< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Suzuki (Vitara-S Cross modellerinde 6 ileri Aisin AT6, Jimny'de 4 ileri eski tip tam otomatik, geri kalan modellerde CVT)
Subaru (CVT) Honda (Atmosferik motorlarda CVT, Dizel motorlarda ZF) Peugeot 2015-2017(EAT6) / 2017-? (EAT8) DS " Citroen " Opel AT6(?-2019)(Active select diye de geçer) / (?-?(EAT8[Yeni kasalarda gelecek]) BMW (ZF7-8-9(hangileri var emin değilim)) Mercedes (7G-DCT Tronic dışı 7G-Tronic/9G-Tronic) Hyundai(bazı modeller DCT, bazı yıllar arasında DCT-Tam otomatik gidip gelmiş, onu general4242-Dangerousman daha iyi bilir) Nissan (CVT)(Sorunlu, ücretsiz çözebiliyorlar. Doğuş gibi boş yapmıyorlar çözerken) Kia(Hyundai ile aynı) Toyota (Atmosferik motorlarda CVT, Hybrid motorlarda tam otomatik sisteme sahip e-CVT) Audi(A1-A2-A3-Q1-Q2-Q3'ler bela DQ-200, A4-A5-A6-Q4-Q5-Q6 daha sağlam olduğu iddia edilen ıslak DSG, daha üst modeller tam otomatik Tiptronic) Volvo(T3 motorlar ve yüksek motorlar(sanırsam D3-D4 tarzı) 2017 yılına kadar, sonrası hepsi Geartronic) Ford(En son kasalarda bazıları Geartronic bazıları powershift) Aklıma geldikçe yazarım. Edit: Uyarılar üzerine ekleme ve düzenlemeler. Fiat (bazı modeller DCT çift kavrama, özellikle AT6'lı modellere bakın[Mesela Egea'da her iki şanzımandan birden var, o yüzden AT6'lı modellere dikkat edin]) Mitsubishi (CVT) |
İkinizin de bahsettiği şanzıman EAT6 değil. Model yılı ve markaya göre Auto6R, MCP, ETG6 isimleri ile de anılan, tek kavramalı, otomatikleştirilmiş (robotize) manuel şanzımanlar.
EAT6 tam otomatiktir baskı balata bulunmaz, tork konvertörlüdür. 2015 model yılından sonra sunulmaya başlandı. |
EAT, ZF gibi şanzımanlar hakkında pek şikayet yok.
DSG, EDC, Powershift gibi yarı otomatiklerde sorundan; MCP, Easytronic, Dualogic, M/M gibi yarı otomatiklerde de konforsuzluktan şikayet edilir. |
sizin kafanızı karıştıran şikayetler aslında şikayeti yazan vatandaşın aracındaki şanzımanı tam bilmemesinden kaynaklanıyor, misal adam yazdığı şikayette "2013 pejo 308 otomatik-EAT6 araç aldım, bana alırken bu şanzıman iyi dediler ama şimdi sorun yaşıyorum" gibilerinden yazıyor ama o araçta EAT serisi şanzıman yok , 308'e EAT 2015 modellerde geldi. şimdi adam şikayeti böyle yazınca EAT'yi sorunlu şanzımanmış gibi lanse ediyor. aslında bu internet aleminin genel sorunu olan bilgi kirliliği :)
hocam size EAT6 sanzımanlı pejo 308 yada hanım begeniyor derseniz C4 yada C3 olur. |
Sorunsuz diye birşey yoktur. İnternette araştırırsan her şanzıman türünde sorun yaşayan insanlar olduğunu görürsün.
|
E
T G 6 Aisin'in bu şanzımanını Peugeot daha 2015 yılında kullanmaya başladı, araç zaman yolculuğu yaptı sanırsam |
%100 sorunsuz diye hiçbir şanzıman olmaz.
|
Buna bir kaç ekleme yapayım.
arkadaşın da dediği gibi belirtilen araç EAT6 olamaz. çünkü EAT6 tam otomatik/tork konvertörlü şanzımandır. dolayısıyla baskı balata bulunmaz. baskı balata bulunan otomatik vitesler, yarı otomatik olarak geçerler. düz vites arabalarda olduğu gibi düzenek vardır. sadece vites otomatik olarak sizin yerinize atılır. düz viteste siz debriyaja basarken,bunu araç kendisi yapar. bu tip vitesleri düz vites kullanmayı pek bilmeyen birine verirseniz bozulma ihtimali yüksektir. bayırda veya dur kalk ilerleyen trafikte,vitesi otomatikte tutarsanız araç sürekli vites atmaya çalışacağından,debriyaja yüklenir.düz viteste sürekli ayağınızın debriyajda olduğunu düşünün. baskı balata ısınır, kısa vadede sıcaklıktan dolayı çalışmaz,uzun vadede baskı balata iş görmez hale gelir.bunun önüne geçmek için, otomatik viteste iken aracın ne sıklıkla vites değiştirdiğini kontrol etmek ve gerekirse manuel moda alıp kendiniz vites atmalısınız. tam otomatik/tork konvertörlü araçlarda bu sorunu yaşamazsınız. bu sistem de eski nesil ve yeni nesil olarak ikiye ayrılabilir. eski nesil tam otomatik viteslerin performans kaybı ve buna paralel fazla yakıt tüketimi yapmaktadır.yeni nesilde bu ortadan kalmış hatta aksine yakıt tüketiminde azalma olmuştur. örnek vermek gerekirse, bmw eskiden, eski tip tam otomatik şanzıman kullanırdı. daha sonra yaşadığı yakıt ve performans sorunlarından dolayı kendi ürettiği yarı otomatiğe geçti. bu sefer de yarı otomatikten sorun yaşamaya başlayınca, yanlış hatırlamıyorsam 2015 yılında yeni nesil tam otomatik şanzımanı çıkardı. EAT6 da bu mantalitede üretilen yeni nesil tam otomatik şanzıman. şanzıman olayı aslında çok çetrefilli olay ama bu forumda genelde bmw,mercedes gibi yüksek fiyatlı olmayan daha düşük bütçeli araçlar hakkında konular açıldığı için belirli şanzıman tipleri konuşuluyor. DSG çift kavramlı yarı otomatik şanzımalara hiç girmiyorum. onlar ayrı bir tartışma konusu. Örnek de vermek gerekirse, eşimin ilk arabası peugeot 207 yarı otomatikti. vites kullanmayı bilmediği için, arada bayırda arabayı bayıltıyor, yoğun trafik sonrası baskı balatanın ısınmasından dolayı araç çalışmıyordu. ben de bütçemize uygun olarak tam otomatik şanzımanlı araç aramaya başladım. hyundai i30 2013 model tam otomatik şanzıman araç aldım. eşim çok rahat sorunsuz bir şekilde kullanıyor şimdi. aslında iki arabayı da ben kullansam ikisinde de sorun yok derdim ama eşim kullanınca biri sorunlu diğeri sorunsuz oluyor. burda kullanıcının ne kadar iyi şöför olduğu çok önemli yani. mesela i30 da 2015 den sonra tam otomatiği bırakıp çift kavramalı yarı otomatik DCT şanzımana geçti. çünkü araç hakkten çok fazla yakıyor. son eklemk istediğim bişey var. tam otomatik şanzımanlarda dikkat edilmesi gereken en önemli belkide tek unsur, arabayı park ederken özellikle bayırda, P (park) moduna almadan önce N (boş) moduna alıp,el firenini çekip,freni bıraktıktan sonra P konumuna almak. bu sayede aracın yükü şanzımana değil el frenine biner ve şanzımanın ömrü uzar. aksi taktirde yani yük şanzımana binerse ve eskimiş bir şanzımansa aracı yürütmek için P den D ye alırken asılmanız gerekebilir vitese. iyi forumlar. |
Eat6 kullandım 2 yıl ve hiç şikayet duymadım...
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PatlıcanMusakka -- 27 Eylül 2019; 10:32:44 > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi general4242 -- 27 Eylül 2019; 11:3:21 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunpower-storm -- 27 Eylül 2019; 11:17:16 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |