Şimdi Ara

Otomatik vites dururken N konumu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
1
Favori
12.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • texmo kullanıcısına yanıt
    Bütün yük frende olduğu için daha çabuk eskiyor, frenleme daha zor oluyor, gereksiz D --> N geçişi olduğu için şanzıman bozulma riski artıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Konfor amacıyla N'ye alıyorsan tamam, bazı araçlar D'de çok titriyor. Fakat tüketim olarak fazla fark olacağını sanmam, turbini çevirmek amacıyla haffiçe artan yağ basıncı biraz tüketimi arttırsa da D konumundayken N'ye göre düşen rolanti bir nebze telafi ediyor.
    Sağlıklı bir motorda öyle olmalı haklısın ama benim motorda aşırı kompresyon kaçağı var. Muhtemelen supaplar tam kapanmıyor. Araç ne kadar yük altında kalırsa o denli dramatik bir şekilde tüketim artıyor. Motor 4300cc olunca can yakıyor :) Yoksa 4 silindirli yeni nesil bir araçta D'de frende beklemek pek hissedilen birşey bile değil.



    V8, V6 araçlarda D'ye alındığında bile arka süspansiyon torktan kaynaklı sıkışıyor. Drag için zıplayarak, hoplayarak bekleyen araçlar gibi oluyorlar:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomatik A3 sedan kullanmıştım.

    Vites D'de frende beklediğim zaman araç tork iletimini durduruyordu ve sanki boştaymış gibi algılayıp şanzımana yük binmiyordu.

    Ama birde otomatik Accent Era kullanmıştım onda D konumunda ayak frende bekleyince araçta müthiş sarsıntı oluyordu mecburen boşa alıyordum.

    Bu durum araçtan araca değişiyor sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sssemih24 -- 19 Ağustos 2018; 21:47:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 83 model otomatik aracım. Işıklarda dururken n ye alıyorum. Yanlış mı yapıyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aisin tam otomatik tork konvertörlü aracım var, 1 senedir yanlış kullanıyormuşum vay anasını. Daha N’ye felan bulaşmam kalsın her daim D’de madem baskı balataya zarar vermiyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik 2004 focus un şanzıman yağını bir türlü değiştirmediler. 4 tane ustaya götürdük adamlar bunların yağı değişmez diyor. Şanzıman da bir sorun olmadan yağ değişmez diyorlar. Hiç değişmemiş alındığından beri. Ben de sizin dediğiniz gibi biliyordum olayı. 14 yıl yağ özelliğini koruyabilir mi mantığım pek almamıştı.



    Bir de cvt için durum nedir bilginiz var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Yağ yüzünden şanzıman bozulsa bu sefer ellerini ovuştura ovuştura başlarlar fiyat çıkarmaya

    CVT'de de tork konvertörü var diye biliyorum. Ama aynı zamanda CVT tamamen sürtünme üzerine çalışan bir sistem çünkü içinde çelik kayışı var. Bence CVT'lerde yağ değişimi daha da önemlidir.

    Bu arada özel servise götürdünüz mü? Sadece bir markaya bakan servisler yapar genelde bu tür işleri.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Araç arkadaşımın aracı. Ford servisinden ayrılma sanayide Ford grubuna bakan ustaya bile götürdük Bi bunların yağını değiştiremeyiz dedi. Bilmem kaç yıl serviste çalışmış. Dedim heralde bir dilediği var ondan sonra zorlamazdım.



    Cvt araçların kılavuzunda mutlaka değiştirilmesi gerektiğini söylüyor zaten. Fakat boşa alma konusunda kesin bilgiye ve kaynağa ulaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Tam otomatik 2004 focus un şanzıman yağını bir türlü değiştirmediler. 4 tane ustaya götürdük adamlar bunların yağı değişmez diyor. Şanzıman da bir sorun olmadan yağ değişmez diyorlar. Hiç değişmemiş alındığından beri. Ben de sizin dediğiniz gibi biliyordum olayı. 14 yıl yağ özelliğini koruyabilir mi mantığım pek almamıştı.



    Bir de cvt için durum nedir bilginiz var mı
    Gerçekten bu kadar uzun süre değişmediyse ve uzun km'ler katettiyse araç o yağ değişmese daha iyi olur. Çünkü uzun süre şanzıman yağı değişmeyince şanzıman içindeki parçalar a?ınıyor ve yağa karışıyor. Yağ daha kıvamlı bir hale geliyor o sebeple sorun yolda yürümez hale gelinceye kadar devam ediyor. Yağ değişir ve temiz yağ sisteme girerse akışkan olan yağ yüzünden araba hareket edemiyor. O durumda eski yağı geri koyup tam bozulana kadar devam edilecek yada onarılacak.



    O yüzden yağ düzenli değişmeli. Düzenli olmayınca iş işten geçiyor, bozulmaktan başka bir şansı kalmıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gezmen kullanıcısına yanıt
    Benim aracim N konumunda yüksek devir çevirmiyor 4 bin devirde sabit kalıyor

    D konumda durduğum zaman ilk 5 saniye kadar gitmeye zorlanıyor sonra motor sesi rahatlıyor rolantiye geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 21 Ağustos 2018; 3:40:54 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2016 pejo 508 6 ileri tam otomatik klavuzunda yazanı aynen kopyaladım.



    Yakıt tüketimini azaltmak için, araç uzun

    süre motor çalışır durumda hareketsiz

    kalacaksa (yoğun trafik...) vites

    kolunu N konumuna getiriniz ve otomatik

    modda programlanmamış ise park frenini

    çekiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gooogle96 -- 21 Ağustos 2018; 8:2:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar lütfen el kitabınıza bakın ve ne diyorsa ona göre davranın.



    Tork konvertörlü şanzımanların yağı da eğer kullanım kitapçığında aksi belirtilmemişse yağı değişmez.



    Şehir efsanelerine itibar etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. 2022 model joy otomatik kuru nu , ıslak kavrama mi acaba? Sanırım getrak adında bir Alman firmasiymis üreticisi. Tam olarak teknik adı nedir acaba? DCT300 olarak bir bolgi buldum ama ne kadar doğru bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CVT şanzımanlı Auris sahibiyim.


    Arabayı ilk aldığında bu konuyu oldukça araştırdım. Hatta bakıma götürdüğümde yetkili serviste ustalar bile farklı görüş bildirmişlerdi. Yurtdışı forumlardan ve sistemi bana açıklayan ustalardan edindiğim bilgileri düz mantık olarak yorumladıktan ve aracı kullanım esnasında test ederek şu sonuca ulaştım.


    Hafif rampa aşağı giderken frene çok hafif bastığımda aracın durmayıp hızlandığını fark ettim. Sanıyorum yakıt tasarrufu için frenin ilk kademesinde motor ile şanzıman birbirinden ayrılıyor. (Burada bir parantez açıp dik bir rampa aşağı giderken fren yapınca araç motor frenini devreye alıyor. Bu senaryoda o hafif fren baskısı motor şanzıman bağlantısını ayırmıyor.)


    Buradan ışıklarda D konumunda iken frende durmanın herhangi bir sakıncası olmadığını anlıyorum. Ancak başka bir husus var. Sanıyorum 10 yıl kadar önce trafiğin ışıklarla sağlandığı bir 4'lü kavşakta öndeki aracın sürücüsü anladığım kadarı ile diyabet hastasıymış ve baygınlık geçirmiş. Otomatik araç D konumunda olduğundan frendeki ayağı boşalarak araç gitmeye başladı. O esnada trafiğe açık olan şeritlerde araç olmaması ve gelen bir kamyon şoförünün dikkati ile bir facia önlendi. Araç biraz ilerde orta refüje yaslanarak durdu ve biz koşup yardım ettik.


    Bu olay nedeniyle arabada yalnızsam ışıklarda N'ye alıp el frenini çekerek bekliyorum. Eğer yanımda eşim varsa D'de frene basarak bekliyorum. O kullanırken de aynısını yapıyor. Öyle bir durumda yan tarafta el frenini çekerek kötü senaryoyu engelleyecek birisi varken yani.





  • Acilen o ustayı değiştir ve bir daha asla gitme dükkanına !


    Tam otomatik araçlarda frene basmanız yeterli. N ye almanıza gerek yok. Park ederken N ye alın ve el frenini çekin. Sonra ayağınızı frenden alın. Arabanın yükü el frenine binsin. Sonra P ye alın.


    Bunun dışında uzun süre durup frene basmak istemiyorsanız N ye alabilirsiniz. Tabi el frenini çekin bunu yapınca !


    Çift kavramalı otomatiklerde ise frene tam basıp durunca zaten kavrama ayrılıyor. Bu şanzımanlarda frene tam ve kararlı basın yeter. Bu araçlarda yarım fren yarım debriyaj gibidir ve kavramayı yer !

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Bunu servise sordum, tıpkı sizin söylediğiniz şeyi söyledi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.