Şimdi Ara

Sorunsuz otomatik vites yokmu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
6
Favori
20.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün iyi okudugum iyiyse bunu alayım dedigim citroen c3 puretech eat6 otomatik vites, biraz araştırma yapınca kötü diyenleri görüyorum. Bi başka modele bakıyorum iyi diyen var kötü diyen var, herkesin bu iyidir dedigi 90 bin liraya kadar alınabilecek bir arac yokmu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Suzuki (Vitara-S Cross modellerinde 6 ileri Aisin AT6, Jimny'de 4 ileri eski tip tam otomatik, geri kalan modellerde CVT)
    Subaru (CVT)
    Honda (Atmosferik motorlarda CVT, Dizel motorlarda ZF)
    Peugeot 2015-2017(EAT6) / 2017-? (EAT8)
    DS "
    Citroen "
    Opel AT6(?-2019)(Active select diye de geçer) / (?-?(EAT8[Yeni kasalarda gelecek])
    BMW (ZF7-8-9(hangileri var emin değilim))
    Mercedes (7G-DCT Tronic dışı 7G-Tronic/9G-Tronic)
    Hyundai(bazı modeller DCT, bazı yıllar arasında DCT-Tam otomatik gidip gelmiş, onu general4242-Dangerousman daha iyi bilir)
    Nissan (CVT)(Sorunlu, ücretsiz çözebiliyorlar. Doğuş gibi boş yapmıyorlar çözerken)
    Kia(Hyundai ile aynı)
    Toyota (Atmosferik motorlarda CVT, Hybrid motorlarda tam otomatik sisteme sahip e-CVT)
    Audi(A1-A2-A3-Q1-Q2-Q3'ler bela DQ-200, A4-A5-A6-Q4-Q5-Q6 daha sağlam olduğu iddia edilen ıslak DSG, daha üst modeller tam otomatik Tiptronic)
    Volvo(T3 motorlar ve yüksek motorlar(sanırsam D3-D4 tarzı) 2017 yılına kadar, sonrası hepsi Geartronic)
    Ford(En son kasalarda bazıları Geartronic bazıları powershift)
    Aklıma geldikçe yazarım.
    Edit: Uyarılar üzerine ekleme ve düzenlemeler.
    Fiat (bazı modeller DCT çift kavrama, özellikle AT6'lı modellere bakın[Mesela Egea'da her iki şanzımandan birden var, o yüzden AT6'lı modellere dikkat edin])
    Mitsubishi (CVT)
    sizin kafanızı karıştıran şikayetler aslında şikayeti yazan vatandaşın aracındaki şanzımanı tam bilmemesinden kaynaklanıyor, misal adam yazdığı şikayette "2013 pejo 308 otomatik-EAT6 araç aldım, bana alırken bu şanzıman iyi dediler ama şimdi sorun yaşıyorum" gibilerinden yazıyor ama o araçta EAT serisi şanzıman yok , 308'e EAT 2015 modellerde geldi. şimdi adam şikayeti böyle yazınca EAT'yi sorunlu şanzımanmış gibi lanse ediyor. aslında bu internet aleminin genel sorunu olan bilgi kirliliği :)

    hocam size EAT6 sanzımanlı pejo 308 yada hanım begeniyor derseniz C4 yada C3 olur.
    Buna bir kaç ekleme yapayım.

    arkadaşın da dediği gibi belirtilen araç EAT6 olamaz. çünkü EAT6 tam otomatik/tork konvertörlü şanzımandır. dolayısıyla baskı balata bulunmaz.

    baskı balata bulunan otomatik vitesler, yarı otomatik olarak geçerler. düz vites arabalarda olduğu gibi düzenek vardır. sadece vites otomatik olarak sizin yerinize atılır. düz viteste siz debriyaja basarken,bunu araç kendisi yapar.

    bu tip vitesleri düz vites kullanmayı pek bilmeyen birine verirseniz bozulma ihtimali yüksektir. bayırda veya dur kalk ilerleyen trafikte,vitesi otomatikte tutarsanız araç sürekli vites atmaya çalışacağından,debriyaja yüklenir.düz viteste sürekli ayağınızın debriyajda olduğunu düşünün. baskı balata ısınır, kısa vadede sıcaklıktan dolayı çalışmaz,uzun vadede baskı balata iş görmez hale gelir.bunun önüne geçmek için, otomatik viteste iken aracın ne sıklıkla vites değiştirdiğini kontrol etmek ve gerekirse manuel moda alıp kendiniz vites atmalısınız.

    tam otomatik/tork konvertörlü araçlarda bu sorunu yaşamazsınız. bu sistem de eski nesil ve yeni nesil olarak ikiye ayrılabilir.

    eski nesil tam otomatik viteslerin performans kaybı ve buna paralel fazla yakıt tüketimi yapmaktadır.yeni nesilde bu ortadan kalmış hatta aksine yakıt tüketiminde azalma olmuştur.

    örnek vermek gerekirse, bmw eskiden, eski tip tam otomatik şanzıman kullanırdı. daha sonra yaşadığı yakıt ve performans sorunlarından dolayı kendi ürettiği yarı otomatiğe geçti. bu sefer de yarı otomatikten sorun yaşamaya başlayınca, yanlış hatırlamıyorsam 2015 yılında yeni nesil tam otomatik şanzımanı çıkardı. EAT6 da bu mantalitede üretilen yeni nesil tam otomatik şanzıman.

    şanzıman olayı aslında çok çetrefilli olay ama bu forumda genelde bmw,mercedes gibi yüksek fiyatlı olmayan daha düşük bütçeli araçlar hakkında konular açıldığı için belirli şanzıman tipleri konuşuluyor.

    DSG çift kavramlı yarı otomatik şanzımalara hiç girmiyorum. onlar ayrı bir tartışma konusu.

    Örnek de vermek gerekirse, eşimin ilk arabası peugeot 207 yarı otomatikti. vites kullanmayı bilmediği için, arada bayırda arabayı bayıltıyor, yoğun trafik sonrası baskı balatanın ısınmasından dolayı araç çalışmıyordu. ben de bütçemize uygun olarak tam otomatik şanzımanlı araç aramaya başladım. hyundai i30 2013 model tam otomatik şanzıman araç aldım. eşim çok rahat sorunsuz bir şekilde kullanıyor şimdi. aslında iki arabayı da ben kullansam ikisinde de sorun yok derdim ama eşim kullanınca biri sorunlu diğeri sorunsuz oluyor. burda kullanıcının ne kadar iyi şöför olduğu çok önemli yani.
    mesela i30 da 2015 den sonra tam otomatiği bırakıp çift kavramalı yarı otomatik DCT şanzımana geçti. çünkü araç hakkten çok fazla yakıyor.

    son eklemk istediğim bişey var. tam otomatik şanzımanlarda dikkat edilmesi gereken en önemli belkide tek unsur, arabayı park ederken özellikle bayırda, P (park) moduna almadan önce N (boş) moduna alıp,el firenini çekip,freni bıraktıktan sonra P konumuna almak. bu sayede aracın yükü şanzımana değil el frenine biner ve şanzımanın ömrü uzar. aksi taktirde yani yük şanzımana binerse ve eskimiş bir şanzımansa aracı yürütmek için P den D ye alırken asılmanız gerekebilir vitese.

    iyi forumlar.
  • Sorunsuz diye birşey yoktur. İnternette araştırırsan her şanzıman türünde sorun yaşayan insanlar olduğunu görürsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu her tüketim malzemesinde bu şekilde, çamaşır makinesi aldım geçenlerde (Siemens WM12T48TR), nette yorumlarına baktım, göklere çıkaran var, yerin dibine sokan var, f/p oranı iyi diyen var. Bu her malda böyle, arabada da böyle, beyaz eşyada da böyle mobilyada da böyle. Ekseriyet ne demiş ona bakın.
  • %100 sorunsuz diye hiçbir şanzıman olmaz.
  • EAT, ZF gibi şanzımanlar hakkında pek şikayet yok.

    DSG, EDC, Powershift gibi yarı otomatiklerde sorundan; MCP, Easytronic, Dualogic, M/M gibi yarı otomatiklerde de konforsuzluktan şikayet edilir.
  • Herkesin iyidir dediği bırakın şanzımanı, hiçbir ürün yoktur. Beğeni göreceli bir olaydır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kul yapımı her sistem sorun çıkartabilir.

    Tam otomatik tork konvertörlü otomatikler en az sorun çıkartma ihtimali olanlardır. Performanstan çalar çünkü yağ basıncının iletimiyle çalışır ve yakıtı arttırır ama uzun ömürlüdür. 15 senede bana sadece 2 kere valfleri tıkandığı için temizletme + hız sensörü masrafı çıkarttı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PatlıcanMusakka -- 27 Eylül 2019; 10:32:44 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites problemi
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Eat6 en sorunsuzlardan

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Toyota hibritler şanzımansızdır. Renault Zoe'de (elektrikli araç) şanzıman bulunmaz.

    Örnekler çoğaltılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: general4242

    Eat6 en sorunsuzlardan
    Forumda buldugum bu eat6 citroen kullanıcı sorunu aşagıya yapıstırıyorum

    Merhabalar,

    Yaklaşık 1 hafta önce 2014 model 17000 km de bir Citroen C4 Cactus 1.2 Pure Tech Feel araç satın aldım.

    Aracın ekspertiz raporlarında daha önce kaza/ değişen/ boya vs. bulunmamaktadır.

    Evimin bulunduğu yer dik yokuş ve park ederken yapılan dur kalk işlemi sırasında araçta özellikle geri manevra sırasında çok ciddi bir titreme oluşmaya başladı. Ve sonunda vites arızası ikazı oluştu.

    Yetkili servise götürüp aracı gösterdiğimde bana " Aracı zorladığımdan şanzımanın ısınma yaptığını bu nedenle bu sorunu yaşadığımı ve baskı balata değişimi gerektiğini" söylediler. Bununda yaklaşık 4000 TL civarı bir masrafı olduğunu belirttiler.

    İşin kötü tarafı bu araçların bu konuda hassas olduğunu ve aynı kullanımla problemin tekrar yaşanacağını söylemeleri oldu.
    Üstelik aracın aynı sebeple 5700 km de bir değişim yaşadığını da öğrendim.

    Bu aracı kullanan veya araç hakkında bilgisi olan arkadaşlara sormak istediğim;

    1- Aynı sebepten muzdarip olan başkaları var mıdır?
    2- 3-5 bin km de bir şanzuman baskı balata değişimi bu araç için kaçınılmaz mıdır?
    3- Özellikle kategorik olarak SUV/CROSSOVER olarak satılan bir aracın yokuşta dur-kalk sonucu bu sıkıntıyı yaşatması (vitesin bu derece hassas olması) normal midir?

    Sonuç olarak istanbul'da yaşıyorum ve bu durumu yaşamak benim açımdan kaçınılmaz diye düşünüyorum. Eğer bunun bir çözümü yoksa benzer bütçelerde alternatif araç düşünmek zorunda kalacağım. Üstelik aracın konfor ve görünümünü çok sevmiş olmama rağmen...

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PatlıcanMusakka

    Kul yapımı her sistem sorun çıkartabilir.

    Tam otomatik tork konvertörlü otomatikler en az sorun çıkartma ihtimali olanlardır. Performanstan çalar çünkü yağ basıncının iletimiyle çalışır ve yakıtı arttırır ama uzun ömürlüdür. 15 senede bana sadece 2 kere valfleri tıkandığı için temizletme + hız sensörü masrafı çıkarttı.
    hocam tork konvertörlü arabalara birkaç örnek verir misin?
    vag grubu araçların dsg şanzımanı, renault grubu araçların edc şanzımanı tork konvertörlü mü?
  • Adorer kullanıcısına yanıt
    O sorunu 2011 Peugeot 508 eat6 da biz de yaşadık. Sanziman yağı isinmasindan dolayı performans da düşüyordu ariza da veriyordu.
    Soğutucu falan taktilar olmadi.
    Asil sorun nerdeymis biliyor musunuz ?
    Sanziman yağı haddinden fazla konulmuş sanziman yağda boğulmuş resmen.
    Yani onu kontrol ettirmek ve degistirmek gerek çoğu kişi degistirmiyor, fazla ve yanlış yağ koyuyor ustalar.

    Edit: servisin dedikleri de tamamen cahilliklerinden ve para koparmak için. 3-5 bin km de hangi sanzimanin baski balatasi değişir Allah aşkına ?
    Hangi sanziman hakkında oyle zorlamaya gelmez falan derler.
    Hatasız sanziman yok ama bu eat6, cift kavramalar yanında çok daha iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi general4242 -- 27 Eylül 2019; 11:3:21 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    hocam tork konvertörlü arabalara birkaç örnek verir misin?
    vag grubu araçların dsg şanzımanı, renault grubu araçların edc şanzımanı tork konvertörlü mü?

    Alıntıları Göster
    Vag grubu ve Reanult araçlar çift sıralı yarı otomatik kullanır. Bozulmaya en yatkın olan tiplerdir.


    Hyundai ve Kia tam otomatik tork konvertörlü kullanır yıllardır. Son senelerde 7 ileri yarı otomatik seçeneğide sunmaya başladılar buna dikkat edilmeli alınırken.
    Peugeot EAT6'larda ve BMW ZF8'de tam otomatik diye biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adorer

    Forumda buldugum bu eat6 citroen kullanıcı sorunu aşagıya yapıstırıyorum

    Merhabalar,

    Yaklaşık 1 hafta önce 2014 model 17000 km de bir Citroen C4 Cactus 1.2 Pure Tech Feel araç satın aldım.

    Aracın ekspertiz raporlarında daha önce kaza/ değişen/ boya vs. bulunmamaktadır.

    Evimin bulunduğu yer dik yokuş ve park ederken yapılan dur kalk işlemi sırasında araçta özellikle geri manevra sırasında çok ciddi bir titreme oluşmaya başladı. Ve sonunda vites arızası ikazı oluştu.

    Yetkili servise götürüp aracı gösterdiğimde bana " Aracı zorladığımdan şanzımanın ısınma yaptığını bu nedenle bu sorunu yaşadığımı ve baskı balata değişimi gerektiğini" söylediler. Bununda yaklaşık 4000 TL civarı bir masrafı olduğunu belirttiler.

    İşin kötü tarafı bu araçların bu konuda hassas olduğunu ve aynı kullanımla problemin tekrar yaşanacağını söylemeleri oldu.
    Üstelik aracın aynı sebeple 5700 km de bir değişim yaşadığını da öğrendim.

    Bu aracı kullanan veya araç hakkında bilgisi olan arkadaşlara sormak istediğim;

    1- Aynı sebepten muzdarip olan başkaları var mıdır?
    2- 3-5 bin km de bir şanzuman baskı balata değişimi bu araç için kaçınılmaz mıdır?
    3- Özellikle kategorik olarak SUV/CROSSOVER olarak satılan bir aracın yokuşta dur-kalk sonucu bu sıkıntıyı yaşatması (vitesin bu derece hassas olması) normal midir?

    Sonuç olarak istanbul'da yaşıyorum ve bu durumu yaşamak benim açımdan kaçınılmaz diye düşünüyorum. Eğer bunun bir çözümü yoksa benzer bütçelerde alternatif araç düşünmek zorunda kalacağım. Üstelik aracın konfor ve görünümünü çok sevmiş olmama rağmen...

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    E
    T
    G
    6
    Aisin'in bu şanzımanını Peugeot daha 2015 yılında kullanmaya başladı, araç zaman yolculuğu yaptı sanırsam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunpower-storm -- 27 Eylül 2019; 11:17:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam sizin gördüğünüz C3 şanzıman şikayetleri çok büyük ihtimalle eski nesildeki şanzımana aittir çünkü sağlam dediğimiz EAT şanzıman citroen'e geç geldi hatta C3 puretech benzinli motora daha bu sene yeni geldi. zaten hepi topu 4 ilan var puretech motor ve EAT6 şanzımanlı (resimdeki ankara 98bin liralık ilan belki size uygun olabilir, borç nedeniyle satışa çıkarılmış araç)

    ben size tam otomatik japon aisin üretimli sağlam şanzıman kullanan araçları yazayım, bunlar arasından seçim yapın;

    pejo 308
    citroen C4
    citroen C3 (sadece 2019 model)
    opel astra (K veya J kasa)



    Sorunsuz otomatik vites yokmu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 27 Eylül 2019; 11:29:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dsg ve edc çift kavrama olarak adlandırılır. tork konvertörlü olarak genel olarak bmw - honda civic 2017 öncesi ve yeni kasa dizel modeller, crv yeni kasa dizel eski kasa tamamı sanırım - pejo grubundaki eat6 olan 2017 sonrası genel olarak var sanırım ama 2015 öncesindekiler farklı şanzıman olabilir biraz sorunlu olarak görülüyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    hocam sizin gördüğünüz C3 şanzıman şikayetleri çok büyük ihtimalle eski nesildeki şanzımana aittir çünkü sağlam dediğimiz EAT şanzıman citroen'e geç geldi hatta C3 puretech benzinli motora daha bu sene yeni geldi. zaten hepi topu 4 ilan var puretech motor ve EAT6 şanzımanlı (resimdeki ankara 98bin liralık ilan belki size uygun olabilir, borç nedeniyle satışa çıkarılmış araç)

    ben size tam otomatik japon aisin üretimli sağlam şanzıman kullanan araçları yazayım, bunlar arasından seçim yapın;

    pejo 308
    citroen C4
    citroen C3 (sadece 2019 model)
    opel astra (K veya J kasa)



    Evet zaten o ilanı gördükten sonra arastırma yaptım iyi diyende var 5000 kilometrede bir şanziman sorun çıkartır diyen servisde varmış

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • general4242 kullanıcısına yanıt
    Sanırım eta6 olan araç tercih edecegim saolun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkinizin de bahsettiği şanzıman EAT6 değil. Model yılı ve markaya göre Auto6R, MCP, ETG6 isimleri ile de anılan, tek kavramalı, otomatikleştirilmiş (robotize) manuel şanzımanlar.

    EAT6 tam otomatiktir baskı balata bulunmaz, tork konvertörlüdür. 2015 model yılından sonra sunulmaya başlandı.
  • Adorer kullanıcısına yanıt
    Şanzımanda sıkıntı yaşamak istemiyorsan honda bakabilirsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.