Şimdi Ara

Otomatik mi Düz Vites mi ??????

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
2
Favori
61.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomatik ve düz vitesin artı ve eksilerini bilen arkadaş var mı ?



  • Otomatik vitesli araçlar 1 yada 2 litre daha fazla yakar bildiğim kadarıyla
  • düz vites kullanmayı biliyosan düz vites al, ama bilmiyorum yeni öğrenecem vites ve debriyaj geyiği ile zaman kaybedemem diyosan otomatik vites al, bir de otomatik vitesler satarken müşterisi zor çıkıyor haberin olsun.
  • Senelerdir manuel vites kullanırım, en ufak artısını görmüşlüğüm yoktur, bana sıkışık büyük şehir trafiğinde çektirdiği çile de cabası.

    İmkanınız varsa kesinlikle otomatik vites öneririm, yeni nesil otomatik vitesler, manuel le aynı hatta çoğu markanın aynı model araçlarının (örneğin auris otomatik, auris normal) otomatik-manuel farkında artık otomatiğin az da olsa daha az yakıt tükettiği görülüyor.

    Bu işin manuel vites kullanmayı bilmek yada bilmemekle alakası yok, yeni araç kullanmaya başlayan otomatik, uzun süredir kullananda manuel almalı mantığına çıkar ki bu doğru bi yaklaşım değil. Otomatiğin kullanımı çok rahat, konforlu, heleki büyük şehirdeyseniz imkanda varsa kesinlikle otomatik diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky__walker -- 13 Temmuz 2008; 23:04:54 >
  • otomatik bize ters ne performanbs var ne ekonomi ayrıca seven hissden bilir manuelin kıymetini otomatik vitese elini koydugunda arabanın yüreginden gelen titresimi hissedersin bir de arızaları var 6-7 bin ytl civarı tutanları var yag muhabbeti var ne varsa manuelde var
  • kaliteli bir üretimse otomotik bir araç senelerce sorun çıkarmadan çalışır....
  • performans bakımından otomatik daha seri kalkar ama aynı aracın manualinin max hızı daha fazladır
  • OTOMATİK VİTES UZUN YOLDA FAZLA YAKAR.DÜZ VİTES İSE;UZUN YOLDA AZ YAKAR.
  • opel corsa 1.2 16v otomotik vitesli kullanıyorum abimdede 2001model 206 1.4 xr otomotik var gayet memnunuz hem rahat hemde yolda yormuyor eğer vites değiştirmekle uğraşmak istemiyorsnız otomotik tavsiye ederim ama tabiki manuelinde zevki başkadır ama bayanlar ve yeni araba kullananlar için otomotik vitesli araçlar biçilmez kaftan
  • en iyisi aslında multitronik
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    kaliteli bir üretimse otomotik bir araç senelerce sorun çıkarmadan çalışır....



    Katılıyorum ..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KAAN-_-

    OTOMATİK VİTES UZUN YOLDA FAZLA YAKAR.DÜZ VİTES İSE;UZUN YOLDA AZ YAKAR.

    Cahillikte son nokta. Attığının resmidir bu.

    quote:

    Orjinalden alıntı: turkun oglu

    otomatik bize ters ne performanbs var ne ekonomi ayrıca seven hissden bilir manuelin kıymetini otomatik vitese elini koydugunda arabanın yüreginden gelen titresimi hissedersin bir de arızaları var 6-7 bin ytl civarı tutanları var yag muhabbeti var ne varsa manuelde var


    O zaman sana Astra Easytronic öneriyorum. Bak bakalım performansta kayıp var mı yakıtta fazlalık var mı aracın yüreğinden gelen titreşimi hissediyor musun? Ciddiyim. Test et göreceksin.

    Bu araba düz vites üzerine oturtulmuş otomatik olduğu için dz vitesin ne arızası çıkarsa bunda da aynı arızalar çıkar.




  • valla istanbulda otoruyosanız kesinlikle otm vites öneririm.çünkü trafik aynen şöyle dur kalk dur kalk......
  • Şu aralar piyasalarda yeni sistem şanzımanlı araçlar var cvt olsun otomatikleştirilmiş düz olsun.honda jazz da olduğu gibi cvt şanzımanın geçişleri otomatikleştirilmiş düzlere göre daha yumuşak mesela yeni 207 lerde de buna benzer bir şanzıman var.dikkat ederseniz tüm marka ve modeller 1.6lt motor hacminin altındaki modellerinde tork konvertörlü yani bilindik otomatik şanzımanları kaldırdılar bunun sebebi ağır kalması motorun kaldırmaması idi örnek renault clio larda 1.4 modellerde artık tork konvertörlü şanzıman yok onun yerine otomatikleştirilmiş kullanıyorlar.Otomatikleştirilmiş düz şanzımanlarda bildiğimiz baskı balata sistemi var yani manuel şanzıman ile aynı tek fark debriyaja senin yerine elektronik estekli bir robot kolun basması.CVT lerde ise durum farklı karşılıklı ters konumlandırılmış iki adet koninin üzerinde çalışan kayış mekanizması var.Arıza maliyeti olarak düşünürsen otomatikleştirilmiş düz şanzımanın CVT ye göre daha az masraflı olduğu.Performans ta da ciddi farklar var.Mesela benim arabam mitsubishi colt 1.3 invite allshift.bu araçta otomatikleştirilmiş düz şanzıman var ve ataklığı çekiş gücü vs. bir çok manuel de bulamazsınız.Bacanak yeni 207 aldı ona baktım şanzımanı CVT evet geçişler daha yumuşak ama diğer şanzımana göre daha ağır bana göre.Yakıt sarfiyatına gelince arabayı sene başında aldığımda kış şartları malum depoda nereden baksanız 50-100 km arası oynuyor.tabi bu gün içinde yaptığınız mesafe ile de ilintili örneğin ben daha motor ısınmadan adam gibi işyerime varmış oluyorum ve sağlıklı bir yakıt tüketimi yakalayamıyorum .buna rağmen şu aralar araç 10.000km de bir depo ile 600-620km gidiyor (47lt depo).670-700 arası gidenler var ki bu inanılmaz bir rakam üstelik arabayı devirlide kullandığım halde bu rakamlara ulaşıyorum.Bu tip şanzımanların eksilerinin başında ki galiba en önemlisi aracın yokuşlarda geriye kaçırması ki buda olağan birşey.Bazı araçlar hillholder denilen size rampada 3-5 saniye destek veren kavrama sisteminden kullanıyorlar ama bir çoğunda maalesef bu yok.Zannetmeyin ki bilindik otomatik vitesler şanzımanın özelliğinden dolayı geriye kaydırmıyor.normalde bu bilindik otomatikler de kaydırır fakat bunlarda da bu hillholder denilen mekanizmadan vardır.Örneğin subaru nun bu sene içinde piyasaya sürdüğü 1.5 lik araçta otomatikdir fakat oda geriye kaydırır.Sonuç olarak son zamanlarda piyasada bulunan CVT-easytronik-steptronik-quckshift-allshift gibi şanzımana sahip araçların kullanım zevki kolaylık yakıt tüketimi vs. gibi etkenleri göz önünde bulundurursak manuel vitesli bir araba almanın hiçbir espirisi yok.Bir kaç arkadaş şöyle demiş acemi iseniz yada bayan iseniz bu şanzıman tercih edilebilir.Ben de soruyorum koskoca amerika ezelden beri otomatik kullanır bugün porsche bile bu bahsedilen şanzıman tiplerinden kullanıyor tüm bu otomobil firmaları yüzlerce milyon euroluk yatırımlarını sadece acemi ve bayan sürücülere göre yönlendiriyor olamazlar öyle değil mi.Üstüne üstlük bu tip şanzımanlı arabalar geçtiğimiz senelerde gördüğümüz gibi saygın otomabil dergileri ve kurumlarınca yılın otomobilleri seçiliyorlar sınıflarında.Saygılarla

    Not:Buraya sadece 30 senelik sürücülük tecrübemle kendi görüşlerimi yazdım uzman vs değilim yanlış bildiğim konular olabilir varsa kusuruma bakmayın e doğrusunu yazar iseniz sevinirim.




  • otomatik daha fazla yakar diyenlere katılmıyorum..Honda'da fabrika verilerine bile bakarsanız otomatiklerin düzlerden daha az benzin yaktığını görürsünüz..2008 city otomatik kullanıyorum. uzun yolda 5.3 lt değerini yaktım dün..bu değeri gören 1.4 düz vites sahipleri var mı ?
    yıllardır manuel kullanıyordum ve otomatiğe hep ön yargılı bakmıştım..ama otomatik aracı kullanınca düşüncelerimin ne kadar saçma, ne kadar ön yargı dolu olduğunu ve düz vitesle boşa zaman harcadığımı anladım..
    o yüzden ben tercihimi bundan sonra kesinlikle otomatik şanzımandan yana kullanırım..
  • otomatik güzel görünüor, bir de satması kolya olsaydı
  • Daha gencim vitesle oynamaya gücüm, vaktim var. Zevk vermeside cabası bir 15 sene bana klasik otomatik şanzıman uzak olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KAAN-_-

    OTOMATİK VİTES UZUN YOLDA FAZLA YAKAR.DÜZ VİTES İSE;UZUN YOLDA AZ YAKAR.



    tam tersi otomatik vites tork konvertörde düşük hızlarda ve sıkışık şehir trafiğinde kayma yaptığından dolayı manuele göre daha fazla yakar. Uzun yolda da vitesleri programına göre attırdığı için manuele göre daha az yakar.

    Düz vites de düşük hızlarda kayma olmadığında şehir trafiğinde otomatiğe göre az yakar. Ancak uzun yolda şöförün tecrübesine göre otomatik ile aynı değerleri yakalayabilir.

    Ancak VW'nin üretmiş olduğu DSG şanzımanlarda tork konverter olmadığında bu araçların otomatikleri de manuel gibi aynı değerlere sahiptir.

    Ayrıca bir arabanın otomatik vitesinin ne kadar verimli olduğunu öğrenmek istiyorsanız manuel vitesteki yakıtıyla karşılaştırın. ne kadar az fark varsa otomatik vites o kadar verimlidir. Yeni peugeot 308'ler bu konuda örnek araçlardır.




  • Eski nesil otomatikler düz viteslisine oranla daha fazla yakarlar. ve performans olarak düz vitese göre biraz daha düşüktür. Artısı olarak kullanım rahatlığı esastır.
  • her zaman için düz vitez
    hem daha çok performanslı hem daha zevklii
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.