Şimdi Ara

otomatık jıkle hakkında bılgı(STOP ETME)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
71.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomatık jıkle nedır tam olarak bılgısı olan varmı? bu aracın stop etmesıne etkılımıdır.degıstırmeye kalksam nedır malıyetı



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Jikle: Nedir, Arızası Nasıl Anlaşılır ve İptali

    Otomatik Jikle Nedir?

    Otomatik jikle, içten yanmalı motorların soğukken kolayca çalışmasını sağlayan bir cihazdır. Motorun hava-yakıt karışımını zenginleştirerek bujilerin daha kolay ateş almasını sağlar.

    Otomatik Jikle Arızası Nasıl Anlaşılır?

    Otomatik jikle arızası, aşağıdaki belirtilerle kendini gösterebilir:

    • Motor soğukken zor çalışıyor veya hiç çalışmıyor.
    • Motor, çalışma sıcaklığına ulaşana kadar rölantide dengesiz çalışıyor.
    • Egzozdan aşırı duman çıkıyor.
    • Motor, çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra bile yüksek rölantide çalışmaya devam ediyor.

    Otomatik Jikle Bozulursa Ne Olur?

    Bozuk bir otomatik jikle, motorun soğukken çalışmasını zorlaştırabilir, yakıt tüketimini artırabilir ve egzoz emisyonlarını yükseltebilir.

    Otomatik Jikle Ayarı

    Otomatik jikleler genellikle fabrikada ayarlanır, ancak bazen ayarlarının değiştirilmesi gerekebilir. Bu ayar, aracın kullanım kılavuzunda bulunabilir. Yanlış ayar, motorun performansını olumsuz etkileyebilir.

    Otomatik Jikle Devreye Girmiyor

    Otomatik jiklenin devreye girmemesi, soğukta çalışma sorunlarına neden olabilir. Bu sorun, sıcaklık sensörü, jikle valfi veya elektrik bağlantısı gibi çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Otomatik Jikle İptali

    Bazı durumlarda, araç sahipleri otomatik jikleyi iptal etmeyi tercih edebilirler. Bu genellikle, soğuk iklimlerde yaşayanlar veya araçlarını yüksek performanslı parçalarla modifiye eden kişiler tarafından yapılır. Otomatik jikleyi iptal etmek, motorun daha hızlı ısınmasını sağlayabilir, ancak soğukta çalışma sorunlarına yol açabilir.

    Otomatik jikle ile ilgili herhangi bir sorun yaşarsan, aracını en kısa sürede yetkili bir servise götürmen önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • OTOMATİK JİKLE, SOĞUK MOTORUN YÜKSEK RÖLANTİDE ÇALIŞMASINI DÜZENLEYEN BİR SİSTEMDİR... SABAHLARI MOTOR SOĞUKKEN ÇALIŞTIRDIĞINDA DEVRİN 1200 LERDE ÇALIŞMAYA BAŞLAMASI LAZIM. BİRKAÇ DAKİKA İÇİNDE, MOTOR ISINDIKÇA 800-900 LÜ DEVİRLERE DÜŞÜYORSA, OTOMATİK JİKLE DEVRESİNDE PROBLEM YOK DENİLEBİLİR...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levent2828

    otomatık jıkle nedır tam olarak bılgısı olan varmı? bu aracın stop etmesıne etkılımıdır.degıstırmeye kalksam nedır malıyetı



    aracın ne marka? karbüratörlü mü? enjeksiyon lu mu?
  • fiat brava
  • sanırım egr valfi denen bi parça var.. o ayarlıyor motorun soğukluğuna göre jikleyi.. o bozuksa ondan dengesizlik olabilir.. maliyeti konusunda bilgim yok
  • EGR farkli birsey,otomatik jikleyi ECU ve rolanti valfi ayarlar. Motor soguksa ECU rolanti valfini acarak motora daha fazla hava girmesini saglar,tabi karisimin fakirlesmemesi icin de enjeksiyon zamani da artirilir. Boylece motor isinana kadar yuksek rolantide calismis olur.

    EGR valfi kurum veya baska bir arizadan dolayi acik kalirsa emme manifolduna fazla eksoz gazi gireceginden rolanti bozulur,hatta motor rolantide bile durmayabilir. Ama rolanti ayarlamayla bir ilgisi yok bu valfin.
  • merhaba,
    1995 honda civic hb ex karburatorlu
    araba isininca 1000 devirde calisirken, otomatik jigle devredeyken 2500 hatta 2600 devirde falan calisiyor,
    gecenlerde lpg ayarini yaptirdiktan sonra oldu.ondan once otomatik jigledeyken 2000 devirde calisiyordu.
    otomatik jigle icin bu devirler normal midir?

    tesekkurler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • uno tek nokta enjeksiyon

    1000-1100 devirde çalışıp, aynı devirde devam ediyo düşme diye bişey yok..

    burdan yola çıkarsak bende otomatik cikle diye bişey yok, olması gerekir mi?

    eğer varsa o zaman bozuk!..
  • UNODA OTOMATİK JİKLE VARDIR.
    SOĞUK ÇALIŞTIRMADA HİÇ GAZA BASMADAN 1100 DEVİRDE ÇALIŞIYORSA, OTOMATİK JİKLE ÇALIŞIYOR DEMEKTİR. AKSİ DURUMDA GAZA BASMADAN ÇALIŞTIRAMAZSIN...
    ANCAK MOTOR ISININCA DEVİRİN 850-900 LERE DÜŞMESİ GEREKİR...
    ÇOK BENZİN HARCARSIN BU ŞEKİLDE...
    BAKTIRMAKTA FAYDA VAR...


    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    uno tek nokta enjeksiyon

    1000-1100 devirde çalışıp, aynı devirde devam ediyo düşme diye bişey yok..

    burdan yola çıkarsak bende otomatik cikle diye bişey yok, olması gerekir mi?

    eğer varsa o zaman bozuk!..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    UNODA OTOMATİK JİKLE VARDIR.
    SOĞUK ÇALIŞTIRMADA HİÇ GAZA BASMADAN 1100 DEVİRDE ÇALIŞIYORSA, OTOMATİK JİKLE ÇALIŞIYOR DEMEKTİR. AKSİ DURUMDA GAZA BASMADAN ÇALIŞTIRAMAZSIN...
    ANCAK MOTOR ISININCA DEVİRİN 850-900 LERE DÜŞMESİ GEREKİR...
    ÇOK BENZİN HARCARSIN BU ŞEKİLDE...
    BAKTIRMAKTA FAYDA VAR...


    quote:

    Orjinalden alıntı: miskinn

    uno tek nokta enjeksiyon

    1000-1100 devirde çalışıp, aynı devirde devam ediyo düşme diye bişey yok..

    burdan yola çıkarsak bende otomatik cikle diye bişey yok, olması gerekir mi?

    eğer varsa o zaman bozuk!..




    çok teşekkür ederim yakında 100 bin bakımına sokucam bunu da söylicem..

    bu forumu seviyorum..




  • yalnız öğrendiğim her yeni şeyin benim arabamda bozuk olduğunu farketmem çok garip..
  • karburotörlü unolardada otomatik jigle varmıdır bende 70s var merak ettim
  • eğer aracınız karburatörlü ise ve manuel jikle kolu yok ie bilin ki otomatik jikle vardır.Bunu devreye sokmak için aracı çalıştırmadan önce gaz bedalına bir kez sonuna kadar hızlıca ayagınızı basıp çekin.sonra gaz vermeden kontağı çevirin .Aracınız yüksek devir ile çalışmaya başlayavaktır.Eğer yanlışlık yapılmış ise araç çalıştığın rolanti devri çok düşük olacağı için büyük bir ihtimal ile stop edecektir.O zaman panik olmadan kontagı kapatın 15 saniye bekleyin tekrar gaz pedalını sonuna kadar basıp çekin (işlemin bir saniyeden kısa olması uygundur)tekrar çalıştırmayı deneyin.Unutmamanız gereken kalapenin kapanması dolayısıyla benzin zengin karışım olarak silindirlere gider.bu yüzden yüksek devir çalışır araç , gaz pedalına erken basarsanız sistem devreden çıkar ve araç soğuk ise , stop eder.

    Bu yüzden dir ki eski şehir efsanelerinde aracınızı ısıtmadan yola çıkmayın derler.Ana nedeni karbüratörlü araçlarda hava kelebeğinin hafif açık kalarak fakir karışım yapmasındandır.

    Eğer meraklı iseniz motrun hava filtresini çıkarın ve tepeden hava kelebeğinin açıklık durumunu gaz pedalına basmadan önce ve sonraki durumunu görerek anlayın.En iyi yöntem budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Mart 2007; 12:18:15 >




  • bilgi için teşekkürler jikle kolu var demekki otomatik degil
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    EGR farkli birsey,otomatik jikleyi ECU ve rolanti valfi ayarlar. Motor soguksa ECU rolanti valfini acarak motora daha fazla hava girmesini saglar,tabi karisimin fakirlesmemesi icin de enjeksiyon amani da artirilir. Boylece motor isinana kadar yuksek rolantide calismis olur.

    EGR valfi kurum veya baska bir arizadan dolayi acik kalirsa emme manifolduna fazla eksoz gazi gireceginden rolanti bozulur,hatta motor rolantide bile durmayabilir. Ama rolanti ayarlamayla bir ilgisi yok bu valfin.


    98 karbüratörlü tipo aracımda da otoatik jikle yok. ancak arabayı sabah çalıştırdınca soğukta, motor üst devirlerde (1300-1500) çalışıyor. jikleyi çekersem devir uçuyo. bunun sebebi nedir? yoksa tofaş/fiat mühendisleri hem otomatik hemde ne olur ne olmaz diye manuel jikle mi koydu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okanisilak -- 12 Mart 2007; 19:48:00 >




  • karburatörlü reno 9 um var otomatik cikle yaptırmak istiyorum mümkünmü kaca mal olur sagolun
  • jikle teli ile yaptığınız şey varken,otomatik jikle tertibatı olmaz .(olmamalı )
    Jikle teli de , otomatik jikle tertibatıı da motora soğuk havada çalıştırmada zengin karışım göndermek için tasarlanmıştır.

    Sizin aracınız rolantide yüksek devirde çalışıyor ve manuel tel sonuna kadar itiliyken bu durum hasıl oluyor ise sırasıyla kontrol edeceginiz noktaları gözden geçirelim.

    1- ilk önce basit yönden çözmeye çalışalım. Eğer jikle telini sonuna kadar indirdiğiniz halde devir yüksek ise belki de tel takılı kalıyordur.Telin ilk noktadan başlayark sistemi takip ederek sonuna kadar indiğinden emin olmanız gerekli .Bunu kesin anlamanın yolıu hava filtresini çıkararak karbüratörün üstünde bulnan hava kalapesine göz atınız.elinizle açıklık kalıyor mu diye bakın aşırı gerginlik var mı?Aynen bisiklet fren teli sistemi benzeri bir sistemi incelemek üzere olduğunuzdan , aynı prensipler bunun için de geçerlidir.Bazebn telin çelik parçalrından birisi dışarı fırlar ve sistemin kalepeyi tam kapamasını engeller.

    eliniz ile teli çekerek takılıp takılmadığını kontrol edin, bir milimetre çektiğinizde ,aracın içindeki manuel jikle teli bir milim gitmelidir.En azından oynamalıdır.

    2-Eğer basit seçenek düzgün olarak çalışıyor ise bir derece ileri adıma geçip konsültasyon yapmalısınız.Aracınız büyük bir ihtimalle rölanti memesi ayarı yüksektir.Bu bir vidadır ve saat yönünün tersine çevirdiğinizde vida açılma yapıp sisteme giden karışım miktarı değişir.bunu ileri geri hasas biçimde ayarlayarak ısınmış motorda 800 devir / dakika değerine getiriniz.Bu devire ayarladığınız rölanti soğuk havada tahminen 1200-1300 devir olması normal durumdur.(klimanız varsa ve tüm elektrikli aletleri kapatarak ayar yapmak gerekir.farlar dahil)

    rölanti memesiyle oynamaktan korkmayın yerini bilirseniz tekrar eski noktasına getirebilirsiniz.Bir ince sert cisimle çentik atabilirsiniz.

    3-bu iki koşuldada ayar tutmuyor ve rolantide dengesizlik var ise sistem bir yerlerden hava alıyordur.Genelde hava filtresi kenarlarından veya contasından kaçırabilir bir ustaya göstermeniz iyi olur(bunu anlamak için LPG ler iyice ustalaşmışlardır, onlara da gidebilirsinz.)

    4- bunlar yapıldığı halde yine devir ayarsızlığı varsa karbüratürcüler de temizlik yaptırın tamir kiti ile hangi parça vida eskimiş yalama olmuş ise onlar onarılır, yola devam edilir.

    5- karbüratörlü araçların karbüratörü iyi bakımları yapılırsa evladiyeliktir.1 milyon kilometre gitmek normal durumdur.Sakın eski sistem diye küçümseyenlere kulak asmayın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: okanisilak

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    EGR farkli birsey,otomatik jikleyi ECU ve rolanti valfi ayarlar. Motor soguksa ECU rolanti valfini acarak motora daha fazla hava girmesini saglar,tabi karisimin fakirlesmemesi icin de enjeksiyon amani da artirilir. Boylece motor isinana kadar yuksek rolantide calismis olur.

    EGR valfi kurum veya baska bir arizadan dolayi acik kalirsa emme manifolduna fazla eksoz gazi gireceginden rolanti bozulur,hatta motor rolantide bile durmayabilir. Ama rolanti ayarlamayla bir ilgisi yok bu valfin.


    98 karbüratörlü tipo aracımda da otoatik jikle yok. ancak arabayı sabah çalıştırdınca soğukta, motor üst devirlerde (1300-1500) çalışıyor. jikleyi çekersem devir uçuyo. bunun sebebi nedir? yoksa tofaş/fiat mühendisleri hem otomatik hemde ne olur ne olmaz diye manuel jikle mi koydu?




  • karbüratörünüzü değiştirmek gereklidir.Boşa masraf etmeyin derim, ancak çıkma iyi bir karbüratör bulmanız mümkün ise belki olabilir.Ancak genelde hiçbir model diğerinin yerine oturmaz .
    Manuel demek sorunsuzluk demektir.İyi bir söförün elinde evladiyeliktir.her otomatik sistemin gözükmeyen dezavantajları manuel sistemde örtülür.Çekersin jikle basarsın gaza , 2 dakika sonra indir yola devam et,aynen 1970-80 lerdeki gibi .Arızası çok azdır ancak teli eskir ,bu da para değil zaten , değiştir gitsin 5-10 liradır.Bir on sene daha gider.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mavim12

    karburatörlü reno 9 um var otomatik cikle yaptırmak istiyorum mümkünmü kaca mal olur sagolun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Mart 2007; 16:17:03 >
  • brodway kullanıcıları araçları weber veya solex (bir modelinde zenith de var ) karbüratör kullanıyorlardır.Bunu bildiriseniz gerekli teknik dökümanı gönderirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okanisilak


    98 karbüratörlü tipo aracımda da otoatik jikle yok. ancak arabayı sabah çalıştırdınca soğukta, motor üst devirlerde (1300-1500) çalışıyor. jikleyi çekersem devir uçuyo. bunun sebebi nedir? yoksa tofaş/fiat mühendisleri hem otomatik hemde ne olur ne olmaz diye manuel jikle mi koydu?



    evet aynen öyle; yani tipo da yarı otomatik jikle var...kendim kullandığım için biliyorum...YARI OTOMATİK
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.