Şimdi Ara

Otomatik şanzımandan yağ kaçağı.....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
13.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hepinize iyi forumlar.Benim araçta kıştan kalma geri vitese taktığımda hafif titreme,geri vitese takıp biraz hızlı kalkınca " tak " diye bi vuruntu sesi geliyo. Dün K.Maraş'ta Ustama Söyledim lifte kaldırdı,şanzımanın altından yağ damlıyordu.Ayrıca sol tekerden şanzımana giren bir kol var adını hatırlayamadım,boşluk yapmış lık lık sallanıyordu.O kolun kauçuk körük gibi bi şey vardı bağlantı yerinde açılmış .otomatik vites D R P N Geçişlerinde biraz sertleşmiş sürtüyo gibi ayrıca aracımda 1 vites sonrası 2 yi bir sn ye görüyorum direk 3 e geçiyo sorun olurmu?Ha unutmadan usta şanzıman keçesi değişecek bide usta tabiriyle yazıyorum akis bilyası değişecek dedi.... Aracım mazda 3 sedan 2006 ov.Yardım ve görüşlerinizi bekliyorum....



  • kaç km'de? ve şanzımanın rutin bakımları yapıldı mı?

    her marka için otm şanzımanlarda yağ ve filtre değişimi farklı KM'de oluyor.
    Bildiğim kadarıyla vuruntu düşük yağ basıncı yüzünden oluyor. aracı kullanıp ısındıktan sonra şanzıman yağ seviye çubugundan seviyeyi kontrol edebiliyorsunuz(p konumunda). Mazda'da da olması lazım.
  • Aksları söktürüp aks işi yapanlara götürün onlar fincanların içinde aşınan yerleri kaynakla doldurur, körükleri yeniler verirler.
    Şanzımanın yağı eksildiğinde yada fazla konulduğunda araç saçmalar. Vuruntular, takılarak geçmeler, geçmemeler vs olur. Zaten 50.000-60.000 de bir şanzıman yağını değiştirtmek gerekir ki ağır şartlarda kullanıyorsanız 40.000 km de bir de değiştirtebilirsiniz..
    Aracınızın otomatik vites kutusu yağı km dolmasa bile 6 yıllık olmuş. Mutlaka değiştirtin. Ama doğru yağ ve doğru miktar olması önemli. ayrıca eski yağdaki pislikler nedeni ile alışmış olan dişliler temiz yağ ile pislikleri çözülünce belki sistem eskisinden kötü olabilir. Ama yağ doğru yağ ve miktar mutlaka doğru olmalı. Yağ değişimi gecikince sistem daha fazla aşınır. Bu da içteki balatalar ve fren bandlarını erken bitirir. O nedenle özen gösterip yağ değişimlerini vaktinde yaparsanız vites kutusu uzun süre hizmet verir. Çoğu kişi bunların da manuel vites kutusu gibi araç ölene yada hurdaya çıkana kadar ellenmediğini düşünüyor. Böyle olunca da otomatik vites korkulacak bir alet oluyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DSG yağ kaçağı
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.