Şimdi Ara

Otomatik Vites mi Düz Vites mi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
2
Favori
20.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomatik tavsiye ederim. devrinde kullanmış olursun aracı :D
  • macropolo kullanıcısına yanıt
    Aynı durum bende de oldu ama sonuç tam tersi oldu. Vites değiştirmeyi özlüyorum. Kompresyonla aracı yavaşlatmayı. Bazı durumlarda o 4'ten 2ye düşmeyi. 6 ileri daha keyifli hatta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zebetosu


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Eşimin zoruyla otomatik aldım daha doğrusu cvt. Şimdi iyiki almışım diyorum. Bi daha da cvt hariç vites kullanmak istemiyorum. Süper konforlu ve akıllı bi şanzıman.

    Hangi model kaça alındı

    Toyota Yaris 1.33 cool ben 1 yıldır kullanıyorum en son pazarlıkla 42bin e bırakıyorlardı (2013 model)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    Aynı durum bende de oldu ama sonuç tam tersi oldu. Vites değiştirmeyi özlüyorum. Kompresyonla aracı yavaşlatmayı. Bazı durumlarda o 4'ten 2ye düşmeyi. 6 ileri daha keyifli hatta.

    Motor frenini filan f1 şanzıman sayesinde hallediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • inşallah hep manuel vitesler olur :D çünkü otomatiği hiç sevmiyorum
  • macropolo kullanıcısına yanıt
    Benim takıntım var bozulur diye hep oto modda kullanırım. Balata şanzumana göre daha ucuz birşey zira. :):)

  • Yakıtı dert etmem sürüş keyfine bakarım diyorsanız OTOMATİK

    Bence önce tasaruf gelir diyorsanız MANUEL

    OTOMOBİL TERCİH ETMELİSİNİZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zarinca -- 1 Ocak 2014; 11:12:48 >
  • son 1 yıla kadar hep manuel kullandım. 1 yıldır da otomatik kullanıyorum ve böyle bir rahatlık yok diyorum. ama geçen hafta arkadaşımın manuel Focusunu kullandım ve gerçekten manueli özlediğimi farkettim ne kadar otomatik rahat konforlu olsa da bence manuel.
  • Devamlı düz vites kullanırım. Geçen otomatik passatla takıldım iki gün. Vites çok kararsız. Hemen vites düşürmesi gereken yerde bekliyor bekliyor sonra düşürüyor ve araçta sarsıntı oluyor. Saçmalıyır kısaca. Debriyaj kullanmamak rahatlık ama öyle otomatik yerine düz tercih ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    Benim takıntım var bozulur diye hep oto modda kullanırım. Balata şanzumana göre daha ucuz birşey zira. :):)

    Cvt de dişli mekanizması yok yani 7 vites var ama dijital olarak bölünmüş. Zaten hata yapmaya olanak vermiyor mesela 5bin devir giderken vites küçültmek isterseniz bunu yapmıyor. Ya da devir zaten düşükse vites yukseltmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota cvt deneyin her şeyi ile mükemmel,çok beğendim.
  • macropolo kullanıcısına yanıt
    Kompresyonu merak ediyorum. CVTde motoru sıkıştırma nasıl oluyor?

    F1 gibi imkan verenler +/- ile vitesi düşürmeyi sağlıyor. Easytronicte de görmüştüm hiç kullanmasam da.

    Tam otomatiklerde bile D1,D2,D3 gibi imkanlar mevcut. CVT hiç kullanmadığım için bilmiyorum nasıldır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    Kompresyonu merak ediyorum. CVTde motoru sıkıştırma nasıl oluyor?

    F1 gibi imkan verenler +/- ile vitesi düşürmeyi sağlıyor. Easytronicte de görmüştüm hiç kullanmasam da.

    Tam otomatiklerde bile D1,D2,D3 gibi imkanlar mevcut. CVT hiç kullanmadığım için bilmiyorum nasıldır?

    Cvt kullanımı çok kolay istenildiği zaman manuel gibi tepki alınabilen bir şanzıman, manuel kullanmak için illa m moduna almaya gerek yok vites d konumundayken bile f1 kulakçıklardan her an tepki alabilen bir şanzıman. Ayrıca dip gaza çabuk tepki veriyor ve ara hızlanmaları çok iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayatımda ilk defa otomatik vites araç kullanıyorum. Mercedes C180 1.8 CGİ 7G-Tronic. Ya ben alışamadım ya da bilmediğim püf noktaları var bu işin. Manuel vitesten sonra pek sevemedim. Deneyimimi şöyle paylaşayım.

    Aracı 1 aydır kullanıyorum. Aracı Konya'dan İstanbul'a getirdikten sonra hep İstanbul içinde kullandım. Ve genelde çok sıkışık trafikte. Bugüne kadar olan alışkanlıkla gaz pedalına hep ayağımın ucu ile dokunuyorum. Şimdiye kadar ki araçlarımda (manuel vites) bu yeterli geliyordu, çok az köklemişimdir gaz pedalına. Fakat şimdi Mercedes'te bu yeterli olmuyor. Yani öndeki araçla belli bir takip mesafesi bırakır da sabit bir süratle yavaş seyredersem tamam, ama ne zaman ki öndeki araç mesafeyi açar da yetişmek istesem arabanın hızlanması için mutlaka gaza köklemem gerekiyor. Gaza yüklenince araba bir an durgunluktan sonra hızlanıyor tamam ama bu sefer de öndeki araca hemen yetiştiği için frene basmam gerekiyor, yani fazla gaz vermiş oluyorum. Bu duruma gıcık olmaya başladım. Acaba ben mi acemiyim de kullanamıyorum, zaman geçtikçe alışır mıyım? Hep eco modda kullandığımı da belirteyim.

    Uzun yolda ise araç uçuyor resmen. Öyle yokuşmuş, rampaymış bana mısın demiyor. İstersen yokuşun ortasında gaz ver, araç sanki yeni kalkış yapıyormuş gibi hızlanıyor. Hiç bir sorun yok. Fakat şehir içi kullanımda anlattığım gibi sorun var.

    Sonuçta ben bu otomatik vites olayını sevemedim sanki. Bilemediğim bişey de olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomatik vitesin modası geçtiği için Düz her zaman daha iyidir. Fiyatı da ucuz olduğu için alırken daha az para verilmiş olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zf şanzıman
  • Kullanım şekline ,amaca ve kişiye göre değişir.
    En basit ifadeyle sürüş esnasında konforu ön planda tutmak isteyenler veya trafiğin fazla olduğu yerlerde yaşayanlar için otomatik şanzıman daha iyi bir seçenektir.
    Yakıt tasarrufu,vites atma ihtiyacı hissedenler için ise manuel şanzıman daha uygundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: finansmen1

    Hayatımda ilk defa otomatik vites araç kullanıyorum. Mercedes C180 1.8 CGİ 7G-Tronic. Ya ben alışamadım ya da bilmediğim püf noktaları var bu işin. Manuel vitesten sonra pek sevemedim. Deneyimimi şöyle paylaşayım.

    Aracı 1 aydır kullanıyorum. Aracı Konya'dan İstanbul'a getirdikten sonra hep İstanbul içinde kullandım. Ve genelde çok sıkışık trafikte. Bugüne kadar olan alışkanlıkla gaz pedalına hep ayağımın ucu ile dokunuyorum. Şimdiye kadar ki araçlarımda (manuel vites) bu yeterli geliyordu, çok az köklemişimdir gaz pedalına. Fakat şimdi Mercedes'te bu yeterli olmuyor. Yani öndeki araçla belli bir takip mesafesi bırakır da sabit bir süratle yavaş seyredersem tamam, ama ne zaman ki öndeki araç mesafeyi açar da yetişmek istesem arabanın hızlanması için mutlaka gaza köklemem gerekiyor. Gaza yüklenince araba bir an durgunluktan sonra hızlanıyor tamam ama bu sefer de öndeki araca hemen yetiştiği için frene basmam gerekiyor, yani fazla gaz vermiş oluyorum. Bu duruma gıcık olmaya başladım. Acaba ben mi acemiyim de kullanamıyorum, zaman geçtikçe alışır mıyım? Hep eco modda kullandığımı da belirteyim.

    Uzun yolda ise araç uçuyor resmen. Öyle yokuşmuş, rampaymış bana mısın demiyor. İstersen yokuşun ortasında gaz ver, araç sanki yeni kalkış yapıyormuş gibi hızlanıyor. Hiç bir sorun yok. Fakat şehir içi kullanımda anlattığım gibi sorun var.

    Sonuçta ben bu otomatik vites olayını sevemedim sanki. Bilemediğim bişey de olabilir.

    Bahsettiğiniz sıkıntının kaynağını kendiniz söylemişsiniz Ecomode. Makine tasarruflu olmak için gaz tepkilerini ve vites değişim oranlarını düzenliyor ve sizin istediğiniz kısa süreli atikliği sağlayamıyor. Kısa hızlanmaların ve dur kalkların olduğu trafikte spormod size ilaç olur. Ecomod u daha sakin trafikte ve uzun yolda tercih ederseniz tasarruflu ve konforlu yolculuk yaparsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • seneye nasipse bende otomatik vites bi araç alıcam.aklımda elentra yada lancer 1.6 -1.8 otomatik var. lancerdeki 1.6 ile 1.8 şanzuman aynı mı? yada hangisi tercih edilmeli?elentra kullanan var mı aranızda?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi liberty_15 -- 4 Şubat 2015; 12:09:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguroz76


    quote:

    Orijinalden alıntı: finansmen1

    Hayatımda ilk defa otomatik vites araç kullanıyorum. Mercedes C180 1.8 CGİ 7G-Tronic. Ya ben alışamadım ya da bilmediğim püf noktaları var bu işin. Manuel vitesten sonra pek sevemedim. Deneyimimi şöyle paylaşayım.

    Aracı 1 aydır kullanıyorum. Aracı Konya'dan İstanbul'a getirdikten sonra hep İstanbul içinde kullandım. Ve genelde çok sıkışık trafikte. Bugüne kadar olan alışkanlıkla gaz pedalına hep ayağımın ucu ile dokunuyorum. Şimdiye kadar ki araçlarımda (manuel vites) bu yeterli geliyordu, çok az köklemişimdir gaz pedalına. Fakat şimdi Mercedes'te bu yeterli olmuyor. Yani öndeki araçla belli bir takip mesafesi bırakır da sabit bir süratle yavaş seyredersem tamam, ama ne zaman ki öndeki araç mesafeyi açar da yetişmek istesem arabanın hızlanması için mutlaka gaza köklemem gerekiyor. Gaza yüklenince araba bir an durgunluktan sonra hızlanıyor tamam ama bu sefer de öndeki araca hemen yetiştiği için frene basmam gerekiyor, yani fazla gaz vermiş oluyorum. Bu duruma gıcık olmaya başladım. Acaba ben mi acemiyim de kullanamıyorum, zaman geçtikçe alışır mıyım? Hep eco modda kullandığımı da belirteyim.

    Uzun yolda ise araç uçuyor resmen. Öyle yokuşmuş, rampaymış bana mısın demiyor. İstersen yokuşun ortasında gaz ver, araç sanki yeni kalkış yapıyormuş gibi hızlanıyor. Hiç bir sorun yok. Fakat şehir içi kullanımda anlattığım gibi sorun var.

    Sonuçta ben bu otomatik vites olayını sevemedim sanki. Bilemediğim bişey de olabilir.

    Bahsettiğiniz sıkıntının kaynağını kendiniz söylemişsiniz Ecomode. Makine tasarruflu olmak için gaz tepkilerini ve vites değişim oranlarını düzenliyor ve sizin istediğiniz kısa süreli atikliği sağlayamıyor. Kısa hızlanmaların ve dur kalkların olduğu trafikte spormod size ilaç olur. Ecomod u daha sakin trafikte ve uzun yolda tercih ederseniz tasarruflu ve konforlu yolculuk yaparsınız.

    Çok teşekkür ederim. Yardımınız çok işime yarayacak.


    Peki spor Mod olursa yakıt tüketimi artmaz mı? Hatta daha net olarak şöyle örnek vereyim. Dün akşam 30 km yolu yaklaşık 1,5 saatte aldım. 13 litre yaktım. Ve burada açıklamış olduğum sıkıntıları çekerek geçti o 1,5 saat. Uzun dur kalklarda aracı hep boşa aldım. Hafif meyillerde aracı boşa aldım, araç ben gaz vermeden indi yokuşları. Yani şimdi eco yerine spor modda kullansaydım yakıt tüketimi ne kadar değişirdi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.