Şimdi Ara

Otomatik vites ford focus.... (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
3
Favori
140.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok detaya girmeden kabaca otomatiğin fazla yakma sebebi motorun verdiği güçteki verim kaybına sebep olmasıdır, manual'de bu kayıp şöförün maharetiyle orantılı minimuma inebilirken, otomatikte nasıl tasarlandıysa o şekilde devam eder. Buradaki verim kaybına sebep olan her etken fazla yakıt sarfiyatı demektir zaten.

    Focus için konuşursak, manual'de sürekli yarım debriyaj gitmiyorsa şöför auto'dan fazla yakması mümkün değildir, fabrika verileri arasında 2lt fark var zaten. 4 ileri auto'dan zaten çok fazla performans ve cimrilik beklememek lazım.

    Bu handikap'ı gideren şanzıman tiplerini pek çok üretici kullanıyor artık ve otomatikler daha ekonomik ve avantajlı olabiliyor.

    Twin-clutch gearbox denen teknoloji ise devrim niteliğinde. Bir sürü üretici farklı isim ve modifiyeler ile kullanmaya başladılar.
    mesela VW'nin çıkardığı DSG max 8 ms gibi müthiş az bir gecikme sunar vitese geçişte, hatırladığım kadarıyla BMW'nin SMG II sinde bu değer 80ms. Tabi şu da var Twin-clutch da sistemin beklemediği bir vitese geçmeye kalkacak bir durum olursa ciddi bir gecikme yaşanabilir.

    Neyse konuyu dağıtmayalım, Ford Focus Avrupa'da 2.0 TDCI motorlarda 6 ileri Powershift (twin-clutch versiyonu) şanzıman kullanmaya başladı geçen sene ve değerleri de başarılı fakat ülkemizde bu model yok sanırım. 2010 da tüm modellere koyacaklar diye bilgim var ama kasa değiştirmesi de yakındır, hemen arkasından da kasa değişimi gelir büyük ihtimalle.

    Bu yüzden arabayı değiştirmek için bekliyorum, en azından net bilgiler çıksın ona göre haraket edelim.




  • Ford benzinlilerde kullanılan düz vites ile otomatik arasında 2 litre farkmı var dediniz, fabrika verisi olarak ? Ne kadar çokmuş fark. Sanırım ford'da kullanılan otomatiğin eski nesil bir üretim ve 4 ileri vitese sahip olması bu farka neden oluyor.(Benzinli otomatikler 4 ileri değilse uyarın).

    Kullanmakta olduğum Honda Civic'te 5 ileri vites var ve yakıt tüketimleri şöyle;

    Düz 9.1 /100 Km Otm. 9.8 Lt/100 Km Şehiriçi
    Düz 5.4Lt/100 Km Otm. 5.3Lt/100 Km Şehirdışı

    Görüldüğü gibi hondada fark 2 litre değil 0.7 litre, şehirlerarasında ise daha az yakıyor otomatik. Bu değerleri karşılaştırma yapılması amacıyla yazdım. Ben Dizel otomatik Focus kullanmıştım(CVT). Benzinli Focus değerlerini bilen arkadaşlar yeniden teyit ederlermi acaba? Zira düz/otm farkı olarak 2 litre bana fazla geldi, eğer öyleyse Focus benzinli otomatikte sınıfta kalmış demektir. 2 litre çok fazla bir fark kanımca.




  • Honda'da yakar onun motoru ayrı, ama kalas gibi araba

    1.6L Duratec Ti-VCT benzinli 8.7
    1.6L Duratec benzinli (A/T) 10.6

    2 değilmiş 1,9

    Mesela fabrika verisine göre Türkiye'de olmayan Focus 2.0 TDCI powershift (6 ileri) manual'den 1lt'ye yakın az yakar şehiriçinde

    Şanzımandan dolayı işte, bildiğim kadarıyla yeni Civic HB'lerde manual/auto şehiriçi aynı, şehirdışı auto'nun daha düşük, ama o 6 ileri vites. Üstelik auto şanzımanlı araba daha ağırdır kg olarak. (20-40kg farkedebilir)

    Fakat; Twin-clutch'tan türemiş şanzımanlar işte burda fark ediyor. Mesela atıyorum Civic manual'de 0-100 10 sn ise auto da 12'dir, DSG'de böyle bir durum yok, performans'ta aynı veya daha iyi manualden (en azından fabrika test değeri).

    Kalas lafı da şakadır, arabanın sahibi beğendikten sonra başkasına laf düşmez zaten, sadece ben beğenmiyorum Civic'lerin tipini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shebumi -- 25 Ocak 2009; 18:45:37 >




  • yeni kasada benzinli versiyonun düz ile otomatiğin yakıt tüketimindeki uçuk farkın sebebinin biri de düz viteste daha ekonomik değişken sübab zamanlı ti-cvt motor otomatiğinde de zetec in biraz ayar çekilmişi duratec motor
    ilk piyasaya çıktığında düz viteste de (trend modelinde)zaten nisbeten ti-cvt göre çok yakan motor kullanıldı aynı motora otm kullanıldığında %15 fazla yakıyordu düz viteste 100 ps üretimi durduktan sonra ti-cvt motor otomatik versiyondaki motora göre çok daha az yakıyor oldu
    bu motor ayrımı focus I de olmadığı için focus I otm düze göre çokta fazla yakmıyor sayılıyor :D

    focus II otm ve düz şanzıman testleri (fark ortalamda 1.1 gibi
    arabam.com
    Testler arşivleri - arabam.com
    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=92

    arabam.com
    Testler arşivleri - arabam.com
    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=94


    gelmesi beklenen Powershift sanırsam sadece 2.0 tdci de olacak tabi rs modeli de ithal edilmezse :D

    bu arada hondaların az yakmasını sebebi gücünü bi miktar olsada daha üst devirlere saklamada gizli (tabi şanzıman farkıda var)
    benim honda testtimde araç şehir içi 12 litre yakmıştı bu tüketimin sebebini bayi yetkilisi aracın üst devirlerde kullanımına bağladı ki 3500 devirde vites değişimine izin veriyordum aynı sürüş tarzında bizim araçta yaklaşık aynı değerlerde ama honda otm performans olarak beni biraz hayal kırıklığına uğrattı bi önce kasa bence daha performanslıydı bunuda ağarlığına ve jant ebadına bağladım




  • benim kullandığım 2004 focus HB otomatikte şu ana kadar hiç bir sorun yaşamadım vitesle ilgili. aracım lpg'li uzun yolda 8lt/100 km gibi bir oranda gaz tüketiyorum. manuel araçlarla aynı hemen hemen. yakıt konusunda da sıkıntı yok. oldukça memnunum, benzinli focusların otomatiğini tavsiye ederim. yeni araç alacak olsam 2009 focus titanium-x otomatik alırdım...
  • cvt şanzıman sadece dizel modellerde kullanıldı. Sorun çıkartınca üretimi durduruldu. Bildiğim kadarı ile dizel otomatik focus yok şu an piyasada.

    Benzinli focus otomatik kullanıcısıyım. Klasik 4 ileri otm şanzıman. Çok yakıyor doğrudur. Ş.içi 10 ila 12 lt arası. Performas olarak biraz kayıp var ama ben zaten trafikte artistlik yapan bir tip değilim. Öyle sinirimi bozan bir hantallık yaşamadım. Sollamalarda gazı kökleyince, kick-down yapıp gayet atak bir şekilde hızlanıyor.

    En büyük handikap yakıt tüketimi işte. eğer maddi durumunuz iyi ise sorun olmaz. Sağladığı konfora değer. Ayrıca sorunsuz bir şanzıman. Kardeşim 3 yıl ve 20.000 km'dir kullanıyor bir sorun yaşamadı. Ben 10.000 km'yi devirdim sorunsuz.

    Dsg ile rakip olamaz elbette. Artısı eksisi ile güzel bir şanzıman işte.




  • bu vites geçişleri we vites küçültmelerinde gaza fazla basınca daha mı hızlı geçiyor ya da geçişler hızlı mı...
  • vites geçişleri hızlı evet. Gazı köklersen kick-down(roketleme) yapıyor. Araba uygun bir düşük vitese geçip yüksek devirde hızlanma sağlıyor. Tabi motor soğukken kaçınmak lazım roketten.

    Araç yavaşlarsa hemen vites ufaltıyor. Hatta manuel modda bile olsa ufaltıyor. Sanırım şanzımanı korumak için. Ama manuel modda, kesinlikle vites arttırmaz. Yani bağırttırabilirsin motoru

    Vites geçişlerinde bir sorun yok yani, sarsıntı falan da yapmıyor. Tam otomatik sistemler zaten sorunsuzdur bu tip konularda. En büyük handikapları yakıttır. Bir de performanstan biraz çalarlar. Konfor en önemli önceliğin ise, tercih edilebilir. Yakıt ekonomisi veya çok atak olması gibi etkenlere önem veriyorsanız, uzak durmakta fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 5 Şubat 2009; 1:33:10 >
  • bi arkadaşa almayı düşünüyoruz çokda performanslı kullanmıyor yeterli olabilir...
  • Otomatik vites çok rahat :) emin ol diğerdinden daha çok keyif alacaksın.yalnız sedan değilde hb olsa daha iyi olur.piyasası daha iyi sedan'a göre.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: beyaz_papatya

    Otomatik vites çok rahat :) emin ol diğerdinden daha çok keyif alacaksın.yalnız sedan değilde hb olsa daha iyi olur.piyasası daha iyi sedan'a göre.


  • 2006 FocusII otomatik kullanıcısıydım. Performans ve ekonomi alacağım diyorsan düşünme sakın. Konfor arıyorsan en iyi seçim.

    Bu arada otomatiğin zor satıldığını kim demiş, ben aracımı 2 günde sattım. Sattıktan sonra bile arayanlar oldu sattınızmı arabanızı diye... Fordun piyasası iyidir..
  • piyasası iyi belki ama nie bu kadar satıldığınıda bilmek lazım adam almış 15.000 km bnmiş satıo nededi ne acaba...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alp2828

    piyasası iyi belki ama nie bu kadar satıldığınıda bilmek lazım adam almış 15.000 km bnmiş satıo nededi ne acaba...






    Gerçekten çok satılıyor.Araba bulana kadar tam 3 ay geçti.piyasada Focus yoktu sanki.sonunda buldum tabi tam istediğim gibi değil ama ilk arabam olduğu için çok seviyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    2006 FocusII otomatik kullanıcısıydım. Performans ve ekonomi alacağım diyorsan düşünme sakın. Konfor arıyorsan en iyi seçim.

    Bu arada otomatiğin zor satıldığını kim demiş, ben aracımı 2 günde sattım. Sattıktan sonra bile arayanlar oldu sattınızmı arabanızı diye... Fordun piyasası iyidir..


    ne kadara sattınız aracınızı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    2006 FocusII otomatik kullanıcısıydım. Performans ve ekonomi alacağım diyorsan düşünme sakın. Konfor arıyorsan en iyi seçim.

    Bu arada otomatiğin zor satıldığını kim demiş, ben aracımı 2 günde sattım. Sattıktan sonra bile arayanlar oldu sattınızmı arabanızı diye... Fordun piyasası iyidir..


    ne kadara sattınız aracınızı?


    26.500 YTL ye verdim.. ucuza gitti biraz ama napalım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES


    quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    2006 FocusII otomatik kullanıcısıydım. Performans ve ekonomi alacağım diyorsan düşünme sakın. Konfor arıyorsan en iyi seçim.

    Bu arada otomatiğin zor satıldığını kim demiş, ben aracımı 2 günde sattım. Sattıktan sonra bile arayanlar oldu sattınızmı arabanızı diye... Fordun piyasası iyidir..


    ne kadara sattınız aracınızı?


    26.500 YTL ye verdim.. ucuza gitti biraz ama napalım...


    piyasa çok kötü,araçlar değerinde satılamıyor bundan dolayı.bide makyajlılar çıkınca bizimkilerin fiyatları fazla düştü.




  • ewet makyajlılar çıkınca öle oldu çünkü göze daha hoş hitağ ediyor makyajlı kasa... ama ben makyajsızı daha çok sewiyorum açıkcası
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES



    26.500 YTL ye verdim.. ucuza gitti biraz ama napalım...


    bence iyi satmışsın, 3.cü el ne de olsa. Hayrola neden sattın? Kriz mriz mi yoksa. Umarım daha iyisini alırsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 6 Şubat 2009; 1:37:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nicotinell

    quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES



    26.500 YTL ye verdim.. ucuza gitti biraz ama napalım...


    bence iyi satmışsın, 3.cü el ne de olsa. Hayrola neden sattın? Kriz mriz mi yoksa. Umarım daha iyisini alırsın.


    Saol kardeş. Evet malesef kriz yüzünden. Millet arabasını aylarca satamıyor. Bunada şükretmek lazım bencede.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.