Şimdi Ara

Otomatik Vites Kırmızı Işıkta Beklerken (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
2
Favori
63.421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bu konuyu vw servisine sormustum.ordskiler kafayi yemis hic biseye almaniza gerek yok demisti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her kirmizida n ye at yesilde d ye al
    Ne anlami kaldi otomatigin
    Ben 3yildir cvt jazz kullanoyorum.bir kere n ye almadim araci. İsiklarda alani da duymadim cevremde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DMustaine -- 29 Kasım 2015; 21:19:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 dk altında n ye alın diyorlar ama. bir de otomatik var otomatik var azizim.
    ustası almasan da olur demişti bana...
  • Tam otomaatık benım aracımda tork konvektörlü yani 30 sanıye bıle olsa N' ye alıyorum zaten genelı sıcak memleket bırde ıcınde yag D' de sıcaklık dahada artıyor o yüzden hep N ye alıyorum D' ye gecırdıgımde vıtesı bırden kalkışı yapmıyorum ama
  • Şanzıman türüne göre değişiklik gösterir.

    Tork konvertörlü şanzımanlar da aracı N'ye almanız veya almamanız fark etmez. Şanzımana bir zararı yoktur,ancak araçta sarsıntı ve titreme yapar. Yakıt tüketimini arttırır.

    Çift kavrama araçlarda, Edc ve Dsg için konuşursam eğer. Durduğunuzda ayak frendeyken araç sanki N konumuna alıyormuş gibi hissedersiniz ancak almaz.
    Manuel şanzımanlardaki gibi 1. viteste ayak debriyaja basılı şekilde bekler. Kavramadan ömür gider veya baskı balata diyelim de daha iyi anlaşılsın.

    Robotize şanzımanların da miyadı doldu artık,Peugeot ve Citroen kullanıyordu onlarda tam otomatik şanzımana geçtiler. Şuan sadece Toyota'da kaldı sanırım,umarım oda değiştirir.
    Böyle aptalca bir şanzıman olamaz,çok çok gereksiz. Alışılmışın dışında bir şanzıman.

    Cvt şanzımanın bir çok türü var. Subaru'nun kullandığı cvt ile Honda'nın Nissanın kullandığı şanzımandan çok farklı. Bu tür bir şanzımana sahip araç kullanmadığım için yorum yapmıyorum.


    Özellikle Çift kavramalı şanzımanlar da, 15 saniye üzeri beklemeler de aracı N konumuna mutlaka alın.

    Bir çok kez şehir içi yoğun trafikte denedim,özellikle rampa dur kalkların da.Eğer aracı boşa almazsanız,şanzıman ısındı uyarısı veriyor 20-25 dk sonra. 10dk trafiğin içinde N konumanda bekletir.
    Düz yolda ise yoğun trafikte 40-45dk sonra sirkeleyerek kalmaya başlıyor araç,bu da ısındığı için oluyor. Ancak her hangi bir uyarı ışığı yakmıyor.
    Şuan EDC şanzımanlı araç kullanıyorum yoğun İstanbul trafiğinde aracım 80.000 km civarında ve servislik hiç bir problem çıkarmadı.

    Bence şanzıman türü her ne olursa olsun,15-20 saniye üzeri bekleyişler de şanzımanı N konumuna almak gerekli.

    Zaten Araç D'den N'ye veya N'den D'ye kilit tuşuna basmadan geçiyor,çok zor olmasa gerek tık tık yapmak.




  • alın bir start stoplu otomatik. D konumunda frene bastığınızda araç stop etsin. kafanız rahat olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    alın bir start stoplu otomatik. D konumunda frene bastığınızda araç stop etsin. kafanız rahat olsun.

    Bunu yazmaya gelmiştim, siz yazmışınız :)

    Tork konvertörlü şanzımanlı aracım ışıklarda direk motoru durduruyor.Böyle şeylere gerek bırakmıyor :)
  • Yeşil ışığa 45 sn varsa N ye alıyorum, 35-40 sn filan varsa bekliyorum. Çünkü D 'ye attıktan sonra direkt hareket etmek de doğru değil; 3-5 sn. beklemek daha sağlıklı.
  • Arkadaşlar peki Civic cvt şanzıman da kilit tuşuna basmadan N ye daha sonra da d ye geçerirsek sıkıntı olur mu var mı bunu tecrübe eden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Honda Civic 9 ileri ZF şanzıman için nasıl hareket etmek gerekir. Yine D den N ye atalım mı ışıklarda.
  • Bu konu hala tartışmalı yıl olmuş 2019 ne düşünüyorsunuz?
  • Peugeot 208 kullanıcı kılavuzu kitabı 116. Sayfada şu yazıyor : " Yakıt tüketimini azaltmak için, araç uzun süreli motor çalışır durumda hareketsiz kalacaksa (yoğun trafik.) vites kolunu N konumuna getiriniz ve park frenini sıkınız."

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noche34

    Bu konu hala tartışmalı yıl olmuş 2019 ne düşünüyorsunuz?
    cok uzun kalınmayacaksa değiştirmiyoruz biz, daha dogrusu genelde degisştirmiyoruz d de tutuyoruz
    araç golf 3 1.8
  • SHADOW kullanıcısına yanıt
    anladım üstad teşekkürler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gerek yok. (Uzun süre bir trafikte beklemeyecekseniz)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noche34

    anladım üstad teşekkürler
    Hocam sizde mi otomatik araç alacaksınız? Evetse ne üzerinde karar kıldınız acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akustik34 -- 5 Haziran 2019; 18:13:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    tork konvertoru veya otomatik şanzumanlar bekleme aşamasında zaten vitesi boş dediğiniz konuma alır. yani araç viteste kalkmaya çalışırken siz durdurmaya uğraşmazsınız.

    Örnek olarak edc veya dsg de d konumunda iken bosa almamıza gerek yok yani.

    Alıntıları Göster
    Gerek yok evet otohold var zaten otohold çift kavramanın dostudur herdaim açık olsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Akustik34 kullanıcısına yanıt
    Oto Zaten uzun zamandır da. Şu an golf veya Polo dizel bakıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noche34

    Oto Zaten uzun zamandır da. Şu an golf veya Polo dizel bakıyorum.
    Dsg riskini bilerek vw mi alacaksınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.