Şimdi Ara

Sorunsuz otomatik vites yokmu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
6
Favori
20.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Haklısınız, bahsi geçen sorunlu şanzıman ETG.

    ETG yarı otomatik, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman
    EAT tork konvertörlü tam otomatik şanzıman

    C4 Cactus'te 1.2 PureTech motorda 2014'te ETG6 yarı otomatik şanzıman vardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 27 Eylül 2019; 12:24:29 >
  • Zincirli cvt derim ama (Audi multitronic) bütçenize uygun olmayabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    İkinizin de bahsettiği şanzıman EAT6 değil. Model yılı ve markaya göre Auto6R, MCP, ETG6 isimleri ile de anılan, tek kavramalı, otomatikleştirilmiş (robotize) manuel şanzımanlar.

    EAT6 tam otomatiktir baskı balata bulunmaz, tork konvertörlüdür. 2015 model yılından sonra sunulmaya başlandı.
    Buna bir kaç ekleme yapayım.

    arkadaşın da dediği gibi belirtilen araç EAT6 olamaz. çünkü EAT6 tam otomatik/tork konvertörlü şanzımandır. dolayısıyla baskı balata bulunmaz.

    baskı balata bulunan otomatik vitesler, yarı otomatik olarak geçerler. düz vites arabalarda olduğu gibi düzenek vardır. sadece vites otomatik olarak sizin yerinize atılır. düz viteste siz debriyaja basarken,bunu araç kendisi yapar.

    bu tip vitesleri düz vites kullanmayı pek bilmeyen birine verirseniz bozulma ihtimali yüksektir. bayırda veya dur kalk ilerleyen trafikte,vitesi otomatikte tutarsanız araç sürekli vites atmaya çalışacağından,debriyaja yüklenir.düz viteste sürekli ayağınızın debriyajda olduğunu düşünün. baskı balata ısınır, kısa vadede sıcaklıktan dolayı çalışmaz,uzun vadede baskı balata iş görmez hale gelir.bunun önüne geçmek için, otomatik viteste iken aracın ne sıklıkla vites değiştirdiğini kontrol etmek ve gerekirse manuel moda alıp kendiniz vites atmalısınız.

    tam otomatik/tork konvertörlü araçlarda bu sorunu yaşamazsınız. bu sistem de eski nesil ve yeni nesil olarak ikiye ayrılabilir.

    eski nesil tam otomatik viteslerin performans kaybı ve buna paralel fazla yakıt tüketimi yapmaktadır.yeni nesilde bu ortadan kalmış hatta aksine yakıt tüketiminde azalma olmuştur.

    örnek vermek gerekirse, bmw eskiden, eski tip tam otomatik şanzıman kullanırdı. daha sonra yaşadığı yakıt ve performans sorunlarından dolayı kendi ürettiği yarı otomatiğe geçti. bu sefer de yarı otomatikten sorun yaşamaya başlayınca, yanlış hatırlamıyorsam 2015 yılında yeni nesil tam otomatik şanzımanı çıkardı. EAT6 da bu mantalitede üretilen yeni nesil tam otomatik şanzıman.

    şanzıman olayı aslında çok çetrefilli olay ama bu forumda genelde bmw,mercedes gibi yüksek fiyatlı olmayan daha düşük bütçeli araçlar hakkında konular açıldığı için belirli şanzıman tipleri konuşuluyor.

    DSG çift kavramlı yarı otomatik şanzımalara hiç girmiyorum. onlar ayrı bir tartışma konusu.

    Örnek de vermek gerekirse, eşimin ilk arabası peugeot 207 yarı otomatikti. vites kullanmayı bilmediği için, arada bayırda arabayı bayıltıyor, yoğun trafik sonrası baskı balatanın ısınmasından dolayı araç çalışmıyordu. ben de bütçemize uygun olarak tam otomatik şanzımanlı araç aramaya başladım. hyundai i30 2013 model tam otomatik şanzıman araç aldım. eşim çok rahat sorunsuz bir şekilde kullanıyor şimdi. aslında iki arabayı da ben kullansam ikisinde de sorun yok derdim ama eşim kullanınca biri sorunlu diğeri sorunsuz oluyor. burda kullanıcının ne kadar iyi şöför olduğu çok önemli yani.
    mesela i30 da 2015 den sonra tam otomatiği bırakıp çift kavramalı yarı otomatik DCT şanzımana geçti. çünkü araç hakkten çok fazla yakıyor.

    son eklemk istediğim bişey var. tam otomatik şanzımanlarda dikkat edilmesi gereken en önemli belkide tek unsur, arabayı park ederken özellikle bayırda, P (park) moduna almadan önce N (boş) moduna alıp,el firenini çekip,freni bıraktıktan sonra P konumuna almak. bu sayede aracın yükü şanzımana değil el frenine biner ve şanzımanın ömrü uzar. aksi taktirde yani yük şanzımana binerse ve eskimiş bir şanzımansa aracı yürütmek için P den D ye alırken asılmanız gerekebilir vitese.

    iyi forumlar.




  • ultramarine caeruleum kullanıcısına yanıt
    O aracada baktim, fiyatı çok uygun alınabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • pisrabbit kullanıcısına yanıt
    Ömür olayı kadar boş olay görmedim afedersiniz. Otomatik şanzıman alma sebebi geri-ileri-P dışında başka işlem yapmamadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eat6 kullandım 2 yıl ve hiç şikayet duymadım...
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Honda turbo benzinli motorlarda da cvt kullanıyor hocam
  • Adorer kullanıcısına yanıt
    Rio ve Baleno arasında kaldım. Baleno tork konvertörlü cvt Rio ise kia'nin kendi ürettiği tork konvertörlü şanzıman. Ancak yakıt tüketimi ve iç hacim açısından Baleno önde olduğu için onda karar kıldık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ultramarine caeruleum kullanıcısına yanıt
    Ablama degilde,kendime alsam onu alırdımbende dogru bi karar vermişsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adorer -- 27 Eylül 2019; 13:19:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşündüğünüz araç yumuşak süspansiyonlu , sağlam otomatik şanzımanlı tam şehir içi arabası
  • Hocam 2015 ve üzeri model 508'ler sahibinden.com'da ETG6 olarak geçiyor.

    EAT6 ile aynı mı yoksa farklı şeyler mi? Ben bu aracı düşünüyorum, genel görüşünüz nedir?

    Dizel, otomatik ve sedan olsun istiyorum. Mümkünse az yaksın. BU kriterleri sağlayan en iyi araç bu sanırım.
  • 12-13 yıldır otomatik şanzıman araba kullanıyorum. Otomatik vites araba da kullanmaya bakar. Sen nasıl olsa otomatik diye kullanma şekline dikkat etmezsen, şanzıman da sana dikkat etmez. BMW, Ford ve Wv araçların otomatik şanzımanları kullanma şansım oldu. Wv nin bir serisi hariç öyle çok büyük sıkıntılar da yaşamadım. Genelde yaşanılan sorunların başında, nasıl olsa otomatik diye dikkat etmemekten kaynaklı problemler başı çekiyor. Otomatik vites arabanın da bir kullanma şekli ve adabı var.
  • Schrödinger Kedisi kullanıcısına yanıt
    182 BG motorda CVT kullanılmıyor biliyordum, düzelteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ben eski bir otomatik c3 kullanıcısıyım. 2010 model 1.6 vti otomatik aracım vardı.Sıfır almıştık.Bu aracı 6 sene kullandık.Otomatik vitesi sarsıntılıydı ve ani gaz tepkimelerinde vites vuruntu yapıyordu. Yeni nesillerde ne kadar geliştirildiği hakkında bilgim yok.

    Bunun dışında şahsi fikrim(volkswagen sahibiyim dsg kullanıcısıyım), eğer bütçeniz elveriyorsa 2015 üstü volkswagen grubu otomatik araçlarda sorun yaşamazsınız.Yaşarsanızda iyi niyet garantisi ile çözerler.Vw dışında hondalarında otomatik vitesleri farklı markalara göre sorunsuz.
  • togiksk T kullanıcısına yanıt
    Teşekkur ederim öneriniz için ama, forumda bu kadar dsg problemi konuşuluyorken cesaret edemem dsg almaya

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytamal

    Hocam 2015 ve üzeri model 508'ler sahibinden.com'da ETG6 olarak geçiyor.

    EAT6 ile aynı mı yoksa farklı şeyler mi? Ben bu aracı düşünüyorum, genel görüşünüz nedir?

    Dizel, otomatik ve sedan olsun istiyorum. Mümkünse az yaksın. BU kriterleri sağlayan en iyi araç bu sanırım.
    ETG (Efficient Tronic gearbox) Verimli tronic şanzıman (Yarı Otomatik)
    EAT (Efficient Automatic trannsmission) Verimli otomatik aktarma/şanzıman (Adı üstünde tam otomatik, tork konvertörlü)

    Yani ikisi farklı şanzıman tipleri.
  • dsg
  • Adorer kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğim gibi alacağınız dsg araç eğer 2015 model veya üstü ise herhangi bir sorun yaşama ihtimaliniz çok düşük. Olduda yaşarsanız iyi niyet garantisi ile sorununuz giderilir. Dsg nazlı bir şanzımandır bu doğru evet. Ama herkes bilir, dsg kadar stabil ve güzel çalışan şanzıman yok denicek kadar azdır.
  • Aytamal A kullanıcısına yanıt
    1.6 BlueHDi motorlu 508'ler EAT6 şanzımana sahip.
    Bizzat sahibiyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • togiksk T kullanıcısına yanıt
    ZF daha stabil ve hızlı bir şanzıman. Tam otomatik.
    Şanzıman değişmedi ki 2015'ten sonrası sıkıntı çıkartmaz diyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.