|
Bildirim
|
Tam tersine, eğer aracınız tam otomatik ise o şanzımanda asıl aşınma vitese girip-çıkarken olur. Yani N>D ve D>N yaptıkça. Dolayısıyla her ışıkta boşa alarak daha çok eskitiyorsunuz şanzımanı.
Tork konvertörlü şanzımanlarda aracı frenle tuttuğunuzda şanzımana yük binmez. Bütün işi tork konvertörü görür. O sistem de yağ ile çalıştığından aşınma olmaz. Olabilecek tek şey yağın eskimesidir. Bu yüzden 5-6 sene veya 60-80 bin km'de bir yağın değişmesi şiddetle önerilir. |
Forumda belli aralıklarla açılan sabit konulardandır. Cevabı ise basit, 4 ileri zamanlarından kalma eski otomatik şanzımanlı aracınız yoksa frene basınca 3-5 sn içinde kendi otomatik olarak boşa geçiyor. Bir sonraki otomatik şanzıman ve ışıklarda boşa alma konusunda görüşmek üzere
|
Ben de bir süre (yakıt tasarrufu amaçlı) ışıklarda "n" ye alıyordum ama ışık yeşile dönünce birkaç kez "d" ye almayı unuttuğum oldu. Birinde hafif rampada geri kaçınca bir daha almadım. Varsın çok yaksın, bu araç otomatik değil mi? Zırt bırt vitesle oynayacaksam otomatik olmasının cazibesi nerede?
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 17 Mart 2022; 9:4:2 > |
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Ağustos 2018; 15:32:33 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 18 Ağustos 2018; 12:51:40 > |
|
|
|
|
|
|