Mesela benim arabada "Auto" modunda, araç dururken, Asr/Esp kapalı olmasına rağmen aniden dip gaz basınca araç patinaj çekmiyor çünkü rölanti devrinden başlatıyor.
Ancak Manuel moduna alınca aynı şeyi yapınca, aracı önce 2000 devire kadar devirlendirip sonra bırakıyor yarı otomatik şanzıman ve patinaj çekerek kalkabiliyorum. ( Citroen C4 Mcp şanzımanda böyle )
Tork konvertörlü araçlarda , deviri çok arttırıp N'den D'ye almanın oldukça zararlı olduğunu okumuştum. Hatta araç giderken N'ye alıp sonra tekrar D'ye atmayın diyenler bile var.
O tip bir araçta gazla frene aynanda basıp sonra freni aniden bırakınca patinaj çekebilir ama hem tork konvertörüne hemde frenlere zararlıdır.
Dsg şanzımanlarda benim bildiğim hepsinde olmasada Launch Control özelliği var. Olmayanlarada servis bedava yüklüyor. Launch Control varsa o zaman patinaj çektirerek kaldırabilirsin.
Ama tabi, aracın oldukça güçlüyse zaten 3 ileri, oldukça uzun oranlı bir şanzımanın varsa bile yardıra yardıra patinaj çekersin. ( Rölanti devrinde D'ye alıp dip gaz yaptığın zaman bile epey patinaj çeker ) Tabi Tr'de ortalama güç 100 hp civarı olduğu için böyle bir şey söz konusu değil.
Bence eğer patinaj, yanlama vs. tarzı şeyler yapılacaksa karlı havalar en iyisi. Tabi ondada, zeminin düz olduğunu bilerek hareket etmek lazım. Malum , karda bütün çukurlar vs. kapanıyor onun için belli olmuyor hiç bir şey. Ben bi keresinde yağmurlu bir havada ( ama karanlıktı ) direksiyonu tam kırıp dip gaz yapmıştım yanlamak için, araç önden çekişti . Tabi dip gaz yapıp kalkış yaparken, araç patinaja düştüğü için bazen zıplar ya hani, aynen o şey oldu ve orada bir çukur varmış ona girdim. Direksiyonda sonuna kadar sola dönük olduğu için aracın rotu kırıldı, yolda kaldım.
Genel olarak ama hiç bir otomatik şanzımanla pek uğraşmamak lazım. Şakası olmaz, eline alma ihtimalin var. Düz viteste gene en fazla baskı balatayı sıyırırsın , gidip değiştirirsin felan 150-200 Tl'ye ama otomatik şanzıman affetmez.
Araç Golf 7, 1.4 TSİ 122HP yeterli midir motor gücü ?(148 lb/ft tork)
Ben 200-300 hp araçlardan bahsetmiştim.
122 Hp C sınıfı bir araç tork konvertörlü ise D'ye alıp dip gaz yapınca patinaj çekmez bence.
Ama senin araç Dsg, ben çünkü Golf 7'de tork konvertörlü şanzıman hiç duymadım.
Muradına ermen için Launch Control'ü kullanman lazım. Youtube'ye yaz "How to use Launch Control Dsg" diye pek çok görsel var.
Oradakileri uyguladığın halde o şekilde çalışmıyorsa, aracında launch control yoktur. Vw servisine gidip yükletmen lazım. Yada babana söyle ama baban köfteyi çakabilir onu söyleyince.
Fleetwood1991
kullanıcısına yanıt
Araştıracağım . O serviste yükletme işi yatar ama :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme