Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES SORUNU!!!!!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
4
Favori
16.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sevgili xxxlarge,

    ben bu tecrübeyi elde edene kadar 22 sene harcadım.. hatta biliyorsundur otomobil yardım işlemleri bölümünde otomatik şanzıman konumuz da vardı.. bir işgüzar arkadaş benim tepemin tasını attırdı ve konuyu kilitlettim.. kendisi inatla yağ değişmez yazıyor araç kullanma kılavuzlarında dedi ve beni yalan bilgi vermekle ve sahtekarlıkla suçladı.. bu forumda 3 seneye yakın emek verdiğim konuyu kilitletti.. peki ben ne yapayım şimdi? hiçbir karşılık beklemeden insanlara yardımcı olduğum bir forumda sahtekarlıkla suçlanmak ağırımıa gitti doğrusu.. bunun üzerine arkadaşın iddiasını araştırdım.. bazı araç üreticilerinin kılavuzlarında gerçekten de yağın normalde değişmez ifadesi olduğunu gördüm..fakat arkadaşın atladığı detayı da buldum.. değişmez yazan kitapçıklarda Inspect ifadesi de var yani inceleyin.. eğer kontrol sonucunda yağın renginde bozulma ve normal olmayan koku gibi durumlar varsa replace diyor yani değiştirin.. ingilizce dilinde teknik manada Inspect kelimesi inceleyin demektir.. eğer incelemede bir sorun varsa değiştirin anlamını da taşır.. fakat bu değişime gerek yoktur demek hiçbir zaman değişmez demek de değildir..

    iyi akşamlar dilerim..




  • @meteg
    22 yıllık bir tecrübeyi saygıyla ve titizlikle dinlemek, takip etmek bir şanstır. hele ki bu tecrübeyi ZF de edindiğinizi düşünürsek, doğrusu keşke komşu olsaydık da sizi daha sık dinleme şansım olsaydı derim. otomatik vitesi "yeni başlayanlar için" düzeyinde anlatan bir kitapçık önerebilir misiniz ? iyi akşamlar
  • sevgili xxxlarge,

    nerede ikamet ediyorsunuz bilmiyorum.. ama büyük şehirlerden birinde iseniz kitapçılarda( remzi,inkılap vb) bu tarz bir kitap bulabilirsiniz.. eğer bulamazsanız internetten de bulabilirsiniz.. otomatik şanzımanlar irili ufaklı birçok parça içerir.. sizin bilgi sahibi olmanız için çok faydalı olur kitap...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sevgili xxxlarge,

    nerede ikamet ediyorsunuz bilmiyorum.. ama büyük şehirlerden birinde iseniz kitapçılarda( remzi,inkılap vb) bu tarz bir kitap bulabilirsiniz.. eğer bulamazsanız internetten de bulabilirsiniz.. otomatik şanzımanlar irili ufaklı birçok parça içerir.. sizin bilgi sahibi olmanız için çok faydalı olur kitap...

    Meteg usta viraj dönmek için yavaşlıyorum ve döndükten sonra araç gaza bastığım halde yürümüyor 1/2 saniye kadar ve biranda vuruntu yaparak öne atılıyor.Bu olay genellikle viraj dönerken oluyor ama çok sık şekilde değil sorun ne olabilir.Yağ bakımları yeni yapıldı.hyundai elantra 2004 arabam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sevgili xxxlarge,

    nerede ikamet ediyorsunuz bilmiyorum.. ama büyük şehirlerden birinde iseniz kitapçılarda( remzi,inkılap vb) bu tarz bir kitap bulabilirsiniz.. eğer bulamazsanız internetten de bulabilirsiniz.. otomatik şanzımanlar irili ufaklı birçok parça içerir.. sizin bilgi sahibi olmanız için çok faydalı olur kitap...

    şimdilik bu dökümanı inceliyorum. anlama gayreti içersindeyim
    http://cygm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/motorlu_araclar/moduller/otomatik_transmisyon1.pdf




  • selimkk,

    bakım yeni yapıldı ise ve doğru yağ kullanıldı ise geriye solenoidlerin kontrol edilmesi kalıyor.. bence bir veya daha fazlasında tıkanma olabilir.. özetleyecek olursa solenoidler kontrol edilmeli ve temizlenmeli(yağ yeni olduğu için yağın boşaltıldıktan ve gereken kontrol ile temizlik yapıldıktan sonra tekrar kullanılmasında sorun yoktur..)
  • Meteg ustam teşekkürler Allah razı olsun.Yeni bir konu ile sizi bekliyoruz lütfen tekrardan bir konu açın insanlara yardımcı olun.
  • kusura bakyın selimkk,


    ben yazacaklarım yazdım.. ve ne yazık ki konu haketmediğim bir şekilde kilitlenmek zorunda kaldı.. zorunda kaldı diyorum çünkü buna sebep olan arkadaş bizim burnumuzdan getirmeye and içmiş konuyu.. düşünebiliyormusun beni sahekarlıkla suçluyor.. benim zaten fazladan zaman ayırmam gerekiyordu foruma.. ne yalan söyleyeyim severek yapıyordum ama zaman ayırmak da zorlaşıyordu giderek.. bu yüzden arkadaş istemeden bana iyilik yapmış oldu.. olan siz soru soranlara oldu..

    kurunun yanında yaş da yanar hesabı..

    artık sorularınızın cevabını 50 sayfalık konuda arayın..
  • Neyse sen bilirsin ustam yani hiç gerek yok bi dengesizin yüzünden bırakmaya.
  • Merhaba arkadaşlar,
    Otomatik vites ile ilgili Mete Bey'in konusunu 10 sayfa okudum, ancak vaktim sınırlı olduğu için yazmaya karar verdim. Bilgili bir arkadaş cevaplarsa minnet duyarım.

    Önceki hafta 2005 model 80.000km'de Peugeot 206 1.4 benzinli XT araç aldım. Geçen hafta genel bakıma götürürken 1'den 2'ye geçişlerde vuruntu yapmaya başladı. Bir defa da S ve * ışıkları yanıp söndü. Ancak sadece araç yeni çalıştırıldığında ilk 5-10dk. Daha sonra araç ısındığında yaşamıyorum bu sorunu. S ve * yanıp sönmesi de bir daha olmadı.

    Bakımda şanzıman yağı da değişti ve bilgisayara takıldığında verilen hataya göre usta .... müşürünün (tam hatırlamıyorum ne dediğini) değişmesi gerekebileceğini, bunun 500-600tl bir masrafı olduğunu, ancak şanzıman yağı değiştiği için bir süre böyle denemeyi önerdi. Fakat aynı sorun halen devam ediyor. Tabi daha büyük bir soruna dönüşmemesi için tekrar servise götürmeden önce bir de sizlerden fikir almak istedim.




  • Meteg ustam hoşgeldin
  • merhabalar,
    dün yeniden başka bir camry test ettim ( 98 model ). şanzıman pürüzsüz bir şekilde iş görüyor. hiç vuruntu yok, gerekli zamanda ve sorunsuz vites küçültüyor / büyütüyor.
    @meteg' in tavsiyeleri üzerine; aracı çalıştırdım, şanzımanı 2 şer saniye aralıklarla, P,R,N,D,2,L - L,2,D,N,R,P modlarından gezdirdim. sonrasında şanzıman yağ çubuğundan yağ seviyesi ve rengini kontrol ettim.
    sonuç şu ; almak istediğiniz araçtan birden fazlasını test ederseniz hangisinin neresi sorunlu anlarsınız.
    iyi günler
  • şimdi size 22 YILLIK USTAYIM DİYEN ADAMIN BAŞKA BİR FORMDA YAZDIĞI BİLGİLERİ YAZACAĞIM amacım hakkımda atıp TUTAN meteg ve ekibi.
    kimseyle şahsi problemim yok

    adamın birinin radyatörü delindi ben alüminyum kaynağı yaptır dediM 22 yıllık usta bakın ne yazdı.

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    derdin nedir? bana garezin mi var bilmiyorum... biz burada insanlara yardımcı olmaya çalışıyoruz kardeşim... ben sadece kendi aracımı bugünkü haline getirmek için 4 senemi harcadım(yazı ile dört) bilmem anlatabildim mi? skyldig arkadaşın yaşadığı sorunu yaşadım... ve ne yazık ki alüminyum kaynak tutmuyor.. hala benle inatlaşıp benim burada yazdığım şeyleri insanları yanıltan bilgiler gibi gösterme çabası içinde olduğunu üzülerek görüyorum..




    ardından 2 gün sonra GOOGLE d araştırdı sonra bakın ne yazdı

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ama bence bu kaynak verimli olmuyor ve tamirat da sağlıklı olmuyor. en sonunda parça değişimi de yapılmak zorunda kalınılıyor..



    çevir kazı yanmasın durumu sonra yılların ustası haklı ben haksız oldum

    karteri delinen arkadaşı 2000 tl ye karter almaya yolladı oysa sayemde alimünyum kaynağını 50 tl ye yaptırdı bana 10 tane TEŞEKKÜR mesaj yolladı
    6 senedir kaynaklı radyatör kullanıyorum problem yok 10 yıldan fazladır tr de alimünyum kaynağı yapılıyor.

    ne oldu 22 yıllık ustaya SANAYİDEKİ ÇIRAK BİLE BİLİR ALİMÜNYUM KAYNAĞINI.

    4+4 YIL OTOMOTİV VE OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ OKUDUM HEMEN HEMEN TÜM OTOMOBİL KLAVUZUNDA ARACINIZ AĞIR ŞART ALTINDA ÇALIŞMIYORSA OTOMATİK ŞANZIMAN YAĞINI DEĞİŞTİRMEYİN YAZIYOR.
    (İSTER DEĞİŞTİRİN İSTER DEĞİŞTİRMEYİN SORUN BU DEĞİL BEN KLAVUZDA YAZANI YAZDIM BEN 300 000 KM DİR DEĞİŞTİRMEDİM )

    METEG NE DEDİ YILIN BOMBASI TÜRKÇEYE YANLIŞ ÇEVRİLMİŞ KLAVUZ
    SADECE GÜLÜYORUM SANA METEG birşeyler bilebilirsin ama karşındakinede saygı göster 22 yıl önceki bilginle yazma teknolojiye ayak uydur biz uyarıncada kızma

    kimseyle şahsi problemim yok diğer arkadaşlar polemik haline getirmesinler lütfen

    SESİMİ ÇIKARMICAKTIM AMA HALA ARKAMDAN ATIP TUTUYORSUNUZ SEN VE EKİBİN.

    ŞAHSIMDA YAZMADIĞIN SÜRECE SENLE BİR İŞİM YOK

    DELİKANLIYSAN BU MESAJI SİLDİRME



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 24 Şubat 2012; 11:45:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    SESİMİ ÇIKARMICAKTIM AMA HALA ARKAMDAN ATIP TUTUYORSUNUZ SEN VE EKİBİN.

    ŞAHSIMDA YAZMADIĞIN SÜRECE SENLE BİR İŞİM YOK

    DELİKANLIYSAN BU MESAJI SİLDİRME


    Bence sen öncelikle biraz sakin ol bakalım. Mahalle kabadayısı mısın sen, bu üslup nedir böyle?

    Üşenmedim, oturdum tüm yazışmalarınızı okudum. Adam yazdıklarında, söylediklerinde son derece haklı. Otomatik vitesinizde sorun yaşamak istemiyorsanız, ömrünü uzatmak istiyorsanız periyodik olarak yağını değiştirin diyor. Bu tamamen doğru bilgi. Yağın şanzımanda problem çıkarmadan nasıl değiştirilmesi gerektiğini de yine çok doğru bir şekilde izah etmiş. Aynı şanzımanı kullanan bir aracın kitabında şanzıman yağının değişmeyeceğine dair bir bilgi yok iken, bir başkasında olabiliyor. Bu basit kullanım kılavuzlarında yazanlar, otomobil şirketlerinin satış, pazarlama, bakım ve garanti stratejileri ile birlikte değişebilir. Bunlar yılların tecrübesi ile edinilmiş, pratikte binlerce defa doğrulanmış gerçekleri değiştirmez. Özellikle otomatik şanzımanın duayeni olan Amerika'da sadece ustalar değil, sıradan otomobil sahipleri bile periyodik yağ değişiminin önemini bilirler ve aracın kullanım kılavuzunda ne yazdığına bakmaksızın belirli aralıklarla şanzıman yağlarını değiştirirler.

    Benzer bir tartışmaya yakınlarda ben de girdim, senin gibi çok bilmiş bir arkadaş da aynı savları ileri sürdü, hatta daha da ileri gibip Volvo şanzımanlarında yağ boşaltma tıpası dahi bulunmadığını iddia etti. Arkadaşa üşenmeden, hem de kendi aracındaki şanzımanın şemasını buldum, yağ tıpasını gösterdim, bu sefer de bu tıpadan yağ boşaltılamayacağını iddia etti. Tıpa açılmış, içinden yağ boşaltılırken fotoğrafını koydum ama, sizin kafanızdaki insanlara "sen haklısın" diyebilmek öğretilmemiş, üstelik "bilmiyorum" demenin ayıp olduğu öğretilmiş. Yeterince bilgi sahibi olmadığınız konularda bilmiyorum deme alışkanlığınız olmadığı gibi, yanlış bilgilerinizi körü körüne savunmaya devam ediyorsunuz. Bu nedenle de bu tür teknik tartışmalar bir yere varamıyor.

    Örnek verdiğin diğer meselelerde de ben Mete isimli arkadaşı haklı buldum. Bir motorun sağlıklı çalışmasına devam edebilmesi için soğutma suyu ve motor yağı hayati önem arzeder. Radyatör, karter gibi motorun susuz ve yağsız kalmasına neden olabilecek parçalarında sorun olduğunda bana göre de her zaman en risksiz yol tercih edilmeli ve bu parçaların tamiri değil değişimi yoluna gidilmelidir. Çünkü örneğin karteri delinmiş bir araçta kartere kaynak yapılır ve bu yapılan kaynak bir uzun yol sürüşünde attığı için motor yağ kaybederse, araç sahibi sorunu fark ettiğinde iş işten geçmiş olabilir. Sen kendi aracında istediğin riski alabilirsin, başkalarına risk alacakları tavsiyelerde bulunurken iki kere düşünsen iyi edersin.

    Mete isimli arkadaşı tanımıyorum, burada sadece bir tartışmaya katıldık kendisiyle, tam olarak aynı görüşte değildik o konuda. Yalnız sen de bu arkadaşın burada nasıl haklı bir saygı gördüğünü görüyor ve bunu çekemiyorsun bana göre. Bilmediğin konularda "bilmiyorum" demeyi, karşındaki haklı olduğunda "haklısın" demeyi öğrenirsen, sen de Mete arkadaş gibi saygı görebilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn


    Diğer ana başlık gereksiz tartışma nedeniyle kapanmıştır. aynı tartışmalara devam etmeyelim.
    sorun yaşarsanız şikayet et butonunu kullanın lütfen....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn


    Diğer ana başlık gereksiz tartışma nedeniyle kapanmıştır. aynı tartışmalara devam etmeyelim.
    sorun yaşarsanız şikayet et butonunu kullanın lütfen....


    sorun yok aynı uyarıyı diğer arkadaşada yaparsanız sevinirim aylar önce kapanmış konuyu açan ve hala bu konu hakkında konuşan ben değilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    sorun yok aynı uyarıyı diğer arkadaşada yaparsanız sevinirim aylar önce kapanmış konuyu açan ve hala bu konu hakkında konuşan ben değilim

    uyarım sizin özelinizde olmakla beraber genele yapılmış bir uyarıdır.

    konu dışı gereksiz tartışmalara girmeyelim lütfen...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    sorun yok aynı uyarıyı diğer arkadaşada yaparsanız sevinirim aylar önce kapanmış konuyu açan ve hala bu konu hakkında konuşan ben değilim

    uyarım sizin özelinizde olmakla beraber genele yapılmış bir uyarıdır.

    konu dışı gereksiz tartışmalara girmeyelim lütfen...

    teşekürler
  • Selam ben 98 model mondeo otomatik vites kullanıyorum gecenlerde aracımda sıkıntı oldu vitesönce 4e sonra 3 e gecmemeye başladı şimdide 4e yazor geciyo yada hic gecmiyo bede diğer vites kerede gecerken sarsılıyo yağina baktım bitik acaba ondanmıdır ondansa ne marka yağkoydurmam gerek şimdiden yardımlarınız icin teşekkürler
  • yağı kötü, bitik bir otomatik şanzıman, büyük sorunlar açmaya gebe demektir. biran evvel yetkili ford servisine başvurun ve orada değiştirin. ayrıca başka sorunlarda olabilir şanzımanınızda. aracınızın orijinal kullanma klavuzunda hangi yağın olması gerektiği yazıyordur. sıradan bir servise gitmeyin derim. yatkili servis katalogda belirtilen yağı koyacaktır.
    marka değil ama niteliği hakkında bir tahmin vermek gerekirse; dextron ıı veya dextron ııı yağ konacaktır,... bu bir tahmindir bilgi değil.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.