Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES SORUNU!!!!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
4
Favori
16.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar benim arabada şöyle bi problem var araba 1. vitesten 2 ye normal geçiyor 2den 3 e normal geçiyor ama 3 ten 4 e geçerken 3 ten sonra hemn 4 e geçiyor ve araba da bi tekleme oluyor neden olabilir acaba ve çözümü!!!!!!!!!!!!!!



  • aracınızın markası modeli kmsi gibi önemli bilgileri vermemişsiniz.. bunlar olmadan sorunuzun cevaplanması olanaksız..
  • audi a4 1.8t 2001
  • 140000 km
  • Mete Ustam merhaba 2 hafta önce falan sana yazmıştım Volvo S40 2004 model 2.0 T tam otomatik şanzımanlı bir otomobile sahibim
    Dediğiniz gibi aracımın yağını değişirdim 4,5 litre falan yağ aldı.
    Ama dikkatimi çeken bir şey var şimdiye dek hiç yanmayan arıza ışığım yanmaya başladı
    (Artık arıza varda mı yanıyor yoksa başka birşeyden mi bilemiyorum)
    Buarada ben şimdiye dek daha hiç L - 3 - 4 üncü viteslerde kullanmamıştım geçenlerde bir deneyeyim dedim ışık yandı Yukarı doğru bir ok işareti şeklinde
    Geri viteste ve D de hiç sorun yok sadece L - 3 - 4 e taktığımda yanıyor ama giderken falan hiçbir vuruntu falan yok
    Bide W (Kış) düğmesine bastığımda yandı dün çık kar yağdığı için W de kullandım bir süreliğine sadece oda.
    Acaba neden böyle bir şey yapmış olabilir ustam ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperMusa -- 17 Ocak 2012; 23:19:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizilorda_52

    merhaba arkadaşlar benim arabada şöyle bi problem var araba 1. vitesten 2 ye normal geçiyor 2den 3 e normal geçiyor ama 3 ten 4 e geçerken 3 ten sonra hemn 4 e geçiyor ve araba da bi tekleme oluyor neden olabilir acaba ve çözümü!!!!!!!!!!!!!!

    yazılımsal olabilirmi? servisten enson yazılımını yükletin bence
  • kızılorda52,


    aracınızın vites kutusunun solenoidlerinden birinde bence sıkıntı olabilir bir kontrol ettirin.. eğer yağ eskidi ise bununla da ilgili olabilir..


    alpermusa,

    volvolarda D harici konumlarda o bahsettiğin ok işareti yanar ve normaldir ama ok işareti d konumunda da yanıp sönerse bu arıza var demektir..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites problemi
    4 ay önce açıldı
    Astra G otomatik vites sorunu.
    9 yıl önce açıldı
    Manuel vites geçme sorunu
    3 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    kızılorda52,


    aracınızın vites kutusunun solenoidlerinden birinde bence sıkıntı olabilir bir kontrol ettirin.. eğer yağ eskidi ise bununla da ilgili olabilir..


    alpermusa,

    volvolarda D harici konumlarda o bahsettiğin ok işareti yanar ve normaldir ama ok işareti d konumunda da yanıp sönerse bu arıza var demektir..

    Meteg usta hayırdır sen dükkana gelmiyormusun??? Bir kaç lavuk için milleti yardımsız bırakma tekrar dükkanına gel bekliyoruz seni.
  • ustam ben kazakistanda yaşıyorum burada havalar -30 civarında dolaşıyor... bundan dolayı olması mümkün mü arabayla 15 dakika falan gezdikten sonra sorun ortadan kalkıyo hiç bi problem geçiş sorunu olmuyo.... bu yüzden arabayı satmayı düşünüyorum... maliyeti pahalı olur mu?
  • kızılorda,

    araçta kullanılan şanzıman yağının tam sentetik olduğundan emin ol.. değilse sentetik koydur bilmiyorsan bence sentetik ile değiştir.. dexron3 özelliklerinde yağ yeterlidir..

    selimkk benim dükkan diye birşey yok.. ben burada paylaşım yapmak istedim ama bazıları bizim otomatik şanzıman konusunun başarısını ve gördüğü ilgiyi kıskanmışlar.. adam beni resmen sahtekarlıkla suçladı.. ciddiye almamak lazımdı belki ama damarıma bastı ve sabrım taştı.. başka zaman olsa belki bu kadar durmazdım üstünde ama o kişinin iddiası kıvılcımı ateşledi.. 20 sene emek verdiğim bir konuda sen yanlış biliyorsun denmesi tepemi attırdı.. bir süre dinlenelim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    kızılorda,

    araçta kullanılan şanzıman yağının tam sentetik olduğundan emin ol.. değilse sentetik koydur bilmiyorsan bence sentetik ile değiştir.. dexron3 özelliklerinde yağ yeterlidir..

    selimkk benim dükkan diye birşey yok.. ben burada paylaşım yapmak istedim ama bazıları bizim otomatik şanzıman konusunun başarısını ve gördüğü ilgiyi kıskanmışlar.. adam beni resmen sahtekarlıkla suçladı.. ciddiye almamak lazımdı belki ama damarıma bastı ve sabrım taştı.. başka zaman olsa belki bu kadar durmazdım üstünde ama o kişinin iddiası kıvılcımı ateşledi.. 20 sene emek verdiğim bir konuda sen yanlış biliyorsun denmesi tepemi attırdı.. bir süre dinlenelim..

    Usta biz seni tanıyoruz sıkma canını biraz uzaksın ama ne yapalım idare ediyoruz Sen gel insanlara yardım et sadakadır Allah sever hizmet edeni zaten ortalık sahtekar düzenbaz adamlarla dolu.Ortada işini sağlam ve helal yapan usta yok herkes haram kazanmanın peşinde sen boşver abicim pire için yorgan yakma.Burada herkes seni biliyor ve tanıyor bi zırtaposun yüzünden milleti bırakma yani.Öyle lavukları sen kaale alma boşver he de salla gitsin boşver can sıkmaya değmez.Kaç tane adam var şurada senin yolunu gözleyen sen nimetsin burdaki insanlar için çünkü otomatikçi adam yok.Allah razı olsun sendende ve kamil ustadanda siz devam edin yazmaya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    alpermusa,

    volvolarda D harici konumlarda o bahsettiğin ok işareti yanar ve normaldir ama ok işareti d konumunda da yanıp sönerse bu arıza var demektir..


    Yok şimdiye dek hiç D de yanıp sönmedi geçenlerde 4 e taktım ışık yandı tırstım açıkçası yağ değişiminden mi diye şüpheye düştüm...
    Çünkü hiç L - 3- ve 4 te kullanmamıştım aracımı şimdiye dek.
    Cevabınız için çok teşekkürler içimi rahatlattınız...
  • Pardon birşey daha sormak istiyorum Ustam ;
    Aracı bazen N ye ve P ye aldığımda kendi kendine stop ediyor bazende devirde dalgalanma oluyor P ve N de sadece.
    Bu şanzımandan mı kaynaklıdır yoksa başka bir şeyden kaynaklanabilir mi?
  • sayın selimkk,

    öncelikle ben pire için yorgan yakmadım.. kimseye kendime sahtekar veya yanlış bilgilendiriyor dedirtmem.. diyene de asla ve asla anlayış göstermem.. kamil usta bundan sonra sizlere otomatik şanzıman konusunda yardım edecek.. blackbird nickli arkadaşımızın açtığı konudan devam edilecek.daha fazla detayı merak eden eski konuyu okuyabilir..

    alpermusa,

    stop etme sorununun çözümü için aracın detaylı incelenmesi gerekir.. bunun için de aracı görmek gereklidir.. fakat 2001 sonrası tüm volvolar genelde ETM içerir.. yani elektronik gaz kelebeği.. volvolarda en çok sorun çıkaran parçalardan biridir.. bunu da kontrol ettirin..
  • Selamlar Mete Usta..

    ve 1 sene oldu görüşmeyeli tekrardan hepinize iyi seneler diliyor ve sorunuma başlıyorum..

    Laguna II 1,8L 16V Privileg 2002 Model

    geçen sene araba yaklasik 47.000 deyken Otomatik Şanzuman bir kereye mahsuz gidiş halindeyken bir tekleme yaptı ve Otomatik Şanzuman Arızalandı diye bir bildiriyle beni uyarmıştı sonrasında yağını değiştirdim ve aradan tam bir sene geçti şimdi aynı hatayı yani arabayı çalıştırıp hareket ettikten sonra yaklaşık 2km sonra KÜT !!! diye bir ses geliyor ve Vitesi kendiliğinden 3e atıyor ve ardından da hem yazılı ve hemde sözlü olarak (Otomatik Şanzuman Arızalandı hemen ilk Tamirhaneye gidin ) diye uyarıyor fakat arabayı ıstop edip ve tekrar yeniden çalıştırdığımda ise sorun gitmiş olup sorunsuz bir şekilde yola devam edebiliyorum....bu nedir anlıyamadım??
    daha henüz Renaulta gidip Şanzumanı okutturamadım ama araştırmalarım Şanzumandaki Yağ Basınç Valvelerinin yada Modülasyon Valve lerinin arızalı olabileceğini söylüyor..

    sizin tecrübeniz nasıl bu konuda Şanzumanda bir mekanik sorunmu söz konusu yoksa yağ sorunumu??

    şimdiden teşekkür ediyorum kendinize iyi bakın...

    Sedat




  • @meteg,
    satın almak niyetiyle 98 model 145.000 km de V6 3.0 litre otomatik vitesli toyota camry test ettim. seyir halindeyken ayağımı gazdan mümkün olduğunca çektim ve motor devir ibresi 900 devire kadar indi. tekrar gaza çeyrek kadar bastım ve araçta kısa bir silkeleme-titreme oldu. vitesi bir alt vitese almadı. sanki manuel vitesli araç gibi alt devirden üst devirlere vitesi küçültmeden cansız bir şekilde tırmanmaya çalıştı. ayrıca vites geçiş devirleri de biraz üst devirlerde gerçekleşti. daha önce kullandığım hiçbir araçta, vites kutusu bu kadar kararsız kalmamıştı. yetkili servis şanzıman yağı temiz dedi. yağ basınçları kontrolü yapılacağını bildirdiler. bu bahsettiğim sorun nelere işarettir acaba ? teşekkür ederim.
  • xxxlarge,

    basınç kontrolü gerekir zaten bunu da yapacaklarmış.. basınç değerleri bozuksa çıkma bir şanzıman almak ve değiştirmek ya da aracı elden çıkarmak gerekir.. elbette tüm bunlar sizi ekonomik durumunuz ile ilgilidir..

    sagocan,

    solenoidlerden bir veya daha fazlasında sorun vardır.. bunlar kontrol edilip temizlenmeli temizleme işe yaramazsa da yenilenmelidir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    xxxlarge,

    basınç kontrolü gerekir zaten bunu da yapacaklarmış.. basınç değerleri bozuksa çıkma bir şanzıman almak ve değiştirmek ya da aracı elden çıkarmak gerekir.. elbette tüm bunlar sizi ekonomik durumunuz ile ilgilidir..

    sagocan,

    solenoidlerden bir veya daha fazlasında sorun vardır.. bunlar kontrol edilip temizlenmeli temizleme işe yaramazsa da yenilenmelidir..



    her halükarda otomatik vitesli ikinci el araç alırken sürüş testi ve vites kutusu yağ basınç kontrolü yapılmalı değil mi ? alacağım aracı revizyona sokmaya kalsam ( 98 camry ) aslı astarından pahalıya gelecek. sorunun tekrar etmeyeceğini bilemeyeceğim vs. gerçek anlamda iyi bakılmış bulmak lazım
  • sayın xxxlarge,


    ülkemizde ne yazık ki otomatik vitesin içinde bir yağ dolaştığı, bu sistemin sağlıklı ve pürüzsüz çalışması için basıncın normal değerlerde olması(bu değerler şanzıman üreticisine göre farklılıklar gösterir) gerekir.yağın da belli aralıklarda değişmesi gerekldir..nasıl düşük tansiyon ve yüksek tansiyon sorun ise düşük ya da yüksek baınç da sorundur.. aynı motor yağı gibi çalıştıkça rengi atar ve hararete olan direnci azalır ve kirlenir.. bozulan ve rengi atan yağın akışkanlığı ve adezyon değerli de bozulur.. en sonunda da sorun çıkarır.. zaten değişim periyodları çoğu zaman 6 sene veya 60,000 km dir ki son derece makuldur..

    solenoid adı verilen ve iğne deliği kadar deliği bulunan elektro subaplar da tıkanr ve arıza lambaıs yanar.. bence şanzımanın testi aracı almadan yapılmalıdır.. ama bu testi herkes yapamaz.. bunun için özel cihaz gerekir ve elbette tecrübe de gerekir..

    kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın xxxlarge,


    ülkemizde ne yazık ki otomatik vitesin içinde bir yağ dolaştığı, bu sistemin sağlıklı ve pürüzsüz çalışması için basıncın normal değerlerde olması(bu değerler şanzıman üreticisine göre farklılıklar gösterir) gerekir.yağın da belli aralıklarda değişmesi gerekldir..nasıl düşük tansiyon ve yüksek tansiyon sorun ise düşük ya da yüksek baınç da sorundur.. aynı motor yağı gibi çalıştıkça rengi atar ve hararete olan direnci azalır ve kirlenir.. bozulan ve rengi atan yağın akışkanlığı ve adezyon değerli de bozulur.. en sonunda da sorun çıkarır.. zaten değişim periyodları çoğu zaman 6 sene veya 60,000 km dir ki son derece makuldur..

    solenoid adı verilen ve iğne deliği kadar deliği bulunan elektro subaplar da tıkanr ve arıza lambaıs yanar.. bence şanzımanın testi aracı almadan yapılmalıdır.. ama bu testi herkes yapamaz.. bunun için özel cihaz gerekir ve elbette tecrübe de gerekir..

    kolay gelsin..

    test ettiğim aracı benim gibi sürüp hatayı anlaması için yetkili servis Formenine aracı verdim, bende yanına oturdum. ne mümkün dediğim gibi sürmesi, işi yokuşa sürüyor resmen. titreme var, silkeleme var, geç algılama var diyorum "normal" diyor.
    tembele iş buyur marifet öğren.
    hasılı otomatik vitesli bir aracı ikinci elde almak için, gerçekten işinin ehli ve güvenilir bir adresinizin olması gerekiyor.
    sayın @meteg sizin gibi tecrübe sahibi olmayı böyle durumlarda daha çok istiyorum doğrusu. iyi günler




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.