Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES SORUNU!!!!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
4
Favori
16.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxxlarge

    yağı kötü, bitik bir otomatik şanzıman, büyük sorunlar açmaya gebe demektir. biran evvel yetkili ford servisine başvurun ve orada değiştirin. ayrıca başka sorunlarda olabilir şanzımanınızda. aracınızın orijinal kullanma klavuzunda hangi yağın olması gerektiği yazıyordur. sıradan bir servise gitmeyin derim. yatkili servis katalogda belirtilen yağı koyacaktır.
    marka değil ama niteliği hakkında bir tahmin vermek gerekirse; dextron ıı veya dextron ııı yağ konacaktır,... bu bir tahmindir bilgi değil.

    saol cok güvendiğim bi ustam var ona götürücem bibaksın
  • Otomatik Şanzıman ile ilgili sorunlarınızı;

    konusunda Türkiye'nin en büyük tedarikçisi ve Otomatik Şanzıman onarım merkezi olan General Şanzıman A.Ş. gelerek en makul şekilde çözebilirsiniz.Aracınızın detaylı sorununuwww.generalsanziman.com adresimizde ki iletişim bölümüne yazınız anında sorunlarınızın çözümüne odaklanalım.İyi günler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizilorda_52

    audi a4 1.8t 2001

    kaçıncı 140bini yaptı acaba?
  • otomatik vites de yokuş aşağı R de 10 mt gittim acaba şanzımanda sorun olmuş mudur?
  • merhaba otomatik vites şanzımanda R ile yokuş aşağı 10 mt gittim acaba şanzıman da sorun olmuşmudur ya da servise gitmem gerekir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimkk

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sevgili xxxlarge,

    nerede ikamet ediyorsunuz bilmiyorum.. ama büyük şehirlerden birinde iseniz kitapçılarda( remzi,inkılap vb) bu tarz bir kitap bulabilirsiniz.. eğer bulamazsanız internetten de bulabilirsiniz.. otomatik şanzımanlar irili ufaklı birçok parça içerir.. sizin bilgi sahibi olmanız için çok faydalı olur kitap...

    Meteg usta viraj dönmek için yavaşlıyorum ve döndükten sonra araç gaza bastığım halde yürümüyor 1/2 saniye kadar ve biranda vuruntu yaparak öne atılıyor.Bu olay genellikle viraj dönerken oluyor ama çok sık şekilde değil sorun ne olabilir.Yağ bakımları yeni yapıldı.hyundai elantra 2004 arabam.

    Gaza basarken almiyor, sanki aracin arka kisimindan biri tutuyor gibi degilmi ?

    Eski Jaguar X typ aracimdada vardi viraj dönerken inerken veya cikarken aynisini yapiyordu cözümünü bulamadan elden cikarmistim. Manueldi fakat benimki




  • Merhaba, sizlere otomatik vites türleri hakkında bir soru sormak istiyorum.

    Eşiminde kullanabilmesi için 15-16 bin civarı otm. bir araç almayı düşünüyorum.
    Eski clio gibi tam otomatik bir araç mı?
    Corsa gibi tek kavramalı bir yarı otomatik mi?
    Yada fiyatı daha yüksek jazz gibi cvt mi?

    İkinci elde bu fiyatlara olan araçların km.leri genelde yüksek.

    Otm. şanzıman konusunda ikinci elde dikkat etmem gerekenler nelerdir?

    Saygılarımla.
  • Meteg bey merhaba. Yazılarınızı son zamanlarda sürekli takip ediyorum. Maalesef benim de otomatik şanzımanla başım dertte.
    Aracım 99 model renault megan 2.0.
    Aracı aldığımda bilmeyerek şanzıman sorunlu aldım. Sorunum şu; araç ilk kontağı açtığımda bir cızırtı var ve arıza lambası yanıyor. D konumuna alıp hareket ettiğimde araç gaz vermeyince düz yolda kalkmıyor. Geri viteste sorun yok. Gaz vermesen de gidiyor. Rampada D konumunda kalkışlarda aşırı derecede zorlanıyor. Sanki araç yüksek viteste kalkıyor. Seyir halinde iken vites geçişine bakıyorum sanki sadece iki vites atıyor. Ve 100-120 km hızda araç aşırı bağırıyor. Devir 4500 5000 devirlere geliyor. Son zamanlarda arıza lambası söndü ancak cızırtı sürekli var. Ustaya gösterdim önce selenoid dedi sonra elektrovana dedi ve sonraki görüşmemizde revizyon dedi. Yani alıştıra alıştıra öpmeye çalıştı gibi geldi bana. Neyse tecrübenize ihtiyacım var. Sizce benim sorunum ne olabilir?
    Ankara da tavsiye edebileceğiniz dürüst iyi bir usta varmı.(arkadaşlar lütfen yardımcı olun)




  • arkadaşalr çok mağdur bir durumdayım konuyla illgili yorum yapabilecek arkadaşlara minnetarım.

    saygı ve selamlr.
  • sn karaslan,


    Foruma eskisi kadar sık girmiyorum. ancak gördüm yazdığınızı.. sizin sorununuz bence solenoid adı verilen parçalar ile ilgili.. bir diğer ihtimal de balatalar olabilir. takdir edersiniz ki uzaktan çözülmesi zor..
  • meteg M kullanıcısına yanıt
    sayin Meteg;

    biliyorum burada kisilere yardimci olmak icin gosterdiginiz gayret farkli noktalara cekilerek sevkinizi kirmaya calistilar. vakit insanoglunun en degerli serveti. bunu harcadiniz. sizden soyle bir bilgi talebim olacak

    aracim 1990 e30 bmw. otomatik. her ihtimale karsi yag degisimlerini ve kontrollerini sik yaparim. kilitlenen basliktaki yontemlerle sanziman yag seviyesini ve durumunu kontrol ettim az once. yag ust cizginin biraz ustunde renkte kirmizi. kullandigim yag atf2 genelde shellin yagidir. soruma gelince

    1) yag dogrumudur? su anki seviyesi zarar verirmi? yagi on konsolun onundeki bakim cubugundan ekliyorum sakincasi varmi?

    2) arac bazen kirmizi isikta durdum hareket edecegim kalkarken zorlaniyor sanki cekmiyor birden ipini koparmiscasina hizlaniyor. motor isisi arttiktan sonra ornegin 2 saatten sonra parktan D ye aldigimda kut diye geciyor. bunun haricinde hareket halindeyken vites gecisleri gayet normal vurma sarsma filan yok. az olmakla birlikte hareket halinde vites yukselttiginde zorlanir gibi olabiliyor.

    sizin gorusunuz nedir? sorun kaynagi ne olabilir? ben yagi hep ekledim hic tamamen degistirmedim ama dedigim gibi rengi kirmizi hala. tamamen degistirmem yarar saglarmi?

    desteginiz icin simdiden tesekkurler




  • Scenic 2009 otomatik vites aracımın triptonik kısmı çalışmiyor arıza gostermiyor bilgisayarda fakat aktif değil tesisatta arızanın olma ihtimali varmı vites kolu değişirme masrafım ne olur tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayin ustam öncelikle iyi aksamlar. bende Ford galaxy 2009 .160000 de , 2.0 diesel otomatik arcimi 130000 aldim son 2 aya Kadar hersey normaldi. son zamanlarda vites gecislerini hissettirmeye basladi.p´alirken araba hafif sarsinti oluyor.

    sevise sordum normal dedi.yagi degistircem dedim , bu araclarda yag degismiyor dedi. ne olcak dedim bozulana Kadar git diyor. yeni sanzuman 4 bin euro civari. 3 tane Ford sevisi ayni agizla konustu.bilmiyorum ya bunlarin kafalarin da sorun var yada bende

    sonra tekrar gidip kararli bir sekilde degistirin dedim persembe gunu degistirecekler fiyati 332 euro. büyük ihtimal le yagi hic degismedi.sizin bu konuda görüsleriniz düsüncelerinizi almak istiyorum. tecrubelerinize kesinlikle güveniyorum. tesekkürler.
  • huso52 H kullanıcısına yanıt
    lar otomatik şanzımanın içindeki yağ değişmez diyen ustaların yanından koşarak uzaklaşın.... biraz abartıyorum ama o yağ yeri geliyor zorlanma anında 150 C* ye kadar ısınıyor ve hala etkisini yitirmiyor ... zaman içerisinde ısınma ve soğuma olayları mekanizmanın içinde oluşan partiküller vs o yağın özelliğini yitirmesine neden oluyor...yağ özelliğini kaybedince hem şanzıman içi dinamikler farklılık göstermeye başlıyor hem de parçalar zarar görmeye başlıyor..... kesinlikle her 40 bin civarı km lerde yağınızı orjinal fabrika verilerini taşıyan yağı ile değiştirin...cvt şanzımanlarda en geç 25 bin km de değişim yapılmalıdır....
  • iyi geceler . cevabiniz icin cok tesekkurler. persembe gunu Ford servis e araci götürdüm, kaldirdilar altindaki Plastik koruma yi söktü 5 dakkika bakindi geri takti ,indirdi ,ne oldu dedim
    yag degistircek yeri bulamadim dedi . nasil yani. alman yada alman markasinin kendi servisinde yayi degistiremedi. ben sok oldum kaldim. daha önce böylesini görmemis.
    iyi de bu arac cin mali degil . uzay dan da gelmedi. bu arac Ford burasida Ford sevisi nasil olur.... ? simdi birde avusturya da sevise götürücem yine persembe günü bakalim
    bunlar ne yapicaklar cok merak icindeyim.size yazarim iyi geceler herkeze ..
  • Merhaba arkadaşlar ben Honda city 1.4 yari otomatik kullanicisiyim bu gün arabamla uzun yola gidiyordum 120 e geldiğinde arabadan sesler gelmeye başladı ve vites atmadigini fark ettim aklıma şanzıman yagi geldi ama gecen hafta kontrol ettirdim ve hic bir sorun yok dedi usta. Ne yapmam gerek arabayı sanayiye sokmak istemiyorum guvenn olmuyo ustalara bi yardim edermisinz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mrb benim 2011 model ford focus otomatik aracım var.. Araç göstergesi vitesiyi D ye alsam bile P yanip sönmeye devam ediyor ancak kullanımda hiç bir sıkıntı yok yinede hareket halindeyken P nin yanip sönmesi kafama takılıyor ve triptonik moduna alsam bile P yanıp söndügü icin vites geçişlerini kontrol edemiyorum, sizce bu problemi nasıl cözebilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oto-danışman-expert kullanıcısına yanıt
    selamlar . en sonunda yagi degistirebildim cok sukur . aisim sanzuman 4 litre yag Aldi,filtre sanzumanin icinde oldugu icin degismedi. vites cok rahatladi ses azaldi.
    daha önce 2. veya 3 vitese gecerken hissettigim surtunme ve 2. viteste frene basdigim Zaman alttan gelen vuruntu yavas yavas azaldi . tam gitmedi ama daha iyi.
    fiyat : 240 euro ya maaloldu..


    ilgilendiginiz icin tesekkur ederim. sizin sayenizde birseyler ögreniyoruz . selamlar saygilar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dexter33

    Mrb benim 2011 model ford focus otomatik aracım var.. Araç göstergesi vitesiyi D ye alsam bile P yanip sönmeye devam ediyor ancak kullanımda hiç bir sıkıntı yok yinede hareket halindeyken P nin yanip sönmesi kafama takılıyor ve triptonik moduna alsam bile P yanıp söndügü icin vites geçişlerini kontrol edemiyorum, sizce bu problemi nasıl cözebilirim?

    ford araçların otomatikleri bu konuda biraz naziktir.... sanırım elektronik bi sorun var beyinde.... bi göstermeniz icap edecektir... daha büyük bi arıza çıkarmadan müdahale etmek gerek.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sibers06

    Merhaba arkadaşlar ben Honda city 1.4 yari otomatik kullanicisiyim bu gün arabamla uzun yola gidiyordum 120 e geldiğinde arabadan sesler gelmeye başladı ve vites atmadigini fark ettim aklıma şanzıman yagi geldi ama gecen hafta kontrol ettirdim ve hic bir sorun yok dedi usta. Ne yapmam gerek arabayı sanayiye sokmak istemiyorum guvenn olmuyo ustalara bi yardim edermisinz

    cvt veya yarı otomatik i shift şanzımanlarda tek olması gereken içinde yağ olması değildir.sizin ustanız sadece yağ seviyesine bakmış anlaşılan... cvt şanzımanlar 25 bin km de bir şanzıman yağının değişimini gerektirir..... diğerinde de her 40 bin km ye kadar kesinlikle değişim yapın .... küçük şehirlerdeki ustalar bu konuda çok zayıf ve bilgisizler..... otomatik şanzıman konusunda bu forumda yardımcı olan bi ustamız vardı ona bi sorun isterseniz




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.