Şimdi Ara

Otomatik Vites Kırmızı Işıkta Beklerken (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
2
Favori
63.421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Sarsıntının oluşma sebebi araç gitmek istiyor siz frene basıyorsunuz... Bu sarsıntı normaldir . Çok aşırı bir sallantıdan bahsetmiyorum...

    Sonuçta bir kuvvet engelleniyor ...


    Işıklarda N durmak en mantıklısıdır... P ye almak gibi aksiyonlara girmenin manası yok :)

    Bazı otm viteslerde D den N ye geçişler daha kolaydır ... Her iki vitesin geçişinde kilit bulunmaz. Tık Tık attıra attıra gidebilirsiniz ... Yüksek hızlarda da boşa atma imkanınız vardır . Lakin N modunda şanzuman yağlama yapmadığı için yüksek hızlarda attığınız takdirde şanzuman gerilebilir :) Boşta yolculuk yapmayı hayal bile etmeyin...

    Bunu araba çalışmazken boşta arabayı ittirerek deneyebilirsiniz... Araç bildiğiniz kilitleniyor... Tekerler geriliyor... Tarafımdan denenmiştir:)

    P modunda kilit vardır.. P modunu yokuşta kullanırsanız aracın yükü kilite biner. Tavsiye edilmez...

    En makul olanı yokuşlarda da olsa N ye alıp frene basmaktır...

    Alıntıları Göster
    Ek bir bilgi vereyim, yokuş aşağı N ye almak doğru değil. Cut off sistemi var. Boşa alırsanız aracınız yakıt kullanır. D de bırakırsanız (belli bir devrin üstünde) aracınız yokuş aşağı yakıt kullanmaz




  • bizim grupta biri böyle kaza yapmış. adam n ye alıyor motor o ara duruyor mu ne müzikten anlamıyor fren falan şişiyor araba gidip dağa taşa çarpıyor komple gümlemiş araba pert. altına yazılanlar ise otomatik araç gazlı ise boşa alınmaz. yani az yakıcam motor az yıpranacak diye heyecana gerek yok yaksın komple gitmekten iyidir
  • Akustik34 kullanıcısına yanıt
    dsg riski derken? 2017 üstü araçlarda çok mu sorun var? Yani en çok satılan ve kullanılan araçta. Hani bu insanlar salak mı alıyor 😂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam araba D konumundayken sürekli hareket etme eyiliminde. Bu nedenle uzun beklemelerde (kırmızı ışık, çok yğun durmuş trafik vb. ) durumlarda aracınızı N konumuna almanız hem aracınızın sağlığı hem de yakın ekonomisi bakımında iyi olacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Auto5 ve 6r, Dualogic, Etg5/6 gibi tek kavramalı robotize şanzımanlarda frene tam bassanız bile N konumuna alınması gerektiği yönünde bir algı var. Ustaların bazıları kesinlikle N konumuna almaya gerek yok diyorlar ama benim hissiyatım uzun süreli ışıklarda beklerken N konumu yerine D konumunda bırakmak baskı balata ömrünü çok daha erken bitme noktasına getiriyor (kullanıcı deneyimi). Bu tip robotize şanzımanlarda işin gerçeği nedir acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 16 Haziran 2022; 14:12:11 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bendeki PSA BMP6 tipi robotize viteste araç frenden ayağımı kaldırdığım anda ileriye gitmiyor, eğer yol düzse olduğu yerde duruyor. Bu nedenle vitesi hiçbir şekilde N gibi farklı konumlara getirmiyorum. Zaten uzun süreli bir ışığa felan geldiysem direkt S&S'u aktif hale getiriyorum. Öte yandan aracın kullanım kılavuzunda uzun süreli beklemelerde vitesin N'ye alınması öneriliyor. Şu ana kadar 120.000 km oldu, kavramayla ilgili henüz bir sorun çıkarmadı çok şükür.

  • 1 dakikadan uzun bekleyecekse araç n ye alınabilir

    kısa süreli ise bekleme n ye alınması tavsiye edilmiyor

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.