Şimdi Ara

Otomatik vites araba ile Patinaj ?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
4.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nadirgurece kullanıcısına yanıt
    Bizimkinde n de max 4000 dev/dak oluyor. Tabiki en mantıklısı Dediğiniz gibi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 170 lik alfa giulietta sahibiyim. Bunlarla uğraşmıyorum.

    Gazı kökleyince asfaltı kazıyor gavurun yaptığı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stark-_99_-


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Önce D'ye at 150-160 km hıza kadar çık, sonra hafif frene bas, çok hafif ama, fren lambasını yakacak kadar, sonra ayağın frendeyken R ye çek... O zaman yak bir sigara seyreyle

    Abi arabaya bişi olursa babam beni keser doğar biçer , öldürür :)

    150 160a çıkıp denemedim ama 40 50 ile yaparsan bir şey olmaz. Ben hep yapıyorum zevkine.
  • Kardeşim boşver yapma yazık paranıza otomatik şanzıman bozulur mozulur çok para allah korusun yaptırsan da her usta düzgün de yapamıyor.

    Bak sana bir anımı anlatayım. Lisedeyken küçücük bir ilçede öğretmen lisesine gidiyordum.
    Babam arabayı verirdi. Bende ekmek alır gelirdim. Çok kısa mesafe. 8 yaşında araba kullanmış birisiyim kullanışımı bildiği için veriyordu.

    Yol üstündeki dükkanlar hep arkadaşı, meğer ben evden çıkınca arıyormuş onları oğlan nasıl kullanıyor bir bakın diyormuş.

    Hayatım boyunca bir başkasının arabasıyla ne pati çektim ne kazıttım ne el freni çektim(hele ki trafiğe açık alanda).
    Efendi gibi kullandım geri bıraktım. Babanın arabası da olsa başkasının arabası.

    Kendi paranı kazan kendi arabanı al trafiğe kapalı alanda istediğini yap. babanın arabasına yaparsan adamın emeğine ihanet olur.
  • Sol ayakla frene bas sag ayakla 2000-3000 devre kadar gaz ver. Sol ayağı birden cek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kızlar bayılacaklar sana onların önlerinde arabaya patinaj çektirişin hiç akıllarından çıkmayacak her gördüklerinde birbirlerine seni işaret edecekler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "16 Yaşımdayım" dan sonrasını okumadım. Hatta ondan sonra yapılan yorumları da okumadım.
  • Gilette al lastikleri tiraşla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alperen şimdi babanı arıyorum o anahtarı bırakmasın bir daha evde..
  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Abi çok güzel yazmışsın teşekkür ederim. Uslubuyla kullanmaya karar verdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanlarda çok güzel ön yargı oluşturuyorsunuz DH adına yani sizi ne ilgilendirir yaşım size mi kaldı arkadaş sabote etmeye gelenler yol alsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende vtec2 otomatik vardi 2008de, o da pek patinaj yanlısı değildi.. ama durur hâlde, frene ve gaza tam basip, freni birakinca ciyak ciyak yirtiniyordu, hatta 2 saniyeye yakin fark olusuyordu 0-100de.. serviste tork konvertorunu boyle test ediyorlardi, freni birakmadan ve birkac saniyeyi aşmamak kaydıyla.. dezavantaji ise sanziman yagi ve tirbunler aşırı ısınacak ve yağın ömrü kisalacak..
    tabi bu tam otomatiklerde daha az zararsiz; aşınmaya maruz kalacak bir baski balata olmadigi icin.. otomatiklestirilmis sanziman veya dsg tarzi cift kavrama ise hele ki kuru kavrama; bunu yapmak intihar olur.. 6 ileri dsglerde launch control niyetine kullanilabilir; yağda calistigi icin kavramalar o kadar asinip isinmayacaktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapmak istediğin sanırım Launch Control:

    http://www.youtube.com/watch?v=PMfF5Qs8VuE

    Böyle yapılıyor ama Panamera'da bunun için özel mod var.

    Normal araçlarda yaparsanız belli bir süre sonra şanzımanı ele alabilirsiniz.

    Şu da M3 versiyonu:

    http://www.youtube.com/watch?v=bM2CKg7W_OY




  • Şanzımanda Spor modu yada Manuel mod yokmu?

    Mesela benim arabada "Auto" modunda, araç dururken, Asr/Esp kapalı olmasına rağmen aniden dip gaz basınca araç patinaj çekmiyor çünkü rölanti devrinden başlatıyor.

    Ancak Manuel moduna alınca aynı şeyi yapınca, aracı önce 2000 devire kadar devirlendirip sonra bırakıyor yarı otomatik şanzıman ve patinaj çekerek kalkabiliyorum. ( Citroen C4 Mcp şanzımanda böyle )

    Tork konvertörlü araçlarda , deviri çok arttırıp N'den D'ye almanın oldukça zararlı olduğunu okumuştum. Hatta araç giderken N'ye alıp sonra tekrar D'ye atmayın diyenler bile var.

    O tip bir araçta gazla frene aynanda basıp sonra freni aniden bırakınca patinaj çekebilir ama hem tork konvertörüne hemde frenlere zararlıdır.

    Dsg şanzımanlarda benim bildiğim hepsinde olmasada Launch Control özelliği var. Olmayanlarada servis bedava yüklüyor. Launch Control varsa o zaman patinaj çektirerek kaldırabilirsin.

    Ama tabi, aracın oldukça güçlüyse zaten 3 ileri, oldukça uzun oranlı bir şanzımanın varsa bile yardıra yardıra patinaj çekersin. ( Rölanti devrinde D'ye alıp dip gaz yaptığın zaman bile epey patinaj çeker ) Tabi Tr'de ortalama güç 100 hp civarı olduğu için böyle bir şey söz konusu değil.

    Bence eğer patinaj, yanlama vs. tarzı şeyler yapılacaksa karlı havalar en iyisi. Tabi ondada, zeminin düz olduğunu bilerek hareket etmek lazım. Malum , karda bütün çukurlar vs. kapanıyor onun için belli olmuyor hiç bir şey. Ben bi keresinde yağmurlu bir havada ( ama karanlıktı ) direksiyonu tam kırıp dip gaz yapmıştım yanlamak için, araç önden çekişti . Tabi dip gaz yapıp kalkış yaparken, araç patinaja düştüğü için bazen zıplar ya hani, aynen o şey oldu ve orada bir çukur varmış ona girdim. Direksiyonda sonuna kadar sola dönük olduğu için aracın rotu kırıldı, yolda kaldım.

    Genel olarak ama hiç bir otomatik şanzımanla pek uğraşmamak lazım. Şakası olmaz, eline alma ihtimalin var. Düz viteste gene en fazla baskı balatayı sıyırırsın , gidip değiştirirsin felan 150-200 Tl'ye ama otomatik şanzıman affetmez.




  • Varsa spor moda alacaksın, gaza hızla abanacaksın. Araç yeterince güçlüyse gayet güzel patinajını da çeker, hatta ikiye atınca da çeker, hatta 3e atınca da çeker. Aracın motoruna bağlı. 2.0tdi yeni passat test ettik, hızlı kalkışta patinajla kalkıyor, ikiye atıyor kısa bir patinaj daha yapıyor. Güzel tork var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bi ay sonra oglan geliyor. Allah verede boyle bisey cikmasa

    ALLAH analı babalı büyütsün abi vatana millete hayırlı olsun
  • Peugeot 3008 otomatik dizel ile cok yaptik bisey olmuyodu ama son zamanlarinda titriyodu kalkerken bikereden bisey olmaz
    Donerken kokle patinaj ceker

    Arac sıfırdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bi ay sonra oglan geliyor. Allah verede boyle bisey cikmasa

    ALLAH analı babalı büyütsün abi vatana millete hayırlı olsun

    Amin cumlemizin insallah kardesim. Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kimse arabayı sormamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    Şanzımanda Spor modu yada Manuel mod yokmu?

    Mesela benim arabada "Auto" modunda, araç dururken, Asr/Esp kapalı olmasına rağmen aniden dip gaz basınca araç patinaj çekmiyor çünkü rölanti devrinden başlatıyor.

    Ancak Manuel moduna alınca aynı şeyi yapınca, aracı önce 2000 devire kadar devirlendirip sonra bırakıyor yarı otomatik şanzıman ve patinaj çekerek kalkabiliyorum. ( Citroen C4 Mcp şanzımanda böyle )

    Tork konvertörlü araçlarda , deviri çok arttırıp N'den D'ye almanın oldukça zararlı olduğunu okumuştum. Hatta araç giderken N'ye alıp sonra tekrar D'ye atmayın diyenler bile var.

    O tip bir araçta gazla frene aynanda basıp sonra freni aniden bırakınca patinaj çekebilir ama hem tork konvertörüne hemde frenlere zararlıdır.

    Dsg şanzımanlarda benim bildiğim hepsinde olmasada Launch Control özelliği var. Olmayanlarada servis bedava yüklüyor. Launch Control varsa o zaman patinaj çektirerek kaldırabilirsin.

    Ama tabi, aracın oldukça güçlüyse zaten 3 ileri, oldukça uzun oranlı bir şanzımanın varsa bile yardıra yardıra patinaj çekersin. ( Rölanti devrinde D'ye alıp dip gaz yaptığın zaman bile epey patinaj çeker ) Tabi Tr'de ortalama güç 100 hp civarı olduğu için böyle bir şey söz konusu değil.

    Bence eğer patinaj, yanlama vs. tarzı şeyler yapılacaksa karlı havalar en iyisi. Tabi ondada, zeminin düz olduğunu bilerek hareket etmek lazım. Malum , karda bütün çukurlar vs. kapanıyor onun için belli olmuyor hiç bir şey. Ben bi keresinde yağmurlu bir havada ( ama karanlıktı ) direksiyonu tam kırıp dip gaz yapmıştım yanlamak için, araç önden çekişti . Tabi dip gaz yapıp kalkış yaparken, araç patinaja düştüğü için bazen zıplar ya hani, aynen o şey oldu ve orada bir çukur varmış ona girdim. Direksiyonda sonuna kadar sola dönük olduğu için aracın rotu kırıldı, yolda kaldım.

    Genel olarak ama hiç bir otomatik şanzımanla pek uğraşmamak lazım. Şakası olmaz, eline alma ihtimalin var. Düz viteste gene en fazla baskı balatayı sıyırırsın , gidip değiştirirsin felan 150-200 Tl'ye ama otomatik şanzıman affetmez.



    Araç Golf 7, 1.4 TSİ 122HP yeterli midir motor gücü ?(148 lb/ft tork)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stark-_99_- -- 29 Aralık 2014; 23:16:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.