usta diyor ki kontağı açıp gaza basmanın bi anlamı yok o kendisi çalışır jikle diyor anlamadım nasıl olacak ama galiba bu gidişle mars motoru yiyecek araba

    Alıntıları Göster
    motoru çalıştırmadan evvel gaz pedalına sonuna kadar bas
    ayağında hissedeceksin sanki bir yerde pedal takılmış sonra kurtulmuş gibi
    bu hareket otomatik jigleyi devreye sokuyor
    ondan sonra motoru çalıştır.
    motor ve karbüratör ayarların düzgün ise motor devirli çalışır 2250-2500 gibi ısındıkça yavaş yavaş devir düşer ve normal rölanti devrine iner
    benim eski aracım fordda bu şekilde oluyordu...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.